Gang 344 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Za studenta wynajmowałem pokój na 7 piętrze. Właścicielka 70-80 lat zawsze chodziła pieszo. Ogólnie trochę ruchu po schodach to jest zaleta a nie wada tak ogólnie dla zdrowia. Teraz z żoną w klinice jesteśmy często i tam 8 piętro to ja zawsze wbiegam na górę. 1
trepek 1 353 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja W dniu 17.05.2025 o 07:11, GordonLameman napisał(a): Księgowy zjebal po całości. To niezaprzeczalny fakt. Inna kwestia - finansowo żona wyjdzie na 0 bo kwotę macierzyńskiego od ZUSu, którą miałaby dostać a nie dostanie, pokryje księgowy ze swojego ubezpieczenia. Co by jednak nie mówić - pierwsza czerwona kartka dla niego przez ostatnie 5 lat współpracy. 17 godzin temu, GordonLameman napisał(a): No a ja muszę z powiatem uzgadniać instalacje progów zwalniających bo gówniarze w golfach mających 120KM nie mogą po wąskiej uliczce bez chodnika jeździć wolniej niż 100km/h. Długa batalia aby zamontowali progi?
larry.bigl 453 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Godzinę temu, Totek napisał(a): 200 koni może być i dużo i mało, a wszystko zależy od masy. Ja zawsze przeliczam masę przez moc i trzymam się max 6kg na jednego kunia. Wtedy to jakoś od biedy jedzie. Druga sprawa że preferuje lekkie auta do 1500kg, im cięższe tym większa bezwładność. Nie no nie przesadzaj, moja E Klasa ma blisko 1,9t przy 224KM a to daje 8,5kg na KM. I wcale od biedy nie jedzie
Totek 784 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja (edytowane) @larry.bigl To też zależy co kto oczekuje, co komu się podoba, dlatego mamy auta w różnych wersjach silnikowych. Świat byłby nudny gdyby skazywać wszystkich na to samo. Do mocy idzie się łatwo przyzwyczaić 20 minut temu, trepek napisał(a): Długa batalia aby zamontowali progi? A potem batalia by zdemontowali, bo zainstalują progi w najgorszej możliwej wersji, czyli trzeba zwolnić do 10 by nie urwać koła, a nawet jak nie trzeba to 90% ludzi i tak to zrobi (bo w tym kraju nigdy nie masz pewności jaką wersję progu zamontują). Potem ludzie odkrywają że auta przejeżdżają i ruszają generując hałas o każdej poże dnia i nocy. Zaczyna się batalia by zdemontować. Zatem pozostaje wybór, albo hałas albo bezpieczeństwo. Ot typowe wioskowe problemy. A na sam koniec mieszkańcy biorą sprawy we własne ręce, próg jest i nie ma jednocześnie. Wszyscy zadowoleni. Edytowane 19 Maja przez Totek
GordonLameman 8 450 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja (edytowane) 31 minut temu, trepek napisał(a): Długa batalia aby zamontowali progi? Długa. Ale warto 16 minut temu, Totek napisał(a): A potem batalia by zdemontowali, bo zainstalują progi w najgorszej możliwej wersji, czyli trzeba zwolnić do 10 by nie urwać koła, a nawet jak nie trzeba to 90% ludzi i tak to zrobi (bo w tym kraju nigdy nie masz pewności jaką wersję progu zamontują). Potem ludzie odkrywają że auta przejeżdżają i ruszają generując hałas o każdej poże dnia i nocy. Zaczyna się batalia by zdemontować. Zatem pozostaje wybór, albo hałas albo bezpieczeństwo. Ot typowe wioskowe problemy. Będą te duże platformy, bo tu autobus jeździ w tygodniu A to, że trzeba zwolnić? O to chodzi. Lepszy hałas ruszania 0-40 niż golf pałowany 100 na łuku drogi bez chodnika, pobocza i wśród domków jednorodzinnych. Edytowane 19 Maja przez GordonLameman 1
larry.bigl 453 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja 7 minut temu, Totek napisał(a): @larry.bigl To też zależy co kto oczekuje, co komu się podoba, dlatego mamy auta w różnych wersjach silnikowych. Świat byłby nudny gdyby skazywać wszystkich na to samo. Do mocy idzie się łatwo przyzwyczaić No tak, wiadomo ale też nie przesadzajmy, że 200KM auto ledwo jedzie (osobówka). To wystarczająca moc na codzień i nikt nie wmówi mi, że do zwykłej jazdy potrzeba więcej Wrażeń może nie będzie w takim aucie jak w 350KM ale to nadal wystarcza z zapasem 1
GordonLameman 8 450 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Jeżeli nie mówimy o cięzkich SUV-ach, a o segmencie C i D w hatchbacku lub sedanie to i 150Km wystarczy do normalnej jazdy. 1
Kowal_ 263 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Dużo zmieniły małe silniki z turbo w segmencie c i d. Mamy jeszcze focusa 1.0 125km, żona tym jeździ, ale ja też dość często i da się tym fajnie sprawnie jeździć po mieście, skrzynia na trasę też dość długa i przy 110-130km/h jest ok. Jeszcze 15 lat temu królowały samochody z reguły z jakimś wolnossącym 1.4-1.6 o mocach 70-110km i skrzynią gdzie przy 120 piłowało 3,5k obrotów - tu naprawdę nastąpiła przepaść. 1
dannykay 621 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Może i 150 kuni wystarczy, ale po głowie i tak chodzi mi 330i 2
Totek 784 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Mam kilka autek z różnymi motorami, od civica 1.6 co sie kręci 9k przez 1.8t kopiące niutonem, do wolnossaka 3.2 i prawdę mówiąc, wszystkimi jeździ mi się dobrze. Brakuje mi tylko elektryka, ale to muszę poczekać aż będą miały 15 lat i będą ulepami
Gang 344 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja u mnie na ulicy progi przykręcane przetrwały.... 12h i dekle je odkręcili. 1
huudyy 2 843 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja (edytowane) było przykleić na mamuta Godzinę temu, GordonLameman napisał(a): Jeżeli nie mówimy o cięzkich SUV-ach, a o segmencie C i D w hatchbacku lub sedanie to i 150Km wystarczy do normalnej jazdy. #niepopularna opinia - 150hp to jest aż nadto do sprawnego poruszania się po mieście i trasach szybkiego ruchu dla aut poniżej 1500kg - jak się uprę, to z każdych świateł ruszę pierwszy w swoim dieslu, przekroczyć stówkę idzie bez większych trudności, dwie paki na autostradzie też poleci. Sam pęd motoryzacji do coraz mocniejszych aut jest dla mnie śmieszny (a zwłaszcza to, co się wydarzyło po 2015 roku, gdzie auta powyżej 200hp są juz normą). Ostatnio znajomy przewiózł mnie Muskowym wytworem w wersji Plaid czy jak to się zwie - po 4-5 startach na miejscu pasażera mało brakowało, bym obiad zwrócił. To jest zabawka, zajebiścia szybka zabawka, a że waży ponad 2 tony, to niesamowicie niebezpieczna zabawka. Edytowane 19 Maja przez huudyy 2
larry.bigl 453 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja W weekend byłem na całkiem fajnym off-roadzie. 6h jazdy w terenie w kilku chłopa 3 samochodami (stare Vitary), zjazdy, podjazdy, mnóstwo błota (dobrze że padało ostatnio :E), zakopanie się w torfowiskach, wyciąganie, babranie się po pachy. Mega fajne doświadczenie. Surowo, grubo i brudno. 1 2
kapcer 75 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Obecne 170 KM jest ok do sprawnego poruszania się. Ale przed chipsem najpierw zainwestowałem w większe hamulce i dobre opony.
GordonLameman 8 450 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Godzinę temu, larry.bigl napisał(a): W weekend byłem na całkiem fajnym off-roadzie. 6h jazdy w terenie w kilku chłopa 3 samochodami (stare Vitary), zjazdy, podjazdy, mnóstwo błota (dobrze że padało ostatnio :E), zakopanie się w torfowiskach, wyciąganie, babranie się po pachy. Mega fajne doświadczenie. Surowo, grubo i brudno. Stare Vitary super sprawa. Ojcu 4 lata temu znalazłem perełkę w DE i to naprawdę fajne auto
dannykay 621 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja (edytowane) ale smuty sadzicie Edytowane 19 Maja przez dannykay 1
GordonLameman 8 450 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja To masz na pocieszenie, bezimienny bohater zrobił dobrą robotę: 2
dannykay 621 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Tu akurat dobrze idiocie. Mocne auto nie musi być głośne. To samo tyczy się motocykli. U mnie na wsi jest taki klient, co lata motorkiem 125 do szkoły. Aż mnie czasem korci, żeby za nim pojechać i ze starymi porozmawiać, bo po pierwsze - jeździ jak idiota* i mówię to z punktu widzenia motocyklisty, po drugie - pierdzi tak, że z kilometra go słychać. * nie że szybko, bo co on na tym 125 może. Bardziej chodzi mi o to, że np. potrafi mi się przykleić 3 metry za dupą i jedzie trzymając kierę jedną ręką. Przez wieś. Tylko czekać na awaryjne hamowanie i będę go wyciągał z bagażnika. 1
marko 714 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja (edytowane) Godzinę temu, GordonLameman napisał(a): To masz na pocieszenie, bezimienny bohater zrobił dobrą robotę: Kurde. To zdjęcie na pewno jest z 2025 roku? Bo wygląda na 2005 Może ziomek tępi krety tym wydechem? Edytowane 19 Maja przez marko 1
lesiu155 138 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja (edytowane) W dniu 18.05.2025 o 09:38, KiloKush napisał(a): https://www.fakt.pl/wydarzenia/polska/warszawa/warszawa-tragiczny-wypadek-na-modlinskiej-zgineli-rodzice-3-latki/1zdqhl3?utm_term=autor_6&utm_source=facebook&utm_medium=social&utm_campaign=fakt-page-post Zostawili 3 letnie śpiące dziecko żeby przycisnąć 539 konnego GLSa po Warszawie. Według świadków zapier*. Zginęli oboje. Niezły mental tam mają w tej Warszawie. Tuż koło mojej chaty wypadek, często tutaj latają... W dniu 18.05.2025 o 12:51, TheMr. napisał(a): Kierowca pomylił sedana z wysokim SUVem który nie ma możliwości jezdnych osobówki i tyle. O to to, ostatnio przejechałem się Q5, no nie da się tym jechać jak moją Vectrą, u siebie mógłbym jeszcze cisnąć i dokręcać do zakrętu, tak tutaj momentalnie noga z gazu i "oooo co to, to nie", a szybko wcale nie było. 2 tygodnie urlopu, trochę tutaj naklepaliście w tym czasie Edytowane 19 Maja przez lesiu155
Gang 344 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Ja z CIvica przesiadłem sie na Citany... Ja nigdy nie hamowałem przed zakrętami... Ale plus Citana jest taki, że moja Żona, która śmiga Accordem miała kiedyś pomysł na suva i już nie chcę, bo to za bardzo buja za zakrętach i od wiatru.
marko 714 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja Twoja żona wykluczyła SUV, bo Citan buja się na zakrętach?
bergercs 1 398 Opublikowano 19 Maja Opublikowano 19 Maja 2 godziny temu, Gang napisał(a): śmiga Accordem miała kiedyś pomysł na suva i już nie chcę, bo to za bardzo buja za zakrętach i od wiatru. O ile w trasy kombi uwielbiam: nisko, szybko, tak wokół komina Scenic mega wygodny: łatwo się wsiada, łatwo zapian pasy dziecku itd. 2
Gang 344 Opublikowano 20 Maja Opublikowano 20 Maja 19 godzin temu, marko napisał(a): Twoja żona wykluczyła SUV, bo Citan buja się na zakrętach? To dłuższa historia Citan się bujał i zasiał ziarno wątpliwości. Potem wziąłem GLB i EQB na weekend i to tylko potwierdziło, że niskie auto się inaczej prowadzi.
KiloKush 611 Opublikowano 20 Maja Opublikowano 20 Maja 20 minut temu, Gang napisał(a): To dłuższa historia Citan się bujał i zasiał ziarno wątpliwości. Potem wziąłem GLB i EQB na weekend i to tylko potwierdziło, że niskie auto się inaczej prowadzi. U mnie na wiosce jest taki zakręt gdzie widoczność zerowa. Obok kościół, szkoła, przedszkole. Oczywiście wszyscy podludzie w Tucsonach jadą tam 30 ponad limit i nie umieją się zmieścić na swoim pasie. I ogólnie każdy Tucson na wiosce tak jeździ. Nie rozumiem fenomenu tego auta. Jechałem kiedyś nim i prowadził się słabo.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się