jarux 55 Opublikowano 23 Listopada Opublikowano 23 Listopada 1 godzinę temu, Kyle napisał(a): Każdy silnik spalinowy "wyje". Różnica jest taka, że przy e-CVT można go łatwo wkręcić na najbardziej optymalne dla niego obroty (czyli jedna prędkość - najbardziej optymalna ... i tym samym jedna częstotliwość dźwięku podczas pałowania=szybkiego przyśpieszania) a przy zwykłych skrzyniach manualnych czy DSG nie ma takiej możliwości, więc trzeba zmieniać przełożenia i dźwięk przez to jest "modulowany" bo zmienia się RPM silnika. Także nieco śmieszne jest to "Toyoty wyją" - chyba tylko piraci drogowi tak twierdzą, bo ciągle pałują a nie jadą normalnie jak zdrowo-rozsądkowy człowiek. Twierdzę, że toyoty tak jak i wszelkie ctv sa wyjcami, zwłaszcza gdy chcesz trochę dynamiczniej rozpędzić do zadanej prędkości. No chyba, że taka jazda w rozumieniu kierowców ctv jest równoznacza z brakiem rozsądku to ja nie mam pytań.
Kyle 229 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada (edytowane) 7 godzin temu, jarux napisał(a): Twierdzę, że toyoty tak jak i wszelkie ctv sa wyjcami, zwłaszcza gdy chcesz trochę dynamiczniej rozpędzić do zadanej prędkości. A ja twierdzę, że jak jedziesz zwykłym nie hybrydowym autem, skrzynia manual/DSG ("stopniowa") prędkością 50km/h po mieście, to bardziej wyją od takiej Toyota eCVT, która często jedzie w takich warunkach na elektryku :] (a spalinówka jak się odpali, to po cichu i do tego będzie pracowała ciszej jako generator) Do tego DSG są mniej trwałe na miasto (zajazd sprzęgła, bo nawet był film na YT, opisujący problem jazdy na pół-sprzęgle przy ruszaniu/korku/bardzo wolnej jeździe, do tego skomplikowana budowa z pierdylionem zębatek, a do tego problematyczne turbo, które zwykle ląduje w takich konstrukcjach). Edytowane 24 Listopada przez Kyle
GordonLameman 8 886 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada Jak był film na YT to wszystko jasne!
Kyle 229 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada (edytowane) 3 minuty temu, GordonLameman napisał(a): Jak był film na YT to wszystko jasne! Czy na swoim DSG nie jedziesz na pół-sprzęgle w korku? ... z resztą pewnie o tym nie wiesz. Natomiast film na Youtube jest po prostu dowodem na to zjawisko, a nie jakiś wymysł. Tam był opisywany przypadek Skody chyba. Edytowane 24 Listopada przez Kyle
GordonLameman 8 886 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada 38 minut temu, Kyle napisał(a): Czy na swoim DSG nie jedziesz na pół-sprzęgle w korku? ... z resztą pewnie o tym nie wiesz. Natomiast film na Youtube jest po prostu dowodem na to zjawisko, a nie jakiś wymysł. Tam był opisywany przypadek Skody chyba. Nie mam już DSG. Od ponad roku. Ale YT zazwyczaj jest dowodem wyłącznie na to, że taki filmik trafił na YT.
Gret 622 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada Korzysta ktoś z osuszacza powietrza? U dziadków mam problem z wilgocią w domu, około 75%. Nie bardzo jest jak na ta chwile zrobic wentylację i zastanawiam sie nad osuszaczem. Tak do 500-700zl. Dalo by to radę?
bergercs 1 570 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada (edytowane) Tak. Tylko te "duże" - z wydajnością od około 20l/dobę. Jaki metraż? Edytowane 24 Listopada przez bergercs
Gret 622 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada 3 minuty temu, bergercs napisał(a): Tak. Tylko te "duże" - z wydajnością od około 20l/dobę. Jaki metraż? Najwiekszy problem jest w sypialni, jakies 15m2.
larry.bigl 479 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada 18 minut temu, Gret napisał(a): Korzysta ktoś z osuszacza powietrza? U dziadków mam problem z wilgocią w domu, około 75%. Nie bardzo jest jak na ta chwile zrobic wentylację i zastanawiam sie nad osuszaczem. Tak do 500-700zl. Dalo by to radę? Vaco VC3504. Mam u siebie, budynek po budowie nadal oddaje wilgoć. Świeżo po budowie i wykończeniu wylewałem z niego kilka razy dziennie. Potrafi na piętrze (81m) trzymać wilgoć w ryzach. Można podłączyć też rurkę do odpływu i chodzi wtedy non stop. 1
bergercs 1 570 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada Mam ten sam :-) Tylko to ponad budżet i dosyć prądożerny.
Gret 622 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada (edytowane) 5 minut temu, bergercs napisał(a): Całego mieszkania/domu? Całego mieszkania to tak na oko i na szybo 50m2 Na allegro mi wyskoczył jakis eberg azari Edytowane 24 Listopada przez Gret
bergercs 1 570 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada (edytowane) Czyli z wydajnością 24l/dobę powinien ogarnąć. Taniej, taki "na styk" - zaleta 400W Wydajny "z zapasem, ale ponad 700W (30/72) Sam mam wyżej wymienione Vaco - (nie pamiętam czy 30 czy 35l) - po zakupie mieszkania używałem i ogarnął problem (zacząłem od montażu wywietrzników w oknach, bo przez ich brak był niezły termos z mieszkania). Do 50m wybrałbym ten tańszy - stówka w kieszeni, sporo mniejsze zużycie energii, Edytowane 24 Listopada przez bergercs 1
Gret 622 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada Okna nowe, nie chciałbym ich ciąć. Zastanawiam sie nad rekuperacja na przyszłość. A teraz na szybko cos. Także nie chciałbym przesadzać. O dziwo ja mam mieszkanie obok, ten sam budynek i problemu wilgoci nie mam.
Gang 355 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada Okna ustaw na tryb lato, może wystarczy dodanie takiej "wentylacji "
galakty 3 537 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada 12 godzin temu, trepek napisał(a): Wyje. Jak dajesz gaz w opór to wyje (a nawet jak 2/3). To eCVT. Jak dasz w opór to każdy silnik wyje, tu chodzi o to że do przyspieszenia nie musisz gnieść w podłogę, u Toyoty ten zespół jest tak słaby że nawet z pedałem w podłodze ma 11 do setki. Wszystko przy prędkościach autostradowych woła o pomstę do nieba. To jest auto dla naprawdę spokojnego kierowcy Kumpel ma Mazdę 6 2.0, jego żona Corollę w hybrydzie. Mazda pali mniej w trasie.
larry.bigl 479 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada Godzinę temu, bergercs napisał(a): Mam ten sam :-) Tylko to ponad budżet i dosyć prądożerny. 699 obecnie kosztuje 1
Wu70 747 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada Jak miałem 2.0TSI 300KM to w każdych warunkach wspaniale mi się jeździło, czy to powolutku wkręcać, czy dawać w opór Niestety zdarzało się też jeździć CVT i natychmiastowo powodowała jakiś ból, chyba ból istnienia? Po prostu słyszałeś i cierpiałeś a radość z życia umykała. Czy to dowód na coś? Nie wiem ale chyba zrobię filmik na YT 1 3
Gret 622 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada 4 minuty temu, Wu70 napisał(a): Jak miałem 2.0TSI 300KM to w każdych warunkach wspaniale mi się jeździło, czy to powolutku wkręcać, czy dawać w opór Niestety zdarzało się też jeździć CVT i natychmiastowo powodowała jakiś ból, chyba ból istnienia? Po prostu słyszałeś i cierpiałeś a radość z życia umykała. Czy to dowód na coś? Nie wiem ale chyba zrobię filmik na YT Czy to cvt też miało 300KM?
trepek 1 474 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada 18 minut temu, galakty napisał(a): Mazda pali mniej w trasie. A średnie spalanie i tak niższe w Corolli Jak ktoś lata tylko trasy to kupuje diesla a nie bawi się w benzynę/hybrydę. Aczkolwiek Kugę należy zestawiać z Ravką a nie z Corollą, tam są zupełnie inne napędy i inne silniki spalinowe.
galakty 3 537 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada 7 minut temu, Wu70 napisał(a): Jak miałem 2.0TSI 300KM to w każdych warunkach wspaniale mi się jeździło, czy to powolutku wkręcać, czy dawać w opór Niestety zdarzało się też jeździć CVT i natychmiastowo powodowała jakiś ból, chyba ból istnienia? Po prostu słyszałeś i cierpiałeś a radość z życia umykała. Czy to dowód na coś? Nie wiem ale chyba zrobię filmik na YT Trzeba było się przejechać GS430h, V8 + hybryda i bólu głowy nie ma 1.8 wkręcające się na 5k obrotów musi boleć 1 minutę temu, trepek napisał(a): A średnie spalanie i tak niższe w Corolli Jak ktoś lata tylko trasy to kupuje diesla a nie bawi się w benzynę/hybrydę. Średnie tak, ale wolałbym dopłacić te 2 litry spalania na 100 km niż słuchać wycia Japońce nie mają dzisiaj w sumie dobrych diesli (pomijam te 3.3 nowe), więc wyboru wielkiego nie miał.
Wu70 747 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada 1 minutę temu, Gret napisał(a): Czy to cvt też miało 300KM? Prawdopodobnie nie 1
Gret 622 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada 2 minuty temu, galakty napisał(a): Trzeba było się przejechać GS430h, V8 + hybryda i bólu głowy nie ma 1.8 wkręcające się na 5k obrotów musi boleć Średnie tak, ale wolałbym dopłacić te 2 litry spalania na 100 km niż słuchać wycia Japońce nie mają dzisiaj w sumie dobrych diesli (pomijam te 3.3 nowe), więc wyboru wielkiego nie miał. 450h i tam siedzi 3.5v6 i fakt tam wyje ładniej
trepek 1 474 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada 3 minuty temu, galakty napisał(a): Japońce nie mają dzisiaj w sumie dobrych diesli (pomijam te 3.3 nowe), więc wyboru wielkiego nie miał. Kiedyś japońce potrafili w diesle? Oprócz tych starych, archaicznych, wolnossących jednostek? Szczerze to nie przypominam sobie by z Japonii był jakiś dobry diesel bez fackupów w ostatnich 30 latach. 5 minut temu, galakty napisał(a): Średnie tak, ale wolałbym dopłacić te 2 litry spalania na 100 km niż słuchać wycia To wiadomo. Co wolnossak to wolnossak Ale tego nie kupuje się do jazdy na kropelce, ma inne plusy
Gret 622 Opublikowano 24 Listopada Opublikowano 24 Listopada 1 minutę temu, trepek napisał(a): Kiedyś japońce potrafili w diesle? Oprócz tych starych, archaicznych, wolnossących jednostek? Szczerze to nie przypominam sobie by z Japonii był jakiś dobry diesel bez fackupów w ostatnich 30 latach. 2.2 Hondy było zajebiste. 2 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się