Skocz do zawartości

Intel Raptor Lake - 13/14 generacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Godzinę temu, wallec napisał(a):

Najprawdopodobniej używał jej podczas gdy w bios miał opcje SPD write na enabled zamiast disabled 

Przypomniał mi sie temat z pclaba związany z tą opcją jak koleś miał ją właśnie na enabled i pewnego dnia stracił profil na pamięciach :E później szukał rozwiązania jak je z powrotem zaprogramować...

7 minut temu, Krzysiak napisał(a):

Akurat to robiłem jako pierwsze gdy nie wstawał 🤣

Ale to nie whisky tylko trzeba było użyć czegoś czystszego :E 

Opublikowano (edytowane)

Wracając do dyskusji.
Ktoś może Jayowi wyjaśnić, dlaczego jego komputer włącza się 5 minut, żeby nie musiał przechodzić na Core Ultrę?

 

Będzie dzisiaj testowanko, nie miałem jeszcze i9 innej niż 12gen.
Ciekawe co pokaże na b660 i aio 240 xD
obraz.png.5bb2b59d34a502a9f42fc7d0f3424625.png

Edytowane przez wallec
Opublikowano
4 godziny temu, wallec napisał(a):

Wracając do dyskusji.
Ktoś może Jayowi wyjaśnić, dlaczego jego komputer włącza się 5 minut, żeby nie musiał przechodzić na Core Ultrę?

 

Będzie dzisiaj testowanko, nie miałem jeszcze i9 innej niż 12gen.
Ciekawe co pokaże na b660 i aio 240 xD
obraz.png.5bb2b59d34a502a9f42fc7d0f3424625.png

Na 240 to będzie pokazywał kolor czerwony, wszędzie ;)

Opublikowano
26 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

Raczej na OC ramu 8000Mhz nie ma co liczyc. A to tym procesorom daje najwiekszego boosta do wydajnosci

Za dużo YT na oglądane. Jak głąbek nie potrafi zoptymalizować ustawień pamięci. Dlatego w rzeczywistości ok 7000mhz dają najwyższą wydajność i to też żadne kokosy.

Opublikowano (edytowane)
25 minut temu, Alai_de_Loin napisał(a):

W którym scenariuszu? W 1080p w CS?

 

 

Hogwarts Legacy np. Tam intele na prawde odstaja od AMD, Na nvidii po włączeniu Ray reconstruction i wszystkich opcji ray tracingu FPS jest na prawde duzo i Intele tego niestety nie ograniaja. Roznica to jest cos jak 60 do 90fps, dopiero jak wrzucisz pamiec na 8000 to z 60fps robi sie grubo ponad 70 i lepszy przede wszystkim minimalny FPS. 

Także nie wiem ktos Cie tak oszukał, że pamiec 8000Mhz na intelu to tylko cs

9 minut temu, sideband napisał(a):

Za dużo YT na oglądane. Jak głąbek nie potrafi zoptymalizować ustawień pamięci. Dlatego w rzeczywistości ok 7000mhz dają najwyższą wydajność i to też żadne kokosy.

Nie no, nie gadaj bzdur, Sebastian z pure robił porównanie na intelu i jeszcze wział sztuke 1 na 30 która nie tylko robiła 8000 ale tez 8400. I pokazal jak duzo intel na tym zyskuje. Wiec twierdzenie, że 7000 daja najwyzsza wydajnosc to oczywiscie bzdura.

"https://www.purepc.pl/test-procesora-intel-core-i5-14600k-niewiele-wydajniejszy-od-intel-core-i5-13600k-jak-dziala-z-pamiecia-ram-ddr5-8000-mhz?page=0,55

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano (edytowane)

To dalej oglądaj bzdury i pomiary frametime programowo:hihot:

Już pomijam, że ta gra leży od strony CPU i ciągle ścina z RT także majster pewnie narobił błędów pomiarowych, że Ho hoo. Przeciwieństwie do ciebie to mam tą platformę od wielu lat i wiem co jest lepsze.

Wykrzywiona gębą z YT to ciągle pokazuje bzdury z frametime.

Edytowane przez sideband
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, sideband napisał(a):

To dalej oglądaj bzdury i pomiary frametime programowo:hihot:

Już pomijam, że ta gra leży od strony CPU i ciągle ścina z RT także majster pewnie narobił błędów pomiarowych, że Ho hoo. Przeciwieństwie do ciebie to mam tą platformę od wielu lat i wiem co jest lepsze.

image.png.701ab9595213d6e4beb45a59527201df.png

Tak, gra ścina, ale przy przechodzeniu z miejsca na miejsce, nie po władowaniu danej lokacji. Innymi slowy ona ścina po przez doczytywanie enviroment. 

To super, tez mam platforme na intelu nieco starsza. Co nie zmienia faktu, że twierdzenie, iz pamieci 7000 są szybsze niz 8000 jest po prostu kłamliwe. Zwyczjanie twoj procesor nie ogrania 8000 i nie mozesz tego sprawdzic. 

Natomiast Intel na 6000Mhz ma znacząco nizsza wydajnosc nie na 8000. Tutaj widac, jaka duza jest roznica pomiedzy 8000 a 7200, analogicznie bedzie % podobnie przy 6000 jak niektorzy maja w swoich komputerach. 

Głównym problemem tych procesorow, jest tak na prawde kontroler, jednemu trafi sie golden sample, innemu z pupy i beda problemy na 7000 ze stabilnoscia. Ot co. 

Natomiast jezeli wszystko poprawnie dziala, stabilnie przede wszystkim, to wydajnosc jest zauwazalnie wieksza i oczywiscie nie jest tutaj mowa o zadnym CS2 jak co niektorzy rozumieja podkrecanie, a po co Ci chcesz miec wiecej FPS w cs...

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano
18 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

image.png.701ab9595213d6e4beb45a59527201df.png

Tak, gra ścina, ale przy przechodzeniu z miejsca na miejsce, nie po władowaniu danej lokacji. Innymi slowy ona ścina po przez doczytywanie enviroment. 

To super, tez mam platforme na intelu nieco starsza. Co nie zmienia faktu, że twierdzenie, iz pamieci 7000 są szybsze niz 8000 jest po prostu kłamliwe. Zwyczjanie twoj procesor nie ogrania 8000 i nie mozesz tego sprawdzic. 

Natomiast Intel na 6000Mhz ma znacząco nizsza wydajnosc nie na 8000. Tutaj widac, jaka duza jest roznica pomiedzy 8000 a 7200, analogicznie bedzie % podobnie przy 6000 jak niektorzy maja w swoich komputerach. 

Głównym problemem tych procesorow, jest tak na prawde kontroler, jednemu trafi sie golden sample, innemu z pupy i beda problemy na 7000 ze stabilnoscia. Ot co. 

Natomiast jezeli wszystko poprawnie dziala, stabilnie przede wszystkim, to wydajnosc jest zauwazalnie wieksza i oczywiscie nie jest tutaj mowa o zadnym CS2 jak co niektorzy rozumieja podkrecanie, a po co Ci chcesz miec wiecej FPS w cs...

Na core ultra 7 265k z ramem 8400 CL38 miałem zero ścinek w hogwarts ale fps tragiczny, nie karmiło rtx 4080 w 4k

image.png

Opublikowano (edytowane)

@wallec, te ściny są bo to trzeba zaznaczyc, po właczeniu głownie Ray tracingu na max, i jeszcze dodatkowo nasilaja sie przy ray reconstrucion. 

Masz różnice RT FULL wszystko co tam jest + Ray Reconstrucion
Screenshot(1069).thumb.png.1e3f45a379d51d714d244da6e8e549d3.png
vs 
Po prostu ustawienia ultra
Screenshot(1070).thumb.png.5e547986558ba67957ea64c574caabf6.png

To pokazuje jak mocno ray tracing, i wszystkie dodakowe opcje lacznie z ray reconstruction obnizaja wydajnosc procesora.

Edytowane przez maxmaster027
Opublikowano (edytowane)

każde +100mhz na 13-14th daje wzrost, ale skąd Ty to możesz wiedzieć ignorancie. Ile ludzi musi Cie wyjaśnić abyś przestał pisać bzdury ?

 

200mhz różnicy z SAMEGO zegara bez RAM (HL FHD)

może w końcu coś do Ciebie dotrze

 

obraz.png.78a88e4eb2e6a7051055b8bb1d0231bd.png

Edytowane przez Tornado3
  • Upvote 1
Opublikowano
6 minut temu, Tornado3 napisał(a):

każde +100mhz na 13-14th daje wzrost, ale skąd Ty to możesz wiedzieć ignorancie. Ile ludzi musi Cie wyjaśnić abyś przestał pisać bzdury ?

Bzdura, az normalnie załadowałem profil 8000mhz u siebie, i obniżyłem taktowanie z 5530Mhz (czyli 5225 + 200boost + BLCK 102) , na BLCK 100 i (boost -200Mhz) Czyli adekwatnie 500Mhz mniej i co? 

A no to że pamiec 8000CL34 w tej grze akurat, jest po prostu mocniejsza masz...se możesz kocopoły wciskac ludziom gdzies tam na innych forach daj sobie spokoj

image.thumb.png.160bda72b682484b5f5ce959265414c1.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...