Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nigdy nie używałem żadnej apki nvidii, tylko czyste sterowniki, więc mam pytanko ;)

W ustawieniach jest opcja "automatycznie optymalizuj nowo dodane gry i aplikacje" - co to robi ? automatycznie wrzuca nowe biblioteki dlss , czy jakieś gotowe ustawienia 3d pod daną gre są zmieniane ?

 

Preset J to nowy transformer dlss,

Ale pojawiają się wzmianki o Preset K, którego nie widzę, wiadomo co to ?

 

Edytowane przez IceMan
Opublikowano
2 godziny temu, IceMan napisał(a):

W ustawieniach jest opcja "automatycznie optymalizuj nowo dodane gry i aplikacje" - co to robi ?

Tego nie dotykaj. Nigdy. Ustawienia graficzne dla danej gry rób w samej grze lub ew. user.cfg jak wiesz co i jak.

 

 

  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Zawsze zaczynam od przeglądania strony głównej ithardware.pl a dopiero później czytam co jest w innych miejscach dostępne w zasadzie to od kiedy strona główna na PCLabie przestała działać zrobiłem sobie z tego zamiennik 

Opublikowano
6 godzin temu, leven napisał(a):

Do tego trzeba mieć kartę serii 5xxx :)

Chwilowo ale docelowo będzie też na 4xxx

 

"Producent jednak już potwierdził, iż model AI trafi także do generacji Ada Lovelace (GeForce RTX 4000). Nie ma natomiast żadnych informacji, które by wskazywały, iż Smooth Motion trafi w przyszłości także dla kart GeForce RTX 2000 oraz GeForce RTX 3000".

Opublikowano (edytowane)

Wystarczy sobie zdać sprawę że nowy DLSS4 jak i Smooth Motion działają tylko na Tensor cores, aby wiedzieć że nic poniżej rtx4xxx nie dostanie nowego FG, bo jest po prostu zbyt słabe... RTX4xxx dostały akcelerator Optical Flow, aby przyśpieszyć FG, ale pewnie dzięki dopracowaniu udało się wykorzystać same rdzenie Tensor na rtx5xxx. Zgaduję że FG x4 będzie działał bardzo słabo na niektórych kartach, chyba że wykorzystają tamten akcelerator w jakiś sposób.
Poza tym, naprawdę ktoś chce używać tych generatorów klatek <60fps :E ? 

Techniczny Neo wrzucił już kolejny filmy, który pasuje do tematu:

 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Nie wiem czy było, i czy to dobry temat, ale znalazłem coś takiego.

 

Plus taki post w temacie:

Cytat

It seems to help not only real DLSS FG performance, but also greatly improve Nukem's dlssg-to-fsr3 mod performance, I saw a decent 10% fps boost on RTX3080 using the dlssg-to-fsr3 mod after replacing the Streamline SL files from Horizon Forbidden West
Preset E CNN model using in-game FSR 3 fg : 110fps
Preset K Transformer model using in-game FSR 3 fg : 105fps
Preset E CNN model after replacing SL file with dlssg-to-fsr3 mod: 122fps
Preset K Transformer model after replacing SL file with dlssg-to-fsr3 mod: 117fps
After replacing the Streamline SL files and enabling the mod version of FSR frame generation, I actually got better performance on 3080 using the DLSS Transformer model than before using the CNN version of DLSS!

 

  • Thanks 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...