Skocz do zawartości

Clair Obscur: Expedition 33


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Przedziwna produkcja. Zupełnie nie moje klimaty. Ani wizualnie. Nie cierpię też gier turowych i w żadną przez to nie grałem. Generalnie nic, co lubię.

 

A... gram! Kolejne godziny.

Gra ma coś hipnotyzującego!

 

Audio i muzyka ABSOLUTNIE G E N I A L N E! Aż nie sposób uwierzyć, że zrobiła to taka garstka ludzi.

Edytowane przez JeRRyF3D
  • Like 3
  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Największy minus to projekt lokacji. Mapa to korytarzówka usłana przeciwnikami i dwoma, czy trzema rodzajami lutu do podniesienia, tyle. Widać w tym elemencie gry, że to jednak AA. Gdyby nie intrygująca fabuła, to po 2h gra poleciałaby z dysku, bo fanem turowej walki też nie jestem.

Edytowane przez Tomek_ITH
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, JeRRyF3D napisał(a):

Audio i muzyka ABSOLUTNIE G E N I A L N E!

Człowiek oczy przeciera jak nie z wzruszenia to ze zdumienia. ;) Za muzykę i to jaki klimat daje oskara powinni dostać!

 

P.S. Ta edycja w „ini” co Odin wklejał faktycznie robi coś sensownego jeśli chodzi o HDR? Czy to kolejne cuda typu te wszystkie reshade etc?

Edytowane przez userKAMIL
Opublikowano
3 godziny temu, Tomek_ITH napisał(a):

Największy minus to projekt lokacji. Mapa to korytarzówka usłana przeciwnikami i dwoma, czy trzema rodzajami lutu do podniesienia, tyle. Widać w tym elemencie gry, że to jednak AA. Gdyby nie intrygująca fabuła, to po 2h gra poleciałaby z dysku, bo fanem turowej walki też nie jestem.

Mapy robią się większe z czasem i warto całe czyścić. Póki co nie musiałem levelu grindować dzięki temu:thumbup:

3 godziny temu, userKAMIL napisał(a):

Człowiek oczy przeciera jak nie z wzruszenia to ze zdumienia. ;) Za muzykę i to jaki klimat daje oskara powinni dostać!

 

P.S. Ta edycja w „ini” co Odin wklejał faktycznie robi coś sensownego jeśli chodzi o HDR? Czy to kolejne cuda typu te wszystkie reshade etc?

Przepaść to mało powiedziane. Ta gra jest tak wyblakła bez tego że szkoda gadać.

Opublikowano

Nowy dzień i trzeba go zacząć od słów:
Dilim dili lili lam  :banana:

 

Clair Obscur:
 

Cytat

Szczegółowe wytłumaczenie:

"Clair" (franc.): "Jasny", "światło".

"Obscur" (franc.): "Ciemny", "cień".

"Clair-obscur" (franc.): "Jasno-ciemny", "jasno-niejasny".

W malarstwie:

"Clair-obscur" jest techniką, w której artysta używa światła i cienia do modelowania form, tworząc wrażenie objętości i głębi.

Najbardziej charakterystycznym elementem "clair-obscur" jest wyraźny kontrast między jasnymi i ciemnymi obszarami, co pozwala na wydobycie kształtów i form.

Przykładami zastosowania "clair-obscur" są prace Caravaggia, Rembrandta, czy innych mistrzów baroku. 

Inne konteksty:

"Clair-obscur" może również odnosić się do ogólnego wrażenia atmosferycznego, np. w muzyce, gdzie może być używany, aby stworzyć efekt tajemniczości lub napięcia. 

 

Opublikowano

Gdyby komuś przyszło na myśl ubicie na expercie Chromatycznego Abbesta w pierwszej jaskini przy plaży, gdy jesteśmy wciąż tylko z Luny i na 5 levelu postaci: wczoraj w najlepszej próbie po 45 minutach parowania i "dziubana go" po 200-400hp udało mi się mu zjechać jakąś 1/3 zdrowia.
Także ten...
Lepiej iść najpierw po Maelle. :D
Nie muszę chyba nawet pisać że typ ma nas na strzała swoim dowolnym atakiem...

  • Upvote 1
Opublikowano
12 godzin temu, Jaycob napisał(a):

A więc można zrobić ładne kobiece postacie na zachodzie: 

;) 

Można. Wystarczy mieć małe studio z normalnymi ludźmi, bez aktywistów, których jedynym celem życiowym jest wpychanie innym do gardła swoich przekonań i swojego stylu życia. Bez ludzi, którzy tak naprawdę grami się nie interesują i w głębi serca nienawidzą normalnych graczy. No i brak korpo kultury też ma tutaj swój duży udział.

 

Ta gra jest kolejnym dowodem na to, że rynek gier powinien skończyć się na AA. AAA to dziś patologia, gdzie budżety rosną do nawet 500 milionów i w sumie nie wiadomo na co. Nie da się w jakiś sensowny sposób kierować ogromnym zespołem +100 osób. To wszystko doprowadza do tego że pieniądze są marnotrawione, zespół źle zarządzany i trzeba iść na ustępstwa. W żadnym dużym studiu nie ma szans na to, by projekt gry był przemyślany od stóp do głów - tak aby wszystkie jej elementy łączyły się w jedną spójną całość i tworzyły sensowny, wciągający gameplay. Nie, najlepsze co można wysrać w grze robionej przez +200 osób, to zlepek losowo połączonych elementów z innych gier, który powstał w nadziei że coś z tego wyjdzie, a zresztą gracze się nie skapną. :E 

  • Upvote 2
Opublikowano
26 minut temu, Paw79 napisał(a):

Gdyby komuś przyszło na myśl ubicie na expercie Chromatycznego Abbesta w pierwszej jaskini przy plaży, gdy jesteśmy wciąż tylko z Luny i na 5 levelu postaci: wczoraj w najlepszej próbie po 45 minutach parowania i "dziubana go" po 200-400hp udało mi się mu zjechać jakąś 1/3 zdrowia.
Także ten...
Lepiej iść najpierw po Maelle. :D
Nie muszę chyba nawet pisać że typ ma nas na strzała swoim dowolnym atakiem...

Ja już go rozwaliłem, tak samo jak kilku innych Chromatycznych. Mega szybko można się nabić levele robiąc parry i uniki. Dla mnie Maelle w drużynie to absolutny must-have - największy DPS leci właśnie od niej.

A tak w ogóle, obczajcie walkę z szefową wioski Gestralów. Wbiłem jej 9999 dmg, a pasek HP spadł może o milimetr. xD 

 

  • Upvote 1
Opublikowano
21 minut temu, Jaycob napisał(a):

Ja już go rozwaliłem, tak samo jak kilku innych Chromatycznych. Mega szybko można się nabić levele robiąc parry i uniki. Dla mnie Maelle w drużynie to absolutny must-have - największy DPS leci właśnie od niej.

A tak w ogóle, obczajcie walkę z szefową wioski Gestralów. Wbiłem jej 9999 dmg, a pasek HP spadł może o milimetr. xD 

 

Pierwsza która wyleciała na ławkę rezerwową:E

13 minut temu, Jaycob napisał(a):

Niektóre stroje to hit... Obczajcie to: strój nazywa się Bakietka i serio, na plecach ma bakietkę!xD 

 

 

 

Latam w podstawowych. Te mi kompletnie nie pasują do rozgrywki.

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, Tomek_ITH napisał(a):

Największy minus to projekt lokacji. Mapa to korytarzówka usłana przeciwnikami i dwoma, czy trzema rodzajami lutu do podniesienia, tyle. 

Same plusy wymieniłeś,bo wtedy gra szanuje czas gracza. ;) Na co przesadne łupy skupiające się na innych cyferkach sprzętu lub materiałach do warsztatu?

Na co otwarta mapa, usiana generyczną zawartością? Chyba że ma to być w stylu RE lub metroidvanian.

Zwięzła struktura gry jest tym, czego mi brakuje i tytuł przesuwa się coraz bardziej do przodu w mojej kolejce do ogrania.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Weź, nie wspominaj nawet. Robiłem to chyba z dziesięć razy. :E  A graliście w "siatkówkę"? Kompletnie nie ogarniam, co tam się dzieje.

Akt 2 wygląda jakby go wyciągnęli prosto z Soulsów, a ten boss to już totalny kosmos...

 

Spoiler

Dualista był bardzo klimatyczny. 

 

Opublikowano

Padł za drugim razem:red:

39 minut temu, slafec napisał(a):

Trafiłem na plażę Gestralli. Przy takim systemie sterowania nie mam pojęcia jak ktoś mógł wpaść na pomysł zrobienia toru przeszkód.

Nagroda.

  Ukryj zawartość

Strój kąpielowy dla Lune.

Za Mimy takie same nagrody:thumbdown:

Opublikowano

Ładnie. :)

 

TXcRxB9.jpeg


Tu wyżej było już wymienionych kilka japońskich gier jako inspiracji.
Dla mnie sporo tu vibe'u z Nier/Nier: Automata- zarówno w utworach muzycznych, jak i w projektach niektórych wrogów/NPC'ów/postaci.

 

Opublikowano
3 godziny temu, Jaycob napisał(a):

Akt 2 wygląda jakby go wyciągnęli prosto z Soulsów, a ten boss to już totalny kosmos...

Nie do końca rozumiem - to jest w końcu turówka czy nie? O co chodzi z tymi Soulsami? Sorry, ale ja tego typu gry omijam dalekim łukiem... 

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Nie do końca rozumiem - to jest w końcu turówka czy nie? O co chodzi z tymi Soulsami? Sorry, ale ja tego typu gry omijam dalekim łukiem... 

Podczas swojego ataku na spokojnie wybierasz odpowiednią opcję (jak w normalnej turówce), ale przy wyprowadzeniu pojawia się ikonka spacji (1-kilka razy) wzmacniająca atak.
Przy obronie można zrobić unik (Q), parowanie (E) lub skok z kontrą (spacja + LPM).
Jeden atak przeciwnika może mieć kilka ciosów, które trzeba uniknąć/sparować.
No i okienka na unik/parowanie są dość ciasne (podobnie jak w Sekiro/ Soulsach).


Ale... W przeciwieństwie do Soulsów gra pozwala wybrać poziom trudności.
Na najniższym tytuł powininen być do przejścia nawet przy słabszym refleksie, bo dmg zadawany przez przeciwników da się "przetankować" (o czym informują twórcy w opisie).
Z kolei na najwyższym (ekspert) opanowanie parowania/uników to konieczność.

 

aAjTmvS.jpeg

 

Edytowane przez Paw79
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Element Wojny napisał(a):

Nie do końca rozumiem - to jest w końcu turówka czy nie? O co chodzi z tymi Soulsami? Sorry, ale ja tego typu gry omijam dalekim łukiem... 

Kierowniku. Daj Pan sobie szansę. Będzie Pan zadowolony.  ;)

Edytowane przez JeRRyF3D
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano
40 minut temu, Element Wojny napisał(a):

Nie do końca rozumiem - to jest w końcu turówka czy nie? O co chodzi z tymi Soulsami? Sorry, ale ja tego typu gry omijam dalekim łukiem... 

Uczysz się ruchów boss którzy mają kilka faz. Są ogniska gdzie po aktywacji odradzają się zabite moby na mapie oraym odnawiają się limitowane eliksiry.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...