Skocz do zawartości

Clair Obscur: Expedition 33


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
40 minut temu, Element Wojny napisał(a):

Gdyby to było takie proste, nie było takiego wysypu ludzi na Nexusie błagających o jeszcze większe ułatwienia. Ludzie otwarcie piszą, że kompletnie sobie w tej grze nie radzą. 

Rozalin też nie radził sobie, ale sygnały dźwiękowe bardzo mu ułatwiły. W każdym razie wkręcił się w gierkę, która jest na prawdę dobra. Ja ją też mam na liście, ale nie wiem na kiedy :E Bo w kolejce pierdylion gier do ogrania, jedno się kończy i nie wiadomo na co się zdecydować jak tyle dobrych gier do ogrywania dalej czeka :E 

 

W grze jest easy mode czy tam story mode, z tego co czytałem oczywiście nie powoduje, że gra sama się przechodzi, bo to byłoby już bez sensu, ale znacznie ułatwia.

 

 

 

Opublikowano

Ludzie używają terminów takich jak Soulslike, Roguelike, Roguelite, a nawet nie wiedzą co one oznaczają. Każda trochę trudniejsza gra gdzie masz uniki, bloki i parowania to jest teraz Soulslike :D

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

@ReddzikNo niestety małe studio nie dało rady zadbać o rozbudowane opcje dostępności. Właśnie twój przykład wcześniej  mi przypomniał o niedosłyszących... Nie wiem czy w twoim przypadku nie będzie lepiej tego porzucić i czekać aż coś dodadzą lub zrobią moda, chyba że późniejsi, główni wrogowie są do przejścia bez dźwięku. 

 

 

Dla mnie to świetna odskocznia od maratonu RE, a muzyka z artyzmem środowiska sprawia, że za dużo dupereli czytam i testuję, bo przyjemnie tam przebywać... Ale za dużo czasu to zabiera i chyba skupię się na fabule, bo wolałby przejść kilka razy kolejne Resident Evil, niż dłubać w statystykach postaci i przedmiotach. 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
1 godzinę temu, Element Wojny napisał(a):

Gdyby to było takie proste, nie było takiego wysypu ludzi na Nexusie błagających o jeszcze większe ułatwienia. Ludzie otwarcie piszą, że kompletnie sobie w tej grze nie radzą. 

To pewnie jedna z tych grup graczy, co narzekają, że w soulsach nie ma poziomu trudności. :E

 

Ale to raczej mniejszość, bo na Steamie ocena gry wciąż utrzymuje się na poziomie 93%. Gdyby to był naprawdę poważny problem, to na pewno miałoby to wpływ na ocenę.

 

Niektórzy gracze potrafią narzekać dosłownie na wszystko. Ludziom nie podobała się nawet mechanika... chodzenia w Death Stranding. :E 

 

Come on, to nie jest aż tak trudne - przynajmniej jeśli mówimy o poziomach niższych niż Ekspert. Okienko na kontrę czy unik jest całkiem duże, a nawet jeśli nie ogarniasz i nie trafisz na jakiegoś opcjonalnego bossa, to raczej nic się nie stanie. Wciąż do dyspozycji masz buteleczki/umiejętności leczące, ataki z kradzieżą życia (perki), a nawet możliwość wskrzeszenia.

Ta gra jest zaprojektowana pod kontry i uniki. Upraszczanie głównych mechanik spłyciłoby walkę. 

Opublikowano (edytowane)

Daję radę, mam "tylko" 60% ubytku słuchu, obustronnie. Gram na łatwym, a teraz najtrudniejsza walka jaką miałem do tej pory, gdyby nie łatwy, bym tego nie zrobił, nie ma bata, fajna walka, ale na parowanie, uniki trochu przegięta... moja ekipa ma 50lvl+, rezerwowej nie używałem kupę czasu tylko 45, ale w tle też lecą lvle, gdyby nie ona to bym nie skończył tej walki. Ale żem się napocił przy tej walce:E, lecim dalej. Za 1 razem. Niestety musiałem kilka razy wskrzesić i uleczyć, ale dmg bywał tak duży, że nic to nie dało.

 

Są walki jak trashe czy inne gdzie jestem wstanie usłyszeć ten dźwięk informujący o parowaniu, ale czasem inne efekty w grze, muza potrafią stłumić, czasem ten dźwięk też nie do końca jest wyraźny, tak samo nie każdy atak jest w ten sposób sygnalizowany, bywały ataki, gdzie klikamy co sekundę parowanie w formie jakby jakiegoś rytmu, ale bywają przeciągnięte, czasem macha i macha zanim zaatakuje, często z tego wszystko za szybko kliknę i potem lipa. Dlatego gram na łatwym by mieć większy limit błędów jakie popełniam, nie wszystko zwalam na słuch.

Mowa o walce z 

Spoiler

w sercu,  Renoir i jego ostatecznym pokonaniu, jego uzdrowienie i wilk narobiło sporo problemów.

 

Edytowane przez Reddzik
  • Like 1
Opublikowano

60 mln właśnie zrobiłem jednym atakiem! Gram teraz w pewniej wieży, gdzie są te największe harpagany z poprzednich lokacji i z którymi miałem problemy. Spoko walki, takie trochę za łatwe.:E 

Opublikowano (edytowane)

W końcu mi się udało zdobyć strój 0aa6ehW.jpeg

Zajeło mi jakieś 30min, największy był problem z przedostatnim ciosem ile to razy wszystko sżło perfekcyjnie a ten cios przed ostatni taki cwany szybszy wchodził, no ale w końcu jak się zakuma kiedy konkretnie parować jej ataki to w sumie nie takie trudne trzeba tylko wiedzieć dokładnie kiedy parować Danseuse to tylko 15 szybkich ataków :E  coś koło tego.

 

Edytowane przez Frog67
  • Like 3
  • Confused 1
Opublikowano

Skończone, ale trzeba będzie wrócić do gry, ale nie dziś, bo prawie cały dzień gram w Clair i mi już bokiem wychodzi.
Wrócić porobić questy towarzyszy i są jakieś dwie opcjonalne walki, ale nie wiem gdzie ich szukać.
Mowa o

Spoiler

Simon i Clea.

 

Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, Reddzik napisał(a):

daję radę, mam "tylko" 60% ubytku słuchu, obustronnie.

Są walki jak trashe czy inne gdzie jestem wstanie usłyszeć ten dźwięk informujący o parowaniu, ale czasem inne efekty w grze, muza potrafią stłumić, 

Hmm, a muzykę dobrze słyszysz, czy to już kiepskie wrażenia? Może po prostu ścisz ją w ustawieniach, choć pewnie to zrobiłeś.
W sumie jesteś praktycznie po grze :E Ja siedzę jeszcze na ~24 poziomie.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
56 minut temu, Reddzik napisał(a):


Mowa o

  Pokaż ukrytą zawartość

Simon i Clea.

 

Tego drugiego bossa ogarnąłem na 80 lvl. Do pierwszego raczej się nie zbliżam - oglądałem gameplaye i tam już leci FromSoft w czystej postaci. :E 

Ja dalej nie skończyłem fabuły. :E  Właśnie robię arenę, gdzie jest 11 prób, a każda po 3 walki z największymi koksiarzami w grze. W sumie 33 walki. Twórcy mają chyba jakiegoś bzika na punkcie tej liczby - 33 to też max upgrade broni. :E 

  • Haha 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Chcę wrócić do gierki, sprawdzę misje/zadania towarzyszy, i może sprawdzę wieżę, jeszcze tam nie byłem, ale nadal jest kilka miejscówek z informacją o zagrożeniu, więc nie ma bata żebym podołał.
Muszę przerobić buildy, Maelle ma 120 luminy+ a reszta ok 70. Moja główna ekipa 55lvl, poboczna 47.

Na pewno muszę coś zmienić jeśli chcę zadawać ponad 100k+ bo na razie tyle nie zadałem pod koniec gry. Mam ponad 20 itemków do resetowania, nie używałem, bo nie było potrzeby.
 

13 minut temu, musichunter1x napisał(a):

Hmm, a muzykę dobrze słyszysz, czy to już kiepskie wrażenia? Może po prostu ścisz ją w ustawieniach, choć pewnie to zrobiłeś.

Mam ją w grze ściszoną, ale nie za dużo bo jest świetna! Mam ją na 90%, ogólne 100%, słucham też w aparatach słuchowych jako słuchawki przez połączenie BT, dlatego kupiłem płytę główną z BT, więc to mi pomaga, ale zazwyczaj w dzień rzadko to robię, bo muszę słyszeć telefon, domofon, pukanie do drzwi itp, bo jak mam aparaty w trybie BT to tłumią dźwięki z zewn, więc mogę mieć problem jak ktoś się próbuje do mnie dobijać, a czasem gra jest za głośna itp, mimo, że mam nawet 15-30% głośności w Windowsie, zależnie od gry/filmu.
Dźwięk w taki sposób jest dużo wyraźniejszy niż przez zwykłe słuchawki na kablu.

Pewnych dźwięków nie usłyszę, wiem to po graniu w multi w BF/CoD, nie słyszę kroków, bo są za ciche dla mnie, mam problemy z orientacją skąd dochodzi dźwięk i to czy gra, czy w realu nie ma znaczenia. Dlatego też w Clair nie wszystko mógłbym usłyszeć na słuch, ale wiele ataków było z dźwiękiem i je słyszałem, łatwiejsze parowanie było tam gdzie było to bardziej rytmiczne, aniżeli przeciągane, markowane uderzenie, tu chyba nie było dźwięków albo były bardzo ciche.
Jeszcze jedno, pamiętam jak robiłem badania słuchu za dziecka, mama siedziała koło mnie i ona słyszała a ja nie dawałem znać, a niektóre to dawałem znać bardzo szybko, do tego dochodzi ostatnimi czasy problem z szumami usznymi, więc to też może przeszkadzać, ale to raczej irytuje tylko jak jestem w "ciszy". To nie jest tak, że nie słyszałem wszystkiego jak leci, ale też nie wszystko było dla mnie takie jasne do zlokalizowania.

Chyba tyle wystarczy odnośnie mojej choroby, aparaty mam od 9 roku życia, czyli ponad 30 lat. Bez nich jak bez nogi i ręki.

Opublikowano
10 minut temu, Reddzik napisał(a):

Muszę przerobić buildy, Maelle ma 120 luminy+ a reszta ok 70. Moja główna ekipa 55lvl, poboczna 47.

To trochę słabe, że nie można tego zresetować. Starałem się rozdawać luminy równomiernie, pominąłem tylko

Spoiler

Monaco

bo w ogóle nią nie gram - moim zdaniem jest najsłabsza ze wszystkich, a dodatkowo trzeba zbierać umiejętności... 

  • Upvote 1
Opublikowano

U mnie pominąłem
 

Spoiler

Lunę i Monocco. Lunę wymieniłem na Verso bo miał nawet fajne skille i jakoś tak ustawiłem go, a Luna ma ten ok 47 czy ile, i z 15pkt do rozdania w skille, nie wiedziałem w co dać, więc nie ruszałem.

Jakie są must have Pikto do zadania wysokich obrażeń? Muszę skleić jakiś build, czyżby tylko granie solo?

Opublikowano

Gram typowym "Glass Cannonem" - uwielbiam ogromny DPS. Bossowie często padają na hita, a walki kończą się, zanim przeciwnik w ogóle zdąży coś zrobić. Ryzyko jest, ale zabawa jeszcze większa. :cool:

Z perków używam tylko 3 tarcz (do zdobycia w strefie z przeciwnikami od ~70 lvl) i auto wskrzeszanie, cała reszta leci w czysty damage. Atrybuty u wszystkich postaci (poza Lune - jej broń skaluje się z Witalności) ładuję głównie w Siłę, Zręczność i Szczęście. No i pikto Oszust/Cheater to prawdziwy gamechanger - pozwala jednej postaci wykonać akcję dwa razy pod rząd.
Mój build dla Maelle:

 

Spoiler

Zrzut-ekranu-35.png

 


Zrzut-ekranu-37.png


Mój team to Sciel (z perkiem zaczynającym), Maelle i Verso. Sciel nakładam buffy dla wszystkich: Pełna gotowość, a dla Maelle: Gniew Fortuny dla podwójnych obrażeń.  Wchodzę w Ostatnia szansa i Stendhal na bossów albo jakiś atak Aoe na wszystkich. 

 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Dla niej nie mam broni, będzie problem ze zdobyciem, nie wiem czy podołał ubić. Cheater też nie mam. Jest kilka pikto które pierwsze widzę.

Aż sobie zaraz odpalę gierkę, a miałem nie odpalać.

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano (edytowane)

Zrobiłem tę wieżę. Ostatni boss padł na strzał - 64 miliony obrażeń. :E  W tej grze kompletnie brak balansu. Na bank polecą jakieś nerfy w jednym z patchy.

 

Zrzut-ekranu-38.png
 

 

22 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Dla niej nie mam broni, będzie problem ze zdobyciem

Jeśli nie masz tej broni, która automatycznie zmienia postawę i daje +200% obrażeń, to nie ma co się spinać. Nie jest niezbędna – i tak możesz zadawać ogromne obrażenia innymi broniami. Poza tym ta automatyczna zmiana postawy działa tylko przez jedną turę.

Z innych godnych uwagi broni, moim zdaniem, warto wspomnieć o:

  • Blurerum – świetna pod kątem krytyków,
  • tej fabularnej, której nazwy nie podaję, żeby nie spoilować,
  • Stalum - nakłada podpalenie na postać, a każde kolejne nałożenie zwiększa obrażenia o 10%.

Minusem Stalum jest to, że nie możesz wtedy użyć Ostatniej szansy, bo zginiesz od własnego zapłonu.

Edytowane przez Jaycob
  • Like 1
  • Upvote 1
Opublikowano

Siema, mam duże problemy w Sirene, tutejsi przeciwnicy unikają 90% moich ataków! Widzę, że ataki ogniem sprawiają im spore problemy, ale nawet ich najczęściej unikają, ma ktoś jakieś sprawdzone metody na nich?

Opublikowano
44 minuty temu, LionCFS napisał(a):

Siema, mam duże problemy w Sirene, tutejsi przeciwnicy unikają 90% moich ataków! Widzę, że ataki ogniem sprawiają im spore problemy, ale nawet ich najczęściej unikają, ma ktoś jakieś sprawdzone metody na nich?

Spoiler

Użyj strzału. 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...