Skocz do zawartości

Podkręcanie pamięci DDR5 (Wszystkie platformy)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
12 godzin temu, Radio Tirana napisał(a):

I to ci chodzi stabilnie? Sam mam teraz na warsztacie Patrioty Viper Extreme 7000 CL32 i na domyślnym XMP wywala mi po paru minutach error w TestMem5 na profilu absolut. Tak się teraz głowię, jak to ustabilizować. 

A tego nie katowałem. W grach nie sypie, to jadę :) 

Obecnie jestem i RAM niedostępni :E 

Opublikowano (edytowane)

Pytanie co warto zmienić  dla proca 9800x3d ?  Ustawiłem w bios profil expo + thightest nastawy.
ADATA XPG Lancer Blade RGB 32GB
Typ pamięci: DDR 5

Pojemność pamięci [GB]: 32

Liczba kości pamięci: 2

Taktowanie pamięci [MHz]: 6400

Napięcie [V]: 1.4

1.png

2.png

Edytowane przez Duchew
Opublikowano

1. Jak się czyta ten poradnik ITH:

https://ithardware.pl/poradniki/jak_podkrecic_pamiec_ram_praktyczny_poradnik_i_optymalizacja_ddr5-44907.html

to wynika z niego że częstotliwość pamięci ma marginalne znaczenie, podstawowe timingi też, liczą się przede wszystkim dalsze subtimingi. Ale w takim razie - ponieważ timingi zależą od częstotliwości, im niższa tym lepsze można ustawić - dlaczego nie skręcić częstotliwości do 6000 lub nawet niżej i wtedy manewrować timingami? Powinny dać się ustawić lepiej niż przy 6400.

2. W płycie MSI mam trzy opcje z gotowymi profilami ustawień pamięci: Optimized Performance Profile, High-Efficiency Mode, Memory Try It. Które z nich przestawia również te dalsze subtimingi? OPP chyba nie, ono chyba tylko ustawia podstawowe timingi na 30-38-38-96. A pozostałe? Pytam bo na razie nie chcę się bawić w indywidualne ustawienie każdego timingu (jak w w/w poradniku), wolałbym skorzystać z "gotowca".

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Panowie macie jakieś testy karty ASRock Radeon RX 9070 XT Challenger 16GB GDDR6, zakupiłem ją właśnie i czekam aż do mnie dojdzie, zastanawiam się nad jej kulturą pracy, a wziąłem ją ze względu na cenę 2500 zł.
    • @KamileN u mnie nigdy te same patrioty nie chciały pójść równo na alphach zawsze trcdrd musiało być na 16 nie ważne czy przy 2x8 czy po dołożeniu kolejnych dwóch modułów a mam je już z 5 lat i przeszły ryzena 3600 > 3700x > 5600 i 5800X3D  Przy 2 modułach pamiętam że miałem 14-16-14xx @ jakieś 1.53v później na 4x8 skończyło się na 15-16-15xxx @ 1.44v (powyżej tego napięcia już przy 4 ławkach sypały się od temperatury pod obciążeniem) Do tej pory mam te pamięci tak jak ty      Mam jeszcze minimalne podbite BCLK aby mieć dodatkowe 6mhz szybciej     Możesz dać u siebie 1T i poluzować szynę z 0-0-0 na 56-0-0 tak jak u mnie na 99% będziesz mógł z rezygnować z 2T, takie poluzowane 1T będzie minimalne lepsze niż 2T (lepszy odczyt) ale wiadomo to nie to sam co 1T 0-0-0 z SCL na 2 też raczej nie będziesz miał problemu    U mnie ten nastaw jest tak bardzo na żyletki że jak zmienię coś tutaj:   tak jak np ty masz  po prostu na odpier wrzucone 20-20-20-20  to już się sypią  
    • od reki     woled z blyszczaca powloka   4k 21:9
    • Ale pozytywny filmik, w końcu Wygląda na to, że mamy naprawdę fajną pozytywną niespodziankę.     i.. Tysiąc piąty przykład na to, że porządna wydajność i dobry design > nowoczesne techniki oświetlenia.    Szkoda, że więcej devów tak nie podchodzi do tematu. 120fps w 720p w trybie przenośnym, obsługa trybu myszki - gdyby nie gówniany ekran to byłoby to naprawdę "coś".    Ogólnie gdyby dali inną muzykę, to byłby kandydat do must-have'a i powód do zakupu Switcha 2 przynajmniej w kwestii wizualiów. A co do reszty to zostjae nadzieja, że Retro Studios nie zawodzą, bo to weterani (np. z Rare)   Gra wizualnie całościowo wygląda w moich oczach lepiej niż większość gier na PS5, bo TAA/FSR nienawidzę, ścinek nie toleruję, a stabilne 120fps cenię wyżej niż 4K ultra super duper path tracing, ale w 60 i to "up to 60".       Apropo niedawnej dyskusji, że kiedyś było lepiej. No tu widać ładnie, że było. Tylko weterani dziś robią gry jak kiedyś i jak zrobią, to od razu się wyróżniają w zalewie gówna. Astro Bot pokazywał, że można zrobić grę z dobrą płynnością i ostrym obrazem, z fajnymi efektami wykorzystującymi starsze techniki. Tutaj podobnie, a i w VR najlepiej wypadają gry w których świadomie nie goniono za nowoczesnością.    Pomyśleć tylko jakby takich studii było dziś 20x więcej, jakby wtedy branża gier wyglądała.  A tak to na każde Metroid Prime 4 przypada 10 Borderlandsów 4.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...