Skocz do zawartości

The Elder Scrolls IV Oblivion Remastered


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jestem ciekaw, ile osób realnie go ukończy, po tym jak już minie pierwsza fala ekscytacji odświeżeniem graficznym :) 

 

To jest gra na moim zdaniem minimum 40-50 godzin (fabuła główna i jakiś tam niewielki procent pobocznych, gildii nie wliczam), także dla niektórych może to być bariera nie do przejścia.

  • Odpowiedzi 617
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Opublikowano

2 h się męczyłem z crashami... Winowajcą okazał sie Vortex :/... Także mody lepiej w tej grze wgrywać ręcznie... 

 

Sama gra na razie jest great. Optymalizacja też lepiej niż myślałem. Mam wszystko na Maxa i na 3440x1440p z dlssQ I FG w kanałach 120 do 144 a na podwórzu 80 do 100... Bez FG leci koło 60 do 70. Samo DLAA 55 fps lub mniej a z FG nieprzyjemnie się obraca... 

 

Gram z RTX HDR to może mam mniej od innych klatek. 

 

Shadery szły ponad 10 minut... 

 

Zastanawiam się czy wrzucać te reshady na zmianę koloru czy zostać przy tej jesieni... 

 

Na razie mnie wciągnęło tak jak kiedyś :)

Opublikowano (edytowane)
22 minuty temu, slafec napisał(a):

Coś pomieszałeś. DA Origins był od dnia premiery dostępny na Steam - peak 7k z 10 listopada 2009 roku. Dragon Age 2 tak samo miał od razu premierę na Steam - peak 19k z 13 marca 2011 roku. Tutaj masz dowód odnośnie DA2, EA strzeliło focha na Valve i po kilku miesiącach wycofało grę ze Steam.

Ciekawe czy dostanę upvote albo serduszko za zabawę w detektywa.

Plus dla pana detektywa.

 

Origins:

 

Dragon Age: Origins miało premierę 3 listopada 2009 roku na PC, Xbox 360 i PS3. W tamtym czasie dominowała sprzedaż fizycznych kopii (DVD), szczególnie na PC i konsolach. Cyfrowa dystrybucja była w fazie wzrostu — Steam i EA Store były głównymi kanałami na PC. Steam nie był jeszcze dominującą platformą; wielu graczy wolało pudełka lub EA Store. Na Steamie Dragon Age: Origins osiągnęło szczyt 7 089 jednoczesnych graczy, co było przeciętnym wynikiem. Wersje Steam wymagały dodatkowej aktywacji na koncie EA i miały pewne problemy z DLC, co zniechęcało część graczy. EA mocno promowało zakup gry przez własny sklep, oferując bonusy i wcześniejszy dostęp do dodatków. Do lutego 2010 roku Dragon Age: Origins sprzedało się w ponad 3,2 miliona egzemplarzy. W grudniu 2009 roku liczba pobrań DLC przekroczyła milion — ogromny wynik jak na tamte czasy. W marcu 2010 roku ukazał się duży dodatek fabularny Awakening, utrzymując popularność gry. W październiku 2010 wydano Ultimate Edition, napędzając kolejną falę cyfrowych zakupów. Ultimate Edition, dostępne na Steam i EA Store, zwiększyło udział sprzedaży cyfrowej. Niski wynik na Steamie odzwierciedlał realia rynku cyfrowego 2009 roku, a nie brak zainteresowania grą.

 

DA2:

 

Dragon Age II miało premierę 8 marca 2011 roku i sprzedało się w ponad milionie egzemplarzy w dwa tygodnie. Gra była dostępna na Steamie przy premierze, ale w lipcu 2011 została usunięta. Powodem było wprowadzenie dodatku Legacy, którego zakup w grze omijał system płatności Steam, naruszając zasady Valve. EA i Valve nie doszły szybko do porozumienia, przez co Dragon Age II było niedostępne na Steamie przez lata. W międzyczasie gra sprzedawana była przez EA Store (a potem Origin) i w wersjach fizycznych. Dopiero w czerwcu 2020 roku Dragon Age II: Ultimate Edition powróciło na Steam. Po powrocie gra osiągnęła szczyt 1 421 jednoczesnych graczy 23 czerwca 2024 roku. Ocena użytkowników na Steam wynosi obecnie około 79%, co świadczy o umiarkowanie pozytywnym odbiorze. Niektórzy gracze napotkali problemy techniczne związane z aktywacją gry i kompatybilnością z EA App. Dragon Age II było więc ofiarą sporów wydawcy z platformą, a nie samej swojej jakości czy popularności.

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano (edytowane)
50 minut temu, caleb59 napisał(a):

Że ile? Ktoś może to potwierdzić?

No też byłem zdziwiony, szly mega wolno i dziwnie. Od 0 do 19 poszło smigiem I proc na 100% a od 20 do 70 proc 6% I tak pykalo powoli i od 70 do 100 znow poszło szybko i proc 100%. 

 

Proc mam raczej dobry i w innych grach było zawsze krótko. 

 

Czytałem na reddit, że ludzie niektórzy nawet i po 20 minut czekali i na 99% wywalało im I musieli od nowa zaczynać :E

50 minut temu, caleb59 napisał(a):

 

 

50 minut temu, caleb59 napisał(a):

 

 

 

Edytowane przez aureumchaos
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

No i wyszło szydło z worka, gówno a nie remaster w kwestiach technicznych. Już wcześniej widziałem różne dziwne wypowiedzi ludzi w necie ale czekałem na Digital Foundry i okazuje się, że ludzie mieli rację. U nas na forum tylko kilka osób przytomnych, reszta maniakalnie klaskała pośladkami i udawała, że jest wszystko fajnie. :E 

Edytowane przez caleb59
  • Upvote 1
Opublikowano

Dropy mi się zdarzają ale tylko przez chwilę po ponownym uruchomieniu gry i od czasu do czasu jak takie traversal. Ale zdecydowanie jest lepiej niż jak Stalker 2 czy jedi survivor. No i na pewno nie 24fps. Z dllsq i FG na pewno takich dropow nie mam. 

Opublikowano

Gra popyla u mnie, na ustawieniach wysokich, ze sprzętowym Lumenem, DLSS i FG, z taką prędkością jak CP2077 z pełnym Path Tracingiem i wszystkie suwaki na prawo (oczywiście też DLSS i FG). Wizualnie te dwie gry dzieli przepaść i ze dwa pokolenia.

To jest dwudziestoletnia gra, w której podmieniono assety na takie, które mają o wiele więcej wielokątów i lepsze tekstury i zmieniono silnik renderujący oraz ulepszono (powiedzmy, bo to trochę wątpliwe) animacje.
Złożoność świata została taka jak 20 lat temu. Puste połacie terenu z ruinami, domostwami, jaskiniami rozsianymi tu i ówdzie, trochę drzewek i nieinteraktywna roślinność. Jest dokładnie tak jak za króla świeczka, bo na bardziej skomplikowaną budowę świata nie pozwalał wtedy silnik. No i mamy takie same ekrany ładowania jak 20 lat wcześniej. Halo, Bethesda, który to my mamy rok? To powinno działać z prędkością 300 klatek na sekundę, bez żadnych ulepszaczo-rozmydlaczy, a nie działa, bo to samo przerabialiśmy już podczas premiery Starfielda. Becia nie umie w technikalia...

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

No te ekrany ładowania nie mile przywróciły wspomnienia ze starfield... Na szczęście tu szybciej się ładuje chyba. 300 fps na u5? Trochę chyba marzenia. Jak na ue5 to i tak to dobrze działa.

 

Jestem już po pierwszej bramie. Jest jak kiedyś i źle i dobrze :E

 

Edit: I dlatego kupuje gry w sklepach a nie gram na gamepass... Nie dosc, że wsparcie modów słabe czy np nie działająca poprawnie aplikacja nvidia app to jeszcze pacze które psują dlss i gre. 

 

https://www.pcgamer.com/games/rpg/oblivion-remastered-got-an-update-on-pc-game-pass-that-broke-upscaling-just-before-the-weekend/

Edytowane przez aureumchaos
Opublikowano

Pasjonuje mnie i bawi wręcz fakt, że na Assassyna Shadows wylewano beczkowozy gnojowicy głównie przez samuraja i powtarzalność Ubisoftu. Tutaj z kolei mamy 20 letnie mechaniki na pustawej mapie z ładniejszą grafiką od porównywalnie z Ubisoftem słabej Bethesdy i nagle mamy MEGA HIT. :E 

 

Kisnę jak ogór w słoiku.

  • Like 2
  • Haha 1
Opublikowano

Jest różnica między kolejną odsłoną serii, a remasterem starej odsłony. I to remasterem w prawdziwym tego słowa znaczeniu, czyli z poprawioną oprawą i niektórymi efektami, ale bez ingerencji w oryginalne mechaniki. Ludzie powinni więc być świadomi co kupują, za co płacą. Założenie było takie, aby oddać ducha oryginału, ze wszelkimi jego cechami. W tym rzeczami, które po 20 latach wydawać się będą archaiczne. Uzasadnione zarzuty można mieć do strony technicznej, tutaj jest klasyczna Bethesda. Loadingi po wchodzeniu do chatki 5x5 metrów, urocze. :E 

  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Skopany optymalizacyjnie remaster 20 letniej gry z archaicznymi animacjami za cene nowej gry AAA. Gracze zachwyceni. Niezła odklejka.

Jestem ciekaw jakby tes 6 wyglądało podobnie za taką cenę, jakie były by reakcje. Zeszmacone by go bardziej od starfilda.

No ale graczom wystarczy ładniejsza grafika, granie na sentymencie i cena nie ma znaczenia.

Dla mnie ten remaster nie jest warty więcej niż 5 dych.

Godzinę temu, Vulc napisał(a):

Założenie było takie, aby oddać ducha oryginału, ze wszelkimi jego cechami.

Czyli żeby się nie orobić i wciskać naiwniakom taki pseudo pijarowy kit, może ktoś uwierzy.

Edytowane przez Tomek_ITH
  • Upvote 1
Opublikowano

Bardzo dobrze że to nazwali remaster a nie remake, a jutubery płaczą że zasługuje na remake, nie nie zasługuje - tak powinny być robione remastery a remaky o wiele lepiej, np w remake powinny być min szyby w oknach i z zewnątz powinienem widzieć wnętrze chatki i to samo z wnętrza tej chatki widok na otoczenie.

Opublikowano
2 minuty temu, bbandi napisał(a):

Bardzo dobrze że to nazwali remaster a nie remake, a jutubery płaczą że zasługuje na remake, nie nie zasługuje - tak powinny być robione remastery a remaky o wiele lepiej, np w remake powinny być min szyby w oknach i z zewnątz powinienem widzieć wnętrze chatki i to samo z wnętrza tej chatki widok na otoczenie.

Skoro to remaster, to nie powinien mieć cenę remake.

  • Like 1
Opublikowano

Ale doceniam imo co zrobili z ta grą bo to podbija poprzeczke i teraz jak wydawcy będą chcieli robic remaster jakiejś kultowej gry to same texturki moga się okazać niewystarczające żeby na tym kosić siano.

Opublikowano

Cene wywalili bo wiedzą że zrobili dobrą robotę gdzie inni za podmianę textur krzyczą nie wiele mniej, wieć z biznesowego punktu widzenia dla nich dobrze, jeśli trend się utrzyma to ceny kolejnych gier powinny być bardziej wyważone.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • A od kiedy graniczymy z Federacją Rosyjską ?  Nie mato jak zlot pelikanów tutaj... ale lubię do kawki przejrzeć te wypociny 
    • Sygnatura wszystko przyjmie. Nie byłeś, nie widziałeś  Równie dobrze może siedzieć na jedynym słusznym i mocarnym 1050ti tocząc nierówną walkę z siłami czerwonych   Czasem się zastanawiam czy tacy ludzie jak on nie piszą takich rzeczy dla beki aby wbić szpilę i "pobudzić" rozmówców i mieć z tego niezły śmiech.
    • Skoro ostatnio przeglądałem tą kwestię to podzielę się wnioskami... Do handheldów wchodzą lepsze ekrany IPS na LTPS - lepsza jasność, kolory, GTG... Ponoć trwałość jest teoretycznie gorsza. W telefonach od jakiegoś czasu są obecne, ponieważ ich technologia wykonania zużywa mniej prądu i ma same zalety, poza kosztami i trwałością. Nie wiem jak z monitorami, kiedyś był problem z większymi matrycami oraz uzyskiem.  RG476h właśnie ma LTPS 120hz, 1280 x 960 i Valve mogłoby odświeżyć Steam Deck LCD podobnym panelem + bebechy z OLEDa lub chociaż zmieniona rewizja płyty względem starego LCD, ale nadal 7nm.   GammaOS ponoć znacznie uprzyjemnia korzystanie z retro konsolek, a niedawno zrobili wersję dla układu T820, więc RG476h akurat skorzystał, mimo świeżej premiery. Inne konsole to m.in. seria rg406, rg556, RG cube i Slide..., może jest coś jeszcze. Przy cenie promocyjnej ~650 zł za 476 tracą sens. System również rozwiązuje problemy z nierównym odświeżaniem ekrany, ponieważ standardowo jest trochę ponad 60 / 120hz po przecinku, ale może producent naprawił to w aktualizacji rg476h.   Konsolki emulujące wszystko z PS2 / Gamecube bez problemu mogą kosztować tyle co używany Steam Deck LCD, więc mają niewiele sensu... Szczególni gdy emulator PS2 na androida jest porzucony, będąc w gorszym stanie niż ten x86. T820 radzi sobie z tymi konsolami, ale nie ze wszystkim grami. Ponoć działa trochę lepiej na GammaOS. Do gier 2D lub prostych 3D raczej nie ma sensu brać czegoś ponad T820, chyba że pojawi się Steam dla ARM. Dla emulacji Switcha, można kupić używanego Switch Lite.  Ewentualnie dla 16:9 można kupić Retroid Pocket 5, ale za ~1000 zł. Można uprzeć się na AYANEO z ryzenem... Ale znowu Steam Deck LCD jest już niedaleko tych cen, a brakuje mu tylko lepszego ekranu. Modyfikacja Deck HD jest już lepsza, ale to nadal "stary" ips, bez ltps.   Koniec końców uznałem, że na takie głupotki nie chcę wydawać więcej, a kompromisy trochę nieodpowiadają mi, poza RG476h, gdzie wolę poczekać na więcej opinii użytkowników. Kupiłem używanego Gamesir G8 oraz Samsung a55 na zablokowanej sieci. Wyszło mniej niż RG406h, ale rozmiar jest dość szeroki, a Samsung jeszcze jedzie.
    • Uwielbiam jak inni wiedzą lepiej jak mam swoje pieniądze wydawać.
    • Nikt normalny nie rozbiera nowego GPU ale ja jak postanowiłem w nowej Inno3d 5070ti dnia pierwszego położyć PTMa na rdzeń zauważyłem, że wszystkie cewki były fabrycznie zalane jakąś żywicą do okoła (kolor przezroczysto-mleczny). Wątpię aby mi się to przewidziało, chociaż robiłem to po nocy zmęczony jak koń po westernie. Może to tutaj tkwi cała magia... a może nie. Tak czy srak nie znam przypadku głośnych cewek w Inno3d co traktuję jako wartość dodaną. No i zawsze jest dupochron w postaci 14 dniowego zwrotu jakby rzeczywiście miało się mega pecha. A tak na marginesie, uwielbiam prosty industrialny styl, więc akurat design Inno3d mnie urzeka. To taki Glock wśród GPU  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...