Skocz do zawartości

Mój Garaż / moje Auto.... dodaj swoje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
20 minut temu, miro napisał(a):

 

ważne, jeśli piszesz o quattro.

 

możesz jaśniej, kompletnie tego nie rozumiem ? ten daje i ten daje

 

 

Chodzi mi o to, że jak ktoś kupuje nowe auto i patrzy na papierze ile co ma 0-100 km/h to VAGowe 2.0 TSI + DSG wypadają dobrze. Tak jak mówisz, każdy kto zna różnicę między ilością cylindrów doceni inne auta dające 6 cylindrówi. Ale powiedzmy sobie szczerze, przeciętny nabywca patrzy na specyfikację takiego auta i woli 4 cyl. bo mniej pali i jest tańsze w utrzymaniu i ewentualnych naprawach. Tak samo napęd na 4 koła. Ludziom to nie robi różnicy i nie każdy jest w stanie wyłapać różnicę między różnymi opcjami AWD, chociaż każdy system działa inaczej u różnych producentów i nawet w różnych modelach samochodów.

 

Co do BMW serii 1 to miałem służbowe BMW 120d 2019 170KM automat RWD. I to auto bezsensownie często latało bokiem nawet gdy się nie chciało, mówię o mokrym. Przy tak krótkiej ośce jaką to ma, napęd na 4 koła w mocniejszych wersjach to jednak super sprawa.

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano (edytowane)
W dniu 21.11.2024 o 08:36, trepek napisał(a):

Najsłabsze 2.0 TSI ma 204KM. 150KM ma 1.5 TSI evo.

Nie. Najsłabsze 2.0 to 150 KM, i takie masz w A4 i nowym A5 jako podstawowy silnik. Bardziej im się najwidoczniej opłaca montować 1 typ silnika (2.0 TSI) i manipulując mocą oferować 2 wersję silnikowe zamiast mieć 1.5 150 i 2.0 204.

Edytowane przez bleidd
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

U mnie kompakt bo nie lubie (i nie potrzebuje) większych aut. Szukałem czegoś co będzie możliwe komfortowe w trasy stąd pomysł na premium, które ostatecznie nic z tego premium w sobie nie ma :D 

 

DSC04968.jpg

 

Chciałem coś możliwie cichego w trasach bo od czasu do czasu jakąś eską czy autostradą jeżdżę, nie chciałem segmentu D, stąd A3. W kwestii wyciszenia to A3 jednak było totalnie chybionym strzałem mimo, że było mi właśnie pod tym kątem polecane (na pclabie :D). Wziąłem sprawy w swoje ręce nieco poprawiłem fabrykę. Jest przyzwoicie/akceptowalne ale to tyle.

 

IMG-20240531-101401.jpg

IMG-20240529-115927.jpg

IMG-20240326-141106.jpg

IMG-20240319-142402.jpg

 

Wyposażenie średnie - wewnętrzny S line, lepsze LEDy, kamera cofania, virtual cockpit+, adaptacyjny tempomat, grzane kuferki, lepsze nagłośnienie (ale nie topowy Bang&Olufsen, opcja pośrodku), ładowrka indukcyjna. Jest więc minimum przyzwoitości ale szału też nie ma.

 

Silnik 1.5 150 i DSG, jeździ to przyjemnie, mocy mi nie brakuje, skrzynia działa gładziutko, tutaj żadnych zastrzeżeń.

 

Wykończenie w środku jest przeciętne, twarde plastiki w boczkach drzwi (nawet z przodu :( a podczas jazdy testowej były miękkie (miękkawe) więc widać, że w toku życia modelu VW obniża jakość), pod pokrywą bagażnika goła blacha, brak wyściółki w schowkach (to sam dołożyłem, pierdoła a ile przyjemniej). Generalnie fajne daily, ani szałowe ani złe, jeździ przyjemnie, po wyciszeniu jest przyzwoicie nawet przy ~120-130 kmh (więcej nie jeżdżę).

 

IMG-20240510-095237.jpg

 

Spalanie niskie. Przy stałych 120 na tempomacie 5.7-5.8l. Przy jeździe krajówkami można zrobić nawet 5l. W mieście jak to w mieście, zależy ile korków, świateł itp. Może być 8 może być 12l.

Edytowane przez bleidd
  • Like 3
Opublikowano

niestety audi faktycznie jest coraz gorsze, szczególnie w środku, jakość plastików i wyciszenie gorzej niż w poprzedniku 8V, zdecydowanie niż w najlepszej generacji 8P

 

na pocieszenie, kolega ma rs5, tam tez wyciszenie jest lipne, on sam wyklejał wszystko matami.

 

mi np w twojej wersji totalnie nie podobają się te wloty powietrza w srebrnym, poszedłbym chyba w black piano, ale wtedy grill tez cały w czerń.. ale to ja, to tobie się ma podobać

 

generalnie ja na punkcie a3/s3 jestem zboczony, miałem ich kilka ( w klubie a3 od samego początku istnienia 2005 )  zakochany jestem w każdej...

 

szerokości

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Ja właśnie lubię chromowane akcenty, od czego się chyba teraz powoli odchodzi (modny stał się de-chroming i pakiety black). Dla mnie jednak połączenie srebrny+czarny robi robotę. Czarny generalnie ultra ciężki w utrzymaniu (miał być srebrny pierwtonie ale na żywo okazało się, że ten srebrny wpada w rół/fiolet i z braku laku postawiłem na czarny) ale jak się wypucuje to wygląda super :D

 

Prawda, że A3 8Y to krok wstecz względem 8V w każdym niemal względzie. 8V miał w "pampersie" wygłuszenie podwozia, 8Y nie ma, 8V miał wyściółkę w bagażniku, 8Y gołą blachę, 8V miał miękki plastik z przodu drzwi, 8Y ma twardy, 8V miał w boczkach drzwi gruby filc, 8Y nie ma tam nic (!).

 

Generalnie prosto z fabryki 8Y rozczarowuje. Jak się je dopieści (wyciszy, wyłoży schowki, dołoży drobne rzeczy jak siatki, dodatkowe schowki) to jest całkiem fajne wozidło. Ale tak to powinno wyjechać już z fabryki.. dlatego generalnie dla mnie auto to takie szkolne 4-, jest sporo do poprawy ale nie jest to złe auto.

Edytowane przez bleidd
  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano

Pisałem wtedy, że A4 ma słabo wyciszone nadkola :P ale szacun za robotę. Zawsze mnie zastanawia jak bardzo dużo to daje? 

 

Ogólnie to widać oszczędności w nowych autach na każdym kroku. Pamiętam, że mondeo MK3 czyli z 2000 roku miał całe drzwi obite plastikami. Dziś Corolla ma gołą blachę na drzwiach. Oczywiście, że wpływa to na wygłuszenie.

Opublikowano (edytowane)

Dużo. U mnie już przy 65-70 pojawiał się nieprzyjemny szum, wrażenie jakby okno było niedomknięte. Obecnie podobny poziom hałasu mam przy ~100 km/h. To jest spora różnica. Ale trochę musiałem zrobić:

- nadkola przód i tył
- wszystkie drzwi
- bagażnik
- podłoga z przodu
- dodatkowe uszczelki w drzwiach i przy uszczelce przedniej szyby

Każdy ten element dał trochę. Jak się zsumuje to różnica jest spora. Najwięcej zdecydowanie nadkola przednie, te szumiały okrutnie.

 

Ale jest z tym jeden zasadniczy problem. Wyciszysz 1 element to usłyszysz drugi :E I to taka niekończąca się pętla (chyba, że faktycznie zrobisz absolutnie wszystko ale to już kupa roboty). Pierwotnie, zaraz po zakupie byłem zdumiony jak cichy jest silnik, praktycznie w normalnej jeździe niesłyszalny nawet przy przyspieszaniu. Obecnie jak powyciszałem trochę auto to słyszę właśnie głównie silnik :E (wiadomo od ~90-100 dominują głównie szumy ale przy niższych prędkościach silnik jest teraz na 1 planie).

 

Obecnie przy 120-130km/h (to moja prędkość przelotowa na S-kach i autostradach) nawet po dłuższej trasie nie męczy za bardzo, fabrycznie trasa A4 Rzeszów-Kraków potrafiła mnie zmęczyć i nie miałem ochoty jechać dalej. Hałas męczy dlatego było dla mnie istotne aby go zredukować żeby po paru godzinach trasy nie wysiąść z auta zmęczonym.

Edytowane przez bleidd
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, bleidd napisał(a):

Dużo. U mnie już przy 65-70 pojawiał się nieprzyjemny szum, wrażenie jakby okno było niedomknięte. Obecnie podobny poziom hałasu mam przy ~100 km/h. To jest spora różnica. Ale trochę musiałem zrobić:

- nadkola przód i tył
- wszystkie drzwi
- bagażnik
- podłoga z przodu
- dodatkowe uszczelki w drzwiach i przy uszczelce przedniej szyby

Każdy ten element dał trochę. Jak się zsumuje to różnica jest spora. Najwięcej zdecydowanie nadkola przednie, te szumiały okrutnie.

 

 

Nie no to jest masakra w aucie za tą kasę. Focusem MK3 kombi parę razy jechałem do Chorwacji, i tam do 140 jest naprawdę spoko. Dopiero powyżej zaczyna już przeszkadzać hałas. W sumie to jest on lepiej wygłuszony niż Corolla 2019, którą miałem służbową. Ale miałem też służbowe Focusy MK3 w bieda wersji i z przebiegami 400 tys po wielu dzwonach. Tam już było głośniej ale nie wiem czy przez gorszą wersję czy brak izolacji i szczeliny przy kolejnych naprawach :E

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano

Kwestia głośności to też mocno subiektywna sprawa. Dużo zależy od tego czym się jeździło wcześniej i generalnie w jakim stopniu się na to zwraca uwagę. Dla jednego będzie spoko a dla drugiego już za głośno.

 

Corollą jechałem w Sztokholmie z lotniska do hotelu, gość jak wpadł na drogę szybkiego ruchu i depnął do oszałamiających 110 km/h to myślałem, że mi głowę urwie :E Rav4 też jak dla mnie zawodzi mocno na tym polu tak samo jak Camry (ta sprzed liftu, podobno po lifcie jest lepiej). Generalnie jaką Toyotą bym nie jeździł to zawsze pierwsze co mi się rzuca w oczy uszy to bardzo słabe wyciszenie.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, KiloKush napisał(a):

W sumie to jest on lepiej wygłuszony niż Corolla 2019

Przecież Corolle nie są wogóle wygłuszone... Jak już cokolwiek jest głośniejsze od Corolli to jest naprawdę tragedia.

35 minut temu, bleidd napisał(a):

Rav4 też jak dla mnie zawodzi mocno na tym polu tak samo jak Camry (ta sprzed liftu, podobno po lifcie jest lepiej). Generalnie jaką Toyotą bym nie jeździł to zawsze pierwsze co mi się rzuca w oczy uszy to bardzo słabe wyciszenie.

Rav4 też ma szczątkowe wygłuszenie. W Camry jest znacznie lepiej ale tylko po mieście. Później głośno. Sam mam "Camry Premium" czyli ESa i też szału nie robi. Najgorszy szum od opon i od drogi. Jest to lepszy poziom niż Camry ale dalej wygłuszenie jest mizerne jak na tą klasę samochodu. Niby segment E ale, no sam nie wiem. Już miałem wygłuszać ESa ale dziecko w drodze więc będę zmieniał samochód.

Edytowane przez trepek
Opublikowano
10 minut temu, trepek napisał(a):

Przecież Corolle nie są wogóle wygłuszone... Jak już cokolwiek jest głośniejsze od Corolli to jest naprawdę tragedia.

Rav4 też ma szczątkowe wygłuszenie. W Camry jest znacznie lepiej ale tylko po mieście. Później głośno. Sam mam "Camry Premium" czyli ESa i też szału nie robi. Najgorszy szum od opon i od drogi. Jest to lepszy poziom niż Camry ale dalej wygłuszenie jest mizerne jak na tą klasę samochodu. Niby segment E ale, no sam nie wiem. Już miałem wygłuszać ESa ale dziecko w drodze więc będę zmieniał samochód.

CX5 chociażby jest gorzej niż Corolla. A jest jeszcze jeszcze jest segment B. Ibiza 2016 to była niezła puszka z wyjącym 3 cylindrowym silnikiem :D

Opublikowano
W dniu 23.11.2024 o 18:59, miro napisał(a):

niestety audi faktycznie jest coraz gorsze, szczególnie w środku, jakość plastików i wyciszenie gorzej niż w poprzedniku 8V, zdecydowanie niż w najlepszej generacji 8P

a gdy mówiłem o tym koledze, to miał mnie za oszołoma, bo sam mam 8P 8:E strasznie wygląda ta degradacja.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...