Skocz do zawartości

Mój Garaż / moje Auto.... dodaj swoje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja dziś zauważyłem rowki na tarczy, więc muszę na serwis z reklamacją pojechać. Podobno znany problem.

 

Haka nie mam, bo też nie mam nic do ciągnięcia :)

 

Po Octavii, która potrafiła ześwirować z multimediami, infotainment Nissana jest ostoją stabilności. Raz mi zniknęły tylko oba profile kierowców :E 

 

Natomiast świetnie się to prowadzi i nawet gdzieś tam władowałem się w teren - było nieźle. Bardzo wygodne i przyjemnie ciche we wnętrzu - z wyłączniem jazdy 160 km/h, wtedy kosiarka trochę wyje. Bose nieco rozczarowujący, ale i tak niezły.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

IMG-20241202-073205.jpg

 

Stałem się fryzjerem. Kolejne moje wozidło, TT MK2 w jedynym słusznym motorze 3.2 VR6 250 kucy quattro. 313 tys przebiegu, jeszcze full oryginał ale będzie zrobiony wydeszek :szatanek:. Skrzynia automat DSG, wybrałem świadomie bo stanie w Trójmiejskich korkach ponad godzinę sprawia, że mam nogę jak Pudzian. Spalanie 11.2 (75% autostrada, 25% miasto/korek) więc uważam, że jest super, a nie żałuję wciskania w podłogę bo dźwięk silnika to poezja. Auto prowadzi się obłędnie, zjada zakręty, trzyma się lepiej od mojego Civica EG. W porównaniu do TT mk1 jest o klasę wyżej. Na razie jestem zadowolony, to taki rozsądny kompromis między hot-hatchem a supercarem.

Edytowane przez Totek
  • Like 2
Opublikowano
W dniu 1.12.2024 o 21:59, GordonLameman napisał(a):

Ja dziś zauważyłem rowki na tarczy, więc muszę na serwis z reklamacją pojechać. Podobno znany problem.

 

Haka nie mam, bo też nie mam nic do ciągnięcia :)

 

Po Octavii, która potrafiła ześwirować z multimediami, infotainment Nissana jest ostoją stabilności. Raz mi zniknęły tylko oba profile kierowców :E 

 

Natomiast świetnie się to prowadzi i nawet gdzieś tam władowałem się w teren - było nieźle. Bardzo wygodne i przyjemnie ciche we wnętrzu - z wyłączniem jazdy 160 km/h, wtedy kosiarka trochę wyje. Bose nieco rozczarowujący, ale i tak niezły.

Miałem toyotę, gdzie po zwykłym postoju na biegu tarcze zlepiały się z klockami, pajace na grupach znafcuf, że się nie znam, tak ma być, trzeba jeździć, ASO nie uznało żadnej wady, także tego, że tarcze biły przez kolejny tysiąc km i nie przestały - przebieg 2-4k km. Centrala poza granicami jednak była zainteresowana wymianą w ramach gwarancji, a nie za 11k jak mi proponowano. Po wymianie popchnalem za rozsądny pieniądz 

W dniu 2.12.2024 o 07:47, Totek napisał(a):

 dźwięk silnika to poezja. 

V6 to duża kosiarka, która brzmi jak gunwo. Nienawidzę dźwięku V6, albo R5 albo V8.

Opublikowano
2 godziny temu, Colicab napisał(a):

 Nienawidzę dźwięku V6, albo R5 albo V8.

Dokładnie jak pisze kolega wyżej, to VR6, to zupełnie inna charakterystyka dźwięku. Osobiście za zwykłym V6 też nie przepadam, tak samo europejskie V8 też ma średni dźwięk. 

  • Upvote 1
Opublikowano
3 godziny temu, Colicab napisał(a):

V6 to duża kosiarka, która brzmi jak gunwo. Nienawidzę dźwięku V6, albo R5 albo V8.

a V10? :E

 

poprę przedmówców, VR6 nie brzmi jak "typowe" V6, ostatnio miałem okazję się przejechać i jest to naprawdę fajny pomruk

Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Miałem, Bravo. Pozbyłem się go w 2017 roku - on mnie też wyleczył z używany samochodów :E 

Dobrze pamiętam, że to ten co nie przeliczyłeś sobie kW na KM i byłeś przekonany że tych kuni więcej niż było w rzeczywistości? :E 

15 godzin temu, Totek napisał(a):

Dokładnie jak pisze kolega wyżej, to VR6, to zupełnie inna charakterystyka dźwięku. Osobiście za zwykłym V6 też nie przepadam, tak samo europejskie V8 też ma średni dźwięk. 

Swego czasu na zlocie motolaba japońskie V6 siedzące we francuskiej budzie w kwestii brzmienia jednogłośnie pokonało bawarskie V8 :D 

Edytowane przez Krzysiak
  • Upvote 1
Opublikowano
2 minuty temu, bergercs napisał(a):

Ciekawe co tam u Skee - wciąż z tą Greczynką?

Coś mi się kojarzy, że nie.

 

Zaś w kwestii posiadanego pojazdu na grupie 508 mi gdzieś mignął swego czasu... Shreka zmienił na 508GT w sedanie z 11 roku.

Opublikowano
3 godziny temu, Krzysiak napisał(a):

Dobrze pamiętam, że to ten co nie przeliczyłeś sobie kW na KM i byłeś przekonany że tych kuni więcej niż było w rzeczywistości? :E 

 

To był tuning Stage 0.5. Bez komputera, wystarczy dowód. Tunerzy go nienawidzą. On robi moc gdy Coobcio się dalej zastanawia dlaczego soft pod ochronę skrzyni obcina moment przy 400 nm w Saabach.

Opublikowano
W dniu 3.12.2024 o 19:08, Totek napisał(a):

Dokładnie jak pisze kolega wyżej, to VR6, to zupełnie inna charakterystyka dźwięku. Osobiście za zwykłym V6 też nie przepadam, tak samo europejskie V8 też ma średni dźwięk. 

No dobra, VR6 jest niewiele lepsze od V6. Ale lepsze.

W dniu 4.12.2024 o 11:12, bergercs napisał(a):

 

Ciekawe co tam u Skee - wciąż z tą Greczynką?

jak z nim gadałem parę lat temu to miał vel satisa, ale to tak aktualne jak stopy NBP sprzed pandemii 

Opublikowano
4 godziny temu, Colicab napisał(a):

No dobra, VR6 jest niewiele lepsze od V6. Ale lepsze.

 

V6 zły? Miałem parę V8, nie powiem, ten głęboki dźwięk na niskich obrotach swoje robi. Ale obecna wiertarka V6 mi tam bardzo leży, praktycznie za każdym razem w zakresie 5-7,2 tyś obrotów banan z automatu się pojawia ;) 

 

Film nie mój, ale mam to samo combo, tzn. silnik + decat + armytrix:

 

 

 

Opublikowano
Godzinę temu, green1985 napisał(a):

V6 zły? Miałem parę V8, nie powiem, ten głęboki dźwięk na niskich obrotach swoje robi. Ale obecna wiertarka V6 mi tam bardzo leży, praktycznie za każdym razem w zakresie 5-7,2 tyś obrotów banan z automatu się pojawia ;) 

 

Film nie mój, ale mam to samo combo, tzn. silnik + decat + armytrix:

 

 

 

Z modami to i Seicento brzmi dobrze. Miałem V6 bez żadnych zmian i brzmiało źle. Wcześniej podobnie z V8 i było dobrze. I R5, i 3 cylindry

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Ile potrwa PL2 w Twoim przykładzie? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi w sekundach, bo zależy od fizycznej reakcji procesora, taktowania, napięcia i chłodzenia. Przy dobrym chłodzeniu (>250 W), procesor może utrzymywać PL2 nawet dłużej niż „Tau”, bo algorytm liczy średnią, a chwilowe szczyty nie spowodują natychmiastowego zejścia. Jeśli obciążenie jest stabilne na 250 W → średnia rośnie → po pewnym czasie (ok. 1–2× Tau) algorytm zacznie redukować moc w kierunku PL1. tylko Szacunkowo: Tau krótsze (np. 125) → PL2 zaczyna schodzić szybciej, średnia reaguje szybciej → może spaść do PL1 w kilkudziesięciu sekundach. Tau dłuższe (np. 253) → algorytm reaguje wolniej → PL2 może trwać znacznie dłużej, nawet >100 s, zanim moc spadnie w kierunku PL1, mimo że średnia z Tau zaczyna być wyższa od PL1.   Najlepiej robić samemu tety i się przekonać, bo każdy krzem cpu, cooler, konfiguracja, obciążenie itd jest inne.
    • Dla mnie to kolejny skok na kasę Iana Bella. Koleś zawsze obiecuje złote góry. Później mało materiałów reklamowych ale wygląda to całkiem ok. A do premiery jest tak szybko, że nikt się nie zdąży połapać, że to przypudrowany gniot i hajs się zgadza. 
    • @janek25 Tau Ci się tu trochę z PL1/PL2 zlewa, więc rozbijmy to na części pierwsze 😉 - 125 / 253 W – to są PL1 / PL2 (TDP / short turbo). - Tau – to zupełnie osobny parametr w sekundach (np. 28 s, 56 s), a nie „125/253”. Załóżmy więc „książkowy” przypadek Intela: - PL1 = 125 W - PL2 = 253 W - Tau = 56 s - Obciążenie ~250 W non‑stop - Chłodzenie realnie ogarnia >250 W (czyli nie wchodzisz w limit temperatury, tylko w limity mocy). ### Co się wtedy dzieje? 1. Na starcie testu CPU idzie ~250 W (okolice PL2). 2. Algorytm liczy średnią moc z „okna czasowego” Tau: - dla stałych 250 W średnia rośnie wg wykładniczej krzywej. - moment, kiedy średnia dojdzie do PL1 (125 W) wypada mniej więcej po: - t ≈ Tau * ln(2) ≈ 0,7 * Tau - przy Tau = 56 s → ~40 sekund. 3. Około tych kilkudziesięciu sekund CPU zacznie powoli zrzucać zegary, żeby średnia nie przekraczała PL1. 4. Po kilku Tau (3–5×Tau, czyli ~3–5 minut) ustali się na mocy bliskiej PL1, czyli okolice 125 W, o ile BIOS faktycznie szanuje limity Intela. ### A co z chłodzeniem 250 W+? Jeśli: - BIOS ma PL1=125, PL2=253, Tau=56 _i nie są podniesione_, - chłodzenie wyrabia, to i tak długoterminowo zejdzie do ~125 W – bo to wymusza algorytm PL1+Tau, a nie termika. Żeby 250 W „leciało wiecznie”, musi być: - PL1 = PL2 = 253 W albo - PL1 mocno podbite powyżej 125 W albo - Tau ustawione na mega wysokie + „fabryczne OC” płyty (co większość Z690/Z790 robi: PL1=PL2, Tau=max/unlimited). --- Czyli odpowiadając wprost na Twoje pytanie dla scenariusza *czysto po spec Intela*: - przy 125/253 i Tau=56 s oraz stałych 250 W: - po ~40 s algorytm zacznie ściągać moc, - po kilku minutach ustali się mniej więcej w okolicach PL1 ≈ 125 W, - chłodzenie 250 W+ tylko gwarantuje, że nie ograniczy Cię temperatura, ale nie znosi PL1/Tau. Jak podasz, jaka to dokładnie płyta i jakie masz faktycznie wpisane PL1/PL2/Tau w BIOSie, mogę Ci powiedzieć, czy Twój CPU w ogóle „zna” te 125/253, czy jedzie „na chama” PL1=PL2 🙂 gpt-5.1-2025-11-13
    • czyli ile bedzie trwał Tau jeśli jest 125/253 i obciążę 250 wat?do ilu spadnie po jaki  czasie jesli chłodzenie jest 250w+?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...