Skocz do zawartości

Sterowniki GeForce & NVIDIA App - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 godzinę temu, skypan napisał(a):

Rozumiem, że masz serię RTX 5000 ? Mi i u moich znajomych na RTX 4000 na najnowszych sterownikach wszystko działa bez problemu. 

Dokładnie.. na razie nie chce cofać sterowników, bo inne gry działają mi dobrze, więc poczekam aż to załatają.. 

Opublikowano
W dniu 17.05.2025 o 15:37, green1985 napisał(a):

No niestety, czyste reinstale AB i HW też nie pomogły [...]

Odpowiem sam sobie, bo może komuś kiedyś pomoże - problem braku odczytu w RTSS w końcu się rozwiązał. Nie wiem jak, ale uaktywnił się Radeon (integra z 9800X3D). Wyłączałem go w menadżerze urządzeń zaraz po zainstalowaniu W11, więc albo któraś aktualizacja W11 albo podczas którejś zmiany sterów nVidii się sam uaktywnił O_o W Afterburnerze cały czas był wybrany RTX w ustawieniach, ale dopiero po ponowym wyłączeniu Radeona w menadżerze Afterburner zaczął znowu wszystko poprawnie pokazywać. Stery najnowsze 576.52, w KCD2 i EA WRC stabilnie.

Opublikowano
18 godzin temu, Isharoth napisał(a):

Tragedia z tymi sterownikami. Zauważyłem że najczęściej crashują gry na UE4/5

 

Wracam aż na 572.83, bo z tego co wyczytałem, tam jest w miarę stabilnie. 

To nie dotyczy stricte UE w wielu grach są różne problemy również tak jak przy UE z kompilowaniem shaderów.

Błąd z 576.52

Changing a setting in the "NVIDIA Control Panel" -> "Manage 3D Settings" may trigger shader disk cache rebuild

Także o czym mowa :E Lista bamboli cały czas się powiększa.

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

GeForce 590.10 SM 6.9 Preview Driver Win10/11

 

Testowy sterownik z obsługą Shader Execution Reordering (SER)

 

Shader Execution Reordering (SER) to nowa funkcja DirectX Raytracing (DXR). Jej głównym celem jest zwiększenie wydajności śledzenia promieni (ray tracing) poprzez inteligentne porządkowanie wykonywania shaderów na GPU.

 

 Korzyści z SER

- W grach z path tracingiem może zapewnić nawet 2x lepszą wydajność.
- Poprawia efektywność wykorzystania GPU.

 

 Wymagania techniczne

SER jest częścią Shader Model 6.9 – każda zgodna karta graficzna i sterownik musi akceptować shadery z SER, ale jego faktyczna aktywacja zależy od sprzętu i sterownika.

NVIDIA: obsługa na kartach RTX 40 i 50, z odpowiednimi sterownikami (preview).

 

https://buzzheavier.com/1jkaq631w47q

Edytowane przez bourne2008
  • Upvote 1
Opublikowano

A co ty chcesz testować skoro SER ma wsparcie na poziomie sterowników od dawna. Tylko musi być dodany kod do gry dla wsparcia SER.

Teraz SM6.9 wprowadził oficjalnie wymagane funkcjonalności, które pojawiły się w ADA.

Opublikowano (edytowane)

Widzę, że trzeba dużymi literami ;)

NV od dawna wspiera w sterownikach SER i OMM. W grach jest to zaimplementowane przy pomocy Nvapi. Także prócz NV i tak nikt nie mógł tego odpalić.

SM6.9 oficjalnie doda te funkcjonalności także jeżeli ktoś poza NV będzie chciał wspierać nowe SM musi je wspierać na poziomie sprzętu.

W CP2077 wspiera SER i OMM nie trzeba żadnych sterowników ze wsparciem SM6.9.

https://devblogs.microsoft.com/directx/ser/

https://developer.microsoft.com/en-us/games/articles/2025/03/gdc-2025-directx-state-of-the-union/

Już to wrzucałem dawno temu ;)

Edytowane przez sideband
  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)

Jeśli ktoś ma problem z rtx4xxx to komuś pomogło opóźnienie wyłączenia sterownika? https://helpx.adobe.com/substance-3d-painter/technical-support/technical-issues/gpu-issues/gpu-drivers-crash-with-long-computations-tdr-crash.html

Będę tego próbował z rtx4060, bo jednak wywaliło również Expedition 33, po montażu już we właściwym komputerze. 

 

Edit. Oh i Cyberpunk był fałszywym tropem, bo wywala się losowo nawet przy <7gb użycia pamięci.

Chyba nie będę nigdy sprzedawał rtx3070 z r5500 i zostawię do "retro" w 4k np. Resident Evil Remakes, bo nie sprawiają problemów.

Edit.2 Jedynak chyba pomogło, bo E33 nie wywaliło w ciągu paru godzin, a wcześniej stało się to w pierwszych ~30 minutach. 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
Godzinę temu, sideband napisał(a):

Widzę, że trzeba dużymi literami ;)

NV od dawna wspiera w sterownikach SER i OMM. W grach jest to zaimplementowane przy pomocy Nvapi. Także prócz NV i tak nikt nie mógł tego odpalić.

SM6.9 oficjalnie doda te funkcjonalności także jeżeli ktoś poza NV będzie chciał wspierać nowe SM musi je wspierać na poziomie sprzętu.

W CP2077 wspiera SER i OMM nie trzeba żadnych sterowników ze wsparciem SM6.9.

https://devblogs.microsoft.com/directx/ser/

https://developer.microsoft.com/en-us/games/articles/2025/03/gdc-2025-directx-state-of-the-union/

Już to wrzucałem dawno temu ;)

"potwór" 3060ti też może ?

Niech mnie dżuma... Side rozwinął temat  :balon:

Opublikowano
Godzinę temu, sideband napisał(a):

Widzę, że trzeba dużymi literami ;)

NV od dawna wspiera w sterownikach SER i OMM. W grach jest to zaimplementowane przy pomocy Nvapi. Także prócz NV i tak nikt nie mógł tego odpalić.

SM6.9 oficjalnie doda te funkcjonalności także jeżeli ktoś poza NV będzie chciał wspierać nowe SM musi je wspierać na poziomie sprzętu.

W CP2077 wspiera SER i OMM nie trzeba żadnych sterowników ze wsparciem SM6.9.

https://devblogs.microsoft.com/directx/ser/

https://developer.microsoft.com/en-us/games/articles/2025/03/gdc-2025-directx-state-of-the-union/

Już to wrzucałem dawno temu ;)

No teraz rozumiem. Ze mną trzeba jak ze starym psem :hihot:

 

images.jpeg.cf6effd8e57f56f7358ebdc930002ad9.jpeg

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)

Te stery to taka ciekawostka. Raczej nie mają zaimplementowanych tych wszystkich poprawek, które wniosły stery 57x.xx dla RTX50xx

W każdym razie zainstalowałem i nic nie wybuchło i działają normalnie (na RTX40xx)

Edytowane przez bourne2008
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, leven napisał(a):

"potwór" 3060ti też może ?

Niech mnie dżuma... Side rozwinął temat  :balon:

Z tego co rozumiem, przynajmniej po googlowaniu to Ampere ma SER (Shader Execution Reordering) oraz OMM (Opacity Micro-Maps), ale bez Displaced Micro-Meshes.
Poza tym 8gb Vramu i tak zabije karty w RT, więc mała strata...

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)

Nie ma ;) SER i OMM wprowadzono w ADA.

Poza tym rozwiązanie SER od NV nie jest w pełni sprzętowe dlatego powoduje pewien narzut i jedynie Intel posiada w pełni sprzętowe rozwiązanie.

rt.png

Edytowane przez sideband
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Czy moglby ktos pomoc w watku ponizej? Ewentualnie, czy posiada ktos GTX 1660 Ti Max-Q (laptop), albo 1660/Ti/1650/Super (w laptopie) i moze sprawdzic czy mu boostuje na najnowszych sterach?

 

 

Edytowane przez daerragh

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, może źle napisałem - nie odnosiłem się do konkretnych Twoich pamięci, tylko tak bardziej ogólnie. Moduły CL30 wcale nie są jakoś specjalnie szybsze od CL36, a obecnie przy kombinacjach producentów potrafią być wolniejsze...    
    • Tą płytę doradzałem ostatnio koledze z forum ale ty ją odradzałeś mówiłeś że to wymysły są a teraz sam doradzasz to samo😊
    • nie X870 a X870E, bo to kolosalna różnica musisz sam zdecydować co ci bardziej odpowiada, od wyjśc/wejśc po bolączki jednej i drugiej   masz podwieszonego posta z tabelą, wyswietl sobie jedną i drugą , obydwie mają kulawe audio, tylko alc897, ale x670e ma 4 m2, a x870e tylko 3, co komu pasuje itd    osobiście bym nie dopłacał, wolałbym 4 m2.. ale to ja
    • Samych Castlevanii uzbierałem 10, ale niektóre pewnie tylko sprawdzę.   Castlevania SNES Castlevania IV Rondo of Blood (PC Engine) Symphony of the Night (PS 1) (Game Boy Advance / DS) Aria of Sorrow Portrait of Ruin Dawn of Sorrow Order of Ecclesia Harmony of Dissonance Circle of the Moon Harmony of Despair (traktuję ją jako mechaniczne podsumowanie serii na PS3 /Xbox, zbalansowana jest pod coopa)   Metal Slug trochę Megamana trochę Metroid np. Fusion do retro handhelda The Legend of Zelda: Ocarina of Time  Discworld point and click God Hand kiedyś RE:Outbreak, gdy zacznę ponownie ogrywać oryginalne 1-3 Silent Hill 1, 2 raczej na PC z HD modami lub co tam znajdę na monitorze CRT DMC 1, 3, w trakcie na PC, a będzie jeszcze 5 i może 4  Zone of the Enders 2nd Runner, jakoś nie dokończyłem Do popatrzenia na sprity i mechaniki dawnych bijatyk: może Street Fighter Alpha 3 / MAX oraz Darkstalkers, gdybym dalej był głodny   I "zwieńczenie retro" to Ninja Gaiden 1-2 na xboxy. Chyba ich jedyny ex, który mnie interesuje. Sigmy oraz porty są innymi wersjami gry, ponieważ stracili kod źródłowy.    Jeszcze napatoczy się starszych tytułów, bo to lista na szybko, a współczesnych masy gier szkoda wymieniać. Akurat robię retro handleda ze smartfona, a jak będzie niewygodnie w gamesir g8 to wymienię na coś z chin lub nastąpi powrót na PC. Dawno temu odrzuciłem sporo tytułów, przy okazji nadrabiania i odbijania się od gier na emulacji z WiiU i przeglądania gier z playstation 1-3, choć trzeba będzie zrobić rewizję odrzutków.  Współczesne "retro" do nadrobienia to m.in.: DEVIL BLADE REBOOT Shadow of the Ninja - Reborn Oh, jeszcze oryginalne Dead Space 1 i 2   Nex Machina Signalis Bloodstained: Ritual of the Night Forgive Me Father 2 Vanquish Demon's Souls z PS3 (rozgrzebane, do okolic smoka) Lost Planet 1, 2 (pudełko od lat leży, kupiłem z sentymentu do trailerów i artykułów, jakoś nie odpalając.) Od biedy seria yakuza do 6, ale szkoda mi czasu na to i wystarczy mi same, już skończone Y0. ....iii musiałem zapomnieć dodawać do list steam.   Koniecznie muszę jeszcze skończyć RE:Village, ale przy nadrabianiu całej serii, w końcu DLC do RE7 zaczęło mnie męczyć, stąd skok w DMC. Po nowym RE z 2026r wskoczę w Dying Light 1. Podejrzewam że będzie to najlepsza mechanicznie gra "SP" o Zombi, więc zostawiłem na koniec. RDR2 czeka na odpowiedni nastrój.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...