SuLac0 354 Opublikowano 19 Kwietnia Autor Opublikowano 19 Kwietnia (edytowane) Cytat Investing.com — Volkswagen Group (ETR:VOWG) niemal podwoił dostawy samochodów w pełni elektrycznych (BEV) w Europie w pierwszym kwartale 2025 roku, umacniając swoją pozycję jako wiodący producent pojazdów elektrycznych w regionie, poinformował w środę niemiecki koncern. Dostawy wzrosły o 113% rok do roku do 158 100 sztuk, dając firmie około 26% udziału w rynku. https://pl.investing.com/news/stock-market-news/volkswagen-podwaja-sprzedaz-pojazdow-elektrycznych-w-europie-globalne-dostawy-wzrosly-o-14-900009 kwiecien 2025. nie wrzesien i grudzien 2024... Edytowane 19 Kwietnia przez SuLac0 1
Cappucino 222 Opublikowano 19 Kwietnia Opublikowano 19 Kwietnia (edytowane) 34 minuty temu, SuLac0 napisał(a): https://pl.investing.com/news/stock-market-news/volkswagen-podwaja-sprzedaz-pojazdow-elektrycznych-w-europie-globalne-dostawy-wzrosly-o-14-900009 kwiecien 2025. nie wrzesien i grudzien 2024... Tak,tylko dlatego, że spadła sprzedaż Tesli a dwa, VW trzymał elektryki pod koniec 2024 celowo, by jak najwięcej wypuścić właśnie w tym roku i obniżyć wymaganą normę średniej emisji spalin na obecny rok które niedawno weszły. Zobaczymy, czy w następnych miesiącach tez będą takie dane sprzedaży jak na początku roku. Jeszcze w 2023 najpopularniejszym autem w europie była tesla y, teraz dacia a tesli nie ma nawet w pierwszej 10, jak i żadnego innego elektryka. Edytowane 19 Kwietnia przez Cappucino
DjXbeat 492 Opublikowano 19 Kwietnia Opublikowano 19 Kwietnia 23 minuty temu, Cappucino napisał(a): Jeszcze w 2023 najpopularniejszym autem w europie była tesla y, teraz dacia a tesli nie ma nawet w pierwszej 10, jak i żadnego innego elektryka. W 2023 Tesla Y była na 1 miejscu w Europie W 2024 była na 4 miejscu w Europie a obecnego roku mamy dopiero pierwszy kwartał gdzie na początku sprzedaż spadła głównie względu na premierę nowego Y który trafił do sprzedaży na koniec lutego. Oczywiście Musk też się przysłużył do spadku.
Cappucino 222 Opublikowano 19 Kwietnia Opublikowano 19 Kwietnia (edytowane) 13 minut temu, DjXbeat napisał(a): W 2023 Tesla Y była na 1 miejscu w Europie W 2024 była na 4 miejscu w Europie a obecnego roku mamy dopiero pierwszy kwartał gdzie na początku sprzedaż spadła głównie względu na premierę nowego Y który trafił do sprzedaży na koniec lutego. Oczywiście Musk też się przysłużył do spadku. Zgadza się, ale czy wróci na tron to wątpię. Cytat nowego Y który trafił do sprzedaży na koniec lutego Mamy ponad połowę kwietnia i pomogło ? Edytowane 19 Kwietnia przez Cappucino
SuLac0 354 Opublikowano 19 Kwietnia Autor Opublikowano 19 Kwietnia Tesla nie ma niczego w segmencie A/B, a imo to beda segmenty, ktore teraz beda robic statystyki.
DjXbeat 492 Opublikowano 19 Kwietnia Opublikowano 19 Kwietnia (edytowane) 16 godzin temu, Cappucino napisał(a): Mamy ponad połowę kwietnia i pomogło ? I przez miesiąc dostępna była tylko wersja Launch Edition w jednym kolorze. Od kwietnia dopiero ruszył konfigurator z możliwością konfigurowania auta pod swoje preferencje. W marcu 2025r sprzedaż BEV w Europie wzrosła o 22% względem marca 2024r. W Chinach konfigurator był od premiery czyli od końca lutego. Efekt Edytowane 20 Kwietnia przez DjXbeat
Cappucino 222 Opublikowano 20 Kwietnia Opublikowano 20 Kwietnia (edytowane) Chwilowe zachłyśnięcie nowym modelem bo to głównie ci co się wstrzymywali z zakupem w oczekiwaniu na ten lift. 15 godzin temu, DjXbeat napisał(a): W marcu 2025r sprzedaż BEV w Europie wzrosła o 22% względem marca 2024r. U nas tylko dzięki temu, że ruszyły dopłaty od lutego. Sprzedaż będzie rosła to oczywiste bo taki jest narzucony kierunek, tylko nie idzie to w takim tempie jaki sobie politycy i korporacje założyły. Edytowane 20 Kwietnia przez Cappucino
DjXbeat 492 Opublikowano 21 Kwietnia Opublikowano 21 Kwietnia W dniu 20.04.2025 o 09:44, Cappucino napisał(a): Chwilowe zachłyśnięcie nowym modelem Starym modelem ludzie przez dwa lata byli zachłyśnięci bo 2 lata z rzędu Y sprzedawał się najlepiej na świecie.
Cappucino 222 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia 13 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Starym modelem ludzie przez dwa lata byli zachłyśnięci bo 2 lata z rzędu Y sprzedawał się najlepiej na świecie. To były inne czasy, mamy wysyp elektryków więc nie licz na powtórkę.
DjXbeat 492 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia 9 minut temu, Cappucino napisał(a): To były inne czasy, mamy wysyp elektryków więc nie licz na powtórkę. A przez dwa lata nie było innych elektryków? Chinskie auta już od dawna stanowią największą konkurencję a wykres sprzedaży z marca z chin pokazuje ze konkurencja nadal jest daleko w tyle. Wątpię aby Y 3 rok z rzędu został najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie ale tak samo wątpiłem w zeszłym roku i się myliłem. Obecnie sprzedaż nowego Y bije wszystkie dotychczasowe rekordy poprzednika więc rok będzie ciekawy.
TheMr. 2 606 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia Doświadczenia po 3 latach po kupnie PEUGEOT e-Traveller Business. Zasięg 330 km przy kupnie, po 3 latach 80% baterii, degradacja z pewnością w następnych latach nastąpi. Bateria 75 kWh, to o wiele za mało na tego rodzaju pojazd. Kupiony za 290k brutto. Realnie podczas lata obecnie robi 180-220 km, podczas zimy 130-150 km. Długa i daleka podróż? Można zapomnieć. Z tego co widzę to nowy e-Traveller dostał 18 km więcej zasięgu przy tej samej baterii Do miasta? Ledwo, ledwo się nadaje ale dopóki może pracować to będzie wykorzystywany. Nie liczę na sprzedaż, tylko na spadek ceny wymiany baterii, bo po następnych 3 latach to będzie 60-80 km zasięgu zimą i 130-150 latem 24 minuty temu, DjXbeat napisał(a): A przez dwa lata nie było innych elektryków? Chinskie auta już od dawna stanowią największą konkurencję a wykres sprzedaży z marca z chin pokazuje ze konkurencja nadal jest daleko w tyle. Wątpię aby Y 3 rok z rzędu został najlepiej sprzedającym się samochodem na świecie ale tak samo wątpiłem w zeszłym roku i się myliłem. Obecnie sprzedaż nowego Y bije wszystkie dotychczasowe rekordy poprzednika więc rok będzie ciekawy. Przez 2 lata Europa dopiero wprowadzała swoje modele, konkurencja jest o wiele większa i rynek jest o wiele większy niż 2 lata temu. Tesla może mieć problemy głównie przez Muska, niezależnie jak udany jest model Y. W Chinach to co roku powstaje taki model Y która przekracza granicę. 1
Dimazz 567 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia @TheMr.a ile bateria do twojego wozidła kosztuje? już pisałem po chwilowym zachłyśnięciu się jakie to super są elektryki przyszedł czas na otrzeźwienie. Sam byłem podjarany póki nie widziałem w praktyce. Chcesz jechać w dalszą trasę musisz dobrze zaplanować miejsca z ładowarkami a w sezonie liczyć się z kolejkami. Chcesz sobie jechać bez planu to zapomnij. Baterie ogólnie są w bardzo wysokich cenach. Do tesli koło 80k zł. Jak Twój ma już 80% baterii po 3 latach to duża degradacja w krótkim czasie. Elektryk dobry jako wozidło do pracy z sypialni pod miastem z dopłatą i jak masz PV. W Chinach coś kombinują z lepszymi i tańszymi bateriami.
JeRRyF3D 1 725 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia (edytowane) Motoryka jazdy - bajka i wrażenia nie do opisania. Ładowania i stres z tym związany - bezcenne - zwieracz wygimnastykowany, jak złoto. Edytowane 22 Kwietnia przez JeRRyF3D 1
TheMr. 2 606 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia Nie pytałem, nie patrzyłem. Ale cenowo pewnie podobnie do innych 60-80k zł? Czy elektryki są super? Tak, są. Czy mają minusy? Jak każdy samochód. Duża degradacja? Nie wiem, nie mam porównania. Może proces degradacji spadnie, i przez następne 3 lata spadnie o 10%, a może o 50%. Dużo zależy pewnie od kierowcy, a ja nimi nie jeżdżę. "Elektryk dobry jako wozidło do pracy z sypialni pod miastem z dopłatą i jak masz PV." - I to jest zastosowanie dla większości populacji. Obecnie będę jechał na majówkę nad Polskie morze. Pociągiem. 80 zł za dwa bilety, to żal nie skorzystać. Również Europa nie posiada niesamowitych odległości.
DjXbeat 492 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia @TheMr. 3 lata i 20% degradacji? To ile producent daje gwarancji na baterie i do jakiego poziomu degradacji ? W listopadzie moja Tesla będzie miała 3 lata i ma 3.2% degradacji gdzie przez pierwsze 2 lata jest największa degradacja. Tesla daje 8 lat gwarancji na baterie do 70%.
JeRRyF3D 1 725 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia Jestem w szoku. Bardzo fajna gwarancja. W ogniwach furek mamy ten dyskomfort, że to się dopiero... bada na żywym organizmie niestety. Jak wygląda degradacja itd dowiemy się na własnych przykładach za 5 lat.
TheMr. 2 606 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia 8 lat gwarancji do 160 kkm. Maksymalny zasięg obecnie to 245 km. Także, być może pójdzie na gwarancję.
DjXbeat 492 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia (edytowane) Nie dopisałem 8 lat gwarancji lub do 192tys km przebiegu. Jeśli degradacja w tym okresie przekroczy 30% bateria kwalifikuje się do wymiany gwarancyjnej. Dzisiaj procesowałem wynajem auta - nowej Corsy E. Przy uwzględnieniu dotacji w kwocie 40tys zł (żona ma stare 25 letnie auto do zezłomowania), wpłata własna 9tys zł, limit km 25tys rocznie, rata za wynajęcie 3zł brutto/ms . Z pakietem ubezpieczenia OC/AC 130zł/ms. Edytowane 22 Kwietnia przez DjXbeat
Wu70 739 Opublikowano 22 Kwietnia Opublikowano 22 Kwietnia 6 godzin temu, TheMr. napisał(a): PEUGEOT EU dopiero zaczyna się liczyć na rynku EV, kilka lat temu to był wybór Tesla vs. jakieś padło Taka degradacja to fatalny wynik podchodzacy pod naprawę gwarancyjną. 5 godzin temu, Dimazz napisał(a): Baterie ogólnie są w bardzo wysokich cenach. Do tesli koło 80k zł. Realnie ludzie kupują kilkukrotnie taniej 5 godzin temu, Dimazz napisał(a): Chcesz sobie jechać bez planu to zapomnij. Realnie po Polsce jeździ już się bez planu bo trasy masz obsadzone ładowarkami. Ale żeby nie było tak kolorowo to są też tragiczne przypadki - wczoraj widziałem fajny post na grupie Tesli - gość zaczął szukać ładowarki mając 8% i odwiedził trzy - żadna nie działała naładował się na czwartej 3 godziny temu, DjXbeat napisał(a): rata za wynajęcie 3zł brutto/ms No nie, tyle to nie chyba tez cos wezme dla rodzicow do miasta 1 1
SuLac0 354 Opublikowano 22 Kwietnia Autor Opublikowano 22 Kwietnia 13 godzin temu, TheMr. napisał(a): Doświadczenia po 3 latach po kupnie PEUGEOT e-Traveller Business. Zasięg 330 km przy kupnie, po 3 latach 80% baterii, degradacja z pewnością w następnych latach nastąpi. a ile ma zrobione kkm, bo jak 1mln, to te 80% nie robi wrazenia nie zawsze wysoka degradacja swiadczy o problemach z sama bateria - aktualizacja BMS potrafi "magicznie" przywrocic +10% SOH, szczegolnie w przypadku PSA/Renault. pomecz serwis, 80% SOH nie jest normalny, no chyba ze przy 1mln km
TheMr. 2 606 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 35-40 kkm. Serwis pomęczyć będę mógł dopiero w czerwcu ale zgłoszę się. W sumie to na 6 sztuk tych samochodów, to wszystkie mają podobnie Opel Zafira również chociaż jest nawet rok młodsza, dokładnie teraz nie pamiętam.
DjXbeat 492 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia (edytowane) 15 godzin temu, Wu70 napisał(a): Ale żeby nie było tak kolorowo to są też tragiczne przypadki - wczoraj widziałem fajny post na grupie Tesli - gość zaczął szukać ładowarki mając 8% i odwiedził trzy - żadna nie działała naładował się na czwartej Ja miałem podobnie z tym, że po za Teslą nie miałem żadnej, dodatkowej aplikacji bo ładowałem się tylko w domu lub sporadycznie na SuC. O 2:20 w nocy podjechałem na jedną ładowarkę i kombinacja bo nie można ładować, próba instalacji aplikacji - nie działa, prace serwisowe . Tak 3 ładowarki objechałem. Wszystkie działały ale jakieś systemowe updaty były i nie mogłem zainstalować aplikacji. Finalnie po 15minutach GreenWay działał więc doładowanie 10min i powrót do domu . Mogłem od razu jechać na SuC ale mi się nie chciało tracić 6km. Na drugi dzień przygotowałem sobie 5 aplikacji z różnych sieci ładowarek więc teraz jestem przygotowany na wszystko 15 godzin temu, Wu70 napisał(a): No nie, tyle to nie Jak mi zaproponowali ratę 3zł brutto/ms za wynajęcie auta to się w głos śmiali. Przez chwile pomyślałem czy nie sprzedać Tesli i wziąć od razu dwa auta pod wynajem. Corse E na żonę z dotacją i Teslę Y na siebie również z dotacją. Taki chytry plan liska 4 godziny temu, TheMr. napisał(a): 35-40 kkm. Taki przebieg i 20% degradacji... Ja mam obecnie 48tyś i 3.2% degradacji baterii. W Święta wyjechaliśmy do rodziny. 100% naładowane auto i bez ładowania zrobiłem 354km z czego 250km to ekspresówki z tempomatem 120km/h a reszta drogi lokalne do 90km/h i miasto. Do domu wróciłem na 18% baterii gdzie na postoju 4% zjadł wartownik aktywujący się przy ruchu i nagrywający dzieciaki oglądające auto na parkingu Edytowane 23 Kwietnia przez DjXbeat
GordonLameman 8 452 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 20 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Nie dopisałem 8 lat gwarancji lub do 192tys km przebiegu. Jeśli degradacja w tym okresie przekroczy 30% bateria kwalifikuje się do wymiany gwarancyjnej. Dzisiaj procesowałem wynajem auta - nowej Corsy E. Przy uwzględnieniu dotacji w kwocie 40tys zł (żona ma stare 25 letnie auto do zezłomowania), wpłata własna 9tys zł, limit km 25tys rocznie, rata za wynajęcie 3zł brutto/ms . Z pakietem ubezpieczenia OC/AC 130zł/ms. To ta oferta z samochodowy.pl? Gdzie to jest procesowane?
DjXbeat 492 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia 7 minut temu, GordonLameman napisał(a): To ta oferta z samochodowy.pl? Gdzie to jest procesowane? Tak. Ja zalatwiałem wszystko telefonicznie i mailowo.
GordonLameman 8 452 Opublikowano 23 Kwietnia Opublikowano 23 Kwietnia Nie potrzebuję drugiego auta. nawet za 3 zł Nie potrzebuję drugiego auta. nawet za 3 zł Nie potrzebuję drugiego auta. nawet za 3 zł Nie potrzebuję drugiego auta. nawet za 3 zł 3
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się