Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
4 godziny temu, marko napisał(a):

O. Hiszpania i Portugalia zaliczyły właśnie Blackout. Ciekawe ilu kierowców zostało uziemionych ;)

W dieslach i benzynach? Sporo. Bo pompy nie działają na stacjach. Elektryki mają off grid, magazyny energii i energię ze słońca :E 

 

Opublikowano

Najczęściej w mniejszych miejscowościach - w "dużych" miastach awaria prądu to rzecz praktycznie niespotykana, więc nie ma sensu trzymać agregatów, które najtańsze i najprostsze w utrzymaniu nie są (ostatni raz kiedy miałem kontakt z takim ustrojstwem to kilkanaście lat temu - agregatem był silnik Jelcza :E - w osobnym budynku).

  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)

Mając naładowanego elektryka. Wtedy fakt, jest luksus. Mając rozładowanego, to nie przyniesiesz prądu w wiaderku. A paliwo od sąsiada owszem (na upartego i w wiaderku). Ale to takie skrajności. 

 

Co do agregatów, to oj są używane. Nawet infrastruktura telekomunikacyjna, z której właśnie korzystacie często ma agregaty diesla przy węzłach.

 

Btw. kiedyś miałem sytuację, że francuska myśl techniczna mnie oszukała. Na wskaźniku 1/4 zbiornika paliwa, a w rzeczywistości po prostu zgasł mi na autostradzie :E

 

Kolega przywiózł 10litrów diesla i pojechałem dalej 

Edytowane przez marko
Opublikowano

Przecież mowa o zastosowaniach domowych a nie zmierzchu agregatów 8:E

 

Elektryk w domu ma zawsze kilkadziesiąt kWh bo na tym polega idea zawsze podłączonego pojazdu i wygoda zawsze gotowego auta do jazdy, najczęściej ludzie trzymają 80%.

Opublikowano

A co z ludźmi co przyjechali do domu a agregat i samochod pusty? Tak dyskutować można w nieskończoność ;)

Na kryzysowe sytuacja można  sobie przygotować równolegle kilka niezależnych sposobów zasilania ale te podstawowe to V2L spelnia wysmienicie na krotkie zaniki prądu i na szczęście coraz więcej elektryków to wspiera oficjalnie.

Opublikowano (edytowane)

No do agregatu czy auta możesz przywieźć paliwo, nawet w tym wiaderku. Możesz spuścić paliwo z jakiejś maszyny. No opcji jest multum. Sedno jest w tym, że agregat diesla jest najlepszym rozwiązaniem, bo jest najprostsze w konstrukcji i obsłudze. Nawet ładowarki do BEV na odludziach są zasilane z tych agregatów :E

 

Patrząc na dzisiejsze niespokojne czasy, agregat diesla i zapas paliwa to najpewniejsze rozwiązanie w przypadku uszkodzenia infrastruktury energetycznej. 

 

Aż przypomniała mi się moja pierwsza komunia, jak kilka dni nie było prądu :E

Edytowane przez marko
Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, duniek napisał(a):

0% lub 100% nawet jak 1-2 razy w tygodniu zrobisz to nic baterii nie bedzie - byle na tych 100 i 0% nie trzymac pojazdu długo (np paru dni). 

 

Nie mialem jeszcze okazji jechać z 0% i jakoś nie spieszno mi by próbować :E 

Generalnie zawsze przed dłuższą trasą staram się auto naładować do 100% ale praktycznie przy 95% odpinam i już od razu ruszam. Mam wyjazd o 7 rano to dnia poprzedniego z PV naładuje auto do 80% lub przez noc z taryfy G12W a rano przed wyjazdem doładowuje do „pełna” i ruszam w trasę. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Nie mialem jeszcze okazji jechać z 0% i jakoś nie spieszno mi by próbować :E 

Generalnie zawsze przed dłuższą trasą staram się auto naładować do 100% ale praktycznie przy 95% odpinam i już od razu ruszam. Mam wyjazd o 7 rano to dnia poprzedniego z PV naładuje auto do 80% lub przez noc z taryfy G12W a rano przed wyjazdem doładowuje do „pełna” i ruszam w trasę. 

z folie z siedzen zdjałes ?? :E :E :E 

przesadzasz 

Opublikowano (edytowane)
32 minuty temu, duniek napisał(a):

z folie z siedzen zdjałes ?? :E :E :E 

przesadzasz 

Z używanego auta? :E

 

17 minut temu, Seeba03 napisał(a):

Prawnie nie zdjął, by nie moczyć tapicerki ;)

Od „Sebixa” to nic mądrego nie przeczytam. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
3 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

Z używanego auta? :E

przesadnie o to dbasz, jak pisalem 0 i 100% nie straszne byle nie zostawiac tak na dlugo, wg mnie 100% (li ion) to tak 2-3 dni max, chociaz jak raz zostawisz na dluzej to tez nic nie bedzie, przy 0% lub ponizej to juz nie zostawialbym dluzej niz pare godzin - juz nawet nie przez to ze degraduje tylko bms sie moze zblokowac czy cos (tutaj zalezy jakie auto, bo np w energice u kumpla jak wysylali moto ze stanow na 3%) do w PL juz jest calkowicie martwa i trzbea teraz baterie rozbierac 



ja sobie kupilem apke scanmytesla (adapter obd juz mialem po poprzednim wlascicielu) i 100% to faktycznie prawie 100% (moze 99%) a jak wybije 0% u mnie to napiecie jest wysokie i to jest tak 4-6% - a nawet nie trzeba na to patrzec bo pokazuje dokladnie bufor w kWh chyba z jednym lub dwoma miejscami po przecinku 

rekordowo zszedlem chyba na 0,9kWh w buforze (

Opublikowano
40 minut temu, duniek napisał(a):

przesadnie o to dbasz, 

Przesadnie? Na codzień jeżdżę w zakresie 20-80% a na trasę ładuje przed wyjazdem do 100% choć przeważnie wyjeżdżam jak mam 95%. 

 

Opublikowano
Godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Przesadnie? Na codzień jeżdżę w zakresie 20-80% a na trasę ładuje przed wyjazdem do 100% choć przeważnie wyjeżdżam jak mam 95%. 

 

no wlasnie chodzi o te 95%, z tamtego postu zrozumialem to ze ładujesz na 80% a dopiero bezposrednio przed trasą dobijasz do tych 95%

jak naładujesz na 100% nawet 2-3 dni wczesniej to nic sie nie stanie, bo ile razy tak jezdzisz


ja tam wole miec 100% przed trasą bo niekiedy te wlasnie 4-5% moze braknąc - co prawda 10km ode mnie odrazu kolo trasy na powrocie zrobili mi 100kW DC w dodatku chyba po 2zł, ale ostatnie co mi sie chce po trasie to stawanie nawet na 3 min gdy do domu juz blisko

 

Opublikowano (edytowane)

@duniek 

Po części tak robię ale tak jak napisałem wcześniej bezpośrednio przed podróżą staram się do 100% dobić ale jak mam 95% a ja już jestem gotowy to zwyczajnie odpinam i jadę. Nie czekam aż z tych 95% dobije do 100%. 
Ostatnio miałem 11% i faktycznie tych 3-4% brakło bym dojechał do domu więc na 3min zjechałem na SuC. Brakło by mi gdybym jechał 140km/h na A2. Jak bym ograniczył prędkość to nie musiałbym się ładować ale ja nie lubię zwalniać by dojechać :E 

140km/h to 140 a nie 100 czy 90 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano (edytowane)

Miał być urlop w Rzymie i będzie. Razem z żoną zdecydowaliśmy się na euro trip elektrykiem. Czechy, Austria, Słowenia i finalnie Włochy. Nastawienie głównie na zwiedzanie Wiednia w Austri, prawie całej Słoweni i Włoch z co drugim noclegiem w aucie na polach campingowych a reszta w hotelach. Dystans ponad 4500km w 12dni :) 

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Like 1
  • Upvote 1
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)
18 minut temu, SuLac0 napisał(a):

a na jaki segment sie "zdecydowales"?

To nei takie proste, bo to dla żony.

 

Musi być:

a) bezpieczne, test w EURO NCAP powyżej 85% w adult safety i 80% w child safety :E 

b) nie być duże (maks segment C)

c) podobać się :E 

 

Widziałem EQA za ok. 600-700 miesięcznie, ale dostałem od niej emotkę z rzyganiem :E 

 

 

Edytowane przez GordonLameman
  • Haha 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Kiedyś była taka moda że zasilacz był na topie, z biegiem czasu  powstały nowe trendy z zasilaczem na dole   później weszły dodatkowo piwnice, następnie piwnice z otworami na których można dodatkowo przykręcić wentylatory aby dmuchały od spodu na kartę, przy takiej konfiguracji jak pokazał Wallec wentylatory na spodzie mają bezpośredni dostęp do chłodnego powietrza z poza budy nic go nie ogranicza tak jak np "wentylowana piwnica" i karta ma idealne warunki ale za to zasilacz dostaje ciepłe powietrze z wnętrza budy które idzie do góry a wentylator w nim robi za wyciąg i wywalenie ciepła poza skrzynkę, w zasilaczu obrotami steruje termistor im więcej ciepła tym wentyl będzie wchodził na wyższe obroty, z jednej strony źle bo będzie głośniejszy a z drugiej w takim położeniu lepiej bo wywali szybciej i więcej ciepła z budy  Gorzej jak ktoś wsadzi na górę zasilacz który wcale nie rozkręci wentylatora pod obciążeniem  wtedy wyciąg na topie nie istnieje.
    • Czy da się w Windowsie 10 22H2 64 bit ustawić czarny odwrócony kontrast ale w ten spobób żeby był włączony tryb Aero żeby były dostępne w systemie wszystkie bajery graficzne. Gdy się włącza czarny odwrócony kntrast to automatycznie Windows 10 przełącza kompozycje w tryb klasyczny i wtedy znikają wszystkie bajery graficzne. Podobno program Winaero tak potrafi ale wiem gdzie jest ta opcja i ostatnia wersja tego programu jest z 2024 roku to czy użytkownicy Windowsa 11 z kompilacji 25H2 mogą mieć problemy z tym programem że w tym programie mogą być nieuwzględnione przeprojektowania najnowszej wersji Windowsa 11 już pomijając nadchodzącego Windowsa 12 ale akurat mnie to nie dotyczy.
    • Komp głównie bedzie do grania no i myślałem nad budżetem żeby zamknąć sie w 10 tyskach 
    • Jak wpiszesz na tubie model GPU to na pewno pokaże Ci się jakiś filmik jak ktoś rozbiera. Teraz to najczęściej parę śrubek, "odklejasz" radiator od rdzenia, oczyszczasz rdzeń i radiator, lesersko (jak ja) kładziesz cały termopad na radiator, zakładasz radiator na rdzeń, przykręcasz śrubki i finito. Przeciętny człowiek z IQ na poziomie temperatury pokojowej i bystrością wody w klozecie zrobi ten zabieg w parę minut, a żeby coś zniszczyć musiałbyś naprawdę się postarać... 
    • Nie no boisu mi się nie chcę zmieniać, to było tylko w ramach porównania  Plusem mojej wersji jest PL 122% można się bawić bez oporu 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...