Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 godzin temu, Katystopej napisał(a):

Czyli co, jedni mają, inni nie? Czy aktualizacja jeszcze nie dla wszystkich weszła? Gdyby to była prawda, to słaba zagrywka ze strony Tesli.


ta aktualizacja przeciez jest na plus, ogolnie to powinno to byc w kazdej ładowarce hardwarowo rozwiązane -  nawet na darmowych - kiedys widzialem posty z niemiec gdzie dziadki ładowały na 350kW stacjach do 100% bo sie bali ze nie dojadą

trzeba sie nauczyc ze w trasie ladujesz 5-50% albo jak masz chwile to 80% i tyle - po cholere wiecej

  • Upvote 1
Opublikowano
9 godzin temu, Totek napisał(a):

Bardziej bieda w portfelu, bo jakby kasa była to co drugi by latał elektrykiem, tak samo jak z ajfonem. W naszym wypadku w ogóle nie wynika to z lęku, bo jak żadnej nacji wychodzi nam "zastaw się a postaw się". 

 

Ostatnio musiałem zrobić sobie przerwę w trasie po 10km. Tak mi nie szła jazda, że zjechałem na stację i poszedłem w kimono. Przespałem na tylnej kanapie dobrą godzinkę i dopiero jakoś zacząłem funkcjonować. Czasami mam takie dni, że wsiadam do fury z rana i jak bym nigdy nie jeździł, błędy z dupy lecą. Są też i takie dni, że mógłbym Turcję na strzała zrobić.

ale wlasnie EV jest dla biednych - w spalinowce NON STOP K***A COŚ juz nie mowiac o paliwie i olejach

ja juz 4 lata i 110k km zrobilem - i nicnie robie przy tym (mechanicy go nienawidzą :E )  

  • Upvote 2
Opublikowano
54 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Przez 20 minut ładowania nabijesz bateryjkę na 400km autostradowej jazdy??? :E

jak masz taka potrzebe i odpowiedni budzet, zaden problem. wystarczy wybrac wlasciwy model. 
np Audi A6 Sportback e-tron performance    

 

Opublikowano
Godzinę temu, huudyy napisał(a):

Jak w ogóle wygląda zawieszenie po 100k km? Bylo już coś robione? 

wahacz przedni zaczał skrzypiec przy 50k (u mnie po roku) ale to wada fabryczna - skrzypią i prawie wszystkich bo smar sie wypłukuje, na grupie zalecali wymiane a ja wstrzyknalem troche olejuz zalozeniem ze niech jeszcze podziala pol roku to wymienie, tymczasen minely 3 lata i 80k km i dalej jest ok

przeglad robilem miesiac temu na stacji gdzie bardzo dokladnie sprawdzaja i ponoc dalej wszystko ok
 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, duniek napisał(a):

ale wlasnie EV jest dla biednych - w spalinowce NON STOP K***A COŚ juz nie mowiac o paliwie i olejach

ja juz 4 lata i 110k km zrobilem - i nicnie robie przy tym (mechanicy go nienawidzą :E )  

Taa, pytanie, komu sprzedasz jak bateria zacznie padać? Trafi się jeleń? Z każdym rokiem stres narasta.:E

https://www.otomoto.pl/news/utrata-wartosci-te-auta-traca-najwiecej

 

Cytat

w spalinowce NON STOP K***A COŚ juz nie mowiac o paliwie i olejach

A co to jest te non stop? Kupujesz np. toyotę i po za tym co się typowo zużywa jak w każdym innym aucie nic się nie dzieje, ale po 9 latach jak chcesz odsprzedać to jest kolejka chętnych a u ciebie?:E

Tesla taka bezawaryjna?

https://www.auto-swiat.pl/ev/wiadomosci/tesla-to-fenomen-jest-droga-zle-wykonana-i-psuje-sie-na-potege-klienci-i-tak-ja/s73m00m

 

Cytat

paliwie i olejach

Elektryk  nie wymaga "paliwa" czy wymiany zużywających się części ?

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano
22 minuty temu, Wu70 napisał(a):

Baterie mają zazwyczaj 8 lat GW więc pierwszych 2-3 właścicieli to nie interesuje zbytnio. Za to ci bez elektryków to przeżywają baterię już od nowości 8:E

Ale ja nie piszę o pierwszych 8 latach.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Cappucino napisał(a):

Taa, pytanie, komu sprzedasz jak bateria zacznie padać? Trafi się jeleń? Z każdym rokiem stres narasta.:E

https://www.otomoto.pl/news/utrata-wartosci-te-auta-traca-najwiecej

 

A co to jest te non stop? Kupujesz np. toyotę i po za tym co się typowo zużywa jak w każdym innym aucie nic się nie dzieje, ale po 9 latach jak chcesz odsprzedać to jest kolejka chętnych a u ciebie?:E

 

Właśnie dlatego nie linkuje się artykulików bez ich przeczytania i sprawdzenia źródeł.

 

:) 

Artykuł z otomoto powołuje się na te badania:

 

https://www.extremeterrain.com/which-brands-and-models-depreciate-fastest.html

 

W okresie 5 lat różnica między Teslą a Audi, VW, Mercedesem to 7%. Czyli mniej więcej wartość dotacji. :) 

 

 

Ciekawie jest też przy 7 latach:

Tesla ma wtedy mniejszą utratę wartości niż Land Rover.

A dodatkowo ma tylko 3%-5% większą utratę wartości niż Audi, Infiniti, Volvo, Porsche, BMW. 

 

 

Utrata wartości na Tesli 3 jest mniejsza niż na Audi A4 w okresie 5 i 7 lat :) 

 

 

Dodatkowo te dane są średnio miarodajne dla Polski, bo pochodzą z USA :) 

 

 

 

Edytowane przez GordonLameman
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

a o jakich? :hmm: powaznie chcesz porownywac np. takiego 12 letniego Leafa do paruletniego obecnie BEV? technologicznie dla BEV to przepasc. 

 

 

d3va00322a-f18.gif.4108076c8d6eb4cf64c7e6584b561baf.gif

 

 

 

image.png.6dd4e645d44b3bd0cf9bc5e1ae651623.png

 

ja nie wiem. tyle lat minelo, a ciagle slysze te same "argumenty", ze bateria w BEV to pozyje pare lat. lata mijaja, a w ciemnogrodzie ciagle te same bajki. 

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano

Dobrym użytkownikiem samochodu elektrycznego są posiadacze niemowlaków. Dalsza podróż z nimi wygląda tak, że po każdych 2h jazdy jest musowo 40-60min postoju, bo:

  • pierwsza pieluszka,
  • jedzonko z cyca,
  • druga pieluszka,
  • odbicie

:E 

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

ja nie wiem. tyle lat minelo, a ciagle slysze te same "argumenty", ze bateria w BEV to pozyje pare lat. lata mijaja, a w ciemnogrodzie ciagle te same bajki. 

Tak samo od lat krążą legendy o rewolucji w bateriach. Bateria w smartfonie po 10 latach dalej sprawna ? Ta sama technologia jak się nie mylę?

Problem w tym, że taki 10-11 letni elektryk jak ci jeb..w drodze bo bateria powie dziękuje, to nie naprawisz go w najbliższym serwisie czy u lokalnego magika, o kosztach nie wspominając.

5 godzin temu, trepek napisał(a):

Dobrym użytkownikiem samochodu elektrycznego są posiadacze niemowlaków. Dalsza podróż z nimi wygląda tak, że po każdych 2h jazdy jest musowo 40-60min postoju, bo:

  • pierwsza pieluszka,
  • jedzonko z cyca,
  • druga pieluszka,
  • odbicie

:E 

A to akurat prawda. Idealne auto dla młodych rodziców jadących na wczasy.:E

5 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Utrata wartości na Tesli 3 jest mniejsza niż na Audi A4 w okresie 5 i 7 lat :)

A na to ma tez wpływ, czy były to te słynne tsi co żłopały olej, więc takie spadki nikogo nie dziwią, kolejna to to, że a4 to często auta po leasingowe w europie co nie jest bez znaczenia na rynku wtórnym. Tesla raczej nie jest brana na firmy masowo jak vw, audi czy opel. Większa podaż aut na rynku to także niższe ceny i większa utrata wartości, proste.

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano
49 minut temu, Cappucino napisał(a):

A na to ma tez wpływ, czy były to te słynne tsi co żłopały olej, więc takie spadki nikogo nie dziwią, kolejna to to, że a4 to często auta po leasingowe w europie co nie jest bez znaczenia na rynku wtórnym. Tesla raczej nie jest brana na firmy masowo jak vw, audi czy opel. Większa podaż aut na rynku to także niższe ceny i większa utrata wartości, proste.

Kolejny raz - nie czytasz.

 

Cały materiał dot. wyliczeń utraty wartości pochodzi z USA, dlatego nie ma tam np. Skody, a spora część modeli to pickupy (np. auto z najmniejszą utratą wartości - Toyota Tacoma). 

 

 

Serio - lepiej czytać co się linkuje. 

 

W Europie utrata wartości jest na pewno inna. Ale to nie ja się powołałem na artykuł z tymi wyliczeniami :) 

Opublikowano
W dniu 8.06.2025 o 09:19, Katystopej napisał(a):

Czyli co, jedni mają, inni nie? Czy aktualizacja jeszcze nie dla wszystkich weszła? Gdyby to była prawda, to słaba zagrywka ze strony Tesli.

Link do strony Tesli:

W niektórych lokalizacjach Supercharging opłaty za kolejkę zastąpią opłaty za bezczynność. Opłata za kolejkę to opłata, którą płacisz tylko wtedy, gdy stacja Supercharger jest zajęta i spełniony jest jeden z następujących warunków:

poziom naładowania baterii Twojego pojazdu jest już równy lub wyższy od poziomu opłaty za kolejkę, który wynosi 80%; lub

Twoja sesja ładowania zakończyła się

Opłata za kolejkę zachęca kierowców do ładowania tylko do takiego poziomu, jaki jest potrzebny do ich podróży, zamiast naliczania 100% opłaty. Zwiększa to dostępność stacji Supercharger, aby każdy miał do nich dostęp, gdy tego potrzebuje.

Jeśli podczas sesji ładowania Supercharging spełniasz kryteria opłaty za kolejkę, na ekranie dotykowym pojazdu i w aplikacji Tesla otrzymasz powiadomienie, że obowiązują opłaty za kolejkę. Możesz sprawdzić poziom naładowania baterii w miejscu, w którym obowiązują opłaty za kolejkę, na ekranie dotykowym pojazdu i w aplikacji Tesla. Będziesz mieć pięciominutowy okres karencji na odłączenie pojazdu i odjazd przed nałożeniem opłaty za kolejkę. Po upływie okresu karencji naliczana będzie opłata za każdą minutę połączenia z ładowarką Supercharger.

Opłaty za kolejkę według kraju i regionu

Kraj/regionWalutaTypowa opłata za kolejkę (za minutę)1

Australia AUD $0.50

Republika Czeska CZK 10 Kč

Francja EUR €0,50

Niemcy EUR €0,50

Hongkong HKD HK$4

Irlandia EUR €0,50

Włochy EUR €0,50

Holandia EUR €0,50

Polska PLN 2 zł

Portugalia EUR €0,50

Rumunia RON 2.5 RON

Singapur SGD $0,50

Słowacja EUR €0,50

Hiszpania EUR €0,50

Szwecja SEK 5 kr

Tajwan TWD 15元

USA USD $0.50

 

Czyli oprócz tego, że w czasie podróży musisz jeść pięć obiadów dziennie, to teraz z zegarkiem w ręku :E

 

  • Haha 1
Opublikowano
2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Tak samo od lat krążą legendy o rewolucji w bateriach. Bateria w smartfonie po 10 latach dalej sprawna ? Ta sama technologia jak się nie mylę?

tak powaznie? odpowiedz sobie na pytanie ile razy ladujesz pelnym cyklem, czyli sumarycznie cala pojemnosc baterii w telefonie, a ile razy w BEV. dla ulatwienia dodam, ze rocznie BEV , ktory przejedzie 20000km, przy baterii 50kWh i srednim zuzyciu 20kWh/100km potrzebuje takich pelnych cykli ...80, aby zrobic te 20kkm. chcesz mi powiedzic, ze ladujesz telefon 80 razy w roku ? :hahaha:

 

2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Problem w tym, że taki 10-11 letni elektryk jak ci jeb..w drodze bo bateria powie dziękuje, to nie naprawisz go w najbliższym serwisie czy u lokalnego magika, o kosztach nie wspominając.

jak bokiem wyjdze korba w takim 10-11 letnim spaliniaku, efekt bedzie taki sam. laweta i warsztat. jest wiecej warsztatow ogarniajach BEV niz ci sie wydaje. 

Opublikowano (edytowane)
3 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Kolejny raz - nie czytasz.

 

Cały materiał dot. wyliczeń utraty wartości pochodzi z USA, dlatego nie ma tam np. Skody, a spora część modeli to pickupy (np. auto z najmniejszą utratą wartości - Toyota Tacoma). 

 

Kolejny raz pokazujesz ignorancje i nie czytasz ze zrozumieniem. Gdzie ja pisałem, że chodzi o europę gdy wklejałem linka?

Cytat

że a4 to często auta po leasingowe w europie

Problem z oczami ? Jak zawsze, odywa się tylko twoje wybujałe ego, czyli "skromność" typowego małomiasteczkowego chłopka.;D

Godzinę temu, SuLac0 napisał(a):

 

jak bokiem wyjdze korba w takim 10-11 letnim spaliniaku, efekt bedzie taki sam. laweta i warsztat. jest wiecej warsztatow ogarniajach BEV niz ci sie wydaje. 

Taa, a ile razy widziałeś taki przypadek w porównaniu do ilości jeżdżących aut?:E

Edytowane przez Cappucino
  • Haha 1
Opublikowano
6 minut temu, Cappucino napisał(a):

Taa, a ile razy widziałeś taki przypadek w porównaniu do ilości jeżdżących aut?:E

no wlasnie. ile? ile widziales BEV na lawetach , albo stojacych na poboczu? nie wysilaj sie. nie musisz 

  • Upvote 1
Opublikowano
Teraz, SuLac0 napisał(a):

no wlasnie. ile? ile widziales BEV na lawetach , albo stojacych na poboczu? nie wysilaj sie. nie musisz 

A ile bv jest na rynku względem klasycznych aut? Ile lat bv są powszechne na rynku?

Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Cappucino napisał(a):

Taa, pytanie, komu sprzedasz jak bateria zacznie padać? Trafi się jeleń? Z każdym rokiem stres narasta.:E

https://www.otomoto.pl/news/utrata-wartosci-te-auta-traca-najwiecej

 

jak widac ty kupujesz auto dla kolejnego wlasciciela, ja kupuje dla siebie, jezdze i tyle

i tak, ja stracilem 60k na mojej tesli z tym ze:
1. kupowalem jak to była nowosc (nie ogolnie ze tesla, ale ze EV) 
2. w ciagu tych 4 lat wydałbym na samo paliwo 50k, ale nie licze olejow itp, dodatkowo po 110km napewno byloby wiecej do zrobieniaw spalinówce niz w EV 


co do baterii w tel - rozwalaja mnie takie porownania:
po pierwsze  tel ładujesz zwykle od 0 do20 do pełnych 100% i prądami zwykle duzo wiekszymi niz auto
bo na codzien mało kto korzyta z ładowarek 5W tylko 15-20W i wiecej, w tel masz baterie ile 15-18Wh ? to masz praktycznie cale zycie 1C albo ponad

auto 95% czasu laduejsz w domu mocami 3-10kW gdzie bateire masz 50-80kWh, dodatkowo ladujesz 20-80% lub 10-90% malo razy bedziesz mial sytuacje zeby jechac 100-0-100 itp

jakbys tak robił w telefonie to bateria by ci pozyla 10-15 lat ,ale nie ma to sensu bo i tak wczesniej ten tel wymienisz a wymiana jest wzgledie tania - teraz mam 5 letni telefon i dalej zyje, tak samo jak baterie do kosiarek i podkaszarki ktore są z 2014 roku i dalej zyją, tyle ze ja sobie przed zimą rozładuje je do 50-60% i uzywam dalej, a sasiad kupił podkaszarke w 2020 i juz trzecia baterie ma bo laduje na 100% i lezy to cala zime 

 

Edytowane przez duniek
  • Upvote 3
Opublikowano
11 minut temu, Cappucino napisał(a):

Kolejny raz pokazujesz ignorancje i nie czytasz ze zrozumieniem. Gdzie ja pisałem, że chodzi o europę gdy wklejałem linka?

Ale słyniesz z tego dlatego cię ignorują. Za każdym razem usiłujesz udowodnić swoje wybujałe ego co tylko świadczy o tobie, nara i wypad do ignorowanych.

Taa, a ile razy widziałeś taki przypadek w porównaniu do ilości jeżdżących aut?:E

Pisałeś do właściciela Tesli w Europie. Statystyki z USA są zupełnie nieadekwatne dla tego jak wygląda wartość rezydualna w Europie. 
 

Mieszasz teraz, bo wyszedłeś na ignoranta, który nie czyta wrzucanych przez siebie materiałów. 

Opublikowano
Teraz, GordonLameman napisał(a):

Pisałeś do właściciela Tesli w Europie. Statystyki z USA są zupełnie nieadekwatne dla tego jak wygląda wartość rezydualna w Europie. 
 

Mieszasz teraz, bo wyszedłeś na ignoranta, który nie czyta wrzucanych przez siebie materiałów. 

Pisałem do właściciela tesli i rynek nie ma tu nic do rzeczy.

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Pisałem do właściciela tesli i rynek nie ma tu nic do rzeczy.

Oczywiście, że ma duże znaczenie. U nas pick-upy mają bardzo niską wartość rezydualną, a w USA najwyższą.
 

Nie masz pojęcia o czym piszesz. Jak zwykle.

Edytowane przez GordonLameman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • putin i sami rosjanie są nieobliczalni. Ja miałem na myśli, że wojska natowskie - polskie, amerykańskie, francuskie wchodzą na Ukrainę i strzelają do rosjan. Miałem dokładnie to na myśli pisząc o 3WŚ. Nie uzbrojenie, nie specjaliści - dokładnie to. Wtedy Chiny mogłyby dać zgodę. Ale właśnie ten scenariusz by mógł ocalić Ukrainę, a nie półśrodki. No i jak się okazuje sankcje są blamażem świata zachodniego...   Wszyscy wiedzą jakie mam zdanie na temat korpo, ale możliwe jest też to, że za parę(naście) lat wyjdzie, że korpo omijały te sankcje bo rosja to tak ogromny rynek, że tego nie byli w stanie odpuścić. Są i byli podróżnicy w Moskwie czy małych dziurach w rosji i mówili i pokazywali, że półki w Moskwie czasami lepiej zaopatrzone niż w Warszawie... Więc jakie sankcje?
    • Dziś przejechałem się dość sporo MG HS Hybrid+ kuzyna. Zaskoczyło mnie jak dobrze w środku spasowane wszystko jest. No nie jedna inna marka mogłaby wziąć przykład.. Wrażenie że jazdy? Całkiem spoko, naprawdę nic większego do zarzucenia nie mam.. Jedyne co mnie irytowało to tablet I wszystko ustawiane z poziomu komputera.
    • Może się uda w 2027 Sam zacząłem z pół roku temu ale powiedziałem o nie nie. Gra nie zajac , nie ucieknie . Poczekajmy z rok!
    • ^   moze po prostu wezniesz della bez piwota i do niego dokupisz ramie krecone do biurka?     jesli denerwuje cie OSD w samsungu to mozesz sterowac programem (Samsung Display Manager) zwrociles juz te monitory? jesli nie to jak ustarwiles barwy w nim?  
    • Monitory przedwczoraj przyszły także miałem możliwość porównania ich bezpośrednio jak z również z moim obecnym Dellem. Tutaj nie sposób nie wspomnieć o tym, że nawet Samsung Odyssey G7 S32DG70 mimo, że to również panel IPS miażdży jakościowo staruszka, nawet zostawiając te same 60Hz. Kolory były zaskakująco dobre i nawet czerń wydawała mi się idealna, a przynajmniej do czasu jak obok postawiłem OLEDa Odyssey G8 . Chyba nie będę jedyny, który stwierdzi że OLED ma efekt WOW, po włączeniu gry (Clair obscur expedition 33) obraz był po prostu magiczny - oczywiście komfort gry był tragiczny bo fpsy spadły z 60 do ledwo 30-40 (od 3060 Ti cudów nie można wymagać), niemniej jednak, stojąc na łące obok świecących drzewach czułem jakbym przeskoczył o generację do przodu w kwestii grafiki  no poezja. Także w grach nie mam nic do zarzucenia. Następnego dnia wziąłem się za testy w pracy, tutaj musiałem ograniczyć jasność do 0 i kontrast z domyślnych 50 na jakieś 20 bo inaczej czułem że biel wypala mi oczy. Następnie musiałem zmienić tryb na ciemny wszędzie gdzie się dało.. Po zmianie było już spoko, jakość tekstu perfekcyjna, nie byłem w stanie zauważyć żadnych problemów z ich wyświetlaniem nawet jak wsadziłem nos w monitor w ich poszukiwaniu. Generalnie po kilku godzinach nie czułem też jakiegoś większego zmęczenia oczu czy coś także raczej nie miałbym problemów z pracą na takim monitorze.   Wracając jeszcze do Samsunga Odyssey G7, tutaj czując że to właśnie powinien być mój wybór biorąc pod uwagę przewagę pracy biurowej nad grami naprawdę byłem skłonny go wybrać... ale niestety skreśliła go nie jakość panelu, bo moim zdaniem jest super i tak, tylko tragiczny interface.. co za oszołom wymyślił takie menu wraz z niewidocznymi małym przyciskami to nie wiem ale lepiej by robotę zmienił.. wisienką na torcie jest tryb gaming który zawsze włączał mi się domyślnie po uruchomieniu monitora, ignorując moje poprzednie ustawienia, co kończyło się wypalaniem oczu.    Tutaj byłem już skłonny zaryzykować i wziąć tego OLEDa do czasu jak doczytałem, że Samsung nie oferuje 3 letniej gwarancji na wypalenia, ba! oferuje jedynie 12 miesięcy gwarancji ogólnej. Takiego ryzyka nie chcę i odsyłam oba modele. Będę szukał innego IPSa (może tego LG 32GR93U-B) bo obecna ich jakość jest naprawdę dobra, albo zamówię innego OLEDa w tym rozmiarze, który będzie płaski i z pivotem i pojawi się w sensownej cenie, ale chociaż da to małe zabezpieczenie na wypalenie.    Moja konkluzja jest taka, że nie jest tak łatwo o uniwersalny monitor w obecnych czasach   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...