Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

daj spokoj, nie znizaj sie do poziomu bergercs

 

image.png.5e93fd32ac69e6d0350048ae1bb5faaf.png

 

to, ze cos obecnie nie do konca sie sprawdza/dziala, albo procedury testowe tego nie uwzgledniaja, nie oznacza, ze w przyszlosci nie bedzie to standardem.

 

  • Upvote 1
Opublikowano
Teraz, SylwesterI. napisał(a):

Jeśli klamki w aucie są zagrożeniem, to wina producenta, jest to niebezpieczne i dziwię się ze jeszcze nikt po wypadkach nie wygrał w sądzie.

Producent musi to zmienić, a przede wszystkim poprawić w już istniejacych autach.

A sam pomysł chowanych klamek, nie jest zły, zawiedli projektanci. 

Podobnie z domami, mieszkaniami, otwieranie drzwi na zasadzie keyless bylo by bardzo wygodne.

Szczególnie w USA, gdzie Kinder niespodzianka jest zbanowana 

Opublikowano (edytowane)

Ja mam taką klamkę w TM3. 

Denerwuje mnie tylko fakt, że jest w kolorze nadwozia i w nocy nie widać gdzie się znajduję więc trzeba jej szukać. 

Z praktycznego punktu widzenia wolał bym standardową klamkę. 

 

 

A tak działa otwieranie z aplikacji gdy jest zamarznięta.

 

 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
2 godziny temu, DjXbeat napisał(a):


Można również napisać, że jest szansa, że drzwi z chowaną klamką również się otworzą :E 

Jakie szanse na to? Realne. Naciągane 2%? A drzwi z tradycyjną klamką, że otworzysz ... 98%? :Up_to_s:

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Kyle napisał(a):

Jakie szanse na to? Realne. Naciągane 2%? A drzwi z tradycyjną klamką, że otworzysz ... 98%? :Up_to_s:

A jakie masz szanse, że przy uderzeniu nie uszkodzisz mechanizmu drzwi ? 

W 2009r miałem dość poważy wypadek i pomimo, że w samochodzie rozwalony prawy przód to z mojej strony drzwi nie dało się otworzyć. Straż mechanicznie rozrywała drzwi. 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

to, ze w przypadku aut elektr staja sie "modne" chowane klamki/ich brak, wynika tez z innego faktu. np. roznic w budowie instalacji elektr. jezeli w przypadku auta spalinowego pierwsze co sie robi, to odcina baterie 12V, aby uniknac zwarcia i zaplonu oparow paliwa. w przypadku BEV, sa procedury "odcinania" tylko baterii trakcyjnej/WN. pozostale uklady(drzwi) moga byc wiec nadal zasilane 12V. 

Opublikowano
4 godziny temu, DjXbeat napisał(a):

 

”nie jestem właścicielem domu wielorodzinnego…. a Ona tak jak by ktoś ją strzelił, zapowietrzyła się, nie wiedziała kompletnie co powiedzieć i w końcu „aaaaa to nie mamy dla pana oferty i się rozłączyła „ 😂

Ja zawsze mówię, że mieszkam w bloku.. podobna  reakcja :E 

  • Confused 1
Opublikowano
2 godziny temu, SuLac0 napisał(a):

to, ze cos obecnie nie do konca sie sprawdza/dziala, albo procedury testowe tego nie uwzgledniaja, nie oznacza, ze w przyszlosci nie bedzie to standardem.

Ale my mówimy o tym co jest TERAZ ziomek, a na chwilę obecną chowane klamki w klimacie gdzie jest śnieg z deszczem to dość ryzykowny sposób otwierania drzwi. 

PS zawsze można mieć klamki na płasko z drzwiami i wycięciem na dłoń ¯\_(ツ)_/¯ 

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Kyle napisał(a):

Fajne wyglądają te chowane klamki z Tesli, które teraz masowo kopiują Chińczycy w swoich rodzimych samochodach ... tylko szkoda, że takie beznadziejne w awaryjnej sytuacji. Także osobiście wolę tradycyjne (NIE chowane).

Nawet nie wiesz jak bardzo doceniam Kugę (poza pozbyciem się fizycznego panelu klimy, który chociaż dali na stałe na ekran, bez wywoływania). Również za klamki i bezkluczykowe otwieranie.

Edytowane przez Petru23
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

a ja pisalem o "bezklamkowcach" :) po jakiego w w ogole robic otwory w drzwiach? potem ze cos zamarza, lakier sie rysuje, urywa sie. same problemy z tym. :E 

 

 

 

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
3 godziny temu, Petru23 napisał(a):

Nawet nie wiesz jak bardzo doceniam Kugę (poza pozbyciem się fizycznego panelu klimy, który chociaż dali na stałe na ekran, bez wywoływania). Również za klamki i bezkluczykowe otwieranie.

Dokładnie. W Mondeo MK5 byłem bardzo zadowolony z systemy KeyLess Entry i system działał perfekcyjnie. Czy to otwieranie czy zamykanie. Z chwytaniem klamki po zmroku tak jak w Tesli nie miałem problemów :E 

 

Opublikowano

Keyless to jeden z najlepszych systemów w aucie, jeśli chodzi o wygodę.

Teraz nie kupie auta bez tego, zawsze szukalem po kieszeniach kluczyków, teraz karta w kieszeni, autko samo się otwiera, zamyka. Czasem wskakuję na stację po napój, albo kanapkę to nawet auta nie gaszę, odejdę samo się zamknie, podchodzę otwarte, gotowe do jazdy.

Opublikowano (edytowane)

Apropos zamarzających klamek, dawno temu miałem Seata Cordobę w którym notorycznie zamarzał mechanizm klamki w przednich drzwiach (wystarczyło minus pół stopnia, jakiś feler w projekcie, ten model z tego słynął). Wsiadanie przez bagażnik opanowane do perfekcji bo centralny wtedy to był luksus  :lol2:

 

Pierwszej zimy otwieram auto (jakimś cudem akurat zadziałało), odpalam silnik żeby się rozgrzał, wysiadam odśnieżyć szyby, próbuję wejść z powrotem i klamka zdążyła zamarznąć - zostałem przed zamkniętym, uruchomionym samochodem z kluczykami w środku... Na szczęście po jakichś 15 minutach rozgrzał się na tyle, że klamka odmarzła :D

Edytowane przez Boldwyn
  • Haha 5
Opublikowano
11 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Ja mam taką klamkę w TM3. 

Denerwuje mnie tylko fakt, że jest w kolorze nadwozia i w nocy nie widać gdzie się znajduję więc trzeba jej szukać. 

Z praktycznego punktu widzenia wolał bym standardową klamkę. 

 

do 3/y na ali za 800-1000zl mozesz kupic podswietlane klamki - dodatkowo elektryczne wiec wysuwaja sie same

14 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Ja mieszkam w domu postawionym na działce 3000m z garażem gdzie mam założoną ładowarkę z 3F 11kW. Do miasta mam 10km i nie wyobrażam sobie bym musiał tam jechać by się naładować. 
Parę razy zdarzyło się że będąc na zakupach w Kauflandzie z czystej ciekawości i później potrzeby podłączyłem auto na ich ładowarce aby zobaczyć jak to wygląda w praktyce i faktycznie z niskiego stanu baterii podczas normalnych zakupów auto naładowało się do ustalonego limitu 80% - jest to kompletnie nie odczuwalne dla kogoś kto mało jeździ. 
Ja z racji częstych, krótkich wyjazdów musiał bym co 3 dzień na zakupy jeździć do miasta by miało to sens ale jak ktoś mało jeździ to jest to jakieś rozwiązanie. U mnie się nie sprawdzi.
 

no to ja wiem bo w domysle ze masz do miasta tyle oznacza ze raczej mieszkasz w DOMU ewentyalnie w nowszym budownictwie gdzie masz ładowarke

ale powiem ci ze ja jakbym wrocil do bloku na moj stary adres w krakowie, to pewnie z auta bym zrezygnowal całkiem, na zime traficar 1-2 w tygodniu zeby cos zalatwic i tyle :E 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

Keyless to jeden z najlepszych systemów w aucie, jeśli chodzi o wygodę.

Przy okazji jeden z lepszych sposobów by pozbyć się auta (kradzież na gameboya :E

Edytowane przez huudyy
Opublikowano (edytowane)

Zwróć uwagę, że często to jest dwuetapowa akcja - najpierw skanują auto pod np. marketem, potem podjeżdżają w nocy, łażą z gameboyem I anteną by po kilku minutach na spokojnie odjechać furą w siną dal. 

W przypadku niektórych aut nawet nie trzeba bawić się w skanowanie klucza, bo wystarczy zaciągnąć z klamki i po zawodach :E

Nawet Polsat robił o tym krótki material, można się zapoznać 

https://youtube.com/watch?v=0_SpYIY7rXQ

 

To jest właśnie koszt postępu - kiedyś złodziej przynajmniej musiał nauczyć się używania wytrychów albo lishi toola, do tego ogarnięcie zapłonu/immobilizera, czasem jakieś dodatkowe blokady, a teraz byle debil z krótką instrukcją ogarnie to w parę minut. 

Edytowane przez huudyy
Opublikowano (edytowane)

Tak, już widzę ten napad stulecia, gazety będą pisały "zorganizowana grupa przestępcza przeprowadziła śmiały atak dwuetapowy, po to żeby Sylwestrowi uprowadzić niezwykle cenny samochód marki Dacia Duster"

A poza tym to mam AC :P

 

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano
31 minut temu, huudyy napisał(a):

Zwróć uwagę, że często to jest dwuetapowa akcja - najpierw skanują auto pod np. marketem, potem podjeżdżają w nocy, łażą z gameboyem I anteną by po kilku minutach na spokojnie odjechać furą w siną dal. 

W przypadku niektórych aut nawet nie trzeba bawić się w skanowanie klucza, bo wystarczy zaciągnąć z klamki i po zawodach :E

Nawet Polsat robił o tym krótki material, można się zapoznać 

https://youtube.com/watch?v=0_SpYIY7rXQ

 

To jest właśnie koszt postępu - kiedyś złodziej przynajmniej musiał nauczyć się używania wytrychów albo lishi toola, do tego ogarnięcie zapłonu/immobilizera, czasem jakieś dodatkowe blokady, a teraz byle debil z krótką instrukcją ogarnie to w parę minut. 

Ok. Kojarzę u znajomych na osiedlu że ukradli tak BMW X3 i Kie Sportage. 
Ja i tak mam w garażu, a poza tym - to nie moje tylko “prezesa banku” :metal:

  • Haha 3
  • Upvote 1
Opublikowano
6 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Ok. Kojarzę u znajomych na osiedlu że ukradli tak BMW X3 i Kie Sportage. 
Ja i tak mam w garażu, a poza tym - to nie moje tylko “prezesa banku” :metal:

U mnie w zeszłym roku w ciągu tygodnia zwinęli 2 Stingery. 
Kia Stinger dość często jest kradziona.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...