bleidd 477 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca Z tego co jeszcze nie padło - niemożność zapisu w dowolnym momencie a jedynie checkpointy. Wkurza gdy trzeba odejść od grania, albo ma się na to tylko chwilę. Nie ma wyjścia, trzeba albo stracić progress albo na siłę dotrzeć do punktu zapisu. Ograłem dopiero co Dead Space, jestem po trudnej walce i chciałbym skończyć i zapisać ale nie ma punktu zapisu i muszę iść przed siebie aż do tego punktu dotrę. Wrrr Dotyczy to sporej części gier. 3 2
ODIN85 3 501 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca W takiej Ekspedycji 33 nawet nie ma pauzy w czasie walki.
Necronom 431 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca Założenia horrorów. Masz czuć niepewność. Stosowanie quick save pozbawia tego praktycznie. Gorzej jak gra się wysypie Pamiętam jak przechodziłem DS2 na tym najwyższym poziomie. Były dostępne tylko trzy zapisy na całą grę. Pierwszy save po 4 godzinach
bleidd 477 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca 1 minutę temu, Necronom napisał(a): Założenia horrorów. Masz czuć niepewność. Stosowanie quick save pozbawia tego praktycznie. Gorzej jak gra się wysypie W DS jeszcze bym to pewnie usprawiedliwił (chociaż z trudem, bo jakoś mnie to z immersji nie wytrąca no ale niech będzie). Ale w innych grach? Po co, dlaczego I jeszcze mi do głowy przyszło: Umiejętności/perki w grach typu +5% do obrażeń gdy postać, którą atakujesz ma poniżej 50% żywotności i atakujesz grupę co najmniej 3 oponentów czyli przekombinowane, gdzie warunek aktywacji jest jak warunek promocji w Biedronce - tylko przy zakupie 3 z minimalną kwotą rachunku 100 zł, tylko w dni nieparzyste i miesiące z "r" w nazwie, i podchodząc do kasy tyłem. A na końcu to i tak jest jakieś śmieszne +5% obrażeń albo +1% szansy na trafienie krytyczne.
Zdzisiu 372 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca Mnie to w sumie najbardziej irytuje umowność w grach przy całym postępie jaki mamy. - Niewidzialne ściany. Nie lubię jak chcę gdzieś wejść a nie mogę bo tak chcę developerzy nie dając realnego powodu. - Nadużywanie i-frames. Uważam że to powinno być używane w ostateczności a nie jako cześć mechaniki gry. - Nadużywanie super armor. Dokładnie jak wyżej ale to w ogóle nie powinno być stosowane a tylko pełna fizyka. - Tralkowanie ataków - atak który zawsze trafia bo zwyczajnie goni cel. - Ataki których bez wyraźnego powodu nie dają się blokować/unikać etc. do tego kolorowane jakąś poświatą często dlatego że developerzy są zbyt leniwi żeby zrobić na tyle dobrą animację która by wyjaśniała taką mechanikę. - Źle używane RNG. Szczególnie w śmieciówkach PvP gdzie automatycznie dobiera drużynę.
Jaycob 1 934 Opublikowano 29 Czerwca Autor Opublikowano 29 Czerwca Jak wspomniałeś o RNG to: loot zwłaszcza w grach jak Diablo czy Nioh, gdzie możesz znaleźć 10 identycznych mieczy, ale tylko jeden z nich ma +10% do obrażeń, a reszta to złom. Dobrze, że są systemy filtracji, ale i tak przeglądanie tego wszystkiego bywa upierdliwe. 1 godzinę temu, Zdzisiu napisał(a): Niewidzialne ściany. Nie lubię jak chcę gdzieś wejść a nie mogę bo tak chcę developerzy nie dając realnego powodu. W grach liniowych nie mam z tym problemu - twórcy chcą, żebyśmy szli konkretną ścieżką, więc ograniczenia są częścią level designu.
Pawelek6 252 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca No i chodzi też o wydajność. Mniejsza mapa, mniej pomieszczeń, ogólnie mniej rzeczy do wygenerowania itd. Tym bardziej, jeśli i tak nic by tam nie miało być związanego z rozgrywką.
Slayer 253 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca Najgorszą mechaniką dla mnie jest kiedy zwiększenie poziomu trudności zwiększa tylko zdrowie przeciwników i obrażenia jakie zadają. Chciałbym żeby ze zwiększeniem poziomu trudności również wiązało się lepsze AI przeciwników oraz żeby mieli specjalne ataki/umiejętności, których nie uświadczymy na niższych poziomach. 3
Element Wojny 4 775 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca (edytowane) 7 godzin temu, Necronom napisał(a): Stosowanie quick save pozbawia tego praktycznie. Gorzej jak gra się wysypie Kilka dni temu w FFXVI - bardzo długa sekwencja cutscenek bez możliwości zapisu, przeplatana 2 bossami z których drugi miał kilka etapów - aż się prosiło o jakiś ręczny zapis pomiędzy nimi, ale oczywiście nie było opcji. No i na drugim bossie error Nvidia driver i pulpit - no i jedziesz od początku. Edytowane 29 Czerwca przez Element Wojny
Necronom 431 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca (edytowane) No ja się tu odnosiłem do konkretnego przypadku akurat, Dead Space. Tam przerwy nie są aż takie długie. Te maszyny do zapisów są w miarę blisko. No i w horrorze wpływać może to trochę na klimat. W innych grach brak szybkiego zapisu może być uciążliwy. DS i tak pod tym względem był łaskawy. Alien Resurrection na PSX miał taki sam system zapisów, ale tam maszynki były dalej rozstawione i na każdej można było zrobić jeden zapis. Do tego gra znacznie trudniejsza. Edytowane 29 Czerwca przez Necronom
Jaycob 1 934 Opublikowano 29 Czerwca Autor Opublikowano 29 Czerwca 19 godzin temu, Element Wojny napisał(a): Nienawidzę, gdy końcówki gier polegają na sztucznym zwiększaniu trudności – gdzie przed finałem trzeba przebić się przez hordy przeciwników żeby dotrzeć do bossa, a sam boss ma kilka form/etapów i po kilka razy wstaje, jakby nie znał definicji porażki. Na dłuższą metę to męczy i ekstremalnie frustruje. Ach tak, walka z ostatnim bossem w P3R - tylko Spoiler 13 faz i zaledwie 40 minut. Czysta przyjemność. 1
Element Wojny 4 775 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca (edytowane) Edytowane 29 Czerwca przez Element Wojny 1
Jaycob 1 934 Opublikowano 29 Czerwca Autor Opublikowano 29 Czerwca Trochę mi zaspoilerowałeś, ale dobrze wiedzieć, że w Xenoblade 3 będzie fajna walka. Najpierw jednak muszę ogarnąć Xeno 2
Pawelek6 252 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca (edytowane) Też bym chciał aby poziom trudności polegał na stopniowym zwiększaniu inteligencji przeciwników, niestety osobiście sądzę, że jest to mało prawdopodobne do spełnienia w obecnych czasach tworzenia gier, które mają trafić do "wszystkich". Technicznie pewnie się da, ale twórcy (a raczej wydawcy) mogą obawiać się krytyki mniej zaawansowanych graczy. Tacy po prostu nauczą się na pamięć sekwencji i dłużej będą się nawalać. Ogólnie ten problem dotyczy wszystkich typów gier. Dla przykładu w strzelankach działa to na zasadzie dorzucania co raz większej liczby przeciwników, z co raz większym aimbotem, zadających co raz większe obrażenia. Edytowane 29 Czerwca przez Pawelek6 2
sideband 1 770 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca W grach do dnia dzisiejszego mamy tylko czyste skrypty nie AI. Ale weszliśmy w takie czasy, że wreszcie pojawiają się wypracowane modele AI w grach. Nie tylko zmieni się interakcja, ale i zachowanie NPC
Element Wojny 4 775 Opublikowano 29 Czerwca Opublikowano 29 Czerwca (edytowane) 56 minut temu, Jaycob napisał(a): Trochę mi zaspoilerowałeś, ale dobrze wiedzieć, że w Xenoblade 3 będzie fajna walka. Najpierw jednak muszę ogarnąć Xeno 2 Na szczęście nie wrzuciłem kim będzie final boss. Sorry, mój błąd, powinienem wywalić imiona postaci, poprawione. Xeno 2 - bierz się za to, bo gra jest mega i moim zdaniem fabularnie najlepsza z całej trylogii, ale przygotuj się na jeden z punktów, którego nikt z nas nie lubi - GRIND. Edytowane 29 Czerwca przez Element Wojny 1
Isharoth 597 Opublikowano 30 Czerwca Opublikowano 30 Czerwca (edytowane) Dobra, wpadła mi do głowa jeszcze jedna dość ważna dla mnie rzecz, której totalnie nie kumam we współczesnych grach. Przesadne parcie na realizm. I to w każdym aspekcie, szczególnie w projekcie lokacji. Pamiętacie staroszkolne strzelanki typu Half-life które miały absurdalny, nielogiczny i nierealistyczny projekt poziomów? Dziś takich lokacji się już praktycznie nie robi, chyba że gra jest stylizowana pod oldschool. A w takim projekcie lokacji chodziło o to, żeby przyjemnie się je eksplorowało, błądziło po różnych pomieszczeniach, szukało ukrytych przejść, skrótów. Ale po co robić przyjemny gameplay, skoro można zrobić kolejną grę która będzie usilnie udawać rzeczywistość w której na co dzień żyjemy i od której czasem chcielibyśmy uciec. Dobrym porównaniem będzie gra mojego dzieciństwa czyli Harry Potter i Komnata Tajemnic na PC. Gra do której czasem wracam i miło ją wspominam. Była to swego rodzaju platformówka 3D, gdzie często przeskakiwało się przez różne przepaści, unikało przeszkód itp. W dodatku Hogwart miał pełno różnych poukrywanych komnat. Czekałem na Dziedzictwo Hogwartu z nadzieją że chociaż w małym stopniu będę się tam tak bawił przy eksploracji jak w tym starym już Potterze. No i... zawiodłem się. Zamek był jako tako fajnie odwzorowany, ale zdecydowanie za mało ukrytych przejść i skarbów. W dodatku zamiast skupić się bardziej na zamku i jego okolicach, to twórcy pierdyknęli wielki open world, który czasem swoją zawartością przypominał twory Ubisoftu. No nie wiem po co. Gdzieś w tym wszystkim ludzie którzy tworzą gry pozapominali, że gry powinny zostać grami i w pierwszej kolejności powinny mieć interesujący i wciągający gameplay. Gry powinny mieć trochę swoich nielogiczności w budowie i prezentacji świata, bo właśnie to daje szersze pole do popisu. A zamiast tego ciągle idzie się usilnie w realizm i udawanie filmów. Edytowane 30 Czerwca przez Isharoth 2
Roman_PCMR 866 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca No to moje kolej: 1. Platne loot boxy i wszystkie inne mechaniki pay2win w grach multi. W singlach mi to nie przeszkadza bo niech kazdy gra jak chce. 1b. Podepne pod punkt pierwszy bo problem zblizony. Usuniecie kontentu/mechanik z gry i dodanie tego samego ale w formie platnej. aka Dragons Dogma 2 2. Wielkie, puste mapy z powtarzalnymi asetami. Tutaj pije szczegolnie do assasynow ale tez dotyczy to innych gier. AC: Origins mialo mape idealna. Mapa byla duza ale fakt ze akcja dziala sie na pustyni i nie przeszkadzal mi monotonny krajobraz. AC: Oddysey pojechalo po bandzie na maksa jezeli chodzi o wielkosc mapy. Recykling asetow malo widoczny. AC: Valhalla strasznie monotonny. Shadows nie dosc ze duza mapa to jeszcze idiotyczne powtarzalne asety i mechaniki zmuszajace do np klasniecia 10 razy przed kapliczka. BTW Skelige w Wiedzminie 3 tez przesada i monotonia. 3. Ekrany ladowania. Starfield pojechal tak po bandzie ze nie da sie w to grac. tzn jest to gra na 'raz'. Szkoda bo myslalem ze spedze z 10 lat z tym tytulam jak to bylo ze skyrimem-1000 godzin.
Jaycob 1 934 Opublikowano 2 Lipca Autor Opublikowano 2 Lipca 14 minut temu, Roman_PCMR napisał(a): 1b. Podepne pod punkt pierwszy bo problem zblizony. Usuniecie kontentu/mechanik z gry i dodanie tego samego ale w formie platnej. aka Dragons Dogma 2 Przeszedłem DG2 - jaki kontent i mechaniki masz na myśli?
Roman_PCMR 866 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca (edytowane) @Jaycob Bylo cos chyba z zapisywaniem gry? Jak zaplaciles to mogles czesciej zapisywac? Tak mam w glowie jezeli nie to, to wyszukam bo pamietam ze Remigiusz Maciaszek o tym mowil. Juz nie wspominajac o tym ze w wersji recenzencjkiej nie bylo mikrotranzakcji a na premiere juz byla Edytowane 2 Lipca przez Roman_PCMR
Jaycob 1 934 Opublikowano 2 Lipca Autor Opublikowano 2 Lipca On czasem mija się z prawdą. Nigdy nie było płatnych, dodatkowych zapisów gry. Ten jeden save wynikał po prostu z konstrukcji samej gry, co zresztą zdarza się też w wielu innych tytułach. Wszystkie mikrotransakcje były całkowicie opcjonalne - nic nie trzeba było kupić, aby przejść grę. Wszystko wyjaśnił Quaz:
Roman_PCMR 866 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca @Jaycob Masz racje. Maciaszek wprowadzil mnie w blad I've been seeing in Steam and on a lot of outlets complains about supposed key components of Dragon's Dogma 2 are locked behind a paywall through microtransactions, but its clear that a lot of people didn't bother to double check, so have some useful info: Rift Crystal are not a premium currency and they are easily attainable in game through the pawn system The item used for changing your character's appearance is by no means exclusive to pre-order or through MTX, the item is available in the game and you can get access to it pretty early too, vocations can be freely swapped in the inn and you can change minor stuff with just the in-game money in barber shops. The so called fast travel locked behind a paywall isn't even the item that allows fast travel, Port Crystals only allow you to set a place to be one of the possible waypoints that you can warp, you can get about 10 of those port crystal per playthrough, you can only have a limited number assigned at a time and you can only buy 1 of those via MTX so its beyond useless All the other items are also easily accessible in-game So in the end you have a bunch of MTX available that don't even add anything that you couldn't easily get in game, this is the same as the Red orb dlcs from DMC 5 or RE4 Remake's items packs, so how come those amazing games don't get shit for this but this amazing game does? The only valid complain DD2 received was about the poor optimization. 1
ODIN85 3 501 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca A w sumie to mnie denerwowało zapisywanie w KCD przez snapsy. Wleciał mod na normalny zapis
Grolshek 516 Opublikowano 2 Lipca Opublikowano 2 Lipca (edytowane) 2 godziny temu, ODIN85 napisał(a): A w sumie to mnie denerwowało zapisywanie w KCD przez snapsy. Wleciał mod na normalny zapis Zepsułeś esencję gry! NA STOS!!! Ja przez sznapsy zostałem alkoholikiem-profesjonalistą w tej grze. Edytowane 2 Lipca przez Grolshek
Zas 287 Opublikowano 8 Lipca Opublikowano 8 Lipca Wszystkie mechaniki z soulsów i soulswanii - walka na wyczekanie, zapisy tylko przy ogniskach, reset przeciwników po wczytaniu zapisu, projekt poziomów/gameplay loop nastawiony na grind oraz - z czasem - omijanie mobków, grind jako pozorne obniżenie poziomu trudności... Do tego rubber-banding w ścigałkach, przerysowane, psujące immersję walki z bossami w grach takich jak np. Deus Ex, Cuberpunk. 1 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się