Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Podobno dwusprzęgłówka :E Jest to o tyle ciekawe, że jeszcze nie ma pełnej hybrydy  na dwusprzęgłówce: Toyota/Ford ma eCVT, Kia/Hyundai ma zwykłe kinetyczne sprzęgło, Renault jakieś iglicowe czy igiełkowe(?) a VW wszedłby ze swoim DSG.

Opublikowano (edytowane)

No ale GTE to był Plug-in, który działał, hmm... powiedzmy, że VW się uczył na nim.

Ja mam w Santafetce hydrokinetyka i sobie chwalę. Zmienia biegi płynnie, bez szarpnięć, dosyć miękko. Dziecku w foteliku nie przeszkadza ;-) 

Edytowane przez trepek
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Godzinę temu, galakty napisał(a):

A są jakieś dobre hybrydy bez eCVT? 

coś by sie znalazło tylko jak zwykle "dobra hybryda " dla wielu osób moze mieć inne znaczenie

Dżepetto pisze tak

 

Cytat

 

Jasne 👍 — tylko doprecyzuj proszę:
czy chodzi Ci o samochód hybrydowy bez skrzyni e-CVT (planetarnej, jak w Toyotach/Lexusach), czyli np. o hybrydę z klasycznym automatem, DSG lub manualem, czy szukasz konkretnych modeli do kupna?

Zakładając, że chodzi Ci o dobre hybrydy bez e-CVT, oto kilka popularnych i udanych przykładów:
 

🚗 Hybrydy bez e-CVT – z klasycznym automatem / DCT / DSG
 

1. Hyundai / Kia (HEV i PHEV)

Hyundai Tucson Hybrid / Plug-in Hybrid

Hyundai Santa Fe Hybrid / PHEV

Kia Sportage Hybrid / PHEV

Kia Sorento Hybrid / PHEV

🔧 Napęd: 1.6 T-GDi + silnik elektryczny, 6-biegowy klasyczny automat (nie e-CVT)
Zalety: dobra dynamika, naturalne odczucie zmiany biegów, oszczędność.
Wada: trochę większe spalanie w mieście niż Toyota HSD.

2. Mercedes-Benz C 300 e / GLC 300 e (PHEV)
🔧 Napęd: silnik benzynowy + elektryczny + 9G-Tronic automat
Bardzo płynny, mocny układ, brak wrażenia “gumowego” przyspieszania.
Drogie w serwisie.

3. BMW 330e / 530e / X3 30e / X5 45e (PHEV)
🔧 Napęd: klasyczny 8-biegowy ZF automat, silnik elektryczny w skrzyni
Świetna integracja, sportowe osiągi, brak e-CVT.
Raczej hybryda plug-in (PHEV), nie klasyczna HEV.

4. Peugeot 3008 Hybrid / Hybrid4, 508 Hybrid, Opel Grandland Hybrid
🔧 Napęd: 1.6 PureTech + 8-biegowy automat Aisin
Dobre osiągi, przyjemne prowadzenie.
Czasem nieco szarpie przy przełączaniu między napędami.

5. Ford Kuga Hybrid / PHEV, Ford Escape Hybrid (USA)
🔧 Napęd: 2.5 Duratec + elektryczny + klasyczny automat
Sprawny i niezawodny układ.
W PHEV były drobne problemy z oprogramowaniem w pierwszych rocznikach.

Kia Sportage Hybrid   6ATHEV   ekonomiczny i dynamiczny

Hyundai Tucson Hybrid   6ATHEV   naturalna praca skrzyni

BMW 330e / 530e   8ATPHEV   sportowa hybryda

Peugeot 3008 Hybrid   8ATPHEV   komfort i styl

Mercedes C300e   9ATPHEV   luksus i płynność

 

 

Opublikowano (edytowane)
19 godzin temu, trepek napisał(a):

Kuga ma eCVT. Babolami wali to AI.

Dokładnie tak. AI ściemnia bardzo często nawet w podstawowych kwestiach.

 

Dodam, że eCVT w kudze symuluje zmianę biegów i silnik (czy tam zespół) słychać głównie przy wciśnięciu pedału gazu w deskę. Tak to cicho się porusza nawet przy wyższych prędkościach. W środku przy 140 słychać delikatny szum powietrza (szyby wygłuszone).

 

Edytowane przez Petru23
Opublikowano (edytowane)
W dniu 16.09.2025 o 13:19, trepek napisał(a):

Podobno dwusprzęgłówka :E Jest to o tyle ciekawe, że jeszcze nie ma pełnej hybrydy  na dwusprzęgłówce: Toyota/Ford ma eCVT, Kia/Hyundai ma zwykłe kinetyczne sprzęgło, Renault jakieś iglicowe czy igiełkowe(?) a VW wszedłby ze swoim DSG.

A co złego jest w eCVT poza wyciem przy max dociśnięciu? Pytam o aspekty konstrukcyjno-użytkowe a nie czy wycie w górnym zakresie jest fajne lub nie

Edytowane przez Petru23
Opublikowano
43 minuty temu, galakty napisał(a):

Samo wycie to też w sumie nie wada tylko efekt uboczny niskiej mocy. Jak ktoś ma IS300h czy GS430h to raczej na wycie nie narzeka :D 

Zatem poza wyciem co nie tak jest z eCVT? 

Opublikowano (edytowane)
48 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Bo prawdziwi faceci to jeżdżą manualem! Najlepiej 5-biegowym żeby nie było dużo wybierania! 
 

:E 

 

 

A tak serio to nie wiem. Tylko wycie jest problemem :) 

Qrka, nie dość że mam eCVT we fordzie to mazda ma skrzynie 5b. Normalnie aż ociekam testosteronem 8:E

Edytowane przez Petru23
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

A tak serio to nie wiem. Tylko wycie jest problemem :) 

Jest to po prostu irytujące, zwłaszcza, jak ktoś często lubi deptać. Jak ktoś jeździ jak złotówa z 40 letnim stażem, to faktycznie, może to nie drażnić, bo nawet raz na wyższe obroty silnik mu wejdzie.

 

Kumpel ma IS200T nowszego Lexusa, o ile to jest ogólnie świetny samochód (design, moc, wygoda), tak skrzynia biegów psuje cały jego odbiór.

Edytowane przez huudyy
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

To fakt. Jakaś taka nijaka jest. Gdyby nie ta symulacja to chyba bym kurwowal.

Wycie na autostradzie mi nie przeszkadza, w mieście nie butuję. Cieszę się niskim spalaniem 💰 

Edytowane przez Petru23
Opublikowano
3 godziny temu, huudyy napisał(a):

Jest to po prostu irytujące, zwłaszcza, jak ktoś często lubi deptać. Jak ktoś jeździ jak złotówa z 40 letnim stażem, to faktycznie, może to nie drażnić, bo nawet raz na wyższe obroty silnik mu wejdzie.

 

Kumpel ma IS200T i o ile to jest ogólnie świetny samochód (design, moc, wygoda), tak skrzynia biegów psuje cały jego odbiór.

is 200t ma CVT?

  • Like 1
Opublikowano
3 godziny temu, huudyy napisał(a):

Kumpel ma IS200T i o ile to jest ogólnie świetny samochód (design, moc, wygoda), tak skrzynia biegów psuje cały jego odbiór.

IS200T ma eCVT??? Nie mylisz z hybrydową wersją? Tam siedzi chyba hydrokinetyk 8 biegowy. 

 

Mi się mega podoba IS300h, wygląd, ekonomia i w razie co moc pod butem. To nie 1.8 od toyoty gdzie trzeba deptać, przy 100 km/h trzyma 1500 obrotów. 

Opublikowano
40 minut temu, galakty napisał(a):

Nie mylisz z hybrydową wersją

a mogłem pomylić, raz w życiu mnie odwoził z imprezy. Pamiętam tylko, że chciał zaszpanować przyspieszeniem, a w głowie mi utkwiło tylko wycie :E 

  • Haha 1
Opublikowano
12 godzin temu, huudyy napisał(a):

a mogłem pomylić, raz w życiu mnie odwoził z imprezy. Pamiętam tylko, że chciał zaszpanować przyspieszeniem, a w głowie mi utkwiło tylko wycie :E 

To jeśli był to IS to musiał być 300h, czyli R4 z hybrydą i eCVT. Przyspieszenie faktycznie ma niezłe bo realnie koło 8 sekund chyba jak nie mniej, ale no... wyje ;) 

 

Tylko jakby miał zwykły automat i depnął w podłogę to też by wył tylko że ze zmianą biegu. Na co dzień nikt tak nie jeździ bo mocy wystarczająco jest w niższych partiach obrotów. 

 

12 godzin temu, Gret napisał(a):

Może ma 300h 

Tak po za tym to taki lexus IS 200T został w trójce aut, które będę szukał :P

Nooo mi się strasznie ta generacja podoba... Ale 200T to jak kot napłakał, więcej 300h jest, tylko 70k za 2014 rok to boli mocno :E 

Opublikowano

@galaktyJa szukam 200t w wersji F-Sport. Ma fajniejszy grill i cyfrowe zegary. A jakby jeszcze mial te ledowe światła ala kostki lodu to już w ogóle poezja. No ale takiego znaleźć w fajnej cenie to biały kruk. Na otomoto jest chyba tylko jeden taki. 

Na minus to ze ta buda jest na rynku od 2013 roku, trochę długo długi juz. W USA miala FL i wygląda dużo świeżej. 

Opublikowano

O tym właśnie mówię, to praktycznie nie występuje na rynku :D Ale mega mi się podoba, ot taka namiastka IS-F z V8 który jest moim marzeniem :E 

 

Rocznik swoje robi... Ale z drugiej strony wolę chyba stare premium niż nowe puszki, pewnie się zmieni po założeniu rodziny ale na razie chciałbym coś pokorzystać. 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...