Skocz do zawartości

Monitory OLED - temat zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ładnie wygląda te 720Hz, ale to jeszcze nie ideał, jak widać we W KOŃCU użytej prędkości testu na 1920 pix/s.

 

Ale średni ruch 720Hz już załatwia wzrorowo:

image.thumb.png.7a90dd0cc3bf6063a89147f821a1bb83.png

 

LCD ze stroboskopem nadal lepszy od OLEDów bez żadnego typu BFI, nawet przy 720Hz. Niespodzianki nie ma. 

 

Szkoda, że niezbyt używalna rozdziałka, ale kierunek dobry. Dawać 700+Hz w 1440p jak najprędzej. 

Opublikowano (edytowane)

jeśli w grze

 

- cokolwiek co śledzisz wzrokiem przesuwać się będzie tak szybko jak na tym teście przy 960pix/s, czyli średnio, nie wolno i nie szybko

- nic innego nie zakłóci ruchu. Np. TAA i niespełnienie warunku x=y, gdzie x=framerate i y=odświeżanie monitora

 

to będzie widać taką różnicę:

 

image.thumb.png.8092032058aeda6c7c1471dba4f57c43.png

 

 

 

przy 1920pix/s niższy zakres ruchu szybkiego, wcale nie bardzo szybki

 

image.png.8ec3ed8353c3ee27c4ad1cb0d342457e.png

 

Tutaj różnica jest mniejsza, ale gdyby zamiast 720 wstawić 1000Hz na porównaniu, to byłaby większa. Po prostu im szybciej tym krótszego czasu wyświetlania potrzeba. To dlatego już na 240Hz oledach można zobaczyć "żyletę w ruchu" ale tylko powolnym. Na szybszy potrzeba 500Hz, na szybki więcej i na najszybszy jeszcze więcej.

 

38 minut temu, Kadajo napisał(a):

Już widzę jak takie różnice podczas jakiekolwiek gry będzie widać...

Możesz teoretyzować, a ja wiem z praktyki: Owszem. Zobaczysz różnicę bez problemu. Bardziej chyba odczujesz. Obraz będzie po prostu poruszał się bardziej podobnie do sposobu w jaki widzisz ruch w prawdziwym świecie.

 

Tylko że z uzyskaniem stałych 720fps klatek na wejściu jest problem. Z grami które użyawją jakiegokolwiek temporal AA jest problem. Z 90% gier nie obsługujących myszek 8000Hz i przy graniu na np 1000Hz USB polling rate jest problem.

 

Takze czy TY grając tak jak grasz, w to co akurat grasz, byś widział? To już osobna kwestia.

 

Ja bardzo chciałbym i 1000Hz, ale 480Hz to już pewne minimum, pewien kompromis, przy którym mogę rozważać zakup takiego wyświetlacza do gier. Ktoś inny może powiedzieć nawet, że 700Hz jest do dupy, bo to jeszcze nie jest ta żyleta, którą zna z szybkiej TNki z dobrze zaimplementowanym "stroboskopem".  Co zresztą widać na porównaniu (rząd z ULMB 2)

 

 

Dlatego ja mówię: od biedy może być 480Hz OLED, ale to jest największy kompromis jaki można rozważać gdy się wie jak dużo daje "żyleta w ruchu". Nie mniej.

Ani 720Hz nie jest "a na co to komu" ani "dla najbardziej wymagających". W sumie to w idealnym świecie byłoby tak

 

~1500Hz dla bardzo wymagających. Choć i to nie byłby wcale "koniec, dalej nie ma sensu". Monitor 10000Hz miałby dodatkowe zalety, ale już innej natury. 

1000Hz high-end, ale taki mainstreamowy high-end.

500Hz tanie monitory

240Hz supertanizna do biura, filmów, telewizji i czasem jakieś gierki i youtube. 

 

 

A w tej rzeczywistości 240Hz jest nowością i wartością high-endową. Dlatego te 720Hz wydaje się "dziwne". Ale spoko. Jak zobaczenie w praktyce 240Hz zmienia ludziom zdanie na temat "na co komu więcej niż 120Hz" tak samo z tym będzie się zmieniało z czasem. Bardzo powoli. Możliwe, że z pauzami trwającymi dekady, patrząc na PT/UE w grach w przyszłości ;)

 

 

Edytowane przez VRman
  • Haha 3
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, VRman napisał(a):

jeśli w grze

 

- cokolwiek co śledzisz wzrokiem przesuwać się będzie tak szybko jak na tym teście przy 960pix/s, czyli średnio, nie wolno i nie szybko

- nic innego nie zakłóci ruchu. Np. TAA i niespełnienie warunku x=y, gdzie x=framerate i y=odświeżanie monitora

 

to będzie widać taką różnicę:

 

image.thumb.png.8092032058aeda6c7c1471dba4f57c43.png

 

 

 

przy 1920pix/s niższy zakres ruchu szybkiego, wcale nie bardzo szybki

 

image.png.8ec3ed8353c3ee27c4ad1cb0d342457e.png

 

Tutaj różnica jest mniejsza, ale gdyby zamiast 720 wstawić 1000Hz na porównaniu, to byłaby większa. Po prostu im szybciej tym krótszego czasu wyświetlania potrzeba. To dlatego już na 240Hz oledach można zobaczyć "żyletę w ruchu" ale tylko powolnym. Na szybszy potrzeba 500Hz, na szybki więcej i na najszybszy jeszcze więcej.

 

Możesz teoretyzować, a ja wiem z praktyki: Owszem. Zobaczysz różnicę bez problemu. Bardziej chyba odczujesz. Obraz będzie po prostu poruszał się bardziej podobnie do sposobu w jaki widzisz ruch w prawdziwym świecie.

 

Tylko że z uzyskaniem stałych 720fps klatek na wejściu jest problem. Z grami które użyawją jakiegokolwiek temporal AA jest problem. Z 90% gier nie obsługujących myszek 8000Hz i przy graniu na np 1000Hz USB polling rate jest problem.

 

Takze czy TY grając tak jak grasz, w to co akurat grasz, byś widział? To już osobna kwestia.

 

Ja bardzo chciałbym i 1000Hz, ale 480Hz to już pewne minimum, pewien kompromis, przy którym mogę rozważać zakup takiego wyświetlacza do gier. Ktoś inny może powiedzieć nawet, że 700Hz jest do dupy, bo to jeszcze nie jest ta żyleta, którą zna z szybkiej TNki z dobrze zaimplementowanym "stroboskopem".  Co zresztą widać na porównaniu (rząd z ULMB 2)

 

 

Dlatego ja mówię: od biedy może być 480Hz OLED, ale to jest największy kompromis jaki można rozważać gdy się wie jak dużo daje "żyleta w ruchu". Nie mniej.

Ani 720Hz nie jest "a na co to komu" ani "dla najbardziej wymagających". W sumie to w idealnym świecie byłoby tak

 

~1500Hz dla bardzo wymagających. Choć i to nie byłby wcale "koniec, dalej nie ma sensu". Monitor 10000Hz miałby dodatkowe zalety, ale już innej natury. 

1000Hz high-end, ale taki mainstreamowy high-end.

500Hz tanie monitory

240Hz supertanizna do biura, filmów, telewizji i czasem jakieś gierki i youtube. 

 

 

A w tej rzeczywistości 240Hz jest nowością i wartością high-endową. Dlatego te 720Hz wydaje się "dziwne". Ale spoko. Jak zobaczenie w praktyce 240Hz zmienia ludziom zdanie na temat "na co komu więcej niż 120Hz" tak samo z tym będzie się zmieniało z czasem. Bardzo powoli. Możliwe, że z pauzami trwającymi dekady, patrząc na PT/UE w grach w przyszłości ;)

 

 

Jeśli chodzi o sposób widzenia obrazu to w 100% się zgadzam. Każdy kto twierdzi, że człowiek widzi tylko 30 FPS ma najprawdopodobniej uszkodzony mózg.

 

Myk polega na tym, że gry nigdy nie wyciągną takich FPS, bo jak powszechnie wiadomo, firmy produkujące gry są od lat przekupywane, żeby nie optymalizować gier i zmuszać ludzi do kupowania coraz to nowszego sprzętu. Nie są w stanie wyciągnąć więcej mocy obliczeniowej z obecnej technologii, bez podwyższania poboru i co za tym idzie temperatury do granic wytrzymałości zwykłego użytkownika.

 

Mało tego. Istnieją gry, które podczas swojego cyklu życia były de-optymalizowane i wraz z kolejnymi updatami działają coraz gorzej.

 

Z powodu tej chciwości i złych praktyk nie za bardzo widzę fakt, by nowe gry wyciągały FPS na poziomie 500 FPS+...

Edytowane przez Jedi88
  • Haha 1
Opublikowano
31 minut temu, Jedi88 napisał(a):

powszechnie wiadomo, firmy produkujące gry są od lat przekupywane, żeby nie optymalizować gier i zmuszać ludzi do kupowania coraz to nowszego sprzętu. Nie są w stanie wyciągnąć więcej mocy obliczeniowej z obecnej technologii, bez podwyższania poboru i co za tym idzie temperatury do granic wytrzymałości zwykłego użytkownika.

 

Mało tego. Istnieją gry, które podczas swojego cyklu życia były de-optymalizowane i wraz z kolejnymi updatami działają coraz gorzej.

:stukniety:Czy wierzysz w atlantyde i jaki kształt ma ziemia?

Opublikowano (edytowane)

No z tym przekupowaniem firm, to jednak trochę przesadziłeś. 

 

A że nie widać szans na 500 prawdziwych fps bez FG w grach tzw. "AAA" (poza esportem i indykami), to też pisałem. 

 

Edytowane przez VRman
Opublikowano

Nie pamiętam ale z 3-4 miesiące temu (?) ktoś tutaj w temacie zastanawiał się czy zmienić GPU czy monitor na OLED (chyba zrobił przesiadkę z IPS 1080p na 1440p OLED) i pisał że nie żałuję mimo że gra na razie na średnich.

 

Bo wczoraj mi odrzuciło wniosek o raty może jak bym wziął sam monitor bez GPU to by przeszło ale z drugiej strony 3440x1440 na 3060 to samobójstwo nawet na średnie detale :E 

Chyba lepiej podciągnąć BIK i brać gpu + oled a nie sam oled.

  • Sad 2
Opublikowano
5 minut temu, Brolly napisał(a):

3440x1440 na 3060 to samobójstwo nawet na średnie detale :E 

Żadne samobójstwo, większość tych detali i tak nic nie daje 8:E Ludzie na gorszych setupach grają

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, Gret napisał(a):

Wez troche pokoloryzuj we wniosku :E

Panie tam zawsze trochę podkoloryzowane 8:E ale odrzucili pewnie bo 1 rata mi zalega tydzień i zapomniałem o tym.

7 minut temu, Wu70 napisał(a):

Ludzie na gorszych setupach grają

Mówisz polecasz gtx 1060 do 4k? :wariat:

 

Edytowane przez Brolly
Opublikowano
24 minuty temu, Wu70 napisał(a):

Żadne samobójstwo, większość tych detali i tak nic nie daje 8:E Ludzie na gorszych setupach grają

mialem 3070 i 3440x1440 i potrafilo sie dlawic, gralo sie na low/medium juz wtedy zeby miec te 120+ fpsow (cod, rdr2) 
 

Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Brolly napisał(a):

Nie pamiętam ale z 3-4 miesiące temu (?) ktoś tutaj w temacie zastanawiał się czy zmienić GPU czy monitor na OLED (chyba zrobił przesiadkę z IPS 1080p na 1440p OLED) i pisał że nie żałuję mimo że gra na razie na średnich.

 

Bo wczoraj mi odrzuciło wniosek o raty może jak bym wziął sam monitor bez GPU to by przeszło ale z drugiej strony 3440x1440 na 3060 to samobójstwo nawet na średnie detale :E 

Chyba lepiej podciągnąć BIK i brać gpu + oled a nie sam oled.

Oled da więcej radości niż nowe gpu. Nawet starocie na tym 3060 to będzie nowa jakość.

Edytowane przez ODIN85
  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, oldfashioned napisał(a):

mialem 3070 i 3440x1440 i potrafilo sie dlawic, gralo sie na low/medium juz wtedy zeby miec te 120+ fpsow (cod, rdr2) 

W RDR2 grałem na podstawowym xbox one, one X i 2060 w 3440x1440, w każdej konfiguracji było to wspaniałe doświadczenie. Pewnie dlatego te nowe i mocne karty okupują ostatnie miejsca w statsach steam a ludzie i tak grają ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...