Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Był DieselGate, będzie GraphicGate.

 

Producenci tak skonstruują sterownik karty aby wykrywał że trwa benchmark i sztucznie będzie zwiększana wydajność na jego potrzeby.

 

Edytowane przez P.Wiśnia
  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, Element Wojny napisał(a):

No mnie powoli już przechodzi ten początkowy hype, kiedy zaczęło się pojawiać coraz więcej zajawek na to, że to będzie jednak jedna z najgorszych generacji kart. Teraz zostało już tylko czekać na wyniki testów. Jeśli będzie drogo i kijowo to nie zmieniam, ficzery i tak trafią do serii 40XX, a FG użyłem tylko w jednej grze i używać w innych nie planuję, bo to będzie wysypisko artefaktów. 

Zależy od gry i implementacji ale geralnie to mogę się z tym zgodzić. 

1 godzinę temu, Kadajo napisał(a):

 

Chyba była, ale warto posłuchać co mówią.


Szczególnie jak Linusowi wyciąga cytat "Nie po to kupuje GPU za 2000$, żeby włączać DLSS" :hihot:

Dzięki za linka, zabieram się za oglądanie :toast:

Opublikowano
15 minut temu, Kadajo napisał(a):

Znaczy się ja pisałem stricte o DLSS.

Na chwilę obecną moc 4090 jest tak duża że używam (tam gdzie można) DLAA + FG 
Do samego DLSS przydałby się predefiniowany tryb DLSS UQ - gdzie zamiast z 66% klatki, rendering szedłby z 85 - 90. Drobny boost fps byłby, a utraty jakości nikt by pewnie nie zobaczył. 

Opublikowano (edytowane)
39 minut temu, sideband napisał(a):

Poza tym nie pisałem nic o osobnych jednostkach INT.

Pisałeś już o tym 2 razy więc się odezwałem.

Godzinę temu, sideband napisał(a):

Mnie w miejscu gdzie gdzie koleś miał 28fps to mam 22fps tylko to jest inny build CP ;)

Skoro INT jest liczone w tym samym czasie to Ci mówię od razu będą rozbieżności większe wydajności między grami i miejscami testowymi ;)

Te magiczne 1.8x dla RT Core może wymagać zmian w samej grze by kop wzrósł w RT lub dotyczy stricte wykorzystania Mega Geometry.

W dniu 16.01.2025 o 00:25, sideband napisał(a):

Aż takiego problemu w wydajności nie widzę tylko, że serwują gorącego kartofla.

Liczenie FP/INT jednocześnie powoduje, że mogą podobne cuda jak na Turinga spore różnice w kopie między grami i miejscami testowymi w porównaniu do ADY. Ale i tak cwaniaki jak zwykle nie napisali co dokładnie zmienili i jaki jest współczynnik FP do INT ;)

Ta zmiana w Blackwell dla graczy czyli, że wszystkie jednostki mogą wykonywać instrukcje INT nie ma dużego znaczenia, ponieważ większość obliczeń to i tak FP32.

39 minut temu, sideband napisał(a):

To nawet nie jest tak jak piszesz dlatego wklejałem tekst od ziomeczka to co NV wrzuca u siebie w swoich schematach blokowych to uproszczenie żebyś za dużo nie wiedział ;) 

Przecież to co było w tym tekście dokładnie pokrywa się z tym co w ogólnodostępnej dokumentacji NVIDIA.

Edytowane przez SebastianFM
Opublikowano
18 minut temu, RTX4090 napisał(a):

Do samego DLSS przydałby się predefiniowany tryb DLSS UQ - gdzie zamiast z 66% klatki, rendering szedłby z 85 - 90. Drobny boost fps byłby, a utraty jakości nikt by pewnie nie zobaczył. 

Możesz sam to uzyskać modyfikując DLSS za pomocą DLSSTweaker'a ;)

  • Thanks 1
  • Upvote 1
Opublikowano
Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

Jako entuzjasta PC dziwie Ci się, że masz tak "mały problem" z tym że zabrano ci to z czego PC zawsze słyną, z jakości renderowanego obrazu.

Nie ma znaczenia ze DLSS jest lepszy, na PC miałeś lepszą jakość obrazu, którą teraz DLSS niszczy i dodatkowo zaczynamy być do niego zmuszani.

To nie konsole stały się lepsze... To PC został ściągnięty do ich poziomu :hihot:

 

2 godziny temu, Kadajo napisał(a):

Nie wiadomo jak to finalnie wpłynie na wydajność.

Gdzieś dziś słyszałem ze "otwarcie" DLSS 4 w większości dla reszty rodziny RTX to odpowiedz na to co szykuje AMD.

Jeśli odp. AMD będzie dostępna dla wszystkich i doda multi generator oszukanych klateczek na PC a później na konsolach to może być ciekawe 😁

 

 

Opublikowano
16 minut temu, PiPoLiNiO napisał(a):

Dobra, Pany, teraz już bez hipokryzji. Kto poluje na Astral 5090? Bo chcę wiedzieć jak bardzo dupe trzeba spinać... Żeby potem nie było, że na polskę będzie 5 sztuk, a  31 stycznia wpadnie 5 zdjęć od 5 wariatów z Astral na forum ITH i żadnym z nich nie będę ja albo

Daj na luz zainteresowanie 5090 na forum jest tak ~10 x mniejsze niż 4090 w podobnym czasie przed premierą :E

 

Jak nie dadzą jakiejś mega małej ilości to spokojnie wyrwiesz :E Ale ja bym szykował ~14k za topowca od Asusa :E

Opublikowano
6 minut temu, RTX4090 napisał(a):

Wiem, temu napisałem że tryb predefiniowany bez używania softu dodatkowego (ten mi służył do wymuszania DLAA) 

W sumie racja.

Ale powiem ci ze jak się ja bawiłem DLSSTweakerem to nie zauważałem jakiś kosmicznych różnic w jakości na + ale zdecydowanie szybko dało się zobaczyć spadek wydajności.

Nvidia nie bez powodu wybrała chyba te wartości, które są domyślne.

Wydaje też mi się, że przy wyższych rozdzielczościach bazowych te różnice będą jeszcze mniej dostrzegalne.

Opublikowano
4 godziny temu, sideband napisał(a):

Jak dokładnie to samo może mieć większe zmiany? Nie wiem co tutaj wciągacie.

To było półżartem, a chodziło w nim o to, że niższy proces G92 vs 92b to większa poprawa wydajności (nie zmian jako takich w chipie) niż teraz w przejściu na serię 5xxx, bo niższy proces dał o 8,76% wyższy zegar i podobną różnicę w testach przy tym samym TDP (według TPU przynajmniej)

 

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, lukadd napisał(a):

Dokładniej przeanalizowałem sobie miejscówkę z testu 5090 w CP PT i wychodzi mi bliżej 40% w 4k.

Jakiego testu ? Ja mam info od testera o 30% ale bez informacj w jakiej grze. Niemniej i tak kulawo ;) Tam gdzie odpala te wszystkie duperele do RT co obsługuje nowy gen to będzie większy skok ale co mam grać 10X w Alana wake ? 🤣

Edytowane przez Phoenix.
Opublikowano
3 minuty temu, lukadd napisał(a):

Nvidia pozwoliła gostkowi pokazać fps w CP2077 PT na 5090. Różne nastawy tam są. Ale dla nas najbardziej wartościowy do porównań jest natywny rendering w 4k też pokazany na tym materiale.

Ile jeszcze generacji będziemy grać ciągle w tego Cyberpunka 2077 🤭

Opublikowano

Dobra Panowie (i może Panie) - spór (czytam też pure) idzie o to że Nvidia nie daje nic do rasteryzacji, że stoimy w miejscu bla bla bla ...

Rasteryzacja, PT czy inne metody to tylko dążenie do finału jakim jest uzyskanie klatki obrazu (czyli odpowiednie ustawienie 8 mln pixeli w odpowiedni kolor - jeden pośród 16 mln)

Czy ważne jest jaką technika do tego dojdziemy ? Jedne techniki generowania klatki porzucane są na inne techniki. Dziś idziemy w technikę opartą o AI (nazwę to robocze AI) bo co to tak naprawdę jest ? 

Czy to rasteryzacja, PT czy AI - finalnie dochodzi od obliczeń matematycznych na 0 i 1 aby uzyskać odpowiedni kolor pixela. 

Pewna epoka się kończy inna się zaczyna. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • 1. Czy Curve Optimiser dla integry działa inaczej niż dla CPU? Mi wraz z upływem czasu napięcie zasilające integry rośnie. 2. Po podłączeniu oddzielnej karty graficznej integra mi się nie wyłącza (płyta to MSI PRO B650M-P). To normalne?
    • Obejrzałem wiele opinii przed premierą, tak samo jak wy. Nie było gry, były opinie tych którzy mogli ją przetestować przed premierą.   I to też jest ciekawostka, do czego potrzebni są ci ludzie, skoro gra jest kiepska ? Jaki mieli mieć wpływ ?   Nie wymądrzam się, ale przez ostatnich kilka miesięcy robię ffb i setupy jak najęty i przynajmniej mogę powiedzieć, że byłem na start gry przygotowany żeby ją prawidłowo przetestować.   Wystarczyły mi 3 godziny, żeby znaleźć w grze jej strukturę w zakresie kierowania i ustawień samochodów - dla mnie to jest najważniejsze, to jest baza.   Reszta jest oprawą i przynajmniej w czasie testu nie powinna przeszkadzać. Początkowe okolice 60-70 FPS były grywalne tak jak na konsoli, lagi były tylko na Replay-ach. Ale gra w kokpicie była płynna i nie przeszkadzała w skupianiu się na jeździe. Jedyne co mogło potwierdzać problem, to wskazania licznika FPS.   A potem wydali patch i wydajność jest na oczekiwanym mentalnie poziomie, licznik FPS pozwala uspokoić emocje   Nie wiem kto ma rację, czy ja czy on, nie interesuje mnie to w takim ujęciu. Fakty - przynajmniej te przedstawione - są takie, że co widzę opinię, to nikt nie wchodzi głębiej w ustawienia. Wszyscy wsiadają jadą i narzekają. A w okienku parametrów na temperaturach opon jak byk widać, że są na domyślnym poziomie.   Już samo to nie daje mi podstaw żeby odnosić się do tych opinii poważnie. Ale o zgrozo, wszyscy na nie czekają, na tego typu opinie.   Trailbraking wychodzi gdy samochód się dobrze prowadzi. A jeśli się nie prowadzi, to raczej nic nie wychodzi, co widać na większości opiniujących filmów.     Na razie ludzie, którzy mają lepsze pojęcie o ustawieniach w większości się nie wypowiadają. Fakty są takie, że na razie tylko @GamersMuscle siedzi i rozkminia podstawy i podaje wskazówki.   Resztą się zlatuje na to sępie sabatowisko.
    • Dobrze, że nie posłuchałem i kupiłem 5060ti 16GB   Brolly kupuj jak najszybciej coś z 16/24GB Vram, bo ceny zaczną lecieć w górę i zostaniesz na 3060
    • Krzysiek fajny chłopak, ale czasami kalafiorkuje jak KV2 na trollu. Z tą NMP wyskoczył jak pryszcz na twarzy niemyjącego się nastolatka. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...