Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Teraz, sideband napisał(a):

Nie patrz na wykresy tylko tekst gdzie jest średnio 508W z PT. To nie ważne zaraz pojawi się test na techpowerup będzie wiadomo ile wsysa.

na tekst nie patrzyłem mało idzie z tego zrozumieć :E

Opublikowano
Cytat

image.png.04702076f797f06d7e67b09050171333.png

Fajny i wiarygodny test, nie ma co ;)

W Hogwart's Legacy też nagle wywaliło nowej karcie ponad +50% w 99%.

Mimo wszystko widać, że jest straszna lipa i okolice 20-30% to będzie norma w większości. Szkoda. Liczyłem mimo wszystko na kilka gier ze +35-40%.

Opublikowano

A co do temperatur (67) to one są przy 478W. Dużo ciekawsze będą temperatury przy 575W + porównanie ile wzrosła temp CPU chłodzonego powietrzem jak te powyżej 70 zacznie na niego dmuchać.

Opublikowano
8 minut temu, VRman napisał(a):

Druga sprawa, to co to za kropki w "native"? Znowu jakiś geniusz nazywa TAA "natywną" :/

TAA to jest rendering natywny z wygładzaniem TAA, czy się geniuszom z "FuckTAA" podoba, czy nie ;) W Cyberpunku nawet nie można tego wyłączyć w menu, nie wiem jak w plikach.

  • Upvote 1
Opublikowano
8 minut temu, cichy45 napisał(a):

Podobne wzrosty były chyba między keplerem i maxwellem który był na tym samym procesie 28 nm. 

Raczej z Pascala na Turinga gdzie tylko dodali RT i tensory.

Maxwell miał spore wzrosty bo Kepler był uniwersalny do gier i obliczeń a w Maxwellu zrobili gpu czysto pod gry.

970 spokojnie łapał 780

 

Opublikowano
5 minut temu, cichy45 napisał(a):

Całe wzrosty wydajność wziął się praktycznie tylko ze wzrostu poboru energii. Nawet szyna 512 bitów tutaj prawie nic nie daje. Karta szybsza o tyle o ile więcej papu zje.

Raczej ile CPU na to pozwoli. Te wszystkie szyny i inne cuda jakoś nic nie dają. To co tak na prawdę blokuje wydajność ?

Opublikowano
1 minutę temu, PaVLo napisał(a):

Cyberpunk 2077 po aktualizacji do najnowszej wersji ma nowe numerki bibliotek DLLS :woot:

Nie pamiętam, aby wcześniej były takie numerki

Zrzutekranu2025-01-23135419.png.c2ca98fd06dfb3c08a18052e24a03f8e.png

Daj znać jak z jakością obrazu, czy faktycznie jest zauważalna różnica w porównaniu do DLSS 3.8?

Opublikowano

Teraz Cyberpunk ma 310.1.0.0 wersję pliku dlss i 2 pozostałe.

Użycie nowej techniki w Cyberpunku zjada sporo vramu i zabiera trochu fps na moim bieda edition RTX. Praktycznie kaplica.

 

1. z nowym bajerem DLSS balance. RT tylko odbicia, i ustawienia optymalizacyjne z DF.
obraz.png.388cd17d41b6e77f30a429c3f29fc361.png

 

2. Stara metoda
obraz.png.d9e42079ba973197aabc0c309479a4da.png

 

Wygląda na tak samo, jak w przypadku RR to nie jest nic dobrego dla starych kart, zresztą zabawa z suwakami w grze spowodowała dropy fpsów, i już takiego fpsu jak wyżej nie doświadczyłem, zapewne zapchany vram.

 

3.Zresztą włączenie RR spowodowało drop do 46fps i czekałem aż się ustabilizuje ale nic, tak zostało.

obraz.png.8464906dd6a9553b519b4ff4333d3091.png

 

Chwilę polatałem po dzielnicy dodatku i zaczęły się problemy z vramem. :cenzura: Dlatego potrzeba nowej karty.


 

  • Like 1
Opublikowano
4 minuty temu, musichunter1x napisał(a):

Przecież powinien móc wam wysłać ten plik dll i można sobie go wkleić do dowolnej gry z DLSS :E
Z resztą zaraz ktoś o wsadzi na techpowerup.

Teraz ma być opcja zrobić podmianę z poziomu aplikacji Geforce

Opublikowano (edytowane)

@tomcug

Natywna to natywna. A że w większości nowych gier natywna jest nieosiągalna, bo po wyłączeniu TAA obraz jest "popsuty" (noise, understampling) i że czasem się nawet nie da, to inna sprawa. 

Na tym filmiku natywna nie ma nawet napisu "police", tylko jakieś kropki. IMHO jak porównywać to w 100% "fair" albo wcale.  Jak tu jest coś posiekane przez "TAA pass" to przyklejanie temu "native" nie ma sensu. Może "default". Albo "normal" by tam pasowało, bo wiem o co Ci chodzi, że Cyberpunkt lepszej "natywnej" nie da rady. 

 

11 minut temu, cichy45 napisał(a):

W plikach można taa wyłączyć ale psuje to RT.

 Jak to wymuszenie TAA OFF psuje RT? 2 lata temu na FuckTAA czytałem dyskusję i oglądałem screeny, że to właśnie pomaga na ohydne piksele wynikające z undersamplingu: RT pomaga bo cienie nie są robione z tym undersamplingiem, tylko wydajności wtedy brakuje. Podobnie pisali o Doomie. 

Edytowane przez VRman
Opublikowano (edytowane)

@Reddzik
RR nie działa przypadkiem tylko z PT? Cyberpunk i tak przeważnie zapycha 8GB, gdy włączy się RT, tym bardziej że z każdym otwarciem mapy zaczyna cieknąć pamięć.
Podejrzewam że wszystko może rozbijać się o wydajność rdzeni Tensor, jeśli to nie problem starych sterowników.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano
2 minuty temu, tomcug napisał(a):

Ustaw tekstury na średnie, chyba że już masz.

Mam Wysokie, zobaczę czy to coś poprawi sytuację. Ale zawsze miewałem takie problemy z Cyberem, wystarczyło pobawić się suwakami w opcjach i pograne, trzeba było wpierw ustawić, zresetować grę i wtedy już broń Boże nie ruszać inaczej gra się krzaczy no niskich fpsów.

Opublikowano
1 minutę temu, VRman napisał(a):

@tomcug

Natywna to natywna. A że w większości nowych gier natywna jest nieosiągalna, bo po wyłączeniu TAA obraz jest "popsuty" (noise, understampling) i że czasem się nawet nie da, to inna sprawa. 

Na tym filmiku natywna nie ma nawet napisu "police", tylko jakieś kropki. IMHO jak porównywać to w 100% "fair" albo wcale.  Jak tu jest coś posiekane przez "TAA pass" to przyklejanie temu "native" nie ma sensu. Może "default". Albo "normal" by tam pasowało, bo wiem o co Ci chodzi, że Cyberpunkt lepszej "natywnej" nie da rady. 

 

 Jak to wymuszenie TAA OFF psuje RT? 2 lata temu na FuckTAA czytałem dyskusję i oglądałem screeny, że to właśnie pomaga na ohydne piksele wynikające z undersamplingu i ktoś pisał, że właśnie włączenie RT pomaga bo cienie nie są robione z tym undersamplingiem, tylko wydajności wtedy brakuje. Podobnie pisali o Doomie. 

Porównują z tym co 99% ludzie używać jako natywnej czyli TAA bo tak niestety są gry pisane.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...