Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
9 minut temu, brzecol napisał(a):

Witam

 

Sorki za późną odpowiedź. Nie sprawdzam co godzinę a wątek zasuwa, że ciężko nadążyć. Mam mastera ale nie w wersji ICE tylko w czarnej. Jestem mega zadowolony. Karta bardzo ciężka (2,85 kg) więc uwaga z montażem. Najlepszy chyba z tych, które widziałem system podtrzymywania karty (jeśli ktoś nie ma w obudowie) - metalowy i montowany do karty. Zalana żelem, ale produkcja od kwietnia tego roku już nie wycieka. Karta cicha, chłodna i z bardzo dobrym zasilaniem (jeden z najlepszych systemów z RTX 5090). Co do cewek - karta w gigantycznej budzie stojącej na ziemi. W środku 12 wentyli. Słyszę delikatny szum, ale cewek nigdy. Może już jestem starszy i ucho nie wyłapuje tych częstotliwości dźwięków albo mam to w pompie i nie zwracam uwagi ale żadnych niepokojących dźwięków nie zarejestrowałem. 

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Opublikowano
50 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

No ok. DLSS 4 Q wyglada rzeczywiscie lepiej jak DLSS 4 P. Bardzo blisko DLAA. 

Jednak wczesniej DLSS 3 Q sporo osob (prawie wszyscy) chwalili sobie, za ilosc szczegolow itp. jedne co narzekali to na obraz w ruchu. 

Przy premierze DLSS 4 sporo youtuberow czy ogolnie recenzentow stwierdzalo fakt ze jakosciowo DLSS 4 P jest na poziomie DLSS 3 Q. Ale w ruchu DLSS 4 P przewyższa DLSS 3. 

WIec i tak masz lepiej jak wczesniej. Ba malo tego, To wyglada czesto duzo lepiej jak FSR 4 Q lub jest na jego poziomie. Wiec wedlug mnie mozna uzywac. 

Kto był ślepy ten chwalił. Nie ma co tutaj czarować. DLSS ma za zadanie poprawić wydajnosc a nie jakość obrazu. Fakt Transformer działa bardo dobrze ale nadal nie ma jakości natywnej ani DLAA. Nadal smuży, nadal potrafi gubić detale. Ale najważniejsze DLSS stal się standardem i nie ma już w pewnym sensie znaczenia bo nie działa jako boost tylko jak MUS aby gra w ogolę działała prawidłowo.

Gdyby karty miały wystarczająco duzą wydajnosc nikt by nawet DLSS nie włączał, co najwyżej DLAA.

Co do 4K to tak jak pisze @tomcug skaler działa tak samo, masz po prostu za mały ekran aby zobaczyć spadek jakości obrazu ale on tam jest taki sam jak 2,5K i 2K.

Opublikowano
17 minut temu, babayaga napisał(a):

RTX 6090 50%+ względem 5090,

Aby tak się stało, Nvidia musiałaby znacząco poprawić efektywność energetyczną, bo do zwiększania mocy już nie ma zapasu. Powyżej 675W nie będzie.

Opublikowano
3 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Kto był ślepy ten chwalił. Nie ma co tutaj czarować. DLSS ma za zadanie poprawić wydajnosc a nie jakość obrazu. Fakt Transformer działa bardo dobrze ale nadal nie ma jakości natywnej ani DLAA. Nadal smuży, nadal potrafi gubić detale. Ale najważniejsze DLSS stal się standardem i nie ma już w pewnym sensie znaczenia bo nie działa jako boost tylko jak MUS aby gra w ogolę działała prawidłowo.

Gdyby karty miały wystarczająco duzą wydajnosc nikt by nawet DLSS nie włączał, co najwyżej DLAA.

Co do 4K to tak jak pisze @tomcug skaler działa tak samo, masz po prostu za mały ekran aby zobaczyć spadek jakości obrazu ale on tam jest taki sam jak 2,5K i 2K.

Przecież Ci wklejałem wycinki. Pamietasz, śmietnik i śmieci? Napsiałeś co prawda że dla Ciebie najlepiej wyglada natywny obraz TAA. I ok sprawdzilem potem zoomem zmniejszyłem, ilosc px i rzeczywiscie obraz z TAA natywnego najblizej odpowiadał oryginałowi.

Natomaist ja pisałem porónwanie DLSS3 Q vs DLSS 4P. 

 

31 minut temu, Spychcio napisał(a):

Może Nvidia postara się chociaż troszkę bardziej skoro AMD też wydaje nowego gena, przynajmniej do poziomiu RTXa6080.

Bo to co zrobili z serią 5000 to śmiech.

Wystarczy popatrzeć na 4080S vs 5080.

A masz moze 4080S?

Opublikowano
6 minut temu, maxmaster027 napisał(a):

Przecież Ci wklejałem wycinki. Pamietasz, śmietnik i śmieci? Napsiałeś co prawda że dla Ciebie najlepiej wyglada natywny obraz TAA. I ok sprawdzilem potem zoomem zmniejszyłem, ilosc px i rzeczywiscie obraz z TAA natywnego najblizej odpowiadał oryginałowi.

Natomaist ja pisałem porónwanie DLSS3 Q vs DLSS 4P.

A ja ponawiam pytanie, które zadałem wcześniej. Po co korzystać z czegoś gorszego czyli DLSS P zamiast DLSS Q?

Opublikowano
2 minuty temu, maxmaster027 napisał(a):

Przecież Ci wklejałem wycinki. Pamietasz, śmietnik i śmieci? Napsiałeś co prawda że dla Ciebie najlepiej wyglada natywny obraz TAA. I ok sprawdzilem potem zoomem zmniejszyłem, ilosc px i rzeczywiscie obraz z TAA natywnego najblizej odpowiadał oryginałowi.

Natomaist ja pisałem porónwanie DLSS3 Q vs DLSS 4P.

No pamiętam. Ale weź pod uwagę ze to nieruchome obrazki były w ruchu jest już trochę gorzej, choć tutaj Transformer poprawił sytuacje.

Ale mowie ci odwróć sytuacje, odpal starsze gry gdzie nie masz DLSS i masz wystarczająco dużo mocy aby grac w pełnej natywnej rozdzielczości albo nawet użyć na niej AA.

Zobaczysz wtedy jak bardzo DLSS zabiera detale.

Jesteś już przyzwyczajony do DLSS i stad może ci się wydawać ze jest lepiej.

Zainstaluj sobie takiego Arkham Knighta czy BF4, a potem porównaj np. do BF2042 czy nawet BFV. W BF4 pomimo ze mniej detali otoczenia grafika wygląda znacznie lepiej i jest zdecydowanie bardziej ostra i rozdzielcza. Nawet DLAA nie da ci takiej jakości.

  • Upvote 1
Opublikowano
20 minut temu, oldfashioned napisał(a):

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Waga spora ale dzięki temu chłodzenie jest mega wydajne. Przy ograniczeniu do 100 bądź 120 hz przy synchro z monitorem karta w wielu grach zbija takty do 1900-2000, temp spada do 45-48 stopni i jest niesłyszalna (nie mówiąc o poborze mocy). Podpórka składa się z wielu elementów (są krótkie i długie). Nie wiem, ile masz miejsca w obudowie ale może uda się coś wyrzeźbić. Przynajmniej jest z solidnych blach mocowanych na stałe - np. ta podpórka z Astrala wygląda śmiesznie do ceny, jaką wołają za kartę. 

20 minut temu, oldfashioned napisał(a):

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Waga spora ale dzięki temu chłodzenie jest mega wydajne. Przy ograniczeniu do 100 bądź 120 hz przy synchro z monitorem karta w wielu grach zbija takty do 1900-2000, temp spada do 45-48 stopni i jest niesłyszalna (nie mówiąc o poborze mocy). Podpórka składa się z wielu elementów (są krótkie i długie). Nie wiem, ile masz miejsca w obudowie ale może uda się coś wyrzeźbić. Przynajmniej jest z solidnych blach mocowanych na stałe - np. ta podpórka z Astrala wygląda śmiesznie do ceny, jaką wołają za kartę. 

20 minut temu, oldfashioned napisał(a):

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Waga spora ale dzięki temu chłodzenie jest mega wydajne. Przy ograniczeniu do 100 bądź 120 hz przy synchro z monitorem karta w wielu grach zbija takty do 1900-2000, temp spada do 45-48 stopni i jest niesłyszalna (nie mówiąc o poborze mocy). Podpórka składa się z wielu elementów (są krótkie i długie). Nie wiem, ile masz miejsca w obudowie ale może uda się coś wyrzeźbić. Przynajmniej jest z solidnych blach mocowanych na stałe - np. ta podpórka z Astrala wygląda śmiesznie do ceny, jaką wołają za kartę. 

20 minut temu, oldfashioned napisał(a):

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Waga spora ale dzięki temu chłodzenie jest mega wydajne. Po ograniczeniu do 100 bądź 120 hz przy synchronizacji z monitorem karta w wielu grach zbija takty do 1900-2000, temp spada do 45-48 stopni i jest niesłyszalna (nie mówiąc o poborze mocy). Podpórka składa się z wielu elementów (są krótkie i długie). Nie wiem, ile masz miejsca w obudowie ale może uda się coś wyrzeźbić. Przynajmniej jest z solidnych blach mocowanych na stałe - np. ta podpórka z Astrala wygląda śmiesznie do ceny, jaką wołają za kartę. 

Opublikowano
2 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Ale mowie ci odwróć sytuacje, odpal starsze gry gdzie nie masz DLSS i masz wystarczająco dużo mocy aby grac w pełnej natywnej rozdzielczości albo nawet użyć na niej AA.

Zobaczysz wtedy jak bardzo DLSS zabiera detale.

W starych gierkach nie ma często TAA %-) A w nowych, gdzie do wyboru jest TAA/TSR/itp. albo DLSS, to wolę DLSS Q od natywnego TAA.

Opublikowano (edytowane)
33 minuty temu, oldfashioned napisał(a):

Dzieki wielkie,

posta napisalem wczoraj - a karta dojechala dzisiaj rano (uroki zamowien w alzie, 8h od zaplacenia karta w paczkomacie pod blokiem) ;)  Bede testowal na dniach, zdecydowalem sie na aorusa wlasnie ze wzgledu na to ze bylo relatywnie malo negatywow o cewkach.
Rano otworzylem tylko pudlo, ale na pierwszy rzut oka widze ze chyba wlasnie bedzie problem z waga, mocowanie dolaczone do karty nie zda rezultatu w mojej budzie, bede musial kombinowac z czyms innym.

Waga spora ale dzięki temu chłodzenie jest mega wydajne. Po ograniczeniu do 100 bądź 120 hz przy synchronizacji z monitorem karta w wielu grach zbija takty do 1900-2000, temp spada do 45-48 stopni i jest niesłyszalna (nie mówiąc o poborze mocy). Podpórka składa się z wielu elementów (są krótkie i długie). Nie wiem, ile masz miejsca w obudowie ale może uda się coś wyrzeźbić. Przynajmniej jest z solidnych blach mocowanych na stałe - np. ta podpórka z Astrala wygląda śmiesznie do ceny, jaką wołają za kartę. 

 

Sorki. Padł serwer w pracy i nie widziałem, że zapisało odpowiedź.

Edytowane przez brzecol
bład w odpowiedzi
  • Upvote 1
Opublikowano
6 minut temu, tomcug napisał(a):

A ja ponawiam pytanie, które zadałem wcześniej. Po co korzystać z czegoś gorszego czyli DLSS P zamiast DLSS Q?

Bo na DLSS Q w 4k to z path tracingiem mam 40-50fps. A na DLSS P mam 70-80. A z czasowymi miejscowymi spadkami np 10-15% tez sie zdarza. 

7 minut temu, Kadajo napisał(a):

Zainstaluj sobie takiego Arkham Knighta czy BF4, a potem porównaj np. do BF2042 czy nawet BFV. W BF4 pomimo ze mniej detali otoczenia grafika wygląda znacznie lepiej i jest zdecydowanie bardziej ostra i rozdzielcza. Nawet DLAA nie da ci takiej jakości.

BF4 mam ale kurde nie chce mi sie 80GB sciagac czy lie to tam wazy zeby tylko sprawdzic jak bylo. Ok, Natywna jest lepsza. Ale obecnie w nowych grach w 4k i PT to tak powiem Ci no nie zabardzo idzie pograc w natywnej.

Opublikowano
16 minut temu, wamak napisał(a):

Aby tak się stało, Nvidia musiałaby znacząco poprawić efektywność energetyczną, bo do zwiększania mocy już nie ma zapasu. Powyżej 675W nie będzie.

Na chipletach można kilka mniejszych rdzeni na light postawić w złotym środku perf/w. To już ten czas. Te ostatnie gpu chyba nie pobierają za wiele z pcie a sam 12pin do 600W. Już będzie chyba pozwolenie od nv by można aib to robić. Inna sprawa co tam mogą w architekturze wymodzić. 6080 będzie zdrowo mocniejsza od 4090 bo raczej musi być :P

 

Vram ten sam będzie albo z szyną szerszą większy.

Opublikowano (edytowane)
15 minut temu, Kadajo napisał(a):

No pamiętam. Ale weź pod uwagę ze to nieruchome obrazki były w ruchu jest już trochę gorzej, choć tutaj Transformer poprawił sytuacje.

Ale mowie ci odwróć sytuacje, odpal starsze gry gdzie nie masz DLSS i masz wystarczająco dużo mocy aby grac w pełnej natywnej rozdzielczości albo nawet użyć na niej AA.

Zobaczysz wtedy jak bardzo DLSS zabiera detale.

Dlatego do dziś nie mogę zrozumieć co się stało Blackwhite TV, który niedawno starał się wmawiać, że obraz z DLSS performance i mfg jest bardziej szczegółowy od natywnego, że go poprawia nawet %-) A wszystko to na statycznych kadrach kurła :jep: 

 

Edytowane przez Smalec
Opublikowano

No właśnie. Karty ledwo zipia a kosztują miliony cebulionow. Jeszcze żeby grafika w grach to wszytko usprawiedliwiła... 

Będzie beka jak wyjdzie 4 Crysis I nie dość że będzie wyglądał obłędnie to będzie działał lepiej niż nie jedna gra dziś. Minusem będzie wymóg 32GB żeby to uruchomić w 4k 🫠

Opublikowano

Akurat Crytec ma spore problemy i nowy Crysis może w ogóle się nie pojawić. Pracę nad Crysis 4 zostały zawieszone.

CE od lat leży także nawet jak się pojawi to nie będzie żadnego kosmosu graficznego.

Niestety nie będzie powtórki z Crysis 1 ;)

Opublikowano
Godzinę temu, sideband napisał(a):

A która nie jest za słaba :E Przy 5090 też musisz posiłkować się DLSS i FG ;)

Owszem, musisz. Ale da się wbić lepszy profil jakości skalera ;)

Godzinę temu, Kadajo napisał(a):

Minusem będzie wymóg 32GB żeby to uruchomić w 4k 🫠

Przebijam, trzeba 48 GB będzie! %-)

Opublikowano

Byłoby jakoś tak nostalgicznie jakby Crysis znowu zarzynał karty :D 

 

 

 

 

Czy jest dziś jakiś taki techniczny majstersztyk jakim był 3 Crysis, on dziś nawet dobrze wygląda i potrafi spocić nie jedno GPU :D 

A w tego Ryse to nie grałem jeszcze :E

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, Smalec napisał(a):

jest bardziej szczegółowy od natywnego

Bo w wiekszosci przypadkow jest lepszy niz impelemntacja TAA i to jest fakt ;) Jak gralem teraz w bfa6 na dlss/dlaa to na chwile odpalilem TAA to matko boska jakie rzygowiny z obrazu wiec ja mu sie nie dziwie dlaczego tak mowi. I mowie o jakosci DLSS Transformer oczywiscie. Obraz z DLSS jest bardziej szczegolowy, stabilny i ostry w porownaniu do TAA.

Edytowane przez Phoenix.
  • Like 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...