tomcug 2 440 Opublikowano 15 Września Opublikowano 15 Września 3 minuty temu, VRman napisał(a): Możesz mieć silnik, który automatycznie modyfikuje detale zależnie od rozdzielczości. Niby które gry tak robią (i ma to wpływ na wydajność CPU)?
VRman 2 641 Opublikowano 15 Września Opublikowano 15 Września (edytowane) Nie wiem. Znowu padam ofiarą tego, że jak hobbystycznie oglądam/słucham/czytam to nie robię notatek na wypadek jakichś sporów na forach w przyszłości TO MI zarzucano coś używając tego info. Na labie, ze 2 lata temu, pisząc, że się nie znam, że obniżenie rozdzielczości wcale nie musi wpływać TYLKO na GPU. To ma jednak jakąś logikę - skoro np. wiemy, że geometrii nie potrzebujemy więcej, bo i tak jest np. poniżej 1 piskela, to można to uciąć. Na pewno jakieś gry z takim mechanizmem są. Albo były kiedyś. Raczej są. Edytowane 15 Września przez VRman
janek25 191 Opublikowano 15 Września Opublikowano 15 Września (edytowane) asasin origins miał niby inny poziom detali w wielordzeniowym cpu Tak gadali po forach ale z tym samym to bez roznicy przecie z rozdzielczością nie ma to nic wspólnego 7 minut temu, VRman napisał(a): że obniżenie rozdzielczości wcale nie musi wpływać TYLKO na GPU. jesli wykonasz taki sam test dla gpu to % pozostanie wiec bez znaczenia Edytowane 15 Września przez janek25
tomcug 2 440 Opublikowano 15 Września Opublikowano 15 Września 10 minut temu, VRman napisał(a): Nie wiem. Znowu padam ofiarą tego, że jak hobbystycznie oglądam/słucham/czytam to nie robię notatek na wypadek jakichś sporów na forach w przyszłości Sprawdzałem masę gierek, nie znalazłem takiej, w której wydajność CPU by się znacząco zmieniała. W zdecydowanej większości przypadków 0 różnicy, np. tutaj masz AC Mirage: Na forum Laba wrzucałem też zrzuty w Dragon's Dogma 2, ale przepadły. Oczywiście są nieliczne gry (np. tytuły na CryEngine), gdzie wydajność CPU delikatnie się obniża ze wzrostem rozdzielczości, ale to i tak są groszowe różnice.
sideband 1 775 Opublikowano 15 Września Opublikowano 15 Września CE to i tak pomijalne i tak GPU staje się wąskim gardłem. Ile tam było z 2% już nie pamiętam Za to nie jest pomijalny wpływ RT/PT na CPU tylko słabe GPU to i tak to kamuflują 1
janek25 191 Opublikowano 15 Września Opublikowano 15 Września Teraz, sideband napisał(a): CE to i tak pomijalne i tak GPU staje się wąskim gardłem. Ile tam było z 2% już nie pamiętam jak juz to odwrotnie on zawsze wystepuje w testach narzutu 2 minuty temu, sideband napisał(a): Ile tam było z 2% już nie pamiętam do 10
tomcug 2 440 Opublikowano 15 Września Opublikowano 15 Września 13 minut temu, sideband napisał(a): Za to nie jest pomijalny wpływ RT/PT na CPU tylko słabe GPU to i tak to kamuflują Dokładnie, szczególnie PT
sideband 1 775 Opublikowano 15 Września Opublikowano 15 Września 19 minut temu, janek25 napisał(a): do 10 Chyba w snach to jeszcze sam testowałem Tomcug pisał, że nie ma różnicy to wrzuciłem, że jest tylko kosmetyka Jak wrócę to sprawdzę ponownie to akurat szybki. 9 minut temu, tomcug napisał(a): Dokładnie, szczególnie PT Ale liczy się fakt żeby ktoś nie pisał, że nie ma wpływu. Bez DXR jak sprawdzałem parę lat wstecz było 1.46x do przodu wydajność. Trzeba by sprawdzić jeszcze raz czy obecnie się coś nie zmieniło akurat sterowniki też mogą grać rolę i dorzucać coś od siebie.
ryba 1 246 Opublikowano 15 Września Opublikowano 15 Września Godzinę temu, VRman napisał(a): Nie wiem. Znowu padam ofiarą tego, że jak hobbystycznie oglądam/słucham/czytam to nie robię notatek na wypadek jakichś sporów na forach w przyszłości To najwyzszy czas przed lustrem sobie powiedziec, ze przesadziles z natlokiem informacji. Sam przyznales - to tylko Twoje hobby, zero praktyki. Tomka pouczasz w testach, Sida w sterownikach, a mokre sny o konsolach opisujesz must have, bo inaczej kasztan. A jak zapytalem o prosta rzecz - czy brales udzial kiedykolwiek w tworzeniu BOMu na jakikolwiek produkt elektroniczny... cisza i tego powinienes sie trzymac w niektorych kwestiach, bo pozniej farmazony typu - 3nm daje tylko 10%!!! Wzledem czego i co realnie to zmienia, cisza. Jakas wartosc wyjeta uj wie skad, powtarzana w kazdym miejscu bez sensu, tworzy posty bez wiekszego sensu, a sciana tekstu nie sprawi nagle, ze ta wartosc ma sens. 1 1
janek25 191 Opublikowano 15 Września Opublikowano 15 Września A mam takie pytanie . Czy na ostatnich sterach amd rx 9070xt czy 7900xt radeon nie ma juz takiego duzego narzutu wzgledem nvidii w grach dx11 jak rok czy 5,10 lat temu?? Coś sie polepszyło?zmieniło?
Kabor 460 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września (edytowane) 16 godzin temu, tomcug napisał(a): Na pewno wtedy, kiedy wychodził Battlefield Bad Company 2, AMD było z przodu ze sterownikami. Miałem wtedy radka. Pamiętam jak był problem ze sterami AMD gdy mapy bardzo długo się wczytywały. Czasami jak się już wczytało to pierwsze mcomy były już zdobyte. Dopiero w jakimś patchu lub nowych sterach to poprawili. Więc moim zdaniem AMD nie było, aż tak do przodu w tej gierce ;-). Edytowane 16 Września przez Kabor
HappyLittleGamer 191 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września Muszę powiedzieć że wydanie FSR4 bokiem nieoficjalnie to jedyna opcja aby "nadrobić" zaległości i aby ten upscaler działał na każdej grze. Bo sory, ale nie ma szans aby AMD przekonało producentów starych gier aby wrzucili tam nowy FSR. Ba, w takim Alan Wake 2, dość nowej grze, mamy tylko FSR2 bez frame gena, więc o czym tu mówimy. A dzięki optiscalerowi mogłem w tej gierce uruchomić FSR4 - coś czego wydawcy gry nigdy nie zrobią. Albo Control który ma tylko DLSS co było zawsze niezrozumiałe dla mnie bo gra miała tony updejtów, a i tak nigdy nie dodali FSR. To teraz niech się pocałują, już nie muszą
Phoenix. 4 727 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września Alan to gra nvidi i tak samo jak w cyberpranku fsr 4.0 dodali na koniec zywota/aktualizacji gry. Wiele gier nvidia nie ma nowego DLSS, jeszcze wiecej niz gry bez nowego FSR.
HappyLittleGamer 191 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września Myślę że Remedy po prostu nie lubi FSR i to bardzo. Cyberek ok, no bo jak już wydawali patche bo to przynajmniej wgrali nowe DLSS/FSR. A w Control, to wydawali ciągle updejty i nawet DLSS 3.7 oraz nowe detale Ultra a FSR nawet 1.0 nie dadzą. Jeśli to tak łatwe jak podmiana pliku DLL no to to mówi samo za siebie. Leniuchy
leven 539 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września Się herbata nagadał Wystarczy NPI i parę kliknięć na global ustawienia. Wszystko robi sterownik grafiki
Lameismyname 2 341 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września @leven To nie jest tak, że w Nvidia APP wybieramy wersję DLSS, Frame Gen itd. do poszczególnej gry? Pamiętam, że wymuszałem DLSS 4.0 z FG x4 w Stalker 2 i działało jak złoto. Po ch*j jakieś trzecie softy. Smutna prawda ale to Radeoniarze muszą się męczyć w ten sposób.
leven 539 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września Instalujesz swapera i znowu masz apke w systemie, która ściąga jakieś syfy. Ja używam NPI i to tylko sterownik grafiki decyduje o tym, co ma być. Ja tak wolę To działa dla wszystkich gier, lub dla wybranych przez użytkownika.
janek25 191 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września Wszyscy coś dłubią a FG dla turinga i ampere nie ma i trzeba posiłkować sie namiastką
Lameismyname 2 341 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września @leven Nie wystarczy w Nvidia APP: Grafika -> Ustawienia Globalne -> Nadpisanie DLSS - Ustawienia wstępne modeli: Najnowsze ? Ustawiasz tak globalnie i olewasz jakiś trzeci-soft.
leven 539 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września Sterownik nvidii + NPI, który jest nakładką. Koniec zarządzania przez inne aplikacje. To ZIP, nie trzeba go instalować. Zmiana na poziomie sterownika grafiki. Nakładki typu APP to kolejne zapchanie dysku.
Phoenix. 4 727 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września 28 minut temu, leven napisał(a): która ściąga jakieś syfy Jakie ?? Nie uzwyam apki nvidia tak jak nigdy nie instalowalem GE, swapper 2 klikniecia i mam pliki podmienione oraz wybor presetu. Program prosty jak drut. Czego chciec wiecej ??
leven 539 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września Swaper ściąga z internetu pliki na bieżąco. Jak lubisz, to why not.
Phoenix. 4 727 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września (edytowane) 13 minut temu, leven napisał(a): Swaper ściąga z internetu pliki na bieżąco. Jak lubisz, to why not. Nie pliki tylko plik ktory ma podmienic i to ty decydujesz o tym, nic samo nie sciaga, no faktycznie klopot I to jest ten twoj syf, plik DLSS to syf ?? Ty uzywales tego programu czy tylko tak pitolisz takie glupoty byle cos napisac bo widac pojecia zadnego nie masz nt tego programu i jak dziala. 13 minut temu, leven napisał(a): Jak lubisz, to why not. Nie lubie jak ktos pisze takie glupoty jak Ty No ale nic madrego po tobie spodziewac sie nie mozna, ta jak to pierdololo gdzie nie odrozniasz alokacji vram od realnego zapotrzebowania i pieprzysz glupoty. Edytowane 16 Września przez Phoenix. 2
Lameismyname 2 341 Opublikowano 16 Września Opublikowano 16 Września Swapper czy NPI to są softy "third-party", Nvidia APP to jednak soft Nvidii. Wydaje mi się, że powinien chodzić najlepiej mimo wszystko. Trochę hipokryzja bo jak miałem gpu AMD to wolałem zawsze MSI Afterburnera nad tym co oferuje AMD Adrenaline
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się