Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Niestety, ale wysyłając na rękojmię czy to płytę główną, czy to kartę graficzną czy zasilacz, masz wysłać sam wadliwy przedmiot, bez akcesoriów, dobrze zabezpieczony na czas wysyłki. Jak Ci będą wymieniali przedmiot lub siano zwrócą, to akcesoria zostaną. Nie miałem dużo do czynienia z reklamacjami, ale tak jest. Jak wyślesz boxa to dostaniesz sam przedmiot z powrotem w razie naprawy, jeśli reklamowałes przez sklep to jest szansa, że sklep trzyma akcesoria, wysyłając na rma raczej można się pożegnać z resztą. 

  • Upvote 1
Opublikowano
3 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

Gdyby kazda karta byla tansza 1k bez pudelka to brałbym bez zastanowienia. Wysmiales goscia, ktory cie zgasil faktem w jakiej cenie byla ta karta wiec teraz po prostu wez to na klate a nie rob fikolkow ;) EOT.

bierz chłopie nawet w worku po ziemniakach mnie to nie interesuje. Wyraziłem tylko swoje zdanie, że ja kupuje TYLKO BOX gdzie kilka osób podziela zdanie a to ile jest warte pudełko nie ma znaczenia. Mam później komfort przy odsprzedaży. EOT

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, lukadd napisał(a):

To w UK się coś pozmieniało po wyjściu z EU?  Pierwsze słyszę.

 

Gwarancja producenta jest ich określoną usługą i dotyczy sprzętu, a nie np. pudełka, mogą ci odesłać w zastępczym.

Jak komuś zależy na pudełku to lepiej na gwarancję nie odsyłać w oryginalnym, nie ma takiego obowiązku.

Gwarancja? Jaka gwarancja :D Ja w życiu z żadną gwarancją nie miałem do czynienia, a kupuję tu sprzęty od 20 lat i 90% zakupionych towarów zwracam wedle uznania. Oczywiście są wyjątki, trzeba wiedzieć gdzie kupować. Przykładowo takiego 4070 FE kupionego bezpośrednio od Nvidii przez lokalnego dystrybutora nie dałbym rady zwrócić, tutaj w grę wchodziłaby tylko gwarancja, ale kupując lokalnie w Scanie, Ebuyerze, Overclockersach czy na Amazonie nie byłoby żadnego problemu. Na Amazonie to nawet zwracałem rzeczy po upłynięciu terminu 90 dni i nie robili problemów. 

A za podmienione pudełko zwrot od ręki, bo karta utraciła wartość kolekcjonerską/odsprzedażową (wybierz dowolne). Już kilka razy miałem sytuację że kupujący zrezygnował z zakupu ode mnie na Ebayu, kiedy dowiedział się że nie mam oryginalnego opakowania. Nadal mam w pudełku pod kompem Ryzena 5 3600, kilka razy mogłem go sprzedać ze minimum 60-80 funciaków, ale że nie mam pudełka dostałem jedną ofertę na 10 funtów, nie chciało mi się nawet tego pakować za taką kasę, więc leży pod stołem. 

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano (edytowane)

No jak ty robisz zwrot do sklepu to masz lub powinieneś oddać w pudełku. Ale to już zależy od danej polityki sklepu. Amazon na to przymyka oko zwykle.

 

Jak wysyłasz na gwarancję czy rękojmie bo termin zwrotu minął to lepiej bez oryginalnego pudła jak ci na nim zależy. Bo serwis bierze na ladę sprzęt, a nie pudło i nie ma obowiązku ci zwrócić pudła w którym ty wysłałeś sprzęt. Nie ma tu mowy o żadnych wartościach kolekcjonerskich. Pudło to pudło gwarancja go nie obejmuję :E Jak nie chcesz go stracić, albo nie chcesz, aby zostało uszkodzone w transporcie to po prostu na gwarancję odsyłasz sprzęt w innym nieoryginalnym pudle :E

Edytowane przez lukadd
  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, lukadd napisał(a):

No jak ty robisz zwrot do sklepu to masz oddać w pudełku.

A dupa tam, odsyłałem już nawet w reklamówkach z Lidla i pełny zwrocik był, kolego tego nikt nie sprawdza. W pudełku to muszę odesłać tylko i wyłącznie sprzęt który odsyłam jako nowy/nieużywany. 

Używany, po 90 dniach na Amazonie, a nawet w niektórych innych sklepach, mogę odesłać w czym chcę. 

 

Scan daje nawet taką gwarancję od siebie - za 10 funtów extra przy zakupie czegokolwiek - mobo, CPU, GPU czy wszystkiego razem, możesz rozpieprzyć cały sprzęt podczas instalacji, potem zapakować wszystko do wora, odesłać im - i przyślą Ci nowe. 

 

 image.thumb.png.6d5a4d09bd5e67e8ae185a786b5f1fa8.png

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Niestety miałem tak z 3080 WB, wysłałem box, dostałem sama kartę zniszczona. Mi to na dobre wyszło w sumie, że odesłali kartę wrzucona w karton jak ziemniaki ... Karta tak piszczała że by jej nikt nie odkupił, a przez to że czekałem na graty do clc czas zwrotu przepadł... 

I w razie coś zawsze wysyłajcie przedmiot na rękojmię, nie gwarancję. Są bardziej sprzyjające prawa dla konsumenta. Trzeba wyraźnie zaznaczyć w razie reklamacji, że chce się skorzystać z prawa rękojmi, jak się tego wyraźnie nie napiszę to przedmiot leci na gwarancję, co jest sporo mniej korzystne dla nas. 

I nawet odkupując od kogoś przedmiot, mamy spisaną cesję z pierwszym właścicielem, to na ten przedmiot nadal obowiązuje rękojmia. 

Edytowane przez NoviAMG
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Używany, po 90 dniach na Amazonie, a nawet w niektórych innych sklepach, mogę odesłać w czym chcę. 

No, ale napisałem ci, że to zależy już od polityki danego sklepu. Te mają różnie jeśli chodzi o zwroty.

 

My rozmawialiśmy ogólnie o gwarancji i odsyłaniu sprzętu na RMA a nie robienie zwrotów :E Dwie całkowicie odmienne kwestie.

Edytowane przez lukadd
Opublikowano

No właśnie, rękojmia/gwarancja i te sprawy, pamiętam gdy pracowałem w Polsce jako kierownik serwisu gwarancyjnego i musiałem się ciągle bujać z tymi durnymi przepisami. W UK to jest naprawdę uproszczone. Niedawno miałem nawet ciekawą dyskusję odnośnie maszyny do kawy którą zwracałem po 9 miesiącach - koleś do mnie "a rozmawiał Pan z serwisem gwarancyjnym?" - "nie, a co mnie serwis gwarancyjny interesuje, to u Was kupowałem a nie u nich, sprzęt nie działa, albo dajecie nowy albo zwrocik".

 

No i 10 minut później: image.png.7608e6dc944d716e989d35624286f496.png

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, lukadd napisał(a):

My rozmawialiśmy ogólnie o gwarancji i odsyłaniu sprzętu na RMA a nie robienie zwrotów :E Dwie całkowicie odmienne kwestie.

No właśnie o to chodzi - dlatego ja nie odsyłam sprzętów do naprawy do serwisów, tylko zwracam je bezpośrednio do sklepów. To jest ta zasadnicza różnica. Myślisz że nie próbowali mnie rozstawiać po kątach i zasłaniać się gwarancją? Wiele razy, będąc szczerym może ze 2 razy im się to udało. W Polsce też to masz, niezgodność towaru z umową, z tego tytułu (kiedyś) można było reklamować do 2 lat po zakupie, i reklamujesz do sklepu, nie do serwisu gwarancyjnego. 

Edytowane przez Element Wojny
Opublikowano

Amazon to w ogóle nie sprawdza co dostał w ramach zwrotu i później ludzie otrzymują taką zwróconą kartę z radiem samochodowym w środku. To akurat jest słabe, bo później kolejna osoba musi się bujać z tematem i udowadniać, że nie jest wielbłądem. Aczkolwiek z reguły problemu ze zwrotem nie ma. No i jest 30 dni na "testy".

Opublikowano
1 minutę temu, Element Wojny napisał(a):

No właśnie, rękojmia/gwarancja i te sprawy, pamiętam gdy pracowałem w Polsce jako kierownik serwisu gwarancyjnego i musiałem się ciągle bujać z tymi durnymi przepisami. W UK to jest naprawdę uproszczone. Niedawno miałem nawet ciekawą dyskusję odnośnie maszyny do kawy którą zwracałem po 9 miesiącach - koleś do mnie "a rozmawiał Pan z serwisem gwarancyjnym?" - "nie, a co mnie serwis gwarancyjny interesuje, to u Was kupowałem a nie u nich, sprzęt nie działa, albo dajecie nowy albo zwrocik".

W UK raczej nic się nie zmieniło po wyjściu z EU. Jest dalej to samo, bardzo podobnie jak w EU jeśli chodzi o prawo i przepisy z tym związane.


Te wszystkie dodatkowe profity jakie masz w UK czy DE w wielu tych dobrych sklepach to po prostu indywidualne i lepsze podejście do klienta w sprawie zwrotów. Np. parę lat temu w DE kupiłem TV w Saturnie z 2k euro, przywiozłem do domu, wypakowałem i pęknięta matryca prosto z pudła :E Nawet na pudle nie było śladów, był strzał od rogu TV.  Zapakowałem do pudła, odwiozłem do sklepu i dostałem nowy TV.

Opublikowano (edytowane)

Ja wysłałem bez dodatków, samą kartę w oryginalnym pudełku do serwisu MSI we Wrocku. I nie odesłali mi w oryginalnym pudełku tylko swoim zastępczym z logiem.

 

Tak wygląda pudełko
IMG_20250105_151042493.thumb.jpg.f773dfec7a66ee63f4d1ea40029d63c5.jpg

 

A w środku, takie małe cudeńko, zapomniałem o tym, że to mam :) Poznajecie? Ma 2x6pin

 

IMG_20250105_151116210.thumb.jpg.6a70f325041fe0bcacd8a06a25bc79f7.jpg

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano
3 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

No właśnie o to chodzi - dlatego ja nie odsyłam sprzętów do naprawy do serwisów, tylko zwracam je bezpośrednio do sklepów. To jest ta zasadnicza różnica.

GPU i tak nie możesz inaczej niż przez sklep zareklamować. Ale pudełko nie jest objęte rękojmią czy gwarancją. Jest nią sprzęt który kupiłeś.

Opublikowano (edytowane)

Ona jest chyba od znajomego z Niemiec, swego czasu za ok 200zł dla kuzyna, bo to gtx 670 od Asusa 2GB. Chyba takie są jej losy, ale nie wiem czy nie ma lekkiego bananka, bo nic ją nie podpierało. Działała, i pewnie nadal działa. 

Edytowane przez Reddzik
Opublikowano
43 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Heh, w UK za taki numer to miałbyś prawo żądać zwrotu kasy za kartę :) 

Jeżeli jest napisane jak masz oddać kartę a zazwyczaj tak jest by nie oddawać pudełka i akcesoriów to zapomnij o zwrocie.

Opublikowano

@Art385 Żebyś nie śmiał się baranim głosem jak z czasem trend będzie taki, że natywne rozdziałki będą wyglądały jak sraczka, a dopiero po odpaleniu super duper upscalera zacznie to wyglądać. Ludzie się podzielą na obozy FSR vs DLSS vs XeSS i jak kibole będą się ustawiać na ustawki w lesie. Future is now :)

Opublikowano

Przecież już UE5 wygląda jak sraczka natywnie i jak sraczka z DLSS i z FSR. Developerzy zadowoleni bo wszystko się robi samo a że wygląda jak gówno i wymagania z kosmosu, to już nie ich problem ;) 

Opublikowano
17 minut temu, Reddzik napisał(a):

Ja wysłałem bez dodatków, samą kartę w oryginalnym pudełku do serwisu MSI we Wrocku. I nie odesłali mi w oryginalnym pudełku tylko swoim zastępczym z logiem.

 

Tak wygląda pudełko
 

 

A w środku, takie małe cudeńko, zapomniałem o tym, że to mam :) Poznajecie? Ma 2x6pin

 

 

Od kiedy to MSI przyjmuje od indywidualnego klienta?

Opublikowano
1 minutę temu, Art385 napisał(a):

Przecież już UE5 wygląda jak sraczka natywnie i jak sraczka z DLSS i z FSR. Developerzy zadowoleni bo wszystko się robi samo a że wygląda jak gówno i wymagania z kosmosu, to już nie ich problem ;) 

Ja w Stalkera 2 grałem w 1440p DLSS Quality + FG.
Tutaj realne porównanie DLSS vs FSR - jest przepaść:
DLSS_FSR_STALKER.thumb.png.caf9afab0a91ce7ac8535112f7621279.png

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Mam win11 najnowszy updejt. I powiem tak, aktualizację z automatu wyłączam jak i defendery i inne pierdoły ale to już od czasów win7 czy win8. Aktualizuję jak mi się przypomni ale to też od dawna tak robię. Nie czytam, nie patrzę po forach, czy kolejny updejt coś zepsuł, po prostu odkładam czasowo i nie miałem nigdy żadnych problemów z aktualizacjami.   Co do skryptu to już pisałem, ale się powtórzę, mi coś namieszał, a laik nie jestem, zrobiłem na samym początku przywracanie ale nie zadziałało, i z większego problemu to tylko zauważyłem nie działającą apkę od pada do xboxa, jakbyś chciał zaktualizować to lipa ponieważ błąd wyskakuje. Więc jak ogarniałeś ręczne wyłączanie updejtów czy innych defenderów to lepiej zrób to ręcznie     Ogólnie między winxp a tym nie widzę różnicy oprócz otoczki graficznej, z każdym systemem postępuje tak samo i czy to win7 czy win11 działa jak powinien.    Na Twoim miejscu bym olał te wszystkie problemy(w 99% przypadkach ludzie są powodem problemów) i wybrał opcję 2, ewentualnie 5/6 tylko z tym skryptem by uważał, ja instalowałem ponad dwa lata temu i kwiatki jak wyżej, niby pierdoła ale trochę irytująca  
    • Dobry. Mam pytanie. Płyta główna Gigabyte B450 AORUS ELITE Socket AM4, obecnie procesor AMD RYZEN 5 3600. Tak patrząc po tym co się  wyprawia z cenami myślę czy by nie stuningować tego co mam na ile się da bazując na tej płycie. Jaki tu można wsadzić bezproblemowo najmocniejszy procesor?? Ramy różnych producentów zakładając, że trzymają te same parametry mogą grymasić??
    • sprobuj ustawic kolory wgl tego co podalem i posiedz tak 30min i zobaczy cz sa jakies roznice - jak nie to wroc do defaultowych bo why not   korzystaj z profilu USER/uzytkownik to moze ustawienia sie zachowają.   jesli nie te monitory to nad jakimi myslisz?
    • Fajny bo mega stabilny, ale mało kulek na minutę.  Życia by brakło aby tyle nabić albo to jakieś chińczyki grają 24/7 na zmianę. 
    • Mam do zainstalowania system na dwóch nowych komputerach i im więcej czytam tym mam większy mętlik w głowie, serio. Oba komputery mają służyć do zabawy i podstawowych zastosowań (gry, emulatory, programy Adobe i podobne) 1 konfiguracja   procesor: AMD Ryzen 7 9800X3D chłodzenie: be quiet! DARK ROCK ELITE płyta: MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI pamięć: GOODRAM 32GB (2x16GB) 6000MHz CL30 IRDM BLACK V karta graficzna: Gigabyte GeForce RTX 5070 Ti GAMING OC (16 GB) zasilacz: MSI MPG A850G PCIe5.0 850W 80 Plus Gold ATX 3.1 obudowa: Corsair AIRFLOW 7000 Black 2 konfiguracja   procesor: AMD Ryzen-7 7700 AM5 chłodzenie: Arctic Freezer 36 Black płyta: Gigabyte B650 EAGLE AX AM5 pamięć: GoodRam IRDM 32GB (2x16GB) DDR5 6000 CL30 Black karta graficzna: ASUS Prime Radeon RX 9070 OC Edition 16GB GDDR6 zasilacz: Seasonic FOCUS GX-750 (80 PLUS GOLD) obudowa: Corsair AIRFLOW 4000 White  Mam wrażenie że w czasach Windowsa 10 wszystko było prostsze i mniej problemowe, teraz ciągle gdzieś czytam o tym jak to jakas aktualizacja Win11 coś totalnie zjeb**ła i trzeba czekac na porządny updajte , poleca sie też blokować aktualizacje Problem w tym że szczerze ja już mam dosyć na starość pierdole**nia sie z tym wszystkim , śledzenie forum, czytania newsów i ręcznego blokowania wybranych aktualizacji. Ktoś może napisać, ze przecież wystarczy zatrzymać aktualizacje i zainstalować ją później jak "już bedzie dobrze", tyle że to jest jest problem jednorazowy, Mały Miękki co chwila coś odwala i jedna aktualizacja psuje drugą, oni tam totalnie nie ogarniają tematu (pewnie przez hindusów zatrudnionych za miske ryżu) W związku z tym nie wiem co robić, Windows 11 aktualnie też juz wystepuje w różnych wersjach np 23h2, 24h2,25h2  Poniżej parę teoretycznych rozwiązań: 1) Zainstalować Windows 10  2) Zainstalować Windows 11 zaktualizować go na maksa i zacisnąć zęby. 3) Zainstalować Winsows 11 ale nieco starszej wersji np 23h2 i zablokować aktualizacje (pytanie jakie będą tego konsekwencje teraz oraz w dłuższym terminie) 4) Zainstalować Windows 11 LTSC  5) Zainstalować Windows 11 w nieco starszej wersji i odpalić jakiś skrypt oczyszczający 6) Zainstalować Windows 11 w najnowszej wersji i odpalić jakiś skrypt oczyszczający 7) Zainstalować jakąś customową wersje Win11 8) Są też takie wynalazki jak ATLAS OS W całym tym bałaganie jest jeszcze kwestia 1 konfiguracji wymienionej wyżej (mam na mysli procesor) Nie wiem na ile to co tutaj jest poniżej napisane jest aktualne Niektórzy w internecie dla świętego spokoju polecają zainstalować Windowsa 11 LTSC IoT (podobno nadaje sie lepiej do gier niż zwykły LTSC wg niektórych osób)  i w tym windowsie polecają doinstalować ręcznie odpowiedni komponent do obsługi procesorów AMD X3D    
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...