Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak dla przypomnienia i żeby nie narzekać na NV 

rekonstrukcja/skalowanie obrazu w grach jest od wielu wielu latach ... za sprawą konsol. 

Nvidia tylko ten proces przekształciła w inne podejście. 

Opublikowano
2 minuty temu, areczek1987 napisał(a):

Już spieszę z odpowiedzią. Kupiłeś 4090? Część się teraz zastanawia czy brać od ciebie tą kartę szybszą w normalnym rasterze od nadchodzących 5080 czy może iść w nową. Masz zapas pamięci większy jak i wszystkiego innego w powerlimicie. Najgorzej teraz wyglądają te niższe bo tam niby jesteś na tym samym tylko pytanie co to warte. Mimo wszystko to te trzymają cenę mocniej niż najwyższy póki co top i obydwie w większym stopniu stoją :E

Już ci nie będę wciskał kitu że przerobowość też ma swoją cenę jak czas tego co coś innego robi niż gra. Zakładając że wydajność na wat się nie rusza nawet. Trudne?

I to jest to wytłumaczenie ?

:hmm:

  • Upvote 1
Opublikowano

Reksontrukcja/skalowanie same w sobie przecież nie jest złe w tym przypadku. Wręcz przeciwnie.

Ale nie jako podstawa tworzenia gier :D

 

Zamiast pracować i uzyskiwać jak najlepsza jakość to nagle wpadli na pomysł jak zyskać "akceptowalna jakość" jak najniższym kosztem własnym :E

  • Upvote 1
Opublikowano
7 minut temu, skypan napisał(a):

I to jest to wytłumaczenie ?

:hmm:

Nie wiem czego ty oczekujesz? Powinieneś się skupić na ostatnich zdaniach najbardziej. Oni te karty nazywają pro i tak powinny być kupowane(te za grube tysiące). To powinno iść do profeski a nie do polskiego spawacza co sobie bez kompleksów chce na wieczór pograć bez bulu zada że za 2 lata połowę lub mniej warte...

Problem jest że się ludzie chyba pogubili i dobrobyt lub inne dysfunkcje grają rolę.

  • Confused 1
Opublikowano
10 minut temu, Vulc napisał(a):

Zrozumiałem tylko "kupiłeś 4090"? To chociaż daj znać. Kupiłeś?

Też nic z tego nie zrozumiałem. 

Teraz, skypan napisał(a):

@areczek1987

Aaaaaaaaaaa. To dlatego robią konferencje dla graczy gdzie pewnie paru spawaczy siedzi na widowni. Teraz kumam.

Spawaczy? A ja myślałem że o malarzach mowa.

Opublikowano
2 godziny temu, Phoenix. napisał(a):

A roznica miedzy 4090 a 5090 w PT to bedzie 30% %-) Moze z czasem sie poglebi ale to z czasem.

Dokładniej przeanalizowałem sobie miejscówkę z testu 5090 w CP PT i wychodzi mi bliżej 40% w 4k.

 

Ale dalej jest to bida jak na skok w PT. W rastrze będzie mniej. Dla przypomnienia patrząc na testy ppc z 3090 na 4090 w CP2077 skok w rastrze 4k był na poziomie ~73%. A jeśli chodzi o PT to skok wyniósł ~110% :E

Opublikowano
26 minut temu, RTX4090 napisał(a):

Tak dla przypomnienia i żeby nie narzekać na NV 

rekonstrukcja/skalowanie obrazu w grach jest od wielu wielu latach ... za sprawą konsol. 

Nvidia tylko ten proces przekształciła w inne podejście. 

Jako entuzjasta PC dziwie Ci się, że masz tak "mały problem" z tym że zabrano ci to z czego PC zawsze słyną, z jakości renderowanego obrazu.

Nie ma znaczenia ze DLSS jest lepszy, na PC miałeś lepszą jakość obrazu, którą teraz DLSS niszczy i dodatkowo zaczynamy być do niego zmuszani.

To nie konsole stały się lepsze... To PC został ściągnięty do ich poziomu :hihot:

  • Upvote 4
Opublikowano (edytowane)
17 minut temu, skypan napisał(a):

@areczek1987

Aaaaaaaaaaa. To dlatego robią konferencje dla graczy gdzie pewnie paru spawaczy siedzi na widowni. Teraz kumam.

Znaczy ten facet na scenie idiota czy ty tego w jakim kontekście on to mówi nie rozumiesz?

Piszemy o tych "more GPU" chyba. Tobie chyba nie szkoda że 4060 spadnie gdzieś na wakacje jak wyjdzie ta półka lub Intelowi się nie ogarnie produkcja.

 

Prześledź jak się zmienia msrp na przestrzeni ostatnich lat i może przy dobrych wiatrach patrząc z szerszej perspektywy i wspomagając się o wiedzę o inflacji na jej przestrzeni może ogarniesz.

Edytowane przez areczek1987
Opublikowano
2 minuty temu, lukadd napisał(a):

Dokładniej przeanalizowałem sobie miejscówkę z testu 5090 w CP PT i wychodzi mi bliżej 40% w 4k.

 

Ale dalej jest to bida jak na skok w PT. W rastrze będzie mniej. Dla przypomnienia patrząc na testy ppc z 3090 na 4090 w CP2077 skok w rastrze 4k był na poziomie ~73%. A jeśli chodzi o PT to skok wyniósł ~110% :E

Mnie w miejscu gdzie gdzie koleś miał 28fps to mam 22fps tylko to jest inny build CP ;)

Skoro INT jest liczone w tym samym czasie to Ci mówię od razu będą rozbieżności większe wydajności między grami i miejscami testowymi ;)

Te magiczne 1.8x dla RT Core może wymagać zmian w samej grze by kop wzrósł w RT lub dotyczy stricte wykorzystania Mega Geometry.

Opublikowano
5 minut temu, areczek1987 napisał(a):

Znaczy ten facet na scenie idiota czy ty tego w jakim kontekście on to mówi nie rozumiesz?

Gdybym był na widowni to moja reakcje była by prosta: Co on pi....doli. Identyczna jaką dałem tu na forum. Bez żadnej ideologii czy kontekstu.

Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, skypan napisał(a):

Gdybym był na widowni to moja reakcje była by prosta: Co on pi....doli. Identyczna jaką dałem tu na forum. Bez żadnej ideologii czy kontekstu.

Nie rozumiem co cię boli te "the more GPU you buy, the more money you save". Może powinieneś kiedyś pojechać i tak krzyknąć to może nie jak na scenie to w kuluarach by ci wytłumaczył.

Edytowane przez areczek1987
Opublikowano (edytowane)

@sideband, chyba przegapiłeś jeden z ostatnich slajdów. 😁 Nie ma osobnych jednostek INT tylko teraz jedna i druga połowa może liczyć albo INT albo FP32 a nie jak do tej pory, że tylko połowa partycji była FP32/INT a druga tylko FP32.

Edytowane przez SebastianFM
Opublikowano
10 minut temu, Kadajo napisał(a):

Jako entuzjasta PC dziwie Ci się, że masz tak "mały problem" z tym że zabrano ci to z czego PC zawsze słyną, z jakości renderowanego obrazu.

Zresztą tutaj nie chodzi tylko o samych producentów kart, ale i postępujące lenistwo developerów. Skalery zadomowiły się już na dobre, więc nie trzeba się specjalnie pocić przy dopieszczaniu produktu końcowego. MFG wydaje się tutaj naturalną ewolucją tych rozwiązań, wyciskania jeszcze więcej z tego samego. A jakość renderowanego obrazu czy zwroty "czysty raster", dla wielu przeciętnych graczy to rzeczy obojętne lub zwyczajnie nieznane.

Opublikowano
4 minuty temu, Element Wojny napisał(a):

Jesli przy MSRP €999 - €1 679,90 za kartę AiB to w miarę normalna cena, to ja jestem

Ty cały czas mylisz funty z euro i są do tego różnice w podatku VAT w poszczególnych krajach EU. MSRP w euro na Słowacji za 5080 FE to jest ~1215euro

 

Tu naprawdę nie ma co się dziwić, że sklepy mogą wystawiać z najniższej półki chłodzeniami karty AIB 100-200 euro drożej, a może też ich nie być za wiele na stocku, bo producenci mają lepsze marże na tych topowych modelach.

Więc ~450euro więcej dopłaty za takiego "topowego" Astrala premierowo to wydaję się jak najbardziej realne względem MSRP FE ;)

 

Ogólnie Asus jest drogi. Tańsze będą wszelkiego rodzaju Pality, Zotac, PNY etc.

Opublikowano
4 minuty temu, areczek1987 napisał(a):

Może powinieneś kiedyś pojechać i tak krzyknąć to może nie jak na scenie to w kuluarach by ci wytłumaczył.

Jak bym był inwestorem to takie teksty może puszczać. A jestem końcowym użytkownikiem i w tym kontekście znasz moje zdanie.

Opublikowano
23 minuty temu, Kadajo napisał(a):

Jako entuzjasta PC dziwie Ci się, że masz tak "mały problem" z tym że zabrano ci to z czego PC zawsze słyną, z jakości renderowanego obrazu.

Jakości obrazu w bitwie NV vs ATI było więcej (chociażby słynne optymalizacje w sterownikach aby jak najwięcej 3dmarków zebrać). Optymalizacja w sensie zaniżanie jakości obrazu.

Dzisiejsza jakość obrazu ? Ja serio nie analizuje każdej klatki czy coś tam się zrobiło. Ostatnio wróciłem trochę do Warzone. Mam ustawione maks detali - gra ciągnie 120 fps. Odpalę FG i mam 200 (monitor 240 hz). I serio szukałem jakiegoś ale, żeby coś jakość zleciała. Coś jakiś artefakt. Ale na złość nic się nie pokazało. 
Jedną z najbardziej ogrywanych gier od kilku lat to CP2077 - dzięki rozwiązaniom NV mamy jakość grafiki dużo dużo wyższą niż oferują konsole. W maks detalach DLAA + FG mam ~ 70 fps.  Do takiej gry w sam raz.

 

Opublikowano
19 minut temu, sideband napisał(a):

Mnie w miejscu gdzie gdzie koleś miał 28fps to mam 22fps tylko to jest inny build CP ;)

Skoro INT jest liczone w tym samym czasie to Ci mówię od razu będą rozbieżności większe wydajności między grami i miejscami testowymi ;)

Te magiczne 1.8x dla RT Core może wymagać zmian w samej grze by kop wzrósł w RT lub dotyczy stricte wykorzystania Mega Geometry.

Ja w miejscu gdzie miał 30 mam 23-24.

Ale ogólnie patrząc na jego średnią fps gdzie tam chodził i zmieniał kamerę dolatuję mi pod 40% w średnim fps.

 

I oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, że to inny build. Ale jeśli chodzi o natywne 4k nie powinno być jakichś specjalnych różnic.

 

Bardziej w DLSS-Q gdzie testował i różnice wychodziły mi na poziomie ~30 - 35%  mnie to zastanawia jakie będą zmiany bo tam miał włączone transformer dla DLSS.

Opublikowano
1 minutę temu, SebastianFM napisał(a):

@sideband, chyba przegapiłeś jeden z ostatnich slajdów. 😁 Nie ma osobnych jednostek INT tylko teraz jedna i druga połowa może liczyć albo INT albo FP32 a nie jak do tej pory, że tylko połowa partycji była FP32/INT a drug tylko FP32.

To nawet nie jest tak jak piszesz dlatego wklejałem tekst od ziomeczka to co NV wrzuca u siebie w swoich schematach blokowych to uproszczenie żebyś za dużo nie wiedział ;) 

Poza tym nie pisałem nic o osobnych jednostkach INT. Maxwell nie ma osobnych jednostek INT, ale ma jednostki SIMD32, które liczą FP/INT równocześnie z tą samą wydajnością. 

Jak nic nie będzie w white paper to jak ktoś zrobi głęboką analizę to wyjdzie jaka jest konstrukcja i zmiany oraz stosunek FP do INT ;)

 

Opublikowano
7 minut temu, RTX4090 napisał(a):

Jakości obrazu w bitwie NV vs ATI było więcej (chociażby słynne optymalizacje w sterownikach aby jak najwięcej 3dmarków zebrać). Optymalizacja w sensie zaniżanie jakości obrazu.

Dzisiejsza jakość obrazu ? Ja serio nie analizuje każdej klatki czy coś tam się zrobiło. Ostatnio wróciłem trochę do Warzone. Mam ustawione maks detali - gra ciągnie 120 fps. Odpalę FG i mam 200 (monitor 240 hz). I serio szukałem jakiegoś ale, żeby coś jakość zleciała. Coś jakiś artefakt. Ale na złość nic się nie pokazało. 
Jedną z najbardziej ogrywanych gier od kilku lat to CP2077 - dzięki rozwiązaniom NV mamy jakość grafiki dużo dużo wyższą niż oferują konsole. W maks detalach DLAA + FG mam ~ 70 fps.  Do takiej gry w sam raz.

 

Znaczy się ja pisałem stricte o DLSS. FG nie pogarsza obrazu samo w sobie, może co najwyżej generować artefakty, ale wiadomo im więcej natywnych FPS tym mniej tego będzie widać.

Co do DLAA to już bardziej, chociaż dużo zależy od gry, ale zrób sobie eksperyment: użyj DLDSR do wygenerowania dwa razy wyższej rozdzielczości i porównaj to potem z DLAA w natywnej.

 

Teoretycznie najlepszą jakość, jaką dziś można uzyskać na PC (jeśli mamy kartę NV) to połączenie DLDSR z DLSS lub DLAA, niestety input lag leci w kosmos. Ale jakość obrazu jest fenomenalna.

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Co za debilne porownanie 
    • #Warzone sezon 1. Będzie osłabiony sbmm, podobnie jak w BO7 Częstszy balans broni. Zmiany kategorii i balansu perków. NERF Aim Assist Nowe tryby czasowe (LTM): Amped BR (tylko weekendy) oraz High Octane BR Rebirth Island: zimowe odświeżenie (Sezon 02)    
    • Tak, teraz widzę. Myślałem że to ta sprawa o której suchy pisał. Wybacz  
    • Dokładnie, ale to dalej bardzo dobre karciochy, więc można sobie na nich jeszcze siedzieć. Ja myślałem o 5070TiS, ale chyba można zapomnieć. Teraz mi chodzi po głowie, czy może nie kupić jakiejś 5070Ti/5080 na wszelki wypadek, bardziej bym się skłaniał ku 5070Ti. Niby jeszcze mi 12GB pamięci nie brakło, ale jak ma coś pójść nie tak i ceny pójść znacząco w górę Szkoda mi tylko wymieniać kartę dla samej pamięci i tylko 25% wydajniejszą, bo fanu z tego nie będzie  Troche tak, zwłaszcza jak Ty siedzisz dość długo na jednej karcie. Ale to jest patologia w wykonaniu nvidii co oni wyprawiają z tą pamięcią. 5060Ti, która jest w rasterze 25% wydajniejsza od 5 letniej 3060Ti ma tyle samo pamięci co 5080, gdzie 5080 z miejsca powinna mieć 24GB. Już nie mówiąc o 4060Ti 16GB i 4070Ti 12GB.
    • Wkleiłem @DaveCam Nawet cytowany @Jardier zachował się prawie tak samo niekonkretnie. Mam ci wyszukać wszystkich żeby zaspokoić twoje ego ? Chyba obaj nie wypełzliśmy spod jutubowego kamienia.   Wkleiłem linki twórców, którzy uważam że coś wnoszą, testują głębiej James Baldwin, @GamersMuscle     Zaraz zaraz, ja narzekam ? Narzekają wszyscy których nadzieje nie zostały spełnione. A potwierdzeniem tego punktu widzenia mają być jutubowe opinie. No to punktuję co to za osobistości będące autorytetami.   Jak jeżdżą w kółko w ukochany iRacing ... dobrze. Jak przejechali się w PMR i zjechali go od góry do dołu ... też dobrze. Jak zwracam uwagę, że to nie ma żadnego znaczenia ... już nie dobrze.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...