Skocz do zawartości

Intel Arrow Lake / Lunar Lake / Panther Lake - 15 generacja


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
17 godzin temu, AMDK11 napisał(a):

 

 

intel-i9-13900k-raptor-lake-s-die-annotations-v0-kzxne86ievf81.thumb.png.7cbd81604dd2abd52fcfedcbcda8ad79.png

RaptorLake-S

 

GqL1cYNXEAErJxN(2).jpg

Nie dość że projekt L3 ArrowLake-S jest kiepski to jeszcze mieszanie Rdzeni P pomiędzy rdzeniami e wcale nie pomaga. 

Fajne fotki.

 

Swoją drogą, nie wiem ile procesorów zaprojektowałeś, by stwierdzić, że ułożenie rdzeni P pomiędzy E "nie pomaga", ale jeśli koncentracja energii w miejscu rdzeni E jest mniejsza, niż w obszarze rdzeni P, to takie "wymieszanie" moim zdaniem może nie być wcale głupie (bardziej równomierne "grzanie" całego "DIE").

Opublikowano
W dniu 08/11/2025 o 09:50, Kadajo napisał(a):

Przynajmniej "wydalając" na 9800x3D zostajemy z topowym CPU do gier.

A z czym zostajemy "wydalając" na Arrow Lake ? 💩 

:hihot:

No zwłaszcza z tym 4070 to faktycznie ten procesor pokazuje swoja moc.

Generalnie to Ryzeny są na wyngiel.

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
23 godziny temu, Kyle napisał(a):

Fajne fotki.

 

Swoją drogą, nie wiem ile procesorów zaprojektowałeś, by stwierdzić, że ułożenie rdzeni P pomiędzy E "nie pomaga", ale jeśli koncentracja energii w miejscu rdzeni E jest mniejsza, niż w obszarze rdzeni P, to takie "wymieszanie" moim zdaniem może nie być wcale głupie (bardziej równomierne "grzanie" całego "DIE").

Nie pomaga w szybkości-opóźnieniach, wymianie danych i synchronizacji pomiędzy rdzeniami LionCove. 

Edytowane przez AMDK11
Opublikowano
W dniu 9.11.2025 o 01:05, AMDK11 napisał(a):

i dla tego podajesz mobilne wersje Zen5 który ma okrojony AVX512 do 2x256bit?

 

Quantifying The AVX-512 Performance Impact With AMD Zen 5 - Ryzen 9 9950X Benchmarks:

https://www.phoronix.com/review/amd-zen5-avx-512-9950x

Przecież ten test nie wykorzystuje AVX-512. Tutaj problemem może być dławienie przy dłuższym obciążeniu, mini PC często tak mają, że niby temperatury jeszcze w normie, pobory w limitach się mieszczą, a po iluś tam minutach gong i leci w dół package power. Problemem może być też wolny dysk twardy, on jest istotny przy kompilacji. Oraz inne czynniki też mogą mieć wpływ, które nieraz ciężko zdiagnozować. Na pewno te wyniki nie biorą z tego, że mobilny Zen 5 aż tak ssie w kompilacji, bo tak nie jest.

https://ithardware.pl/testyirecenzje/ninkear_m8_test_recenzja_opinia-44546.html#4

Tutaj moje wyniki innego mini PC, kompilacja ukończona godzina 15 minut, a nie prawie 5 godzin :) Także to jest bujda na resorach, że mobilny Zen 5 ssie w kompilacji.

  • Upvote 1
Opublikowano
52 minuty temu, janek25 napisał(a):

wiec czas zaktualizować wyniki o nuc 15 pro lub pro plus

Bardzo wątpliwe, niezmiernie rzadko mam tego typu pecety na testach.

52 minuty temu, janek25 napisał(a):

btw meteor lake 185H ma 22T a 72 waty to chyba był realany PL bo ma ustawione 115/115

Początkowo potrafił zeżreć ponad 100 W, ale bardzo szybko go chłodzenie sprowadzało na ziemię i realnie więcej jak 72 W, które ustawiłem dla PL1 oraz PL2, nie dało się wyciągnąć.

Opublikowano (edytowane)
12 godzin temu, janek25 napisał(a):

 

239 Wat PL4. Dużo ,mało 😂🤭

PL4, to nie są przypadkiem transjenty? (max pobór przez ułamek sekundy) Jeśli to są "transjenty" to nic nie podgrzejesz nawet tak dużą mocą, jeśli będzie to trwało np. 0,009s. Ma to znaczenie tylko z punktu widzenia VRM/zasilania, które musi tyle być w stanie przez ułamek sekundy z siebie wykrzesać, by przy takim wyskoku mocy się komp. nie zawiesił.

Edytowane przez Kyle
Opublikowano

No, szczególnie, że ludzie przekraczali dopuszczalne parametry (np. Intel Thermal Velocity Boost, ma działać tylko do temperatury 70 stopni C i już pomijam fakt, że dla max dwóch rdzeni).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • testując nuc 14 pro plus z 185H zignorowałeś Procesor 45/115 ustawiony przez intela na 64/115 ty ustawiłeś 72/72 do testu W mobile tdp jest o wiele ważniejsze by coś wykminić bo produkty sa różne i ograniczone chłodzeniem ale w pc to starczy 100zl by kupić chłodzenie na 200wat. Ogólnie to podejrzewam ze cofając sie w czasie do  historii powstania turbo jest ona powiązana z boxem intela bo taki 14700k vs 14700 niczym sie nie różni
    • dzisiaj za 1500zł masz podstawową kartę  do grania od nvidii. Chyba niżej już nie ma. Same ulepy i frankensteiny z poprzednich generacji. Wtedy miałeś prawie topkę wydajnościową. Dziś na coś takiego musisz wydać grubo ponad 3k zł
    • Mnie to mocno zaskoczyło, że w ogóle ludzie są przyjaźni. Aż mi się głupio grało tuż po premierze. Wszyscy tylko sławetne "dont siut", no to się litowałem na początku :P. Tylko po 3 dniach zaczynało się to robić powoli nudne. Plus raz na jakiś czas zdarzył się gracz, który jednak strzelał, a człowiek przyzwyczajony, że sobie może beztrosko biegać wśród innych nie był na takie coś przygotowany :E.   W innych extraction shooterach 95% jak nie więcej ludzi jest wrogo nastawiona, więc widząc kogoś wiesz, że będzie walka. W Tarkovie może na początku wipe są sytuacje że ktoś mówi na voice, że nie chce walki, bo robi questa, ale im dalej w "sezonie" tym rzadziej się cos takiego zdarza. W Arc Raiders też tak było, w zamkniętych testach pół roku temu i przed premierą prawie każdy do siebie strzelał od razu. To ta "przyjazna" natura graczy po premierze gry była tą "nienaturalną" dla tych co przychodzili z innych extration shooterów, czy grali we wcześniejsze beta testy.   Jako, że jest to pvpve, to trzeba też brać pod uwagę otoczenie, boty/AI. To podstawowy element w tym gatunku. Walczymy z botami na głośno, musimy to robić szybko, w miarę bezpiecznym miejscu. Bo z tyłu głowy cały czas mamy to, że nasza walka z nimi mogła przywołać innych ludzi. Na otwartym terenie jest zbyt ryzykownie, lepiej boty ominąć. Zostawić ich jako czujki na innych graczy, a w tym czasie lootować sobie jakiś budynek. Jak zobaczymy albo usłyszymy, że się agrują, to wiemy że ktoś z tamtej strony nadchodzi. Wyjście z mapy powinno być sukcesem, człowiek powinien czuć satysfakcję, że przeżył raid. Od nas zależy ile jesteśmy na raidzie. Im dłużej tym więcej dobrego lootu możemy znaleźć, ale również większa szansa, że zginiemy. Tak samo podróż w miejsca z dobrym lootem, można się obłowić, ale ryzykujemy spotkanie z wieloma graczami, którzy też mają chrapkę na te miejsca.  Stosunek wyjść na poziomie 40-50% to całkiem dobry wynik w innych grach tego gatunku. W Arcu co prawda nie ma takich statsów, ale na oko mam chyba 90-95% :E.    Jedynie co bym zmienił, to wejście z darmowym sprzętem tylko po 12 minutach trwania raidu albo później, a jak wchodzisz ze swoim to zawsze na początku. Windy nie powinny się zamykać, do końca powinny być wszystkie otwarte. Oraz w solo grze zmniejszył bym trochę ilość graczy, bo jak się wszyscy zaczną napierdzielać, to będzie trochę chaotycznie.   To, że gra prędzej czy później zacznie tracić graczy jest naturalne. Mnie i tak zaskoczyła taka popularność. Nastawiałem się na 200k ludzi w okolicach premiery i koło 80-100 miesiąc po niej. Jest sporo lepiej i bardzo dobrze, bo to świetna gierka z małymi problemami (desynci, balans). Byle jej z czasem nie spierdzielili.   Na horyzoncie kolejne extraction shootery z jakimś tam potencjałem. Nowy PUBG :E, oraz Marathon od Bungie.
    • Ale klikasz obok i masz 253W  Wasze zarzuty byłyby słuszne gdyby właśnie nie to "obok"  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...