Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
58 minut temu, ryba napisał(a):

@Pawelek6 Czytanie ze zrozumieniem i wlacz logiczne myslenie.

Nie o to mi chodziło. Ktoś napisał informację i po chwili od razu były posty o linki, a dosłownie chwilę temu wtedy widziałem newsa na głównej. To do czego się odnosiłem, to to, że nikomu nie chciało się samemu sprawdzić w międzyczasie. Zamiast nabijać post na forum mogli wejść tutaj na główną ITH czy jakąkolwiek inną stronę. Zajęłoby to podobną ilość czasu i dodatkowo znaliby odpowiedź od razu. Jednakże dla niektórych wygodniej było napisać post i czekać aż ktoś inny to zrobi. To na ile ten news z głównej był wartościowy nie jest i nie było już ważne, a to że informacje były nawet dosłownie pod nosem.

Edytowane przez Pawelek6
  • Odpowiedzi 2,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
12 godzin temu, VRman napisał(a):

 

image.png.04bcd314a3aad3b8a24539b9b45b57d7.png

 

 

No to właśnie rozpoczęli erę, w której normą jest wymaganie MFG do jako-takiej gry :boink:

 

Dawać te 2x jaśniejsze OLEDy 500Hz i spierd(zie)lam grać w retro do końca życia, bo tu (we współczesnym gamingu) to nie ma już na co liczyć.

A tymczasem Nintendo robi grę o zielonym dinozaurze i wygląda lepiej niż wszystko inne i grać też będzie się bez problemu, a GOTY zostanie wielka małpa co trzaska w skały :P

 

 



 

  • Like 1
Opublikowano

Po kilku sekundach widać, że może być porządnie zrobiony platformer. Widać też kilka oryginalnych i nawet fajnych pomysłów.

Szkoda, że kolejny raz dobra/potencjalnie dobra  gra od Nintendo mi odpada, bo image.png.acbde77da6f19459283c59ac4a9cd193.png

Już odsłony na SNESa w latach 90tych nie dałem rady ograć. Naprawdę się starałem ale nie dałem rady tolerować tej stylistyki, a tutaj jest ona podkręcona x50. 

 

 

Technicznie całkiem ładnie. Gra wygląda jak Rayman Legends na konsole z 2005r. 

Ale ładnie.;)

Opublikowano
21 godzin temu, VRman napisał(a):

Aż mi się przypomniał klasyk, na którym leżą szturmowcy (kadr ze Star Wars) i ktoś dorysował dymki z tekstami, przez co narzekali na np. lag, jako przyczynę tego, że zginęli. 

znalazłem tylko coś takiego

 

image.thumb.png.bece7ca098f307716a24e394d7b56fe4.png

 

  • Haha 1
Opublikowano
7 godzin temu, VRman napisał(a):

 

Technicznie całkiem ładnie. Gra wygląda jak Rayman Legends na konsole z 2005r. 

Ale ładnie.;)

Ale bym sobie pograł w jakiegoś nowego Raymana.

 

Ok, pisząc to, sprawdziłem i okazało się, że do Rayman Legends Ubi dodał acziwki na Steam. Trzeba będzie wrócić <3

Opublikowano

Jeśli chcesz "ramaster" Raymana Legends, to społeczność 3D zrobiła patcha do 3D Vision i ta gra "pseudo 2D" zyskuje bardzo dużo w 3D, czego nie jestem w stanie wytłumaczyć słowami. 

Jak masz znajomego, który może ma zestaw monitor i okularki 3DVision 2, to spróbuj. Jak nie masz, ale masz dostęp do VR na PC, to próbuj googlować i pytać AI czy można jakoś to odpalić w 3D na VR. 

 

Niestety jest cap na 60Hz, więc w VR o ile w ogóle zadziała, to albo niepoprawnie, w headsetach nie obsługujących 60Hz, albo będzie naprawdę ostro migotało. Na 3D Vision nie jest tak źle bo te migotanie z racji na patrzenie przez zaciemniające się płynnie okularki, wydaje się oczom mniej uciążliwe, choć oczywiście grać tak przez 3 godziny bez przerwy nikomu nie polecam.

 

W ogóle side-scrollery naprawdę fajnie zyskują w 3D. Raymany, Trine'y, Limba, Inside, Yooka-Laylee Impossible Lair, Donkey Kong Country na emulatorze Nintendo Wii (rewelacja!) i tak dalej.

 

Opublikowano (edytowane)

O, właśnie przyszedłem pisać o Black Flag. Co Wam powiem, to Wam powiem. Mimo, że pluje na Ubikacje, w ten remake zagram... Jak go naprawią. Dla mnie był to jeden z najlepszych Assassinów. 

Edytowane przez j4z
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, cichy45 napisał(a):

Te gry oparte o UE5 to nie dość że działają jak kupa to wyglądają jeszcze gorzej :E a stary cyberek jaki był taki był na premię, ale pokazuje że można wyglądać i działać lepiej.

Tu masz kupę bzdur, ale w tym też opinię gościa poruszającego się w środowisku devów.

https://www.youtube.com/watch?v=BO7jZFz97Tg

 

Oni często mają dość pracy cały dzień przy kompie więc jak grają w gry to nigdy na PC. Oni nie rozumieją w czym problem. Mój kolega, który pracował w wielku największych studiach robiących gry i jest bardzo cenionym artystą, też by nie widział, bo jak grał na PC to w 10fps na absolutnym złomie, na którym ja bym chyba tylko Wolfenseina 3D chciał odpalać, bo nic nowego nie chodziło poprawnie (jakaś tragedia na Pentium 4 z pseudo akceleratorem 3D). Wiem jaką ma mentalność mój kolega i niestety jak widać taka mentalność jest typowa. Pomachasz im przed oczami efektami oświetleniowymi, których wcześniej nie było i może być 10fps, a zapytają "no ale w czym problem. Da się chodzić postacią, więc jest OK."

 

 

(na linii czasu filmu masz nazwane sekcje, wystarczy wybrać o Borderlands, nie trzeba oglądać całego filmiku, co zresztą odradzam, bo MliD tak sieje bzdurami, że miejscami aż zęby bolą)

 

Ponoć shader do cellshadingu zjada... 30%. 

a MLiD zachwyca się ilością roślinności. Tą, której i tak nikt nie obejrzy bo na ustawieniach dla 5090 w 1080p (gdzie i tak nie zamyka nawet 120fps) ten zasięg rysownia i tak musi być skrojony o dwa niżej od ultra. 

No i że to tak wieeelki open world, więc gra ma prawo chodzić gorzej. :E

I że liczy fizykę każdego gracza nawet 10km dalej, więc to pewnie dlatego.

 

Nie. Przyczyną przez którą B4 chodzi jak gówno jest błędne podejście. Błędne podejście Gearbox aby do TAKIEJ gry wybrać Unreal Engine :boink:i błędne podejście autorów samego Unreal Engine, które jest poprawne tylko do wizualizacji i produkcji filmowej, a nie do gier. 

Jak mówił gość z kanału zWormz gaming na YT, "Fajnie, że oświetlenie jest ładne, ale wolałbym mieć 2x więcej fps i nie musieć grać z pop-inem, zamiast tego ładniejszego oświetlenia".

A w innym miejscu albo on, albo gość w tym wywiadzie wyżej zauważa, że robienie gry w realistycznym świetle nie tylko jest pomyłką w założeniach, bo rysuje się na koniec filtr (no nie dosłownie "filtr", ale wiecie o co mi chodzi) cell-shadingowy, ale do tego te dwie metody miejscami wyraźnie się ze sobą gryzą. Tu masz super realistyczne światło, cień i teksturę, a obok masz teksturę komiksową z komiksowymi liniami. 

 

 

 

 

Ale wracając do UE i obecnego wkur(rzeni)a się graczy na niewydolność Borderlands 4.

 

Jak pisałem wiele razy - o te nieracjonalnie ciężkie "nowoczesne" metody oświetlenia żaden gracz nie prosił. I obserwujemy właśnie zderzenie tego co devi myślą, że graczy ucieszy, z tym co graczy faktycznie cieszy. Pierwsi myślą, że tak jak ich, pasjonatów technologii i często artystów studiujących światło przez lata - że ucieszą nowe techniki jak raytracing. A tych drugich, czyli graczy, cieszy gra bez stutteru, w dużej ilości fps (120+ na PC, betonowe 60+ na konsolach) dobra responsywność, czytelność grafiki bez pomyłek typu TAA czy FSR 1-3, fajny gameplay, oryginalne pomysły i oryginalny wygląd gry. 

 

Edytowane przez VRman
  • Like 1
  • Upvote 2
Opublikowano

Wyjątkowo dałem plusa VRoman- owi, bo chociaż "realistyczne" oświetlanie może świetnie współgrać z prostą, bajkową oprawą (patrz Jusant), to przy Borderlands 4 naprawdę deweloperzy odpłynęli już całkowicie. Modern gaming at its finest. 

Opublikowano

Tłumaczenie fatalne, ale sporo w tym prawdy, tylko na razie z AI, w PS też, jest mały problem, śmiesznie niska rozdzielczość. No i ja za Photoshopa i Lightroom to płacę niecałe 10 euro miesięcznie. (i nie, nie popieram tych cholernych subskrypcji: "nie będziesz posiadać niczego i będziesz szczęśliwy")

Opublikowano (edytowane)

Skoro ten OT zrobiliście w wątku o grach to ja zapytam: Gdzie są teraz śmieszki, które się próbowały nabijać z mojej krytyki podejścia do rynku gier wielu dużych firm? Ich słynne "jak się tak znasz to idź złóż u nich CV, skoro umiesz lepiej"?

 

Przecież to jest typowe od dziesiątek lat. Jak do zarządzania biorą się ludzie z milionowymi pensjami nie mający żadnego pojęcia o branży w której działa ich firma, to często kończy się to pomysłami totalnie z dupy. Jak w przypadku Mety, MS, Sony i Valve w temacie VRu chociażby.

 

 

W ogóle tylko pazerny krawaciarz mógł wpaść na ten genialny pomysł, że wszystko ma być w formie subskrypcji. WSZYSTKO. Nawet Windows :boink:

 

Z modelami AI mocno na ten model biznesowy narzekam, ale tu jeszcze można znaleźć za tym jakieś logiczne argumenty. Logiki w zmuszaniu ludzi do płacenia subskrypcji za zwykły program użytkowy nie ma. 

Szkoda Adobe. Jak wiele firm w branży gier, durny zarząd kompletnie zaorał tą firmę. Nie wiem czy dadzą radę ją odratować, czy skończy się jak z wieloma z branży gier. 

 

 

Chętnie bym się pobawił generatorami video, obrazków itp. Ale ja nie mam pojęcia czy w ciągu miesiąca znajdę na to choć 2 godziny. I potem co? Kasa w błoto? Subskrypcje to gówno.

 

Jak firmy nie chcą aby ktoś raz kupił i nie potrzebował niczego więcej przez resztę życia to można wymyślić o wiele mądrzejsze metody, no ale wtedy Pan Dibbler z księgowości będzie marudził, że to nie jest "optymalna monetyzacja klienta". Kompletnie nie rozumiejąc że wydojenie 100% z 10 osób nie da większego zysku niż wydojenie 20% z 1000 osób.

Edytowane przez VRman
Opublikowano
6 minut temu, VRman napisał(a):

Logiki w zmuszaniu ludzi do płacenia subskrypcji za zwykły program użytkowy nie ma. 

Jak nie ma? Każda firma chce mieć swoje usługi w subskrypcji, nawet gry-usługi bo to długoterminowa kasa.

 

To dla nas jest lipa ale i to nie zawsze. Raz kupię Eleven za te kilkanaście dolarów i jak oni mają latami rozwijać grę jak baza graczy jest niewielka? Tu bym chętnie zasubskrybował :wariat:

Opublikowano (edytowane)

Przypadkowo wpadłem na ten materiał, a interesuje mnie właśnie ta strona gier.
Całe szczęście ominęła mnie ta katastrofa artystyczna. Dziś niektórzy robią świat gier w stylu atrakcji w disneylad dla dzieci, z generyczną oprawą oraz muzyką na zamówienie, bez pomyślunku oraz spójności. 

 

Edytowane przez musichunter1x
  • Upvote 1
Opublikowano
17 minut temu, Kadajo napisał(a):

Adobe nich zdycha. Ta firma to taki krzak się zrobił ze strach.

Niestety Adobe to teraz Amazon, więc nie zdechnie...

 

Subskrypcje jak najbardziej miały sens dla tych firm, Adobe, Autodesk itd., kupa szmalu wpadła im w ręce dzięki temu.

Opublikowano
6 minut temu, Wu70 napisał(a):

Jak nie ma? Każda firma chce mieć swoje usługi w subskrypcji, nawet gry-usługi bo to długoterminowa kasa.

 

To dla nas jest lipa ale i to nie zawsze. Raz kupię Eleven za te kilkanaście dolarów i jak oni mają latami rozwijać grę jak baza graczy jest niewielka? Tu bym chętnie zasubskrybował :wariat:

Nie chcę wymyślać, bo nie mam ku temu ani wiedzy ani zdolności, więc potem ktoś się przyczepi, że moje pomysły na alternatywy wobec modelu subskrypcji są złe, więc cały pomysł jest zły. ;)

 

Każdy przypadek by trzeba indywidualnie. Co innego program do rysowania, a co innego np. gra bez trybu single player, oparta na tylko i wyłącznie rywalizacji online. 

 

2 minuty temu, Ryszawy napisał(a):

Subskrypcje jak najbardziej miały sens dla tych firm, Adobe, Autodesk itd., kupa szmalu wpadła im w ręce dzięki temu.

Nie przeczę. Przecież to oczywiste, że jeśli nagle wszyscy się na coś rzucają, to znaczy, że w tym jest kasa.

 

Tylko jak widać ślepe "wszyscy tam biegną to ja też!" jest bez sensu i się potrafi źle skończyć gdy tylko produkt ma realną konkurencję. Jakby 10-20 lat temu tak walili w wuja, to może by to jeszcze przeszło. Ale teraz alternatyw dla Adobe jest całkiem sporo a AI sprzedaje im liścia za liściem. Ja pięciowyrazowym promptem potrafię w ciągu 10s mojej "pracy" zrobić to, co kiedyś spec od fotosklepu robił za konkretną opłatą w ciągu pół godziny lub dłużej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...