Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Petru23 napisał(a):

Oficjalnie chyba ;) wszystko jest podpięte do sieci, aplikacje do aut, monitoring pozycji itp. 

O pociągach też mówili, że nie da się zdalnie uziemić. A tu taki psikus się wydarzył 🤭

W praktyce z tego co rozmawiam z klientami z automotive - też.

wyjatkiem była kiedyś tesla, nie wiem jak teraz.

 

 

Z pociągami to się pogubiłeś całkiem bo one są budowane tak, aby dało się je zatrzymać zdalnie - poczytaj sobie np. o sygnale radio stop. :) 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano
32 minuty temu, Petru23 napisał(a):

Ale w czym problem jeździć przepisowo? Nie przekraczać prędkości, nie wyprzedzać na ciągłej itp?  Nie do końca rozumiem... A że medialne jednostki mają koneksje itp? 

Jakoś tak... Mnie tam to nie boli jakoś zaostrzenie kar itp...

 

31 minut temu, marko napisał(a):

Ponad 50kmh za dużo, to nie jest przeoczenie kierowcy. 

 

I tak po krotce napiszę:

- strefa 30kmh w Polsce nie działa. Każdy jeździ 50kmh. 

- pod szkołami stoją znaki 30kmh, nikt tego nie przestrzega. Na obszarach wiejskich ludzie ganiają koło szkół 70kmh i lepiej. 

- brak chodników, ścieżek rowerowych. Małe dziecko jest często zmuszone jechać ulicą. Kierowcy mają to w całkowitym poważaniu.

Do tego wszechobecne chamstwo i agresja drogowa.

 

Więc tak, zabierać prawa jazdy. Za jazdę po utraceniu uprawnień bezwzględne więzienie. 

Ale co zmienią same przepisy jak ludzie czują się bezkarni? Ile razy Policja dostała nagranie z kamerki auta gdzie widać twarz kogoś kto pajacuje za kierownicą ale olewa sprawę? Co zmienią przepisy w przypadku recydywistów którzy jeżdżą pomimo paru zakazów jazdy?

 

Opublikowano (edytowane)
57 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Dla mnie to nie jest bez sensu. Do słuchania poza autem mam słuchawki. 
 

A gdybym już bardzo chciał to wystarczy zostawić zapłon, bez silnika i posłuchać radia. Tworzycie problemy. I to bezsensowne :) 
 

Dziwne, bo w przypadku holenderskich busów takich możliwości nie bylo. O ile dobrze kojarzę to w europejskiej motoryzacji i japońskiej też nie ma takiej możliwości. 

No tak wychodzę na 5 minut i będę słuchawki wkładał %-)

Po co mam zostawiać zapłon, mogę wyłączyć auto i dalej słuchać? 

Jest w każdej motoryzacji, zdalnie mogą ci zablokować teslę, bmw, koreańczyki, japończyki, wszystko, co ma stałe połączenie z internetem i komputer pokładowy nie jest kalkulatorem. Nie chwalą się tym bo to marketingowo nie wygląda dobrze, chyba że oferują usługę "zabezpieczenie auta na wypadek kradzieży, wtedy jeszcze zarobią.

Nie czytałeś nigdy o atakach hakerskich blokujących auta ? Jak haker może to tym bardziej producent, ford składał patent na blokowanie auta, jak nie zapłacisz raty w terminie.

 

 

 

29 minut temu, KiloKush napisał(a):

 

Ale co zmienią same przepisy jak ludzie czują się bezkarni? Ile razy Policja dostała nagranie z kamerki auta gdzie widać twarz kogoś kto pajacuje za kierownicą ale olewa sprawę? Co zmienią przepisy w przypadku recydywistów którzy jeżdżą pomimo paru zakazów jazdy?

 

Gdzieś czytałem, że policja dostaje kilka tysięcy takich zgłoszeń tygodniowo, nie mają ludzi na rozpatrywanie każdego zgłoszenia.

Recydywa dostaje kolejną karę i kolejną, co mają robić policjanci, rozstrzeliwać jak dorwą następnym razem? 

Przepisy zaostrzyli i dobrze, to nie zabieranie prawka, bo auto zaparkował krzywo, tylko poważne przewinienia.

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

No tak wychodzę na 5 minut i będę słuchawki wkładał %-)

Czemu nie? 
Zawsze to lepsze niż DJ bez słuchawek. Pozdro dla kumatych. 
 

Ja tu nie widzę problemu. Radio można włączyć na wyłączonym silniku. Serio, to jest tworzenie problemów tam gdzie ich nie ma :) 
 

 

5 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

Jest w każdej motoryzacji, zdalnie mogą ci zablokować teslę, bmw, koreańczyki, japończyki, wszystko, co ma stałe połączenie z internetem i komputer pokładowy nie jest kalkulatorem. Nie chwalą się tym bo to marketingowo nie wygląda dobrze, chyba że oferują usługę "zabezpieczenie auta na wypadek kradzieży, wtedy jeszcze zarobią.


Źródło? :) 

 

Jesli “komputer pokładowy” jest odseparowany fizycznie od systemów mających połączenie zdalne to nie mają tego jak zrobić.

 

 

5 godzin temu, SylwesterI. napisał(a):

Nie czytałeś nigdy o atakach hakerskich blokujących auta ? Jak haker może to tym bardziej producent, ford składał patent na blokowanie auta, jak nie zapłacisz raty w terminie.

 


 

Jedyne doniesienia kojarzę w kontekście Tesli. No i pewnie chińskie auta też mogą bo to byłoby spójne z ich systemem oceny społecznej.

6 godzin temu, KiloKush napisał(a):

 

Ale co zmienią same przepisy jak ludzie czują się bezkarni?


 

To, że będą mniej bezkarni.
 

 

6 godzin temu, KiloKush napisał(a):

 

Ile razy Policja dostała nagranie z kamerki auta gdzie widać twarz kogoś kto pajacuje za kierownicą ale olewa sprawę?
 

2137 razy. Ale co to ma do rzeczy?

6 godzin temu, KiloKush napisał(a):

 

Co zmienią przepisy w przypadku recydywistów którzy jeżdżą pomimo paru zakazów jazdy?

 

A kto powiedział, że to akurat ten problem adresują w tym przepisie? :) 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano

Typowe marudzenie. Jak cisza o przepisach "nic nie robią, złodzieje tylko kradną!". Jak zmieniają przepisy na bardziej restrykcyjne "i co to zmieni?! tylko pieniędzy szukają!" i klasyka "bogatego nie ruszą, tylko biednego chcą wykończyć!"

 

Także tego...

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, GordonLameman napisał(a):

Czemu nie? 
Zawsze to lepsze niż DJ bez słuchawek. Pozdro dla kumatych. 
 

Ja tu nie widzę problemu. Radio można włączyć na wyłączonym silniku. Serio, to jest tworzenie problemów tam gdzie ich nie ma :) 
 

 


Źródło? :) 

 

Jesli “komputer pokładowy” jest odseparowany fizycznie od systemów mających połączenie zdalne to nie mają tego jak zrobić.

 

 

Jedyne doniesienia kojarzę w kontekście Tesli. No i pewnie chińskie auta też mogą bo to byłoby spójne z ich systemem oceny społecznej.

To, że będą mniej bezkarni.
 

 

2137 razy. Ale co to ma do rzeczy?

A kto powiedział, że to akurat ten problem adresują w tym przepisie? :) 

Sam tworzysz problemy, nakładanie słuchawek, włączanie radia na wyłączonym silniku?

Po co?

Gaszę silnik i wszystko działa. Mało tego,mam keyless, podchodzę do auta, załącza stację multimedialną, zanim usiądę, zapnę pasy, już navi zsynchronizowane z smartfonem, audiobook/muzyczka już leci.

 

Wpisz w google "hakerzy zdalne wyłączanie auta" , masa tematów, masa przykładów, bmw, nissan, kia, itp. itd. 

Bmw przykladowo ma usługę na  zdalne włączanie auta. 

Każdy producent który oferuje coś podobnego = możliwość wyłączenia auta bez zgody właściciela.

 

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano (edytowane)
16 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Sam tworzysz problemy, nakładanie słuchawek, włączanie radia na wyłączonym silniku?

Po co?

Gaszę silnik i wszystko działa.

Jak pisałem wyżej - to po prostu nie jest dla mnie problem. A zdecydowanie lepiej jeśli auto po otwarciu drzwi wyłącza radio i nie muszę tego robić ręcznie. :) 

 

 

16 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

 

Wpisz w google "hakerzy zdalne wyłączanie auta" , masa tematów, masa przykładów, bmw, nissan, kia, itp. itd. 

Bmw przykladowo ma usługę na  zdalne włączanie auta. 

Każdy producent ktory oferuje coś podobnego = możliwość wyłączenia auta bez zgody właściciela.

 

No, ale to są usługi telematyczne - jak nie ma zdalnego zatrzymania pojazdu to haker tego nie wymyśli za bardzo.

i tak - trzeba przed tym chronić. Ale ryzyko wyłączenia auta przez producenta w UE jest nieistniejące. Za to w Chinach istnieje na poważnie :) 

 

Dodatkowo od 2024 roku auta mają nowe wymogi (dyrektywa wp29) i jakikolwiek odstęp zdalny jest dużo lepiej chroniony :) 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano (edytowane)

Nikt nie musi wyłączać radia ręcznie, póki jestem w pobliżu auta to pracuje, odchodzę od auta, to po czasie jaki ustawie, samo sie wyłączy.

 

Problem z autami jest taki, ze wszystkie to mają, to czy masz taką opcję widoczną, czy jako usługę czy nie , to też zdalnie mogą aktywować, ale ona jest, hakerzy to wykorzystują, więc tym bardziej producent może. 

Nie wiem jakie jest ryzyko w UE, ale możliwość jest, czy na chińskich autach jest większe ryzyko?

Wątpię, bo było by to marketingowe samobójstwo, gdyby jakakolwiek firma sama z siebie zablokowała auta, czy to europejska czy amerykańska, czy chińska. 

Trzeba sobie jednak zdawać sprawę z tego że mają takie możliwości.

A to że UE zmieni przepisy, nie ma wpływu, jak jest możliwość to producent może, a haker znajdzie w końcu sposób, bo nie ma zabezpieczeń których nie da sie złamać.

 

 

Edytowane przez SylwesterI.
Opublikowano

maja  i co w tym zlego? mamy rok 2025, wszyskto praktycznie jest online, albo powinno byc. nawet lodowka. ja nie mam problemu z tym, ze auto jest monitorowane i zarzadzana przez producenta. traktuje to jako pakiet bezpieczenstwa. a, ze ktos sie wlamie, to nic nowego. wazne, aby producent odpowiednio wtedy reagowal. 

Opublikowano
5 minut temu, SuLac0 napisał(a):

wszyskto praktycznie jest online, albo powinno byc. nawet lodowka

akurat ten argument z lodówką jest dośc mocno głupi, już Samsung pokazał gdzie ma swoich klientów i ich prawa :E nic tylko czekać aż lodówki zaczną się otwierać wyłącznie po obejrzeniu reklamy.

 

 

Osobiście ze "smart-urządzeń" nie korzystam bo zwyczajnie nie widzę w nich nic dobrego. Do tej pory gnije ze "smart" żarówek, co kasują ustawienia po odłączeniu im zasilania :E 

Opublikowano
9 minut temu, SuLac0 napisał(a):

maja  i co w tym zlego? mamy rok 2025, wszyskto praktycznie jest online, albo powinno byc. nawet lodowka. ja nie mam problemu z tym, ze auto jest monitorowane i zarzadzana przez producenta. traktuje to jako pakiet bezpieczenstwa. a, ze ktos sie wlamie, to nic nowego. wazne, aby producent odpowiednio wtedy reagowal. 

Pisałem to w kontekście tego, że chińczyk może wyłączyć autobus, ale europejski, amerykański też może, żadna nowość. 

Opublikowano
18 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Nikt nie musi wyłączać radia ręcznie, póki jestem w pobliżu auta to pracuje, odchodzę od auta, to po czasie jaki ustawie, samo sie wyłączy.

Jak pisałem - ja kompletnie nie wiem gdzie jest problem, a jak teraz się pojawia "ustawianie wyłączania" to już w ogóle. 

18 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

 

Problem z autami jest taki, ze wszystkie to mają, to czy masz taką opcję widoczną, czy jako usługę czy nie , to też zdalnie mogą aktywować, ale ona jest, hakerzy to wykorzystują, więc tym bardziej producent może. 

Nie, nie mają ;) 

18 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

Nie wiem jakie jest ryzyko w UE, ale możliwość jest, czy na chińskich autach jest większe ryzyko?

Na pewno w samych Chinach ryzyko jest dużo większe, bo tam istnieje cały ten kretyński system oceny społecznej. 

 

 

 

18 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

A to że UE zmieni przepisy, nie ma wpływu, jak jest możliwość to producent może, a haker znajdzie w końcu sposób, bo nie ma zabezpieczeń których nie da sie złamać.

Ok, twórz problemy dalej :) 

1 minutę temu, SylwesterI. napisał(a):

Pisałem to w kontekście tego, że chińczyk może wyłączyć autobus, ale europejski, amerykański też może, żadna nowość. 

Tyle, że nie doczytałeś, bo:

 

Cytat

Niewątpliwie technicy firmy Yutong w Chinach mają możliwość zdalnego wyłączenia każdego pojazdu. Mogą też wysłać po prostu aktualizację, która go unieruchomi na dobre. To dość niepokojące znalezisko, zwłaszcza w kontekście tego, że porównywalny autobus holenderski nie był wyposażony w takie urządzenia

https://autoblog.spidersweb.pl/autobusy-yutong-zdalne-wylaczenie-norwegia 

 

 

Zatem problem zaistniał tylko w chińskich autobusach. A twoje ekstrapolowanie tego na wszystkich producentów nie ma pokrycia w materiale - nawet tym dotyczacym tych konkretnych autobusów. 

Opublikowano

ale wlasnie o trend jaki panuje tutaj chodzi. byle lodowka, odkurzacz jest teraz online, wiec skad te dywagacje na temat auta? wlasnie od auta oczekuje, ze bedzie w pelni monitorwany i zarzadany, tak pod katem bezpeczenstwa, wygody jego eksploatacji. 

Opublikowano
Teraz, SuLac0 napisał(a):

ale wlasnie o trend jaki panuje tutaj chodzi. byle lodowka, odkurzacz jest teraz online, wiec skad te dywagacje na temat auta? wlasnie od auta oczekuje, ze bedzie w pelni monitorwany i zarzadany, tak pod katem bezpeczenstwa, wygody jego eksploatacji. 

Nie każdy tego oczekuje :) 

 

 

Dobrze by było, żeby każdy miał w tym zakresie wybór. Dodatkowo powinno istnieć rozwiązanie rpoblemu kupna auta z drugiej ręki, tzn. drugi właściciel nie powinien być zmuszany do płacenia producentowi, chyba że sam chce dodatkowe usługi. 

Opublikowano
14 minut temu, huudyy napisał(a):

Do tej pory gnije ze "smart" żarówek, co kasują ustawienia po odłączeniu im zasilania :E 

W salonie i w jadalni mam oświetlenie oparte o philipsa hue  i nic ustawień nie gubi, a bardzo cenię możliwość regulacji natężenia i barwy oświetlenia. 

Opublikowano (edytowane)

no coz, ja oczekuje i dlatego "wyrazam zgode" na uslugi monitorujace, bo o taka jestem pytaty czy to po wstepnej konfiguracji auta, czy tez jak zaczynam z nich korzystac,  jak i place za dodatkowe uslugi oferowane w tym zakresie przez producenta. moze kiedys doczekam, ze np.telemetria bedzie miala realne wplyw na np. poziom ubezpieczneia komunikacyjnego czy na zycie. 

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
19 minut temu, huudyy napisał(a):

Osobiście ze "smart-urządzeń" nie korzystam bo zwyczajnie nie widzę w nich nic dobrego. Do tej pory gnije ze "smart" żarówek, co kasują ustawienia po odłączeniu im zasilania :E 

Nie spotkałem się z czymś takim. Mam parę smart-gniazdek i żarówek i to fajne urządzenia, można sobie coś zdalnie włączyć/wyłączyć, zmienić barawę/natężenie światła. Fajny bajer, nic bez czego by się nie można obejść ale jak może trochę ułatwić życie to czemu nie.

Opublikowano (edytowane)

Ja tam smart home lubię, ale bez przesady. Rolety, sterowanie ciepłem i piecem (+ sterownik w każdym pokoju), smart zamek, bramy garażowa i wjazdowa sterowana z poziomu CarPlay czy sterowanie światłem - to są bardzo spoko rzeczy. 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano
18 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Jak pisałem - ja kompletnie nie wiem gdzie jest problem, a jak teraz się pojawia "ustawianie wyłączania" to już w ogóle. 

Nie, nie mają ;) 

Na pewno w samych Chinach ryzyko jest dużo większe, bo tam istnieje cały ten kretyński system oceny społecznej. 

 

 

 

Ok, twórz problemy dalej :) 

Tyle, że nie doczytałeś, bo:

 

https://autoblog.spidersweb.pl/autobusy-yutong-zdalne-wylaczenie-norwegia 

 

 

Zatem problem zaistniał tylko w chińskich autobusach. A twoje ekstrapolowanie tego na wszystkich producentów nie ma pokrycia w materiale - nawet tym dotyczacym tych konkretnych autobusów. 

Problem jest w twierdzeniach: mogę słuchawki, mogę radio on kiedy auto off, ja nic takiego nie muszę, raz ustawiam zasady, potem żadnych słuchawek, żadnego raio on/off.

Mają, tylko jesteś tego nieświadomy. 

My żyjemy w chinach? Ciekawe

I co ten artykuł ma udowadniać, to samo piszą w nim o chińskich autach, albo autor jest naiwny, albo z grupy znajdę coś na chińczyka, mimo że europejczycy/amerykanie robią to samo. Europejskie auta tak samo zbierają informacje o klientach, każdy produkt podłączony do sieci to robi, czy to auto, telefon, lodówka, czy pralka.

Takie mamy czasy.

 

Opublikowano
10 godzin temu, KiloKush napisał(a):

Ależ to są kur*%. Nowe przepisy dowalą wszystkim. A Banany dalej będą jeździć z pięcioma zakazami 300 kmh w mieście i chwalić się tym na internecie podpisując się własnym imieniem i nazwiskiem. Ale policja będzie miała w dupie ich szukanie, a sądy ich ukaranie.

 

https://auto.dziennik.pl/aktualnosci/artykuly/10568075,trzy-wykroczenia-i-tracisz-prawo-jazdy-na-zawsze-minister-to-dopiero-poczatek.html

W Polsce kary za wykroczenia są wciąż zbyt niskie, kontroli jest zbyt mało. Ludzie jeżdżą z pięcioma zakazami prowadzenia pojazdów, 100 km/h na 50 km/h w mieście, jedziesz lewym pasem Eską 130 km/h (czyli przekraczasz o 10 km/h) a oni siadają na zderzaku.

 

Łapy ucinać się powinno... Sam lubię dać urwie miodu na prostej czy zakręcie, ale jak jest pusto bo najwyżej uszkodzę sam siebie, a nie przy wysokim natężeniu ruchu. 

Opublikowano
2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

Problem jest w twierdzeniach: mogę słuchawki, mogę radio on kiedy auto off, ja nic takiego nie muszę, raz ustawiam zasady, potem żadnych słuchawek, żadnego raio on/off.

Nope. Problem jest w Twoim twierdzeniu, że rozwiazanie z wyłączaniem radia/BT przy otwarciu drzwi jest bez sensu. Może dla CIebie- tego nie neguję. Ale cały czas piszę, że dla mnie to rozwiązanie jest bardzo spoko. Dużo lepsze niż to co Ty proponujesz. 

Nie słucham muzyki z auta krącąc się przy nim, bo jedyna sytuacja w której coś takiego robię to jego mycie, a wtedy drzwi i szyby są zamknięte - używam więc słuchawek, co ma zdecydowanie większy sens :) 

 

DLatego cały czas piszę o sobie i dlaczego MOIM ZDANIEM takie rozwiązanie ma sens. 

2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

Mają, tylko jesteś tego nieświadomy. 

NIe zgadzam się - z tego co wiem i oczym zapewnia WP29, jest inaczej :) 

2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

My żyjemy w chinach? Ciekawe

Nie, nie żyjemy. Nie musisz więc na siłę bronić chińskich producentów, nie dostaniesz za to pozytywnych punktów oceny społecznej :) 

2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a):

I co ten artykuł ma udowadniać, to samo piszą w nim o chińskich autach, albo autor jest naiwny, albo z grupy znajdę coś na chińczyka, mimo że europejczycy/amerykanie robią to samo. Europejskie auta tak samo zbierają informacje o klientach, każdy produkt podłączony do sieci to robi, czy to auto, telefon, lodówka, czy pralka.

Takie mamy czasy.

 

Ten artykuł udowadnia, że jest inaczej niż napisałeś. 

Autor przynajmniej odwołuje się do źródeł, a nie tylko do swojego - niczym nie uzasadnionego - zdania, jak Ty. 


Tak, zbierają dane o klientach, ale zbieranie danych o klientach nie równa się możliwość zdalnego zablokowania pojazdu. To nie jest to samo. 

 

 

 

Opublikowano
14 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Ja tam smart home lubię, ale bez przesady

Dokładnie. Zajmuję się tym zawodowo i tez uważam, że nie ma co przesadzać. Chłopy na grupkach już tak cudują, że ostatnio było pytanie o integrację smart deski klozetowej z home assistantem. Nie żartuję :E 

  • Haha 2
Opublikowano
5 minut temu, SylwesterI. napisał(a):

I co ten artykuł ma udowadniać, to samo piszą w nim o chińskich autach, albo autor jest naiwny, albo z grupy znajdę coś na chińczyka, mimo że europejczycy/amerykanie robią to samo. Europejskie auta tak samo zbierają informacje o klientach, każdy produkt podłączony do sieci to robi, czy to auto, telefon, lodówka, czy pralka.

Takie mamy czasy.

 

dokladnie. takie mamy czasy. globalizacja, to nie tylko przewalanie wegla z jedno konca swiata na drugi, ale tez przeplyw technolgii. to tez integracja uslug. nakrecanie sie, ze jest to zle, albo ze zblliza nas do konca swiata i "oszukiwanie" sie, ze ma sie wplyw na to, ze nie bedzie sie mniej lub bardziej czescia tego procesu, troche pachnie mi tutaj juz "foliarstwem" i "chinska-fobia". 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Być ładnym i się tak oszpecić... nie wiem czym to jest spowodowane, czy faktycznie strzępkiem mózgu czy ogólnym stereotypom że kobieta bez "lifitingu" jest brzydka.
    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...