Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, Element Wojny napisał(a):

Obok niedziałających emulatorów CP2077 było kolejnym powodem, dla którego zmieniłem czerwonych na zielonych. 

Racja ale gra dziala technicznie tak samo dobrze jak na nvidia, tu nie ma problemow ze odpalasz gre i jest cos gorzej jak na nvidia, poza wydajnoscia oczywisice. To tylko problem z launcherem.

Opublikowano
6 minut temu, Phoenix. napisał(a):

gra dziala technicznie tak samo dobrze jak na nvidia

Teraz zapewne już tak, ale kiedyś tak nie było. Do dziś uważam, że mój ostatni Radek 6700XT Powercolora to była najlepsza karta jaką miałem w życiu jeśli chodzi o jakość wykonania i kulturę pracy, ale w CP2077 ta karta ginęła i to nawet w porównaniu do słabszego 3060Ti, a po włączeniu RT to już w ogóle była kpina totalna zarówno w fps'ach jak i jakości samego RT względem Nvidii.

 

Ciekaw jestem jak obecne Radki sobie radzą pod tym względem. 

 

 

Opublikowano
7 minut temu, Element Wojny napisał(a):

ale kiedyś tak nie było

Nie bylo bo nie bylo RDNA4, a uwazam, ze to jedyna kompletna archi poki co od AMD, ktora moze konkurowac jakkolwiek z nvidia w swoim segmencie cenowym. 6700XT to RDNA2, a ten gen byl dobry tylko w rasterze i nic wiecej. I mowie to ja, osoba, ktora miala 5070/5070ti/5080 i przesiadla sie na 9700XT na przykladzie cyberka ;)  Mysle, ze kolejny gen AMD bedzie bardzo ciekawy i jeszcze wiecej nadrobia, a nvidia pewnie znowu wylozy lache i zwiekszy moc ale w AI :D 

AMD nadal jest w tyle pod pewnymi wzgledami za nvidia no ale tutaj jak zwykle cena "rekompensuje" ;) 

  • Upvote 2
Opublikowano

Przechodzę w końcu Cyberka. Poprzedni razem odbiłem się na początku aktu 2, przy drugim podejściu przy prologu, aktualnie jestem zdeterminowany aby skończyć grę :P

 

Gra ma dalej dużo baboli graficznych i glitchy. Mam 15h na liczniku i sporo już przenikania przez obiekty, materializowania się nagle postaci i samochodów, nagłych zmian póz postaci widziałem. Raz musiałem powtarzać wyścig bo Clair się zglitchowała w samochodzie, nie dało się ani wysiąść ani nic innego zrobić. Po ponownym wczytaniu gdy Clair mnie odwiozła tym razem bez problemów, to jak wysiadłem z auta to ruszyła i mnie przejechała :E Sporo takich głupich baboli w grze dalej jest.

Opublikowano (edytowane)
W dniu 26.10.2025 o 12:33, Ryszawy napisał(a):

To chyba zależy od implementacji. W Cyberku od zawsze był tylko RT, PT dodali znacznie później i to liczy oświetlenie zupełnie inaczej, więc może stary RT jest wtedy odstawiany na boczny tor. W Alanie 2 to wyglądało tak jakby PT było tą najwyższą możliwą opcją RT do ustawienia, ale tam to było od poaczątku, więc ma to sens.

 

AI mówi tak: "Ray tracing is the general technology of simulating how light travels by tracing rays from a camera into a scene, while path tracing is a specific, more advanced algorithm that builds on ray tracing by tracing numerous random paths of light rays bouncing through the scene to simulate more complex and realistic global illumination. Think of ray tracing as a basic tool, and path tracing as a more complex application of that tool that is computationally more expensive but produces more photorealistic results."

 

Czyli PT to taki wypasiony RT ;) ale w grach to po prostu może być inny silnik, tak chyba jest w CP2077, bo u Redów był najpierw RT, Potem Uber RT a później PT. W Alanie Wake 2 wygląda to bardziej logicznie, ponieważ PT jest w systemie od samego początku i działa jako naturalne rozszerzenie technologii. W Cyberpunku widać, że silnik rozwijał się stopniowo: najpierw RT, potem ulepszony Uber RT, a dopiero potem Path Tracing, który całkowicie zmienia podejście do renderowania. Kiedy po raz pierwszy uruchomiłem PT, szczerze mówiąc, siedziałem i po prostu przyglądałem się szczegółom w grze, wszystko wydawało się takie inne. Czasami po takich momentach „wow” robię sobie krótką przerwę, żeby dać mózgowi odpocząć. Mogę przełączyć się na coś łatwiejszego, na przykład kiedyś przeczytałem recenzję na stronie weiss casino, żeby trochę się odprężyć. A po powrocie do gry jest o wiele wyraźniejsze, gdzie różnica jest naprawdę techniczna, a gdzie to tylko marketing. Path Tracing wygląda fajnie, ale też obciąża kartę graficzną jak szalona, więc dobrze, że jest opcją, a nie wymogiem.

Będę wiedział, dzięki! Właśnie pobieram grę. To będzie mój pierwszy raz!

Edytowane przez felixbriar

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...