Skocz do zawartości

Techniki rekonstrukcji obrazu w grach - NVIDIA DLSS, AMD FSR, Intel XeSS, Sony PSSR oraz inne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, sideband napisał(a):

Podmień w Last of US Part 1 to nawet gry nie odpalisz :E

 

A z czym jest problem bo ja nigdy nie mialem w tej grze problemu z podmiana.

 

Beznazwy.thumb.jpeg.a7135ec2854d98a1dcf991b95cfe7eb3.jpeg

15 minut temu, Kyle napisał(a):

W ShadowOfTheTombRaider (mam starą wersję) wystarczy w aplikacji nVidia wybrać najnowszy DLSS, by działał DLSS4. Co ciekawe podmiana pliku w grze absolutnie nie ma na nic wpływu ;) 

Nie uzywam app nvidia ale swapperem zajmuje to 2 klikniecia myszka podmiana pliku i wbicie presetu w kazdej grze gdzie nie ma natywnie noej wersji Transformera.

Opublikowano (edytowane)

U mnie wywala grę z miejsca jak w locie sterownik podmienia to jest ok, ale dopiero od 572.xx

Ale ten typ tak ma ta gra i tak jest popsuta. Jakiś czas temu zostało poruszane w temacie o tej grze, która nadal się wywala.

Edytowane przez sideband
Opublikowano

Tak na pewno to od sterów. Zajrzyj do tematu o tej grze. Problem z DLSS to i tak pikuś. Trzeba się nieźle namęczyć by skończyć tą grę niektórzy odpadają ze względu na liczbę crashy. Nie widziałem w życiu drugiej tak spapranej gry. Dwójke też zaczęli psuć kolejnymi latkami dobrze, że skończyłem grę wcześniej.

Opublikowano

Wejdź w temat gry bo wyciągasz błędne wnioski. Niektórzy nie ogarniają, że ta gra dostała pierdyliard łatek. Tak samo jeden z drugim nie rozumieją, że gra sypie się od pewnych leveli dosłownie co kilkanaście minut. Niektórzy odpalali gierkę na 1h początek i pitola, że wszystko jest ok. Gdzie problemów nie ma na obecnej wersji gry.

 

Dwójke popsuli, ale od strony CPU.

Opublikowano

TLoU ograłem w ciągu pierwszych 6-7 tygodni od premiery. TLoU 2 grałem tez na premiere, a ostatnio uruchamiałem i grałem z miesiąc temu.

 

Czytałem o problemach (zwlaszcza jedynki), ale osobiście myślę ze większość problemów (zwłaszcza tych najwiekszych) mnie ominęła. Konfiguracji sprzętowych jest taka ilość ze nie wszystkie objawy muszą występować u każdego gracza. I zeby nie bylo to jedynke ogrywałem na nie najnowszym juz wtedy RTX 2080 Ti i i7 10700K.

 

Co do dwójki to już ogrywałem na nowszym PC z 9800x3d i 4080 super

Opublikowano
19 godzin temu, sideband napisał(a):

Wejdź w temat gry bo wyciągasz błędne wnioski. Niektórzy nie ogarniają, że ta gra dostała pierdyliard łatek. Tak samo jeden z drugim nie rozumieją, że gra sypie się od pewnych leveli dosłownie co kilkanaście minut. Niektórzy odpalali gierkę na 1h początek i pitola, że wszystko jest ok. Gdzie problemów nie ma na obecnej wersji gry.

Ja powyżej pewnej wersji nigdy już nie aktualizowałem dalej, gierka ukończona wszystkie misje bez wysypywania %-)

Opublikowano

Czemu w CP2077, jak włączam Ray Reconstruction (w PL "Tryb Rekonstrukcji Promieni Światła DLSS", to jest to?), to następuje spadek fps o 19%?

Według tego powinien być delikatny wzrost:

obraz.thumb.png.3df99b7028d22337a22665714f281ab9.png

 

RT włączone, PT wyłączone. Sprawdzałem na PT włączonym, to też jest wyraźny spadek fps z włączonym RR.

Opublikowano
12 minut temu, wamak napisał(a):

RT włączone, PT wyłączone. Sprawdzałem na PT włączonym, to też jest wyraźny spadek fps z włączonym RR.

Nie sprawdzałeś pewnie czy DLSS tranformer czy CNN... Ampere bardzo traci na wydajności z RR na transformerze, a masz rtx3080ti...

Opublikowano (edytowane)
5 minut temu, musichunter1x napisał(a):

Nie sprawdzałeś pewnie czy DLSS tranformer czy CNN..

Na CNN też spadek wydajności (o 7%). Sprawdzałem też tryby jakość i zbalansowany.

Edytowane przez wamak
Opublikowano (edytowane)
23 minuty temu, wamak napisał(a):

Według tego powinien być delikatny wzrost:

Bo masz Ampere ,ktore nie ma takiej mocy obliczeniowej jak chociazby Ada.

Nowe RR jest liczone przez nowy model AI i wymaga wiecej mocy.

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 1
Opublikowano

@musichunter1xA możesz sprawdzić na RTX 3070 jak to wygląda z RR? Wg TPU, gdzie wkleiłem screen, powinien być wzrost.

4 minuty temu, Phoenix. napisał(a):

Nowe RR jest liczone przez nowy model AI i wymaga wiecej mocy.

Ok, czyli test na TPU (tam są też Ampere na wykresie) jest nieaktualny.

Opublikowano
Godzinę temu, wamak napisał(a):

@musichunter1xA możesz sprawdzić na RTX 3070 jak to wygląda z RR? Wg TPU, gdzie wkleiłem screen, powinien być wzrost.

Ok, czyli test na TPU (tam są też Ampere na wykresie) jest nieaktualny.

Tak, najpewniej nieaktualny. U mnie spadki były, ale testowałem dopiero na nowszych DLSS i na CNN nie zwróciłem zbytnio uwagi, aby mnie pamięć nie zawodziła, a już nudzi mnie ciągłe testowanie CB2077. :P

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie wiem czy już było omawiane, ale ciekawy jestem czemu DLSS4 FG jest uważany za "lepszy" niż FSR3/4 FG? Ja nie widzę różnicy między nimi.. jeśli już to wydaje mi się że latency jest mniejsze w DLSS4 FG (w porównaniu do FSR3 FG + Anti Lag2 oczywiście), ale nie wiem czy to mi się wydaje czy serio, bo różnica jest bardzo mała albo jej nie ma. Natomiast w jakości obrazu generowanych klatek nie widzę różnicy. Jest różnica w obrazie w samym upscalingu FSR4 vs DLSS4, ale w frame gen nie widzę żadnej... A wy co myślicie ?

 

Zastanawiam się w kontekście zapowiedzianego ML based framegeneration do FSR4. Cytując klasyka: Komu to potrzebne jest?

Opublikowano
1 godzinę temu, HappyLittleGamer napisał(a):

ale ciekawy jestem czemu DLSS4 FG jest uważany za "lepszy"

Może działa szybciej, ale dla mnie artefakty które są w DLSS4 są bardziej widoczne niż te z DLSS3. W DLSS4 są jakby bardziej "ostre", DLSS3 miało je bardziej "rozmyte" co też dla mnie mniej rzucało się w oczy.

Opublikowano (edytowane)

Pokaz te artefakty gdzie ty je widziesz, obraz z DLSS4 czesto gesto wyglada lepiej niz TAA i jest bardziej szczegolowy, wtedy nikt o TAA nie mowi ze sa niby jakies artefakty i o mydelku fa jakie daje TAA.

58 minut temu, cichy45 napisał(a):

artefakty które są w DLSS4 są bardziej widoczne niż te z DLSS3

Totalna bzdurka.

Edytowane przez Phoenix.
  • Upvote 2

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...