GordonLameman 8 432 Opublikowano 24 Września Opublikowano 24 Września @marko chciales przykład ludzi, którzy poza fanami BEV, od razu po zakupie piszą jaki to wspaniały zakup. Masz - Petru 1
Kakarotto 727 Opublikowano 24 Września Opublikowano 24 Września Śnieg, deszcz, mróz lub upał, czy to w dzień czy w nocy... Od kiedy wielosezony na kołach, jakoś się tym się przejmuję. 2
Totek 774 Opublikowano 24 Września Opublikowano 24 Września Ja mam dwa komplety, na lato ładna felga i deszczowa opona, bo latam głównie wieczorami i nocami. Na zimę felga wizualnie śmietnik i dobra oponka, bo jak na wsi zawieje albo po deszczu droga namoknie to mam mały offroad.
Petru23 249 Opublikowano 25 Września Opublikowano 25 Września (edytowane) 16 godzin temu, GordonLameman napisał(a): @marko chciales przykład ludzi, którzy poza fanami BEV, od razu po zakupie piszą jaki to wspaniały zakup. Masz - Petru Nie rozpędzaj się zbytnio... Edytowane 25 Września przez Petru23 1
GordonLameman 8 432 Opublikowano 25 Września Opublikowano 25 Września 22 minuty temu, Petru23 napisał(a): Nie rozpędzaj się zbytnio... Bo? Mój przepływomierz jest poza Twoim zasięgiem 1
Petru23 249 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) I jak do pracy dojechać, skoro wszędzie letnie na kołach? Gdzie jest wtedy "bezpieczeństwo" i "odpowiedzialność" wynikająca z posiadania opon sezonowych w tym premium? Czy zmieniacie na szybko w zależności co zastaniecie rano za oknem Edytowane 2 Października przez Petru23 1 2
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Ja tam dojadę do pracy na letnich w taką pogodę. Jest sucho, asfalt ogrzewany jest przez słońce Za to ty na wielosezonowych nie powinieneś wyjeżdżać w śnieg, a ja wtedy pojadę. 2 1
TheMr. 2 602 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Zmiana opon kiedy średnia dobowa temperatura przekracza jeszcze 15 stopni? Na zachodzie za tydzień będzie 20 stopni Nic się nie stanie jeśli na letniej ktoś dojedzie do pracy z rana… Niektore wielosezony mają lepsze staty niż średnia półka zimowych także Ale wtedy gorzej się sprawują latem.
Petru23 249 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 44 minuty temu, GordonLameman napisał(a): Ja tam dojadę do pracy na letnich w taką pogodę. Jest sucho, asfalt ogrzewany jest przez słońce Za to ty na wielosezonowych nie powinieneś wyjeżdżać w śnieg, a ja wtedy pojadę. A dlaczego nie powinienem? 1 1
galakty 3 312 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Kłótnie o wielosezon, a wiele aut jeździ na 8-10 letnich oponach także ten. 1
larry.bigl 452 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) Ja problemu nie mam bo dojeżdżałem zimówki latem które na śmietnik ida teraz na zimę zima mnie nie zaskoczy aż tak. A tak poważnie to na zimę zastanawiam się jednak między: Nokian Tyres Snowproof 1 245/45 R17 99 V FR XL Falken Eurowinter HS02 PRO 245/45 R17 99 V XL FR Edytowane 2 Października przez larry.bigl
Grolshek 516 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Godzinę temu, TheMr. napisał(a): Zmiana opon kiedy średnia dobowa temperatura przekracza jeszcze 15 stopni? Na zachodzie za tydzień będzie 20 stopni Nic się nie stanie jeśli na letniej ktoś dojedzie do pracy z rana… Niektore wielosezony mają lepsze staty niż średnia półka zimowych także Ale wtedy gorzej się sprawują latem. Dobry wielosezon jest średni w lato i średni w zimę. Ale w okresie przejściowym jest przekozacki. Dzwony najczęściej zdarzają się kiedy tak jak teraz zmrozi i na letnich twardych gumach naciskasz na hamulec i wjeżdżasz komuś w tyłek. Zaraz się zacznie: to trzeba umieć jeździć, trzeba trzymać dystans itp. pierdoły od miszczów kierownicy.
dannykay 620 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 4 minuty temu, Grolshek napisał(a): trzeba trzymać dystans itp. Nic mnie tak nie wk5$%wia za kierownicą, jak debile przyklejeni do mojego tylnego zderzaka. Migam przeciwmgłowymi aż zrozumie. 1
Grolshek 516 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 3 minuty temu, dannykay napisał(a): Nic mnie tak nie wk5$%wia za kierownicą, jak debile przyklejeni do mojego tylnego zderzaka. Migam przeciwmgłowymi aż zrozumie. Trzydzieści lat jeżdżę codziennie samochodem w tym po całej Europie. Może sobie mrugać, naciskać stopy, zwalniać i tak to nic nie da. Jedyna opcja to zamontować nielegalny wyświetlacz z ładnym napisem na tylnej szybie lub jeszcze bardziej nielegalne halogeny walące po oczach do tyłu.
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 2 godziny temu, Petru23 napisał(a): A dlaczego nie powinienem? Bo nie wyrabiają 1 2
LionCFS 35 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 32 minuty temu, GordonLameman napisał(a): Bo nie wyrabiają Na letnich się jeździło po białym nie raz i wyrobiły. Zależy jaki drajwer jedzie. 1
Petru23 249 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października 2 godziny temu, Grolshek napisał(a): Dobry wielosezon jest średni w lato i średni w zimę. Ale w okresie przejściowym jest przekozacki. Dzwony najczęściej zdarzają się kiedy tak jak teraz zmrozi i na letnich twardych gumach naciskasz na hamulec i wjeżdżasz komuś w tyłek. Zaraz się zacznie: to trzeba umieć jeździć, trzeba trzymać dystans itp. pierdoły od miszczów kierownicy. Dokładnie tak. Aczkolwiek uważam, że dobry wielosezon (a raczej premium) nie jest gorszy od sezonowej "normalnej", nie premium o ile nie jeździmy na granicy możliwości opon. Kwestia tylko myślenia i nie wychodzenia z założenia, że to opony mnie uratują to ładuje się w zakręt na maxa. Sytuacji skrajnych, w których wielosezon się podda jest znacznie mniej niż takich, w których pokaże swoją wyższość. Czyli tak gdzieś od października do marca gdzieś, gdzie amplitudy dobowe potrafią być znaczące. Zimy są już ciepłe i mokre. Jedynie lato daje popalić w okresach temp dajmy ta to 25-30C+, ale sumarycznie ile takich dni jest? 1 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października (edytowane) Przeglądałem wiele testów opon i wychodziło ze na śniegu dobre wielosezony nie ustępują dobrym zimowym za mocno, za to breja, czy mokre w okolicach 0-10'C biją na głowę jesli chodzi o hamowanie czy przyczepność. Na lodzie wszystkie opony są do 4 liter. Generalnie to kierowca i tak jest najlepszym gwarantem bezpieczeństwa o ile wie co robi. W naszym klimacie obecnie lepiej mieć wielosezon na zime,wiosne i jesień, a latem letnie. Ale wielosezon wielu wystarczy na cały rok. Edytowane 2 Października przez SylwesterI. 1 1
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Godzinę temu, Petru23 napisał(a): Dokładnie tak. Aczkolwiek uważam, że dobry wielosezon (a raczej premium) nie jest gorszy od sezonowej "normalnej", nie premium o ile nie jeździmy na granicy możliwości opon. Kwestia tylko myślenia i nie wychodzenia z założenia, że to opony mnie uratują to ładuje się w zakręt na maxa. Sytuacji skrajnych, w których wielosezon się podda jest znacznie mniej niż takich, w których pokaże swoją wyższość. Czyli tak gdzieś od października do marca gdzieś, gdzie amplitudy dobowe potrafią być znaczące. Zimy są już ciepłe i mokre. Jedynie lato daje popalić w okresach temp dajmy ta to 25-30C+, ale sumarycznie ile takich dni jest? A czemu nie można myśleć na letnich? Ja mam auto w garażu - rano było 2 stopnie, ale jak ja ruszałem auto to już 10. Cała ta nitka o tym jaki to zadowolony jesteś z tych opon przypomina mi neofitów obojętnie jakiej wiary. 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Przy temperaturze ponizej 10'C letnie już mają pogorszone parametry, szczególnie jak 10'C ma powietrze a nie podłoże 1 1
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Teraz, SylwesterI. napisał(a): Przy temperaturze ponizej 10'C letnie już mają pogorszone parametry, szczególnie jak 10'C ma powietrze a nie podłoże I co z tego, apostole opon całorocznych? Wybralem inaczej i wymieniam opony w okolicach połowy października. opony całoroczne to średniaki - mnie nie pasują. Jak masz z tym problem to trudno. Możesz sobie pozmyślać jakieś zagrożenie. Mam to gdzieś 1
SylwesterI. 865 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Popuścić gumkę bo widać ze uwiera. Napisałem ogólnie znane zasady, a że ty masz problem z panowaniem nad sobą, mi to lotto, co tam forumowy nolife sądzi
galakty 3 312 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Powtórzę się, dyskutujecie czy lepsze takie czy takie, a pewnie 50% jak nie więcej jeździ na śmietnikach, a nie oponach. Mój wujek na wsi kupił ostatnio 7 letnie używane... I mówi że super się jeździ. A tu nowa całoroczna jest FUJKA 1 1
GordonLameman 8 432 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października @SylwesterI. Jeśli kogoś uwiera to Ciebie, bo to ty lubisz pouczać innych co powinni robić Praca pozwala mi na pisanie w jej trakcie. Je musisz zazdrościc 3 minuty temu, galakty napisał(a): Powtórzę się, dyskutujecie czy lepsze takie czy takie, a pewnie 50% jak nie więcej jeździ na śmietnikach, a nie oponach. Mój wujek na wsi kupił ostatnio 7 letnie używane... I mówi że super się jeździ. A tu nowa całoroczna jest FUJKA Ja dyskutuję o sobie. A jeżdżę na WinterContact ts870p. z zasady nie jeżdżę na starych oponach. I raczej nikt tu na takich nie jeździ.
galakty 3 312 Opublikowano 2 Października Opublikowano 2 Października Ja tam całoroczne ale świeże, max 4 lata. Jak robię 8-10k rocznie po wielkopolsce to sorry ale zimówek nie będę kupował. Jakbym miał na wschodzie kraju albo w górach to owszem. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się