Skocz do zawartości

Wybieramy opony (letnie, zimowe czy też wielosezon)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Właśnie wczoraj się wkurzałem, bo stoi przede mną hybryda i rusza delikatnie i sprawnie, a ja łutututut w miejscu mielę i dopiero ruszam xD 

I to zwykła Corolla z napędem na przód, jakby miała silnik elektryczny na tylnej osi to w ogóle...

 

Ja wiem że opony dużo robią, ale różnica była taka jakbym miał letnie, a on zimowe. I nagle taka Dacia z silniczkiem z tyłu nie wydaje się głupia :E 

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

To prawda, ruszanie w Toyocie jest mega płynne. Skubańce dopracowali ten aspekt do perfekcji.

7 minut temu, galakty napisał(a):

I nagle taka Dacia z silniczkiem z tyłu nie wydaje się głupia

 

No ten nowy Bigster 4x4 to podwójna hybryda - raz, że na gaz a dwa, że mild hybrid. To jest bardzo sensowny samochód :)

Edytowane przez trepek
  • Like 1
Opublikowano
1 minutę temu, galakty napisał(a):

No właśnie nie, wrzucał ktoś testy że Laguna 3 wypada lepiej :D 

A konstrucyjnie zaraz 20lat, jakies volvo z 2015 to juz w ogóle pewnie niszczy ta dacie pod tym względem. 

Opublikowano
8 minut temu, Gret napisał(a):

Czy aby na pewno? 

Blacha się starzeje.

 

5 minut temu, galakty napisał(a):

No właśnie nie, wrzucał ktoś testy że Laguna 3 wypada lepiej :D 

Podrzuć linka :) Tylko do testu, gdzie testują 10 letni samochód vs nowa Dacia.

Opublikowano
4 minuty temu, trepek napisał(a):

No ok, jak znajdziesz to wrzuć test porównawczy 10 letniego samochodu, takiego co już przejechał powiedzmy te 100 czy 150 tys km vs nowa Dacia, przetestowanego wg obecnie obejmujących założeń.

I co ma 150k zmienić jeśli chodzi o elementy konstrukcyjne? Przecież nie rdzewieją i się nie rozpadają. 

 

No ale dobra, możesz sobie wziąć inne obecne auto i porównać z Dacią. Pewnie Polo czy Megane wygra i tak. To Ty mi zakładasz błąd, więc udowodnij. 

Opublikowano (edytowane)

Nie, nie mam takiego testu. Wiem, że samochody się zużywają. Powstają mikropęknięcie metalicznej struktury stali, do tego nastepuje jej relaksacja, zmęczenie spawów i zgrzewów. Siłą rzeczy samochód 10 letni nie może być tak samo wytrzymały jak wtedy, gdy był nowy.

 

Pamiętam jeszcze z papierowego wydania AŚ, jak przeprowadzili crash test używanych samochodów (to było lata temu, nie będę rzucał dat bo nie pamiętam). To były bodajże dwa fordy escorty, ich wiek wynosił tyle co średnia wieku używanych aut w Polsce a więc ok 12-13 lat. Jeden ford mocno zmęczony życiem, drugim cycuś malinka.  Oczywiście ten drugi ford wypadł lepiej ale i tak gorzej niż w crash testach, gdy był nowy.

 

EDIT:

Dobra, pojebało mi się i z fordami to był test boczny:

https://www.youtube.com/watch?v=sNITyes-ATM

 

W tym momencie to nie pamiętam kto porównywał jakie samochody. Byłem przekonany, że to ten test. Mniejsza z tym, to było za czasów jak sam jeździłem samochodami zbliżającymi się do pełnoletności i delikatnie mówiąc - nie nastroił mnie optymistycznie tamten test. Stąd to pamiętam.

Edytowane przez trepek
Opublikowano

Tyle, że Escorty gnily na potęgę. 

Jak samochód jest dobrze skonstruowany, to raczej dalej będzie bezpieczny. 5 bieg kiedyś robil fajne testy:

Minimum 4 letnia (przedlif, test 2008)  Laguna vs drzewo przy 88km/h (!):

 

Maly amochód 5 gwiazdkowy projektowany jak wszystkie Renówki z tamtych lat z priorytetem bezpieczeństwa vs duże Volvo, o którym się mówio, że jest bezpieczne, ale w z lat gdy nie testowano tego (a w reklamach zrzucania z dachu używano samochodów z dospawanymi wzmocnieniami):

 

I jeszcze 5 gwiazdkowa osobówka vs terenówka na ramie (czyli coś co powinno Espace rozjechać:

 

  • Like 1
Opublikowano

Wpadła mi w ręce gazeta z testami opon. Gazeta niemiecka żeby nie było :E 

 

Zima 225/40/18

1. Michelin Pilot Alpin 5

2. Dunlop Winter 

3. Bridgestone Blizzak 6

4. Kumho WinterCraft WP52+
5. Goodyear UltraGrip Performance 4

6. Hankook Winter i*Cept evo4

7. Continental WinterContact TS870P

 

Pirelli na 10, BFGoodrich G Force Winter 2 n 12. 
 

Wielosezon 225/50/17

 

1. Vredestein Quatrac 

2. Continental AllSeasonContact 2 

3. Michelin CrossClimate 2 

4. Goodyear Vector 4Seasons Gen3 

5. Pirelli Cintuarto All Season SF3 

6. Dunlop All Season 2 

 

Dunlop niesamowita trwałość 67 kkm. 
 

Jeśli chcecie więcej danych na temat hamowania i różnic między zimową a letnią mogę wkleić ;) 

 

Całoroczne 215/55 R17 

 

1. Nokian Seasonproof 2 

2. Michelin CrossClimate 2 

3. Continental AllSeasonContact 2

4. Vredestein Quatrac Pro+

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   2 użytkowników


×
×
  • Dodaj nową pozycję...