Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
7 minut temu, TheMr. napisał(a):

Wulkanizator to założy wszystko, szkoda byłoby stracić dowód przy kontroli w razie :E Rozmowę miałem z diagnostykiem na stacji, bo się go zapytałem jak on to widzi. 

Więc chyba nie warto oszczędzać, stracisz dowód i na złych oponach będziesz w plecy i tak zmuszony kupić prawidłowe.

Opublikowano

Opony to wrzucę sobie do kolejnego samochodu po prostu, ale byłem po prostu ciekaw, bo sam diagnosta nie był przekonywujący, powiedział że musi się upewnić :E Trzeba będzie pojeździć na tych XL przez te dwa tygodnie, dopóki nie dojdą GY Cargo z C.

W dowodzie nie ma napisanego nic na temat nośności albo jakich opon używać, a w Internecie nic nie mówią na ten temat :) 

Opublikowano

Przy takim setupie opony sobie poradzą. 
Tfu tfu odpukać obawiałbym się tylko kolizji (zwłaszcza za granicą) i skrupulatną weryfikację auta via wymogi homologacyjne...
Przy rutynowej kontroli nikt raczej patrzeć na coś więcej poza stanem bieżnika raczej nie będzie.

Dwa zapewne jest tu też kwestia opony 'osobowej' vs modele stricte pod auta dostawcze (te z C);
X/naście lat temu pamiętam siakiś test opon 'dostawczych' i osiągami odstępowały od modeli osobowych...

Aczkolwiek jak to typowy Polak: nie znam się, a swoje musiałem napisać...

Opublikowano
W dniu 14.11.2024 o 12:28, Krzysiak napisał(a):

U mnie jedno auto na wielosezonie od hankook, więc na szczęście tylko w jednym musze zmieniać :E 

Odkąd wszedłem w całoroczne, mało wątpliwe jest abym wrócił do sezonowych. Obecnie "dokańczam" Goodyear V4S 2-gen. Trzeba tylko pamiętać, ażeby co jakiś czas przełożyć tył na przód, bo osie zużywają się nierównomiernie.

 

W dniu 14.11.2024 o 15:32, TheMr. napisał(a):

Czy różnica 50kg nośności robiłaby dla was różnice przy wyborze opony? Pewien diagnostyk robi mi wykład że do Renault Traffic nie mogę założyć opon wzmocnionych XL o nośności 850kg, muszą być C - 900kg. 200kg na całym samochodzie, 3.6t vs 3.4t. 

Ekspertem nie jestem, ale osobiście trzymałbym się parametrów podawanych przez producenta. Opona to jeden z najważniejszych elementów pojazdu. 

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Updejt. 
 

Opony XL mogą być montowane do samochodów takich jak Renault Traffic, VW Caravelle, czy ogólnie większych busów, różnica polega na tym że samochody bez szyb muszą mieć C bo są uznawane już za dostawcze. Info prosto z centrali diagnostycznej. Także GY które założyłem będą na dłużej, a 300 zł zaoszczędzone na oponie. 

Edytowane przez TheMr.
  • Upvote 1
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Wymieniać wielosezon? :E 

 

Dodatkowo: 

 

IMG_3919.jpeg
 

A tak poważnie. Moja rodzina wymieniła tydzień temu, u siebie jeszcze poczekam na bardziej letnie warunki w samochodzie w którym mam trochę więcej koni, a w roboczych siedzi wielosezon. 

Edytowane przez TheMr.
Opublikowano

Miesiąc temu byłem na przekładce z wyważeniem wielosezonów.

Uniknąłem przynajmniej kolejek. :D

 

Za miesiąc będzie dwa lata, jak jeżdżę na moich pierwszych całorocznych oponach i z tego doświadczenia, z całym przekonaniem, mogę stwierdzić, że było warto i różnic nie ma w jeździe.

 

Przynajmniej nie trzeba dwa razy w roku tradycyjnie "kolejkować się" i patrzeć w niebo, a drugi komplet opon/kół nie zajmuje miejsca.

Opublikowano
8 godzin temu, GordonLameman napisał(a):

Nikt jeszcze nie wymienił?

 

Ja właśnie siedzę w poczekalni i czekam na wymianę :) 

Pojechałem na wulkanizację, gdzie trzymają moje opony - najbliższy termin za tydzień XD 

  • Sad 3
  • 4 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Czy ktoś z Was jeździł na Pirelli Sottozero 3?

Są teraz w dobrej cenie tj poniżej 400zł/szt w rozmiarze 225/40R18. Wiem, że to opona sprzed kilku lat, ale nadal produkowana. W tej cenie można dostać Kumho WP 52+, która w testach wypada średnio.

Opublikowano (edytowane)

Mimo stażu (od 2013r) to z nowych opon w tym rozmiarze do 400,00 zł /szt. wciąż będą wypadać najsensowniej;
Realnie poza Kumho są jeszcze świeże Barum Polaris 6, ale nie uwierzę, żeby budżet przebił dojrzałe uhp...
(pomijam stado econo-azjatyckich);

A w temacie:
Jakoś tak wyszło, że Punto zjechało na stały adres pod koniec czerwca, więc finalnie wpadły letnie;
W temacie zakupowym wspominałem, że wybór padł na nowość Kumho, Ecsta Sport PS72, które są niejako następcą PS91 - oferując również rozmiary dla PS71 (Sport/Sport+);
Po aż jednej (pozytywnej) recenzji wzięte w ciemno, zwłaszcza że komplet nowych w 205/45/r17 wyszedł ~1320,00 zł;
Po 1. niecałym miesiącu wrażenia całkiem pozytywne, na pewno lepiej niż poprzednie Fuldy SportControl 2;

Edytowane przez serwal4
Opublikowano
2 godziny temu, Klima napisał(a):

Czy ktoś z Was jeździł na Pirelli Sottozero 3?

Są teraz w dobrej cenie tj poniżej 400zł/szt w rozmiarze 225/40R18. Wiem, że to opona sprzed kilku lat, ale nadal produkowana. W tej cenie można dostać Kumho WP 52+, która w testach wypada średnio.

Ja je miałem w Astrze K, ale na 17 calach. Takie se. Przebiłem jedna na krawężniku :E 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • ja wiem od kogo wy sa  owszem, stare metody politykow olewam wiec pisalem ze tracisz czas usprawiedliwiajac dokrecanie sruby. nie moge sie doczekac jak bedziesz robil to samo w czasie rzadow pisu    podwyzki sa nieakceptowalne ale od dekady (albo i zawsze) to czesc zycia w kraju rzadzonym przez nasze partie
    • x870e zdecydowanie lepsza. tylko cena też wyższa. Ale u nas ceny są w zł.😊
    • Bmw obecnie to jest żart, jeżeli patrzymy na relację ceny do wykonania.  Problem jednak jest powszechny i jak widzę gdzieś na konsoli środkowej (albo tunelu) piano black to z góry wiem, że będzie trzeszczeć   Tak w ogóle, już pomijając jakość materiałów foteli, plastików to generalnie jakość wykonania elementów, których nie widać (podwozie) też zakrawa na kpinę.    Ostatnio to mnie położyło na łopatki: https://youtu.be/JBdGyUwvydU?si=NPMS6_LUa6nMKAuX   Cudowne jest zwłaszcza to jedno łączenie blach z kilku centymetrową dziurą. Przyspieszona (w trybie turbo) biodegradacja w pakiecie 😉.   
    • True prawaczku, true. Jesteście tacy sami i stąd poparcie dla rosji, a poniekąd i islamu - patriarchat. Organizm podtrzymywany jest mądrością geniuszy. Ale rozumiem macie się za takich, spoko. Zbawcy świata, ale bez osiągnięć i bez partnerek z którymi umieją budować związki. No chyba że państwo im nakaże być tradycyjnymi, to będą obrońcami i rycerzami i utrzymywać. Jasna sprawa. Że też nie chcą wbrew wam tego wprowadzić, chcą doprowadzić do zagłady. A zaczęli od covidu  potem feminizm i incel się stworzył który chce kochać kobietę, a nie może. Szkoda że miłość utożsamia albo z seksem albo z byciem niewolnicą dla niego. Miłość jak po psie. Niestety dla was powtórzę, statystyki są nieubłagane, 80% mężczyzn jest w związkach, 10% się bawi i ma w dupie to, a reszta to samotnicy bo mają swój problem do którego nie chcą się przyznać i zwalają to na kobiety. Już mówiłem, łatki z czapy mnie nie interesują. Ani nie jestem tolerancyjny dla wszystkich jak wmawia się lewakom (np. dla pedofili może jeszcze im klaskać?), ani empatycznym liberałem dla wszystkich - to głupota empatyzowac np z przemocowcami albo odbierajacymi prawa. Również nie interesuje mnie skrajny postęp typu drag kłin w szkołach. Gdybym napisał że oni są super to się odnieś do tego, ale zamiast do moich słów się odnosić to lepiej mi przypisać że ja to pochwalam. Nie, reforma edukacji moim zdaniem ma być totalnie naukowa, ale z nauką psychologii, by uczyć również żyć w związkach i między ludźmi. A nie tylko 2+2 ile jest. Więc ja nie jestem ani za patriarchatem co jest domeną skrajnej prawicy (chyba?) ani za tymi skrajnymi lewakami. W centrum masz to co pisałem, prawa człowieka, edukację nie ideologiczną, naukowość, wolność do protestów, równość szans dla płci i tak dalej. Drag kłin mogą reprezentować max artystów jakiegoś tam gatunku, ale nie w szkołach bo to nic nie wnosi. Jak chcieli uczyć tolerancji dla homo to na pewno nie tak. Ale też nie każdy drag to homo, więc to też się nie spina. Dla mnie to prowokacyjność. Tolerancję dla homo wyraża Trzaskowski - mówił że oni są jak my, tylko mają inne preferencje. Jeden lubi rybki, a ktoś inny lwy. Nie należy tępić tych którzy nie krzywdzą innych a są w mniejszości. Daj żyć innym - taka dewiza jest ok.
    • Ja nie mam nic do PVP, ale nie lubię pomieszanego pvp z pve, tak samo jak we World of Warcraft, gdzie są mapy właśnie pvpve, jak chcę PVP to wchodzę w odpowiednie tryby jak arenka itd. Tutaj ten pomysł z flagą pvp, albo osobne serwery dla pvp. Wtedy kupię gierkę, na razie czekam na rozwój wydarzeń, co twórcy zaoferują na dłuższą metę(rozwój).  Dlatego w cod/bf wolę te zwykłe tryby aniżeli tzw Warzone.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...