Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Panowie jaki olej polecacie do Saaba 2.8T, tam łańcuch rozrządu jest kąpany w oleju. Zależy mi więc na tym co najlepszego można tam wlać? MOTUL 8100 X-CLEAN+ 5W-30 5L czy Shell Helix Ultra ECT C3 5W-30? Nie ma problemów z przejściem z półsyntetyka na syntetyk? Kupować tylko z oficjalnych sklepów na allegro?

Opublikowano

od lat leję tylko motula do swocih aut, kwestia przyzwyczajenia, kiedyś marka bardzo popularna na forach/klubach samochodowych. U nas wszyscy brali i większość do tej pory bierze z Pro choice, to jest firma/sklep ze Szczecina, oficjalny dystrybutor motula.

Też mam łańcuch, 2.0TSI i leje 0W40 X-Max.  Wymieniam raz do roku, a zrobie góra 6-7tys. Ale ostatnio miałem dłuższe pogaduchy z Patrykiem z Compsportu i przejdę na 5W.

 

 

11 godzin temu, KiloKush napisał(a):

Zależy mi więc na tym co najlepszego można tam wlać?

to raczej ani motul, który w dzisiejszych czasach jest marką po prostu poprawną ani tym bardziej shell. Może jakiś Ravenol jak ma byc kozacki

 

Choć szczerze, uważam że każdy olej jest dobry jeśli jest oryginalny i często się go wymienia.

 

 

Opublikowano (edytowane)

wszystko jest made in china, i niestety to że jest germany czy inne nie oznacza lepszej jakości

mam dwóch bliskich kolegów mechaników i jak opowiadają co teraz przychodzi w pudełkach to się roboty odechciewa. i to rzeczy markowe potrafią się psuć, rozlatywać po bardzo małych przebiegach, klienci mają do nich pretensje, trzeba potem robić coś za darmo, a część na gwarancje odsyłać.

Weź wymieniaj sprzęgło z dwumasem i odsyłaj, a auto stoi, klient wkurxxxy, auto stoi na placu, ty z tego nic nie masz tylko problemy...

Sam tak miałem z zaworem EGR do BMW, kupiliśmy Borg Warner żeby był spokój, nowy z gwarancją, po kilkuset km to samo co na starym, auto traciło moc itd itp, wsadziliśmy inny stary i problemu nie było/nie ma do tej pory.  Ten oddaliśmy na gwarancje, z protokołem, skanem błedów itd itp ,zwrócili nam pieniądze. Ale ile problemów, przekręcania starego na nowy, nowego na stary, odsyłania itd itp, dobrze że ogarniam takie proste rzeczy sam...

 

do 2.0D N47 bmw biorę motula 5W40 X-clean już kolejny raz

Edytowane przez mimuszek
Opublikowano
Godzinę temu, Seeba03 napisał(a):

A co jest "nie tak" z Knechtem / Mahle?

Podobnie jak UFI / przy UFI u nas w systemie o tyle łatwo, że w opisie mamy "OEM" w referencjach faktycznie robionych przez UFI/- 90% referencji import z Chin - i to "widać" przy macaniu tych filtrów.

Podobnie czujniki Hella - kiedyś wyznacznik jakości, teraz te "prawdziwe" (czyli robione przez Hellę ) to top ale niestety ogromna część oferty to chińszczyzna zapakowana przez Hellę - ostatnio w jednym tygodniu czujniki wałka - jeden do BMW, drugi do VAGa, auta nawet nie odpaliły na nich - u mnie czarna lista.

2 godziny temu, JacekRTX napisał(a):

Mann też produkuje w Chinach, filtron ponoć też część produkcji.

Mann ma tam fabryki, a nie pakuje chińskich zamienników od ichniejszych klepaczy. - i niewiele referencji jest spoza EU. Filtron (należący zresztą do MANNa) - większość produkcji to rodzime fabryki, mniejsza część spakowana od innych producentów - ale tutaj uczciwie napisane: "wyprodukowane przez Filtron" lub "wyprodukowane dla Filtrone" (tyle, że nie jakieś chińskie guano, tylko np do TSI "made in Germany" /Mann/ czy np filtr paliwa do Transita "made in USA" /WIX/ który robi je na pierwszy montaż - zresztą poprzedni właściciel Filtrona/).

Ja jestem na tyle w komfortowej sytuacji, że przed kupnem mogę pomacać co kupić - plus w przypadku marki własnej sprawdzić od kogo brane - a spora część właśnie od Filtrona.

Opublikowano (edytowane)

Leje głównie Motula 5W40, nie znam innego oleju :E Nie sprawił mi nigdy problemów. 

 

A teraz widzę że jest Gen2 tego oleju, wiadomo o jakichś zmianach? 

Edytowane przez TheMr.
Opublikowano
W dniu 11.11.2024 o 16:20, bergercs napisał(a):

Ja jestem na tyle w komfortowej sytuacji, że przed kupnem mogę pomacać co kupić - plus w przypadku marki własnej sprawdzić od kogo brane - a spora część właśnie od Filtrona.

A właśnie parę lat sam już macam i miałem okazję porównać filtrona z purfluxem, który montowany jest jako OE w renówkach. Zupełnie inne filtry pod względem budowy. Nie rozsądzam który lepszy, ale różnica widoczna gołym okiem. Także bierę oczywiście to co montuje fabryka.

Opublikowano

Purflux ma ten wzór opatentowany, dlatego nie spotkamy go w innych markach (oprócz przypadków np Boscha kupującego niektóre referencje od Purfluxa /Bosch np znowu ma opatentowany układ "gwiazdowy" lub "gwiaździsty" czy jakoś tam się nazywało/). Sam z Purfluxa zrezygnowałem lata temu /10?/, gdy w filtrze oleju OE (produkowanym przez Purfluxa) do Renaty odkryłem "bąbel" na uszczelce - nie wiem jak to mogło wyjść z fabryki. Podobnie typowanie po tym, co montuje fabryka także się nie zawsze sprawdza - kabina do Renaty w OE szła z Valeo - ma dwa boki nieutwardzane i je "wciąga" od wilgoci /Filtron ma w tej referencji genialne wykonanie - wszystkie wzmacniane, z czego dwa z dodatkową zakładkąusztywniającą, czy np olej - Elf zalewany wcześniej jako OE (obecnie Renault zalewa Castrolem) to jedyny olej, który mi "brało".

Opublikowano (edytowane)
11 godzin temu, bergercs napisał(a):

Purflux ma ten wzór opatentowany, dlatego nie spotkamy go w innych markach (oprócz przypadków np Boscha kupującego niektóre referencje od Purfluxa /Bosch np znowu ma opatentowany układ "gwiazdowy" lub "gwiaździsty" czy jakoś tam się nazywało/). Sam z Purfluxa zrezygnowałem lata temu /10?/, gdy w filtrze oleju OE (produkowanym przez Purfluxa) do Renaty odkryłem "bąbel" na uszczelce - nie wiem jak to mogło wyjść z fabryki. Podobnie typowanie po tym, co montuje fabryka także się nie zawsze sprawdza - kabina do Renaty w OE szła z Valeo - ma dwa boki nieutwardzane i je "wciąga" od wilgoci /Filtron ma w tej referencji genialne wykonanie - wszystkie wzmacniane, z czego dwa z dodatkową zakładkąusztywniającą, czy np olej - Elf zalewany wcześniej jako OE (obecnie Renault zalewa Castrolem) to jedyny olej, który mi "brało".

A podarzucisz jaki filtr oleju mogę znaleźć w Szczecinie na miejscu do Saab 9-3 2.8T 2008 280KM? Zamawiałem allegro Hengsta ale koleś nie wysłał :/ wiem, że te słabsze są zasysane 

Edytowane przez KiloKush
Opublikowano
2 godziny temu, bergercs napisał(a):

W święta wezmę urlop i pojadę poszukać po lokalnych sklepach....

W sensie mi chodziło o dobrą markę ale w miarę popularna bo do Saab to i można trafić coś co ciężko znaleźć.

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, KamcioGF napisał(a):

Ciężko znaleźć filtry do Saaba? 2.8T było montowane też w Vectrze i Signum także raczej temat na sklep osiedlowy niż poszukiwania :)

Chodzi o to, że nie które nie wytrzymują i są zassysane i się wyginają i nie spełniają swojej funkcji jak powinny.IMG_20241121_140900.thumb.jpg.53686f2ea670459361878ebdf4775b1f.jpg

Edytowane przez KiloKush
  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Cześć wszystkim, mam zestaw komputerowy, który złożyłem około 5 lat temu. Do tej pory dobrze mi służył z drobnymi wyjątkami, ale ostatnio zaczął odstawać przy nowszych grach i podczas pracy w Unreal Engine i Unity. Czas więc na modernizację sprzętu, ale nie jestem pewien, co najlepiej wymienić, aby uzyskać najlepszy stosunek jakości do ceny. Nie znam się na sprzęcie, dlatego przychodzę do was z prośbą o pomoc. Budżet ok. 3000 zł, wolałbym się zamknąć w tych 3000 zł ale jakby była znaczna różnica w wydajności, a wyjdzie lekko ponad budżet to mimo wszystko wezmę. Poniżej przedstawiam mój obecny zestaw: Procesor: AMD Ryzen 5 3600 AM4 RAM: 16 GB Patriot Viper DDR4 3200 MHz (2x8 GB) + dodatkowe 32 GB IRDM PRO DDR4 3600 MHz (32 GB) Płyta główna: ASRock Fatal1ty B450 GAMING K4 Karta graficzna: Gigabyte Radeon RX 5600 XT Windforce OC 6G Dyski: Kingston SSD M.2 NVMe 500 GB (SA2000M8/500G) Crucial SSD BX500 1 TB SATA3 Zasilacz: Seasonic S12III 500W Bronze Obudowa: SilentiumPC Signum SG1 Główny Monitor: Lenovo Legion Y27F-30 (27", 240 Hz, FHD) Do czego używam komputera? Głównie do gier (najnowsze tytuły AAA, np. Cyberpunk 2077, Baldur’s Gate 3, CoD BO6, PoE2). Tworzenie gier w Unity i Unreal Engine – tu zaczyna brakować wydajności, szczególnie przy większych projektach. Okazjonalnie: programowanie, obróbka grafiki, edycja wideo. Moje cele: Płynność w grach na wysokich ustawieniach z 200+ FPS w grach e-sportowych i przyzwoitym FPS w AAA. Poprawa wydajności w Unreal Engine/Unity, szczególnie przy renderowaniu i pracy z większymi projektami. Modernizacja w granicach rozsądku – nie chcę wymieniać wszystkiego na raz, głównie myślałem nad kartą graficzną, procesorem i płytą główną.
    • @ju-rek Bo Ty chyba ogarniasz. Patrz:     Porównałem to z @Zachy prockiem, u mnie najwyższe napięcie jest niższe niż jego najniższe, to może być powodem, że u mnie Curva kończy się na - 17? W sensie, że on już sam z siebie ma tak niskie napięcia, że po prostu ciężko tu jeszcze cokolwiek zdjąć? 
    • Jeśli chodzi o "co mam obecnie" to:   LG G7 (x2) Huawei Nova 3 Honor View 10 Sony XA2 Motorola G5S Plus (x2) Samsung S6 Edge Samsung S9 (x2) Huawei Mate 20 Pro Samsung Note 10   Muszę się zmobilizować któregoś dnia i powystawiać niektóre w końcu.
    • Dlatego cały czas twierdzę, że coś jest nie tak, bo nawet premierowe wersje tych kart, wypadają dużo lepiej w testach, niż ta kolegi po zmianie pasty na ptm. Zobaczymy jak będzie po kolejnej zmianie. Do autora tematu, jak masz jakąkolwiek pastę pod ręką to zmień dla zasady, powinno być dużo lepiej, ptm połóż na końcu jak już zakupisz.   Pobierz Quake 2 RTX Demo na Steam (najlepszy tester chłodeń na szybko) i daj znać jakie dokładnie tam są temperatury.
    • Projekt jako ciekawostka może i fajny, ale bezsensowny w praktyce. 66 stopni na rdzeniu (hot spot pewnie dodatkowe +7 - 10 stopni) przy poborze ledwo 190 watów na filmie. AIO w formacie jak na filmie (czyli radiator i pompy w obrębie obudowy GPU zawsze będzie gorsze niż powietrze w tym samym rozmiarze. Chłodzenie wodne ma sens tylko jak jest osobny duży radiator który może oddać więcej ciepła niż chłodzenie powietrzem.   Jak ktoś chce maksimum wydajności w minimum przestrzeni to lepiej zrobić jak na filmie:     70 stopni GPU przy ponad 400 watach na GPU i 250 watach na CPU.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...