marko 714 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia (edytowane) Więc w ciągu 5-lat spodziewajmy się wysypu BEV, których rynek wtórny za bardzo nie będzie chciał kupić. Przede wszystkim ze wględu na chorą utratę wartości, ale też obawy o stan baterii, gdzie będzie to serwisował, itd. Można dyskutować, co jest mitem a co prawdą, ale zwykły szarak nie zainwestuje kilkudziesięciu tys. zł w coś, do czego nie ma jakiejkolwiek pewności. Stan baterii można oczywiście sprawdzić, ale człowiek musi nadal mieć w głowie, że to auto ma teraz powiedzmy 5lat, pojeździ tym ze 4 lata i zagadką jest, w jakim stanie będzie 9-letnia bateria i za ile da radę sprzedać to auto. Więc uważam, że jak mają być dopłaty, to powinny być przy umowach długoterminowych, żeby to z perspektywy finansującego miało to jakieś uzasadnienie. Bo tak to sprowadza się do dofinansowywania zabawek dla bogatych. Edytowane 20 Stycznia przez marko
SuLac0 354 Opublikowano 20 Stycznia Autor Opublikowano 20 Stycznia (edytowane) "problemem" jezeli chdzi o baterie, sa auta 8+ letnie, bo w mlodszych masz gwarancje. chyba, ze limit km przekroczysz. wiec to nie jest taka niewiadoma. kupuje uzywane BEV, jade do autoryzowanego serwisu, weryfikuje jego stan i mozemy rozmawiac dalej. dla mnie rozwizanie zdecydowanie lepsze, niz kupowanie uzywanego ICE szkoda, ze dotacje, ktore i tak trzeba wydac, bo pochodza z progamow unijnych, nie mozna bylo chociaz w czesci przeznaczyc na uzywane BEV. oczywiscie na te uzywane, ktore nie byly wczeniej objete zadnym programem/dofinansowaniem. Edytowane 20 Stycznia przez SuLac0
Wu70 739 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia 50 minut temu, marko napisał(a): "o mam autko za 4stówki! wezmę, pojeżdżę 2 lata. a potem to już mnie to nie obchodzi" Dlatego podoba mi się ten głupi program Nie wiem czego oczekujesz "potem to już mnie to nie obchodzi", ludzie mają się przywiązywać do tych samochodów czy co? Ludzie jak kupują nowe spalinowe w leasingach to też je szybko zmieniają 46 minut temu, SuLac0 napisał(a): wiekszym problemem byl tutaj brak BEV w cenach ponizej 100k PLN bo takimi wiekszosc "kowalskich" jest zainteresowana. Tu miałeś nówkę za 19400 z dotacją (59k bez): https://www.pepper.pl/promocje/dacia-spring-electric-45-e45-samochod-elektryczny-971757 az sie zdziwilem w komentarzach ale niektorzy naprawdę to kupują (specyfikacja to totalna masakra)
SuLac0 354 Opublikowano 20 Stycznia Autor Opublikowano 20 Stycznia idealne wozidelko po miescie/wiosce. na zakupy, dzieciaki ogarnac w nocy ladowanie z gniazdka i kazdego dnia zasieg na te min ~120km. czego chciec wiecej,. wsiadasz, wlaczasz i jedziesz. jakie ma znaczenie, ze rozpedza sie 19s
GordonLameman 8 443 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia Rozumiem, że dla Ciebie komfort jazdy nie ma znaczenia? Może to jest odpowiedź na rozbieżne zdania co do BEV
some1 536 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia 2 godziny temu, Wu70 napisał(a): Firmy od leasingów nic nie tracą/odbijają bo wartość rezydualna jest właśnie bardzo niska z tych powodów tylko cały deal polega na tym że to producent daje ogromne przeceny na modele z wyprzedaży rocznej więc dotacja pokrywa praktycznie całą utratę wartości. Ja nie twierdzę, że firmy leasingowe na tym tracą, to byłaby ostatnia rzecz o które bym je posądzał Raczej chodzi mi o to, że taka sytuacja jest nie do utrzymania na dłuższą metę chyba, że nadal będziemy pompować balonik z podatków. Póki co z jednej strony mamy dotacje na zakup elektryka a z drugiej jest presja na producentach, żeby nakręcać sprzedaż, bo jeśli nie osiągną rocznych targetów, to dostaną kary za nadmierną emisję CO2. Stąd mega obniżki zwłaszcza pod koniec roku.
duniek 255 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia (edytowane) zakupy w 2025 ładowarka DC przenosna oraz nowe moto Edytowane 20 Stycznia przez duniek 1
SuLac0 354 Opublikowano 20 Stycznia Autor Opublikowano 20 Stycznia 48 minut temu, GordonLameman napisał(a): Rozumiem, że dla Ciebie komfort jazdy nie ma znaczenia? trudno oczekiwac klimy w autku z 45 konnym silniczkiem, ktore ledwo samo sie napedza ale juz za te ok 40k+wspomniana dotacja, masz full wypasik nowe elektryczne wozidelko Cytat Może to jest odpowiedź na rozbieżne zdania co do BEV a chetnie poznam. szczegolnie jezeli masz zdanie wyrobione na podstawie wlasnych doswiadczen, a nie na podstawie clikbaitowych filmikow, wtedy odpusc, bo niczego konstruktywnego do tematu to nie wniesie.
GordonLameman 8 443 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia (edytowane) 46 minut temu, SuLac0 napisał(a): trudno oczekiwac klimy w autku z 45 konnym silniczkiem, ktore ledwo samo sie napedza ale juz za te ok 40k+wspomniana dotacja, masz full wypasik nowe elektryczne wozidelko a chetnie poznam. szczegolnie jezeli masz zdanie wyrobione na podstawie wlasnych doswiadczen, a nie na podstawie clikbaitowych filmikow, wtedy odpusc, bo niczego konstruktywnego do tematu to nie wniesie. Jeździłem trochę BEV, bo testowałem różne opcje Nie zdecydowałem się na BEV, bo nie chciałem zmieniać jeszcze moich przyzwyczajeń w podróży, czyli dłuższego stawania w miejscach w ktorych niekoniecznie mi się to podoba. Wybrałem coś pośredniego - auto z napędem całkowicie elektrycznym, ale pod maską mam też generator dla niego Edytowane 20 Stycznia przez GordonLameman 1
SuLac0 354 Opublikowano 20 Stycznia Autor Opublikowano 20 Stycznia Twoj wybor . szanuje. majac ICE zatrzymywalem sie i tak co 2/3h w trasie, wiec dla mnie zmienilo sie tylko tyle, ze teraz podczas postoju sie laduje.
GordonLameman 8 443 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia Ja raczej 4/5h bez przerwy. może się to zmieni z dzieciakiem na pokładzie. Inna sprawa, że np. W Austrii ja preferuje Rastplatz od raststation. Mniej ludzi. I ładowarek chyba też nie ma
huudyy 2 839 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia (edytowane) @duniek zazdroszczę nabytku, ja po moim crash teście na CBRce na moto już w sumie nie wróciłem Edytowane 20 Stycznia przez huudyy
SuLac0 354 Opublikowano 20 Stycznia Autor Opublikowano 20 Stycznia z ladowarkami jest tak, ze tak dlugo jak z nich nie korzystamy, tak dlugo ich nie widzimy potem nagle percepcja sie zmienia. a przyzwyczajenia trudno zmienic i faktem jest, ze zona/dzieci bardzo szybko je weryfikuja
KiloKush 611 Opublikowano 20 Stycznia Opublikowano 20 Stycznia Jak dla mnie elektryki mają największy sens w autach o dobrych osiągach. Wszystko co ma <4s do setki jest drogie w utrzymaniu i naprawach. BMW serii M i tak nikt nie chce posiadać po okresie gwarancji. Te auta ludzie biorą najchętniej w najem albo leasing z opcją oddania dealerowi. Jeśli ma się użytkować auto 2-5 lat to trwałość baterii mało kogo obchodzi. To będzie zmartwienie kolejnego właściciela albo dealera. BMW M5 traci na wartości 5-9 tys zł miesięcznie. W tej kasie można mieć nie jednego elektryka, który na co dzień dostarczy podobnych wrażeń.
dannykay 621 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia Tak szczerze, to tak na szybko licząc, ten Ioniq 5 za te 5 stów brutto, wyszedł by mi na plus w porównaniu do passata, gdyby moja żona tym jeździła do pracy Uwzględniając oczywiście te 5 stów/msc w kalkulacjach i ładowanie z gniazdka bez foto
marko 714 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia (edytowane) Uruchomił mi się kalkulator. Poprawcie jak coś źle policzyłem. Za 1,6mld zł zrobią prezenty ~50tys. osobom, które się tym pobawią w leasingach, a potem po prostu oddadzą. Dofinansowanie zwiększy udział BEV na polskich drogach o... 3 promile. Krótkoterminowo, bo jak wcześniej pisałem, ktoś to potem musi kupić. Czy kupi, to jest bardzo dobre pytanie. Średnia utrata wartości po 5-latach: ICE 39%, Hybrid 37%, BEV 49% (dane z rynku USA). Najważniejszym pytaniem pozostaje, czy po 1. BEV klient ponownie pójdzie i weźmie następne BEV bez dopłat. Bo to powinno być celem, a nie szybkie poprawienie statystyk. No jakby nie patrzeć, zabawka dla bogatych. Nawet jeśli 5stów miesięcznie za auto brzmi śmiesznie. Kolejna ciekawa sprawa ze wczoraj, że USA wycofują się z porozumienia paryskiego. Może to też mocno wpłynąć na kolejne decyzje producentów samochodów. Edytowane 21 Stycznia przez marko 2
Wu70 739 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia Godzinę temu, dannykay napisał(a): ten Ioniq 5 za te 5 stów brutto, wyszedł by mi na plus w porównaniu do passata 470 brutto a to jeszcze obniża podatki to w zasadzie ciężko wyjść na minus w sumie nawet prywatnie to fajna oferta Tego jest więcej ale ten ioniq 5 to top1 oferta jaką widziałem bo to 77kWh Tutaj Opel co też był ostatnio: https://samochodowy.pl/oferty/wynajem-dlugoterminowy/2873-opel-mokka-e
huudyy 2 839 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia 9 minut temu, marko napisał(a): No jakby nie patrzeć, zabawka dla bogatych. Nawet jeśli 5stów miesięcznie za auto brzmi śmiesznie. ktoś zdziwiony? dotacje dla najbogatszych od zawsze były w modzie. 2
Arczevski 137 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia Te ceny są mega zachęcające, ale u mnie nie ma infrastruktury do ładowania. Najbliższe ładowarki 20km ode mnie, a tak to bym chyba musiał przedłużacz z mieszkania przed blok podciągnąć
marko 714 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia Nie dla psa kiełbasa Musisz niestety pozostać przy niehigienicznym tankowaniu. Ew. kup sobie gumiaki, żebyś przypadkiem nie wdepnął w jakąś plamę przed dystrybutorem ;) Sprawdziłem, jak to wygląda z ładowarkami w takich Bieszczadach. Ot, zwykły urlop. No to jak właściciel domku nie ma wallboxa, to pozostaje dogadywać się czy można podłączyć auto przedłużaczem do zwykłego gniazdka. Bo ładowarek publicznych to garstka.
Arczevski 137 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia U mnie sytuacja wygląda analogicznie jak w Bieszczadach Trzeba lać diesla i cieszyć uszy kulturą pracy CDTI.
dannykay 621 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia Źle do tego podchodzicie. Większość z nas ma kilka samochodów w domu. Dla mnie byłoby to super rozwiązanie na drugi samochód właśnie. 1
Arczevski 137 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia Właśnie dokładnie jako drugie auto bym to traktował ale i tak nie widzę tego, że jadę 20km czy potrzebuję czy nie, żeby podładować.
larry.bigl 452 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia (edytowane) Ja się zastanawiam nad drugim autem jako elektrykiem za jakiś czas. Zima gorzej bo panele nic nie generują praktycznie. Ale okres wiosna-wczesna jesień miałbym jazdę niemal za darmo. Ale tylko i wyłącznie jako drugie auto.. Nigdy jako podstawowy wóz. Inna kwestią jaka mnie nurtuje to to, że można zauważyć jakiś ruch cenowy w dół miejscami nowych aut. A używki? Ceny w opór podbite ile się da. I wtedy człowiek sobie zadaje pytanie czy jest sens kupować kilkuletnie auto za 70-90k czy nie lepiej kupić coś półkę albo dwie niżej ale nowe.. Edytowane 21 Stycznia przez larry.bigl 1
marko 714 Opublikowano 21 Stycznia Opublikowano 21 Stycznia 43 minuty temu, dannykay napisał(a): Źle do tego podchodzicie. Większość z nas ma kilka samochodów w domu. Dla mnie byłoby to super rozwiązanie na drugi samochód właśnie. to już ustaliliśmy. Drugie autko wokół komina jak najbardziej. 40 minut temu, Arczevski napisał(a): Właśnie dokładnie jako drugie auto bym to traktował ale i tak nie widzę tego, że jadę 20km czy potrzebuję czy nie, żeby podładować. to akurat jest problem, że o ile w (dużych) miastach jako taka infrastruktura istnieje, tak mieszkaj kawałek poza i jak nie masz własnej ładowarki, to jesteś zgubiony. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się