Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nie znałem, dzięki :D

 

Koło Łodzi zawsze widzę dużo Tesli i mapka fajnie pokazuje że z Łodzi ma się praktycznie cały kraj w zasięgu :D

 

7 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

Na bocznych jest gorzej jednak jak ktoś miał w planach zakup EV z uwzględnieniem podróży to jednak wybierze auto z zasięgiem 300+ i wtedy takie boczne trasy nie stanowią dla niego problemu bo na takim dystansie zawsze znajdzie jakiś punkt do ładowania.

Na bocznych przede wszystkim możemy mieć realny zasięg w okolicach WLTP czyli np. 500+ km dla modeli long range, raczej zupełnie bezproblemowa jazda

  • Like 1
Opublikowano
11 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

dlatego wyjezdzajac w trase, szczegolnie taka ktorej nie znam, laduje sie na min 80%, a wtedy baaardzo trzeba sie postarac aby nie miec gdzie sie doladowac w obszarze zasiegu auta. nawet na takiej "elektromobilnej pustyni" jaka jest Rzeszow ;)

 

 

no, ale przeciez Hajzer "udowodnil", ze majac 10% baterii nie da sie daleko zajechac ;)


ja zawsze ładuje na 100% przed trasami - w lecie np trasa  dom - lotnisko wawa - dom - jakbym sie uparł do dojade bez ładowania, a nawet jesli to wole doładowac sie 5-10kWh niz 20kWh (kasa i czas oszczedzone)

a nawet jak trasa zajmuje 80% to lepiej jechac 100-20 niz 80-0, bo zawsze moze cos wyjsc po drodze, albo PO trasie i nie zdazysz naładowac przed jakas jazdą emergency czy cos

 

Opublikowano (edytowane)

Jak mam jechać w trasę to ładuje do 95% głównie ze względu na odzysk energii przy hamowaniu, który nie jest wtedy obcięty. W zupełności mi to wystarcza do podróżowania. W trasie staram się ładować do 80% ze względu na czas ładowania. Powyżej tej wartość auto ładuje się zwyczajnie dłużej więc wolę zrobić 2 - krótsze postoje niż 1-dłuższy. W drodze powrotnej staram się dowieźć do domu te ~15% bo w domu naładuje się za free lub za 1/3 ceny tego co na ładowarce. 
 

EDIT. 

Gdzie znajdujecie promocyjne wynajmowanie elektryków? Szukam auta dla żony na kręcenie się wokół komina :) 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano

Sporo tego, w niektórych nawet pierwszy rok ubezpieczenia za 1zł.

Po 600zł widziałem też VW ID3 i ID4

 

Ludzie klikają a potem się zastanawiają jak przy jakichś promocjach na niepotrzebne rzeczy na pepper 8:E

Cytat

Dokonałem dzisiaj bardzo szybkich zakupów, a teraz zastanawiam się czy w sumie wszystko dobrze rozumiem. Dokonałem zakupu dwóch aut:

1. Dla rodziców (i umowa na rodziców):

Citroen C3 Max z oponami wielosezonowymi, pakietem zimowym, ładowarką 11 Kw - przebieg 25 tys km - 170 zł/msc + ubezpieczenie 1 zł

2. Dla siebie:

Opel Corsa Edition - pakiet z kamerą cofania, ładowarka 11 Kw, opony wielosezonowe - przebieg 25 tys km - 220 zł + 98 zł pakiet przeglądów (opłata miesięczna) "Pełna obsługa".

 

Opublikowano

wesolo to bedzie w 2027, jak te wszystkie dwulatki wyleja sie na rynek ze swoja wartoscia rezydualna :E

 

z dotacji zeszlo dopiero 5%, ale biorac pod uwage, ze duzo aut jest zamowionych, a wnoski beda skladane dopiero pozniej, sadze, ze moze byc juz jakies 8-10%. wiec cieszmy sie BUS-pasami i darnowym parkowaniem, bo watpie, aby to przedluzyli, gdy ilosc BEV b.szybko wzrosnie w miastach :clap:

 

image.png.d41fbc9364582a015d414df2d5f6c156.png

Opublikowano (edytowane)
W dniu 14.04.2025 o 09:32, SuLac0 napisał(a):

dlatego wyjezdzajac w trase, szczegolnie taka ktorej nie znam, laduje sie na min 80%, a wtedy baaardzo trzeba sie postarac aby nie miec gdzie sie doladowac w obszarze zasiegu auta. nawet na takiej "elektromobilnej pustyni" jaka jest Rzeszow ;)

 

 

 

no, ale przeciez Hajzer "udowodnil", ze majac 10% baterii nie da sie daleko zajechac 

Oczywiście, a jaka przygoda tak przesiedzieć godzinę na stacji w otoczeniu pięknej przyrody by można było wrócić do domu.

https://www.youtube.com/watch?v=o1IJvp9W6uA

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano

jego swiadomy mniej lub bardziej wybor/test. "sprawdze czy sie uda i pojade jak spalinowym" nie. nie uda sie i BEV nie jezdzi sie jak spalinowym. kolega Hajzera?

btw. majac 90% baterii 77kW i srednie zuzycie 20kWh/100km, wiem ze nie zrobie 400km. matematyka na poziomie szkoly podstawowej.

Opublikowano (edytowane)
20 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

jego swiadomy mniej lub bardziej wybor/test. "sprawdze czy sie uda i pojade jak spalinowym" nie. nie uda sie i BEV nie jezdzi sie jak spalinowym. kolega Hajzera?

btw. majac 90% baterii 77kW i srednie zuzycie 20kWh/100km, wiem ze nie zrobie 400km. matematyka na poziomie szkoly podstawowej.

No właśnie, dlatego ludzie nie chcą tego i takich przygód. Dobre i ciekawe auta ale dla entuzjastów i do miasta, nie jako jedyne auto dla rodziny.

 

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano

z Twojej perspektywy byc moze tak. nie ma co uogolniac, kazdy sam musi podejsc do tematu, ale tak jak zostalo juz wspomniane wiele razy - po przejsciu na BEV, w wiekszosci przypadkow ICE potem stoi i zajmuje tylko miejsce.

  • Upvote 2
Opublikowano
23 godziny temu, SuLac0 napisał(a):

z Twojej perspektywy byc moze tak. nie ma co uogolniac, kazdy sam musi podejsc do tematu, ale tak jak zostalo juz wspomniane wiele razy - po przejsciu na BEV, w wiekszosci przypadkow ICE potem stoi i zajmuje tylko miejsce.

Tylko, że to nie jest moja perspektywa tylko zdanie większości. Wyniki sprzedaży elektryków w europie o czymś świadczą.

Opublikowano
44 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Tylko, że to nie jest moja perspektywa tylko zdanie większości. Wyniki sprzedaży elektryków w europie o czymś świadczą.

Nie wiem czy wiesz ale z roku na rok sprzedaż elektryków systematycznie rośnie. W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż jest większa niż w roku poprzednim pomimo że medialnie wszędzie trąbią o spadku sprzedaży. 
Tak sprzedaż spadła względem założonych celów czyli zamiast wzrostu o 20% sprzedaż wzrosła o 10%. To jest ten spadek, którego większość nie rozumie. 
 

Opublikowano
51 minut temu, DjXbeat napisał(a):

Nie wiem czy wiesz ale z roku na rok sprzedaż elektryków systematycznie rośnie. W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż jest większa niż w roku poprzednim pomimo że medialnie wszędzie trąbią o spadku sprzedaży. 
Tak sprzedaż spadła względem założonych celów czyli zamiast wzrostu o 20% sprzedaż wzrosła o 10%. To jest ten spadek, którego większość nie rozumie. 
 

Nie bierzesz pod uwagę, że ostatnie dwa lata to były spore spadki sprzedaży (wycofanie dopłat itp) , więc teraz może i trochę rośnie. U nas mimo dopłata dalej słabiutko to wygląda.

Opublikowano
33 minuty temu, Cappucino napisał(a):

Nie bierzesz pod uwagę, że ostatnie dwa lata to były spore spadki sprzedaży (wycofanie dopłat itp) , więc teraz może i trochę rośnie. U nas mimo dopłata dalej słabiutko to wygląda.

Spadek sprzedaży względem zakładanego planu a ilość sprzedanych aut elektrycznych rok do roku cały czas systematycznie rośnie. 

Prosty przykład.

W roku 2022 sprzedali 100tys aut a w 2023 roku sprzedali 120tys aut gdzie zakładano sprzedaż 140tys. 
W mediach masz informacje o spadku sprzedaży ale jednak sprzedali o 20tys więcej. 
Tak to wygląda co roku. Cały czas ilość sprzedanych aut EV systematycznie rośnie.

 

Opublikowano
2 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Tylko, że to nie jest moja perspektywa tylko zdanie większości. Wyniki sprzedaży elektryków w europie o czymś świadczą.

chyba patrzymy na rozne statystyki

 

https://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_February_2025.pdf

 

BEV r/r 28% . bardzo trzeba sie postarac, aby widziec w tym "zle wyniki sprzedazy". w PL mamy r/r 12%...

 

nie wiem czy zauwazyles, ale rynek BEV sie zmienil. wiekszosc nowosci to auta segmentu A/B, w okolicach 100k pln, czyli cos czego bardzo brakowalo. ci co mieli kupic BEV za 200+ juz to zrobili, teraz czas na 100+, a z dotacja sporo ponizej 100k , a tych aut bedzie sie sprzedawac znacznie wiecej.

za pare mies ten wykres bedzie wygladal imo inaczej

 

image.thumb.png.115ee6588db584586c53984508f3e905.png

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

 

W roku 2022 sprzedali 100tys aut a w 2023 roku sprzedali 120tys aut gdzie zakładano sprzedaż 140tys. 

Kto sprzedał i gdzie? Ja pisze o europejskim rynku.

https://www.money.pl/gospodarka/rynek-szoruje-po-dnie-zalamanie-uderza-w-polske-7073008871979968a.html

https://www.bankier.pl/moto/wiadomosc/Sprzedaz-elektrykow-w-Europie-spada-Niemcy-motorem-napedowym-odwrotu-8854651.html

Generalnie nie idzie to zgonie z założeniami producentów i polityków. W takiej Norwegii sprzedaż rosła bo raz dopłaty a dwa brak klasycznych na rynku lub zaporowe ceny, trzy, tani prąd. Na pewno nie decydowało o tym "proekologiczne" nastawienie tamtejszego klienta.:lol2:

https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-rozwiazali-problem-elektrykow-prosty-sposob-by-nikt-juz-nie,nId,20356971

Edytowane przez Cappucino
  • Haha 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Godzinka odśnieżania. Takie coś ostatnio pamiętam 1 listopada w latach 90ych
    • Dasz screena ze swoimi ustawieniami hud? Chciałbym takie ostre ładne kolorki co ty masz Chyba, że to mi telefon amoledem tak wypukla
    • Witam, proszę o pomoc w doborze podzespołów pod nowy PC, ponieważ spontanicznie... chociaż kusi od dłuższego czasu... myślę o zmianie mojego leciwego zestawu (i7-6700k, 16GB DDR4, GTX 1080) na coś nowszego, co mi może znowu posłuży lata. Spontaniczna decyzja, bo racjonalnych powodów wstrzymywałem się z tym już długo (mało czasu na granie), ale ceny RAM odlatują, a mi sie udało spontanicznie "ostatnim rzutem" kupić je jeszcze w akceptowalnej chyba cenie. Dodatkowo  "ludzie gadają", że inne rzeczy jak dyski, GPU też poleca w góre, wiec możliwe, że ostatni dzwonek na zakup czegoś w "przyzwoitych" pieniądzach.  Zestaw głównie do grania + ewentualnie zabawa w obróbka/montaż foto/wideo, ale do tego mam tez MB Pro M4 Pro z 48 GB RAM. Część rzeczy zostaje, z obecnego zestawu, bo niedawno kupowane lub jeszcze nadaje sie do użytku - obudowa, chłodzenie custom LC, wentylatory, dyski SSD M.2, itd. Obecnie używam monitora 4K MSI MAG 321UPX QD-OLED. Myślę nad poniższymi częściami: AMD Ryzen™ 7 9800X3D MSI MAG X870E TOMAHAWK WIFI - tutaj może coś innego jeszcze zaproponujecie  CORSAIR DOMINATOR TITANIUM RGB DDR5 64GB (2x32GB) DDR5 6000MHz CL30 (CMP64GX5M2B6000Z30) - ilość na wyrost pewnie, ale spontanicznie już kupione 5 listopada na Amazon za 1399PLN, zanim ceny juz kompletnie odleciały. Mam możliwość zwrotu do 31.01.2026, ale nawet jakby te RAMy były kiepskie, to teraz za tę cenę już raczej nic lepszego i w takiej ilości nie kupię). NZXT C1200 Gold ATX 3.1  / CORSAIR RM1000x -  wybrane z podpiętego tutaj na forum tematu z polecanymi zasilaczami. Moc zawyżona pewnie, ale lubie cisze, wiec chce żeby wentylator sie "nudził", a nie wiem jeszcze w jakie GPU bede celował. GPU - tutaj nie wiem czy czekać na modele SUPER od nV (chyba maja bys opóźnione?), czy kupować co jest, bo przez sytuacje z RAM, ceny GPU tez moga poleciec znowu ostro w górę. Patrząc na ceny chyba celowałbym w coś typu RTX 5070Ti lub Radeon  RX 9070 XT. Kompletnie nie znam obecnie rynku, wiec proszę o jakieś propozycje solidnych modeli GPU (cena/jakość, względna cisza).
    • Jasne, ten MSI Center chyba też może coś szczerze przeszkadzać, z tego co czytałem to więcej złego robi niż dobrego, z Latencymon jeszcze nie miałem okazji korzystać na obecnym zestawie. Jeżeli chodzi o ustawienia graficzne to nie robi to jakoś większej różnicy, w gierki typu Valorant/LOL/Fortnite gram na najniższych, w War Thunder testowałem na niższe było delikatnie tylko lepiej przez to że pewnie mniej shaderów musiało się doczytywać. ( tak jak mówię na ultra bez problemu mam 200+ fps tylko ten micro stutter o 2-5 fps w dół )  Sprawdzałem na locked 60 fps też są spadki np do 47. Jeżeli chodzi o blokowanie klatek to mam vsync, czyli 144 fps idealnie do monitora, gdy robię limit fps ręcznie na 144 lub 3 mniej to powstaje screen tearing i obraz się rozjeżdża, efekt taki jakby monitor był przecięty na pół przy mocniejszych ruchach myszki albo mimo że mam te stałe fps to nie ma wcale płynności obrazu. Dzięki za linki do tematów innych, czytałem już je i raczej średnio co mi pomoże patrząc że to kompletnie inny procek, chipset itd. 
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...