Wu70 739 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia Nie znałem, dzięki Koło Łodzi zawsze widzę dużo Tesli i mapka fajnie pokazuje że z Łodzi ma się praktycznie cały kraj w zasięgu 7 godzin temu, DjXbeat napisał(a): Na bocznych jest gorzej jednak jak ktoś miał w planach zakup EV z uwzględnieniem podróży to jednak wybierze auto z zasięgiem 300+ i wtedy takie boczne trasy nie stanowią dla niego problemu bo na takim dystansie zawsze znajdzie jakiś punkt do ładowania. Na bocznych przede wszystkim możemy mieć realny zasięg w okolicach WLTP czyli np. 500+ km dla modeli long range, raczej zupełnie bezproblemowa jazda 1
duniek 255 Opublikowano 14 Kwietnia Opublikowano 14 Kwietnia 11 godzin temu, SuLac0 napisał(a): dlatego wyjezdzajac w trase, szczegolnie taka ktorej nie znam, laduje sie na min 80%, a wtedy baaardzo trzeba sie postarac aby nie miec gdzie sie doladowac w obszarze zasiegu auta. nawet na takiej "elektromobilnej pustyni" jaka jest Rzeszow no, ale przeciez Hajzer "udowodnil", ze majac 10% baterii nie da sie daleko zajechac ja zawsze ładuje na 100% przed trasami - w lecie np trasa dom - lotnisko wawa - dom - jakbym sie uparł do dojade bez ładowania, a nawet jesli to wole doładowac sie 5-10kWh niz 20kWh (kasa i czas oszczedzone) a nawet jak trasa zajmuje 80% to lepiej jechac 100-20 niz 80-0, bo zawsze moze cos wyjsc po drodze, albo PO trasie i nie zdazysz naładowac przed jakas jazdą emergency czy cos
DjXbeat 492 Opublikowano 15 Kwietnia Opublikowano 15 Kwietnia (edytowane) Jak mam jechać w trasę to ładuje do 95% głównie ze względu na odzysk energii przy hamowaniu, który nie jest wtedy obcięty. W zupełności mi to wystarcza do podróżowania. W trasie staram się ładować do 80% ze względu na czas ładowania. Powyżej tej wartość auto ładuje się zwyczajnie dłużej więc wolę zrobić 2 - krótsze postoje niż 1-dłuższy. W drodze powrotnej staram się dowieźć do domu te ~15% bo w domu naładuje się za free lub za 1/3 ceny tego co na ładowarce. EDIT. Gdzie znajdujecie promocyjne wynajmowanie elektryków? Szukam auta dla żony na kręcenie się wokół komina Edytowane 15 Kwietnia przez DjXbeat
GordonLameman 8 459 Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia (edytowane) @DjXbeat A tutaj: https://samochodowy.pl/oferty/wynajem-dlugoterminowy/3484-opel-corsa-e?configurationId=4626&subject=company Edytowane 16 Kwietnia przez GordonLameman 1
dannykay 621 Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia Zmienili tu coś w kalkulatorze, bo teraz oprócz dofinansowania, 10k musisz dorzucić. Ciekawy myk, żeby rata wychodziła niższa 2
DjXbeat 492 Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia 7 godzin temu, GordonLameman napisał(a): @DjXbeat A tutaj: https://samochodowy.pl/oferty/wynajem-dlugoterminowy/3484-opel-corsa-e?configurationId=4626&subject=company Rozumiem że to OC leży po mojej stronie tak samo serwis czy jest to już wliczone w cenę najmu ? Korzystał ktoś juz takiego rozwiązania?
GordonLameman 8 459 Opublikowano 16 Kwietnia Opublikowano 16 Kwietnia (edytowane) W tym wariancie OC i serwis po Twojej stronie. Ja mam teraz Ayvensa, ale tutaj same Tesle: https://www.ayvens.com/pl-pl/oferta-dla-firm/?fuelTypes=elektryczny W Ayvens nic cię nie interesuje - dostajesz auto, jeździsz, masz OC, serwis CI umówią etc. Edytowane 16 Kwietnia przez GordonLameman
Wu70 739 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia Sporo tego, w niektórych nawet pierwszy rok ubezpieczenia za 1zł. Po 600zł widziałem też VW ID3 i ID4 Ludzie klikają a potem się zastanawiają jak przy jakichś promocjach na niepotrzebne rzeczy na pepper Cytat Dokonałem dzisiaj bardzo szybkich zakupów, a teraz zastanawiam się czy w sumie wszystko dobrze rozumiem. Dokonałem zakupu dwóch aut: 1. Dla rodziców (i umowa na rodziców): Citroen C3 Max z oponami wielosezonowymi, pakietem zimowym, ładowarką 11 Kw - przebieg 25 tys km - 170 zł/msc + ubezpieczenie 1 zł 2. Dla siebie: Opel Corsa Edition - pakiet z kamerą cofania, ładowarka 11 Kw, opony wielosezonowe - przebieg 25 tys km - 220 zł + 98 zł pakiet przeglądów (opłata miesięczna) "Pełna obsługa".
SuLac0 354 Opublikowano 17 Kwietnia Autor Opublikowano 17 Kwietnia wesolo to bedzie w 2027, jak te wszystkie dwulatki wyleja sie na rynek ze swoja wartoscia rezydualna z dotacji zeszlo dopiero 5%, ale biorac pod uwage, ze duzo aut jest zamowionych, a wnoski beda skladane dopiero pozniej, sadze, ze moze byc juz jakies 8-10%. wiec cieszmy sie BUS-pasami i darnowym parkowaniem, bo watpie, aby to przedluzyli, gdy ilosc BEV b.szybko wzrosnie w miastach
Cappucino 222 Opublikowano 17 Kwietnia Opublikowano 17 Kwietnia (edytowane) W dniu 14.04.2025 o 09:32, SuLac0 napisał(a): dlatego wyjezdzajac w trase, szczegolnie taka ktorej nie znam, laduje sie na min 80%, a wtedy baaardzo trzeba sie postarac aby nie miec gdzie sie doladowac w obszarze zasiegu auta. nawet na takiej "elektromobilnej pustyni" jaka jest Rzeszow no, ale przeciez Hajzer "udowodnil", ze majac 10% baterii nie da sie daleko zajechac Oczywiście, a jaka przygoda tak przesiedzieć godzinę na stacji w otoczeniu pięknej przyrody by można było wrócić do domu. https://www.youtube.com/watch?v=o1IJvp9W6uA Edytowane 17 Kwietnia przez Cappucino
SuLac0 354 Opublikowano 17 Kwietnia Autor Opublikowano 17 Kwietnia jego swiadomy mniej lub bardziej wybor/test. "sprawdze czy sie uda i pojade jak spalinowym" nie. nie uda sie i BEV nie jezdzi sie jak spalinowym. kolega Hajzera? btw. majac 90% baterii 77kW i srednie zuzycie 20kWh/100km, wiem ze nie zrobie 400km. matematyka na poziomie szkoly podstawowej.
Cappucino 222 Opublikowano 18 Kwietnia Opublikowano 18 Kwietnia (edytowane) 20 godzin temu, SuLac0 napisał(a): jego swiadomy mniej lub bardziej wybor/test. "sprawdze czy sie uda i pojade jak spalinowym" nie. nie uda sie i BEV nie jezdzi sie jak spalinowym. kolega Hajzera? btw. majac 90% baterii 77kW i srednie zuzycie 20kWh/100km, wiem ze nie zrobie 400km. matematyka na poziomie szkoly podstawowej. No właśnie, dlatego ludzie nie chcą tego i takich przygód. Dobre i ciekawe auta ale dla entuzjastów i do miasta, nie jako jedyne auto dla rodziny. Edytowane 18 Kwietnia przez Cappucino
SuLac0 354 Opublikowano 18 Kwietnia Autor Opublikowano 18 Kwietnia z Twojej perspektywy byc moze tak. nie ma co uogolniac, kazdy sam musi podejsc do tematu, ale tak jak zostalo juz wspomniane wiele razy - po przejsciu na BEV, w wiekszosci przypadkow ICE potem stoi i zajmuje tylko miejsce. 2
GordonLameman 8 459 Opublikowano 18 Kwietnia Opublikowano 18 Kwietnia Kurde, podoba mi się to Renault 5 Etech. Ale słabe te silniki
GordonLameman 8 459 Opublikowano 18 Kwietnia Opublikowano 18 Kwietnia (edytowane) 2 godziny temu, bergercs napisał(a): Proszę. Mocy nie zabraknie. No zajebiste, Ale bez przesady Edytowane 18 Kwietnia przez GordonLameman
some1 536 Opublikowano 18 Kwietnia Opublikowano 18 Kwietnia Wariant bez przesady: https://www.alpinecars.pl/modele-elektryczne/a290.html
Cappucino 222 Opublikowano 19 Kwietnia Opublikowano 19 Kwietnia 23 godziny temu, SuLac0 napisał(a): z Twojej perspektywy byc moze tak. nie ma co uogolniac, kazdy sam musi podejsc do tematu, ale tak jak zostalo juz wspomniane wiele razy - po przejsciu na BEV, w wiekszosci przypadkow ICE potem stoi i zajmuje tylko miejsce. Tylko, że to nie jest moja perspektywa tylko zdanie większości. Wyniki sprzedaży elektryków w europie o czymś świadczą.
DjXbeat 492 Opublikowano 19 Kwietnia Opublikowano 19 Kwietnia 44 minuty temu, Cappucino napisał(a): Tylko, że to nie jest moja perspektywa tylko zdanie większości. Wyniki sprzedaży elektryków w europie o czymś świadczą. Nie wiem czy wiesz ale z roku na rok sprzedaż elektryków systematycznie rośnie. W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż jest większa niż w roku poprzednim pomimo że medialnie wszędzie trąbią o spadku sprzedaży. Tak sprzedaż spadła względem założonych celów czyli zamiast wzrostu o 20% sprzedaż wzrosła o 10%. To jest ten spadek, którego większość nie rozumie.
Cappucino 222 Opublikowano 19 Kwietnia Opublikowano 19 Kwietnia 51 minut temu, DjXbeat napisał(a): Nie wiem czy wiesz ale z roku na rok sprzedaż elektryków systematycznie rośnie. W pierwszym kwartale tego roku sprzedaż jest większa niż w roku poprzednim pomimo że medialnie wszędzie trąbią o spadku sprzedaży. Tak sprzedaż spadła względem założonych celów czyli zamiast wzrostu o 20% sprzedaż wzrosła o 10%. To jest ten spadek, którego większość nie rozumie. Nie bierzesz pod uwagę, że ostatnie dwa lata to były spore spadki sprzedaży (wycofanie dopłat itp) , więc teraz może i trochę rośnie. U nas mimo dopłata dalej słabiutko to wygląda.
DjXbeat 492 Opublikowano 19 Kwietnia Opublikowano 19 Kwietnia 33 minuty temu, Cappucino napisał(a): Nie bierzesz pod uwagę, że ostatnie dwa lata to były spore spadki sprzedaży (wycofanie dopłat itp) , więc teraz może i trochę rośnie. U nas mimo dopłata dalej słabiutko to wygląda. Spadek sprzedaży względem zakładanego planu a ilość sprzedanych aut elektrycznych rok do roku cały czas systematycznie rośnie. Prosty przykład. W roku 2022 sprzedali 100tys aut a w 2023 roku sprzedali 120tys aut gdzie zakładano sprzedaż 140tys. W mediach masz informacje o spadku sprzedaży ale jednak sprzedali o 20tys więcej. Tak to wygląda co roku. Cały czas ilość sprzedanych aut EV systematycznie rośnie.
SuLac0 354 Opublikowano 19 Kwietnia Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2 godziny temu, Cappucino napisał(a): Tylko, że to nie jest moja perspektywa tylko zdanie większości. Wyniki sprzedaży elektryków w europie o czymś świadczą. chyba patrzymy na rozne statystyki https://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_February_2025.pdf BEV r/r 28% . bardzo trzeba sie postarac, aby widziec w tym "zle wyniki sprzedazy". w PL mamy r/r 12%... nie wiem czy zauwazyles, ale rynek BEV sie zmienil. wiekszosc nowosci to auta segmentu A/B, w okolicach 100k pln, czyli cos czego bardzo brakowalo. ci co mieli kupic BEV za 200+ juz to zrobili, teraz czas na 100+, a z dotacja sporo ponizej 100k , a tych aut bedzie sie sprzedawac znacznie wiecej. za pare mies ten wykres bedzie wygladal imo inaczej
Cappucino 222 Opublikowano 19 Kwietnia Opublikowano 19 Kwietnia (edytowane) 1 godzinę temu, DjXbeat napisał(a): W roku 2022 sprzedali 100tys aut a w 2023 roku sprzedali 120tys aut gdzie zakładano sprzedaż 140tys. Kto sprzedał i gdzie? Ja pisze o europejskim rynku. https://www.money.pl/gospodarka/rynek-szoruje-po-dnie-zalamanie-uderza-w-polske-7073008871979968a.html https://www.bankier.pl/moto/wiadomosc/Sprzedaz-elektrykow-w-Europie-spada-Niemcy-motorem-napedowym-odwrotu-8854651.html Generalnie nie idzie to zgonie z założeniami producentów i polityków. W takiej Norwegii sprzedaż rosła bo raz dopłaty a dwa brak klasycznych na rynku lub zaporowe ceny, trzy, tani prąd. Na pewno nie decydowało o tym "proekologiczne" nastawienie tamtejszego klienta. https://motoryzacja.interia.pl/wiadomosci/news-rozwiazali-problem-elektrykow-prosty-sposob-by-nikt-juz-nie,nId,20356971 Edytowane 19 Kwietnia przez Cappucino 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się