Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Za kilka kilkanaście dni zacznę użytkować samochód na bateryjkę ;) Kupiłem auto używane Renault Megane E-tech, 218KM 60kwh.

Ładować się będę na mieście, ewentualnie przedłużacz z balkonu i do gniazdka, może w pracy uda się coś załatwić.

Jestem z zachodniopomorskiego i raczej poza moje województwo wyjeżdżać nie będę ;)

Zacząłem instalować aplikacje różnych operatorów i z tego co widzę w mojej lokalizacji największe pokrycie ma elocity.

Ewentualnie polecicie jeszcze jakąś apkę która obsługuje najwięcej operatorów ?

Pytanie dodatkowe, jak to jest z superchargerami Tesli ? Wg. info na ich stronie można ładować auta innych marek, ale nigdy nie widziałem przy ich ładowarce auta innej marki, a mam w okolicy 12 ich stanowisk i cena 1.6 zł jest całkiem spoko.

  • Upvote 2
Opublikowano

Elocity jest ok, ale zawsze warto poszukac w okolicy jakiegos operatora z abonamentem, moze akurat bedzie mial lepsze ceny. sprawdz czy renault nie ma jakiego swojego abo.

 

SC i "nie tesla" ztcw jest to program pilotazowy i nie dziala jeszcze w PL

 

 

  • Like 1
Opublikowano
14 godzin temu, IceMan napisał(a):

Ładować się będę na mieście, ewentualnie przedłużacz z balkonu i do gniazdka, może w pracy uda się coś załatwić.

Szczerze - gdybym nie miał możliwości ładowania auta w domu z własnej ładowarki 3-fazowej to nigdy nie zdecydowałbym się na elektryka. 
Brak możliwości takiego ładowania to tak naprawdę utrata głównego argumentu za EV czyli ładowania auta w nocy lub w słoneczne dni z PV gdy z auta się nie korzysta.
Gdybym miał jeździć na miasto by się naładować został bym ze starym spalinowym ;) 

 

  • Upvote 2
Opublikowano

Już nawet 1 fazowej, ale w domu, przez noc spokojnie wystarczy żeby wokół komina się kręcić.

Kupowanie elektryka żeby się ładować na mieście to czyste kuriozum. Wymyślanie powodów by jechać bo prądu mało przed trasą. A potem zdziwienie bo pod sklepem wszystkie zajęte. Eeeee nie :E 

Opublikowano

pod domem na 1-f da sie zyc. wazne , aby pamietac o podlaczeniu, bo szybko nie da sie uzupelnic energii ;) . w pewnym momencie wchodzi to juz w nawyk - przyjezdzam, podpinam. w weekend to w ogole moze sie okazac , ze naladujesz auto na caly tydzien/dwa. 

 

 

 

 

 

 

Opublikowano

Też myślę że to żaden problem, telefon i zegarek też ładujemy codziennie. W domu to pikuś, w bloku gorzej chyba że pozwolą na gniazdko i licznik :E 

 

Grunt żeby auto miało możliwość szybkiego ładowania na stacjach, te 15-20 minut można odżałować na przerwie na siku.

Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, SuLac0 napisał(a):

pod domem na 1-f da sie zyc. wazne , aby pamietac o podlaczeniu, bo szybko nie da sie uzupelnic energii ;) . 

 

Żona w Corsie ma 1-F, auto podłącza 1-2 razy w tygodniu w słoneczne dni lub w weekend w taryfie G12W. Połowę baterii uzupełnia w 7h. 
Ja mam 3-F i na moje jazdy to już must have bo jeżdżę sporo. Jedno fazowa trochę by mnie ograniczała a tak podpinam i w kilka h mam pełną baterie.
Wczoraj wróciłem z trasy na 10%, auto od razu podpięte do ładowarki i ustawione ładowanie od 8:30 gdzie PV produkuje już ponad 5kW/h.  Do auta wrzucone ponad 60kWh bezpośrednio z PV. :) 

 

Edytowane przez DjXbeat
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

To jest trochę eksperyment społeczny, czy da się żyć w bloku i mieć elektryka :)

Mam też garaż, ale w garażu jest zaparkowany youngtimer, w ostateczności mogę BEV zaparkować przed garażem i podpiąć do gniazdka, boję się tylko pożaru ;):D

Mogę też 3F z kuchni od kuchenki pożyczyć do ładowania :D :D :D

 

Edytowane przez IceMan
Opublikowano (edytowane)

no w bloku to faktycznie jest jakies wyzwanie. tym bardziej, ze kazdy patrzy, aby zaparkowac najblizej wejscia, a nie >200m dalej bo tam np. jest punkt ladowania AC.  i oczywsice ma to sens. 
z drugiej jednak strony, zawsze gdzies czlowiek jedzie, szczegolnie w miesce, jakies zakupy, wyjscie itd itp wtedy mozna polaczyc to z ladowaniem DC. sadze, ze to tylko kwestia zmiany przyzwyczajen i ogarniecia, przynajmniej na poczatku,  tematu ladowarek DC w okolicy gdzie sie bywa. wyrobic w sobie, ze BEV laduje jak stoi i ladowarki same sie znajda ;) tym bardziej, ze ich dostepnosc zmienia sie praktycznie z mies/mies

19 minut temu, galakty napisał(a):

Ja bym się bardziej zastanowił, czy nie będzie zakazu elektryków jak z LPG ;) 

ne. raczej nie :) ten problem bardziej wynika z samego nastawienia "antyBEV", niz realnej potrzeby

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano
20 minut temu, galakty napisał(a):

Ja bym się bardziej zastanowił, czy nie będzie zakazu elektryków jak z LPG ;) 

Raczej parcie jest w drugą stronę, żeby ułatwić właścicielom miejsc parkingowych w garażu montaż instalacji do ładowania.

Opublikowano

Bez garażu podziemnego to nie ma szans, a i w nie każdej hali pewnie pozwolą na montaż gniazdka. 

 

4 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

z drugiej jednak strony, zawsze gdzies czlowiek jedzie, szczegolnie w miesce, jakies zakupy, wyjscie itd itp wtedy mozna polaczyc to z ladowaniem DC. sadze, ze to tylko kwestia zmiany przyzwyczajen i ogarniecia, przynajmniej na poczatku

U mnie ani Lidl, ani Kaufland nie mają ładowarek. Czyli musiałbym jechać DALEJ żeby naładować :E 

  • Upvote 2
Opublikowano

no rozumiem. ale to nie oznacza, ze nie bedzie ich tam lub gdzie indziej za mies ;) postawienie ladowarki, to nie budowa stacji paliw. wiec pewnego dnia mozesz sie obudzic, a skrzynka juz bedzie stala. ale kiedy zacznie dzialac, to juz zupelnie inna bajka :) warto wiec monitorowac okolice

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

warto wiec monitorowac okolice

Moją okolicę to póki co złomiarze aktywnie monitorują, kable ucięte na 3 z 4 stacji w mojej okolicy... 

 

Czekam kiedy ktoś pójdzie po rozum do głowy i wpadnie na pomysł żeby stawiać wyłącznie takie stacje, żeby mieć własne kable do ładowania

Edytowane przez huudyy
  • Upvote 2
Opublikowano

Poza tym nie widzę żeby każdemu w hali pozwolili gniazdo/punkt ładowania zamontować. 130 miejsc? I każdy będzie ładował? :E Każdy osobny licznik? Czy podepną pod mieszkaniowy? To jest spoko jak 5 osób poprosi, a nie wszyscy.

 

Ale i tak to problem nie będzie mnie dotyczył, bo zanim kupię elektryka to albo będzie więcej ładowarek w okolicy, albo będę już siedział pod miastem w domku. 

  • Upvote 2
Opublikowano
44 minuty temu, galakty napisał(a):

Poza tym nie widzę żeby każdemu w hali pozwolili gniazdo/punkt ładowania zamontować. 130 miejsc? I każdy będzie ładował? :E Każdy osobny licznik? Czy podepną pod mieszkaniowy? To jest spoko jak 5 osób poprosi, a nie wszyscy.

 

Zgodnie z tegoroczną nowelizacją ustawy o elektromobilności nowe bloki muszą już być przygotowane pod montaż instalacji do ładowania. A w istniejących blokach jeśli ekspertyza wykaże, że nie ma przeszkód technicznych dla instalacji, zarządca nie może odmówić wnioskującemu bo ma takie widzimisię. 

 

Jak widzisz póki co idzie to w dokładnie przeciwnym kierunku niż potencjalny zakaz ładowania.

https://greenkick.com.pl/blog/rewolucja-dla-wlascicieli-mieszkan-instalacja-ladowarki-do-samochodu-elektrycznego-bez-zgody-wspolnoty

 

  • Upvote 2
Opublikowano
7 minut temu, Cappucino napisał(a):

Przecież są, Orlen.

wiem, dlatego napisałem "wyłącznie takie stacje" :) 

 

4 minuty temu, some1 napisał(a):

A w istniejących blokach jeśli ekspertyza wykaże, że nie ma przeszkód technicznych dla instalacji, zarządca nie może odmówić wnioskującemu bo ma takie widzimisię. 

o, to może w moim ciemnogrodzie coś się zmieni.

Opublikowano
6 minut temu, some1 napisał(a):

 

Jak widzisz póki co idzie to w dokładnie przeciwnym kierunku niż potencjalny zakaz ładowania.

https://greenkick.com.pl/blog/rewolucja-dla-wlascicieli-mieszkan-instalacja-ladowarki-do-samochodu-elektrycznego-bez-zgody-wspolnoty

 

No ok, ale ładując auto z gniazdka, ładowarką przenośną też muszę wnioskować o zgodę na ładowanie ?

Chyba chodzi tylko o ładowarki na stałe podłączone do sieci i zamocowane na konstrukcji budynku ?

Opublikowano (edytowane)
7 minut temu, IceMan napisał(a):

No ok, ale ładując auto z gniazdka, ładowarką przenośną też muszę wnioskować o zgodę na ładowanie ?

Chyba chodzi tylko o ładowarki na stałe podłączone do sieci i zamocowane na konstrukcji budynku ?

A jak podpinasz prostownik, żeby w spalinowym aku naładować to pytasz o zgodę? ;) Pytanie jest tylko zasadniczo jedno - czy gniazdko, do którego wpinasz się jest twoje (czyt. na twój licznik bije) czy wspólne. Bo jak wspólne to po prostu powstaje problem raczej etyczny aniżeli prawny. Wszystko zależy od tego, czy robisz coś sporadycznie czy systematycznie.

Edytowane przez lesiu155
Opublikowano
5 minut temu, lesiu155 napisał(a):

A jak podpinasz prostownik, żeby w spalinowym aku naładować to pytasz o zgodę? ;) Pytanie jest tylko zasadniczo jedno - czy gniazdko, do którego wpinasz się jest twoje (czyt. na twój licznik bije) czy wspólne. Bo jak wspólne to po prostu powstaje problem raczej etyczny aniżeli prawny. Wszystko zależy od tego, czy robisz coś sporadycznie czy systematycznie.

Gniazdko mam swoje w garażu, osobny licznik.

Opublikowano
8 minut temu, IceMan napisał(a):

No ok, ale ładując auto z gniazdka, ładowarką przenośną też muszę wnioskować o zgodę na ładowanie ?

Chyba chodzi tylko o ładowarki na stałe podłączone do sieci i zamocowane na konstrukcji budynku ?

Tak, to jest tylko w przypadku gdy montujesz własną ładowarkę do 11 kW.

 

Jeśli masz gniazdko 230V, to możesz wpinać i robić co chcesz, oczywiście w limicie mocy tego gniazdka. Ale jeśli to gniazdko wspólne, to pewnie szybko ktoś z sąsiadów się przyczepi, że ciągniesz cudzy prąd.

Opublikowano
29 minut temu, some1 napisał(a):

A w istniejących blokach jeśli ekspertyza wykaże, że nie ma przeszkód technicznych dla instalacji, zarządca nie może odmówić wnioskującemu bo ma takie widzimisię. 

I pytanie jak te ekspertyzy będą wyglądać ;) Dopóki nie przebrniemy przez powiedzmy zrobienie 50% gniazdek/stacji ładowania w halach podziemnych to ja bym taki pewny nie był. 

 

11 minut temu, lesiu155 napisał(a):

A jak podpinasz prostownik, żeby w spalinowym aku naładować to pytasz o zgodę?

A jak to wygląda prawnie? Bo mogą mieć zapis że podłączone urządzenie nie może zostać bez nadzoru i zong ;) 

Opublikowano (edytowane)
35 minut temu, galakty napisał(a):

A jak to wygląda prawnie? Bo mogą mieć zapis że podłączone urządzenie nie może zostać bez nadzoru i zong ;) 

Wspólnota nie może wystawiać mandatów, to może zrobić np. straż pożarna. Pytanie jest do prawników jak bardzo obowiązujący jest wewnętrzny regulamin wspólnoty, czy to jest papier, którym się można podetrzeć czy jednak nie, ja tego nie wiem. Ale to raczej ktoś z sąsiadów mocno musiałby Cię nie lubić ;)

Edytowane przez lesiu155

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...