Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
16 minut temu, galakty napisał(a):

Ta i potem 3 pasy zapchane, a 4 stoi pusty bo jest buspasem i NIC nie jedzie. To też nie jest dobre. 

i te korki, to przez BEV i motory? :) wlasnie dlatego buspas ma byc pusty, aby zbiorkom normalnie dzialal i karetka/sluzby mogly normalnie przejechac. sygnalizacja dla buspasow jest skonfigurowane pod male ich obciazenie. 

11 minut temu, Wu70 napisał(a):

W tej ustawie jest coś jeszcze? Parkowanie też przedłużone?

nie. bo to jest bezterminowe, zarzadzane przez lokalne uchwaly. wiec sa, a za mies moze ich juz nie byc

Opublikowano

Kiedy widziałeś karetkę jadącą buspasem? Jak ma skręcić w lewo na skrzyżowaniu to nie będzie jechać skrajnym prawym lol. 

I nie korki nie są przez BEV, ale zawsze trochę odciążą ruch i jest to zachęta żeby je kupować.

 

Jak się skończą dopłaty eAuto i brak buspasa to zobaczycie elektryki jak świnia niebo... 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, galakty napisał(a):

Kiedy widziałeś karetkę jadącą buspasem? 

 

mogly na sygnale korzystac caly czas, teraz beda mogly nimi jezdzic bez sygnalow

8 minut temu, galakty napisał(a):

 

Jak się skończą dopłaty eAuto i brak buspasa to zobaczycie elektryki jak świnia niebo... 

przeciez sam caly czas piszesz, ze BEV nie kupuja mieszkancy miast, bo nie maja sie gdzie ladowac, wiec do czego pozostalym buspas? :E 

a jak skoncza sie doplaty, to pojawia sie inne "promocje sprzedazowe" . tego akurat jestem pewien :Up_to_s: ostatecznie zawsze bedzie mozna kupic chinczyka :hahaha:

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano

Na 35 tys km przejechane EV może z 300m przejechałem buspasem. Dla mnie mogli by zakazać jazdy Buspasami dla elektryków. 
Darmowe parkowanie na miejskich parkingach - z tego akurat korzystam nagminnie i to jest mega zaleta i wartość dodatnia. 
 

  • Upvote 1
Opublikowano
18 minut temu, galakty napisał(a):

No to tym bardziej jak nikt tym nie jeździ to co to zmieni dla karetek? 

Dlaczego twierdzisz, ze nikt tym nie jeździ ? 
Ja napisałem za siebie. Ja nie jeżdżę ale będą w Warszawie czy innym mieście gdzie są bus pasy kierowcy EV korzystają z nich gdzie się tylko da. 

Opublikowano
52 minuty temu, galakty napisał(a):

No to tym bardziej jak nikt tym nie jeździ to co to zmieni dla karetek? Ehhhh fajne te dyskusje, niby robią problem, a potem się okazuje że nikt tego nie używa xD 

cos sie tak tych karetek uczepil :) w ogole rozumiesz sens istnienia buspasow i dzialania zbiorkomu oraz pojazdow sluzb? bo zaczynam miec watpliwosci.

Opublikowano

Kurde, świat się kończy. Dzisiaj zostawiłem Stingera pod blokiem i do pracy pojechałem Melexem tzn. Leapmotorkiem T03 mojej żony, którego odebraliśmy parę dni temu :E

Ogólnie fajne autko w tej cenie. A jak jeszcze dotację uda się dostać to w ogóle będzie bomba i nawet na żadne wady tego auta nie będę patrzył :D

 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@trepekNie było innej opcji niestety. Chcieliśmy wziąć najtańszą wersję Dolphin Surfa ale niestety sprowadzono go tylko w kilku sztukach do Polski i momentalnie się rozeszły. Kolejne przyjadą dopiero gdzieś tam po nowym roku a co za tym idzie byłoby ryzyko, że nie załapiemy się na dofinasowanie. Lepiej wyposażona wersja to już koszt niemalże 100 000 zł a tyle gotówki moja żona nie chciała już dać. Miało być jak najtaniej bo to auto miało być tylko do jazdy po mieście do pracy, zakupy itp.

Więc na polu boju zostały Dacia Spring oraz właśnie Leapmotor T03. Po obejrzeniu crashtestu Springa zdecydowałem, że nie wsadzę żony do tego auta :E. Do tego Dacia nie ma w standardzie portu szybkiego ładowania, ma jeszcze zwykły kluczyk jak w jakimś Polonezie, hamulce bębnowe z tyłu a co za tym idzie ręczny na linkę :D. Więc po obejrzeniu chyba wszystkich recenzji Leapmotora na Youtubie decyzja zapadła, że go bierzemy. Tak, BYD to ładniejsze i trochę lepiej wykonane autko ale uważam, że Leapmotor za cenę 74 900 zł naprawdę nie ma się czego wstydzić.

Wygląd to oczywiście kwesta gustu ale i im dłużej na niego patrzyłem to tym bardziej zaczynał mi się podobać. Dla mnie to taka mieszanka Fiata 500 z Deawoo Matizem :hihot:. Wygląda właśnie jak takie rasowe miejskie autko klasy A. Jak na tak małe autko to miejsca w środku jest nawet sporo. Jak z przodu nie siądzie dwóch ludzi, którzy po mają po dwa metry wzrostu to jakiejś tragedii z tyłu nie ma. Mam 182 cm wzrostu i sam za sobą się mieszczę i mam nawet jeszcze z 3 cm luzu na nogi. Bagażnik 290L akurat, żeby pomieścić jakieś zakupy czy wrzucić nieduży bagaż do tyłu. W środku pomimo tego, że plastik fantastik to jakość wykonania jest naprawdę ok. Plastiki są dobrej jakości, nic nie skrzypi, nic nie lata. Jest za to trochę piano black. Auto w tej cenie posiada nawet dach panoramiczny z elektryczną roletą :E. Auto w standardzie ma chyba wszystkie asystenty jazdy jak np. utrzymanie w pasie ruchu czy nawet aktywny tempomat. Do tego wszystkie hamulce są na tarczach a nie jak w Dacii na bębnach. Leapmotor T03 ma też w standardzie gniazdo szybkiego ładowania czego nie ma Daćka. Autko można obsługiwać z aplikacji a co za tym idzie włączyć sobie np ogrzewanie w zimie i przyjść do nagrzanego auta.

Autko zbiera się całkiem żwawo a zwłaszcza do 50 m/h, ma fajnie zestrojone zawieszenie do jazdy miejskiej i posiada baterię 37kWh co przy dobrych warunkach pogodowych daje nam realny zasięg nawet powyżej 350km w mieście. Na grupach FB ludzie wyciągają nim nawet 390km przy używaniu rekuperacji. Nadmieniam, że żona będzie nim robić ok 60km tygodniowo co sprawia, że auto nie będzie częściej ładowane niż raz na 3-4 tygodnie. I tak, mieszkamy w bloku więc robię eksperyment na żonie jak to będzie mieć elektryka i mieszkać w bloku :rudolf:

Auto ma oczywiście swoje wady:

- brak fizycznych przycisków (oprócz tych na kierownicy)

- nisko umieszczony tablet do obsługi ustawień samochodu 

- dla mnie trochę za wąskie siedzenia

- jedna duża wycieraczka z przodu i brak wycieraczki z tyłu

- brak Android Auto/Apple Carplay 

- manualna klimatyzacja

- halogeny do jazdy w nocy a nie pełne światła ledowe

 

Pierwsze wrażenia naprawdę pozytywne. Zobaczymy jak będzie to wszystko wyglądać z upływem czasu.

Edytowane przez MadDog
  • Upvote 2
Opublikowano
36 minut temu, Dimazz napisał(a):

No jak 30k zwrotu dostanie bo 40 to nie. Wyjdzie go 45k zł za nowy samochód z długą gwarancją. Jeszcze darmowy prąd z paneli i jest fajny sprzęt

Nawet bez paneli to dobry deal, jako drugie auto dla partnerki czy do stania w korkach/podjechania na zakupy do Lidla 800 metrów idealne. Kopciucha bym nie musiał odpalać :D 

Opublikowano

Nawet ładując się na szybkich ładowarkach to ciągle wychodzi taniej niż jeżdżenie typową spalinówką.

Przykład:

Weźmy zużycie energii 10 kWh/100km dla takiego Leapmotora w dobrych warunkach pogodowych. Do tego weźmy aktualny koszt energii u mnie na Biedronce 2,25 zł (ładowarka szybka CCS). Daje to nam 22,50 zł za przejechanie 100km. Dzieląc to dla przykładu na koszt benzyny Pb95 w cenie 5,75 za litr daje to nam odpowiednik spalania na poziomie 3,9 litra /100km. 

A już nie mówię nawet o tym, że odpada całe serwisowanie samochodu spalinowego jak filtry, olej, zapchane dpfy, zbierający się nagar w silniku, zużywające się sprzęgło czy inne elementy zużywające się w silniku spalinowym.

  • Upvote 2
Opublikowano
Godzinę temu, MadDog napisał(a):

Czyli dobrze, że nie kupiłem Dolphin Surfa? :hihot:

No, nie wiem. Od przyszlego roku model ma być już nie produkowany - może się okazać, że żadnych części już się nie dostanie, bo zbyt malo popularny model.

Opublikowano
30 minut temu, MadDog napisał(a):

Dzieląc to dla przykładu na koszt benzyny Pb95 w cenie 5,75 za litr daje to nam odpowiednik spalania na poziomie 3,9 litra /100km. 

I tutaj wjeżdża całe na biało nowe hybrydowe Aygo X ze spalaniem 3.1 :E Tylko, że cena nowego Aygo to razy 2 cena T03 z dofinansowaniem.

  • Haha 1
Opublikowano

Miałem właśnie wcześniej napisać, że jakieś dobre hybrydy powinny mieć mniejsze zużycie po przeliczeniu na złotówki

10 minut temu, lesiu155 napisał(a):

Panie, jakie części, przeca w elektryku nie ma co się psuć!!!!ONE!ONE11ONE!!

Wyjdzie wszystko w praniu. No nic, miejmy nadzieję, że awarii będzie jak najmniej. 

  • Like 3

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...