Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
52 minuty temu, DżonyBi napisał(a):

Zawrotne 14 ladowarek.

Poprawiając 16 punktów ładowań a nie ładowarek :E

Mało tego kolejne 8 jest już postawione, gotowe do działania. Kwestia odbioru. To są, duże 12-16 stanowiskowe punkty. Kolejnych 6

punktów jest już w trakcie budowy i cały czas są głosowania użytkowników gdzie budować kolejne stacje bo właśnie na podstawie głosowań są typowane miejsca powstania nowych SuC

 

13 minut temu, galakty napisał(a):

I irytuje mnie że każdy producent ma swój standard i ładowarki

O jakich standardach masz na myśli ? :e 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano (edytowane)

Wszystko już jest, mamy jeden standard kabli. Może się "samo płacić" i wystarczy włożyć kabel, wykryje auto i pobierze płatność.

 

Trzeba jedynie czasu na implementację tych rozwiązań na większą skalę, z kablami to już się stało, z płatnościami dopiero zaczyna.

 

Tesla wiadomo, ma wszystko szybciej i do tego taniej na superchargerach.

Edytowane przez Wu70
  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

Zasieg 250km zima nowej Tesli 3 highland ze zwiekszonym zasiegiem (wiemy jakie zimy mamy w Polsce) przy standardowej jezdzie 150km/h autostrada w ramach mieszczenia sie w przepisach. Zuzycie prawie 30kW/100 co daje jakies 90 zl/100km ladujac sie na greenway'u. Chlop jeszcze zadowolony z zasiegu, bo udalo mu sie "prawie" dojecha do Warszawy z Poznania. To jest jakis stan umyslu, ktorego ja nie rozumiem.

 

 

Screenshot_20250808_115055_YouTube.jpg

Edytowane przez DżonyBi
  • Thanks 1
  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)

Od dawna, wkleiłeś po prostu wszystko co wyszło na początku. 

 

Teraz każde* auto i ładowarka ma type2 ;)

 

*Oczywiście w Europie.

W USA chyba wygra standard Tesli a Chiny mają coś swojego.

Edytowane przez Wu70
Opublikowano (edytowane)

Tak, tutaj jest uporzadkowane. Teraz wszedlem w aplikacje greenway i widze, ze wiele ladowarek juz jest przerobione tylko na obecny standard, wiec posiadacze starszych elektrykow musza uzywac przejsciowek.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano
21 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Zuzycie prawie 30kW/100 co daje jakies 90 zl/100km ladujac sie na greenway'u

XDDDDDDDDDD

 

Ja rozumiem że ktoś to kupuje do jazdy po mieście czy drogach krajowych, ale trasy drogami szybkiego ruchu to jest patola elektrykiem i zdania nie zmienię dopóki nie poprawią zasięgu/spalania. A w sumie jedno wynika z drugiego, bo nie mamy na tyle efektywnych baterii i silników by to poprawić. Z drugiej strony jakim cudem kloc ważący ponad 2000 kg ma być oszczędny? Tutaj tylko benzynka z hybrydą, taki GS 430h potrafi mało palić a ma ponad 300KM. 

  • Upvote 1
Opublikowano
2 godziny temu, Katystopej napisał(a):

W Katowicach, centrum potężnej metropolii - 14 miast, ponad 2mln mieszkańców - jest Supercharger z 4 stanowiskami :hahaha: w malutkim zadupiu Sindorf 40km od Kolonii gdzie jeżdżę do rodziny jest Supercharger z 20 stanowiskami 8:E 

Ładowarki ładowarkami. Teraz sezon urlopowy, to Hans stoi i zastanawia się, jak podłączyć swoją półtora tonową przyczepę kempingową i czy da radę zrobić chociaż te 200km między ładowaniami :E

Opublikowano (edytowane)
10 minut temu, marko napisał(a):

Hans stoi i zastanawia się, jak podłączyć swoją półtora tonową przyczepę kempingową i czy da radę zrobić chociaż te 200km między ładowaniami :E

59 minut temu, galakty napisał(a):

Z drugiej strony jakim cudem kloc ważący ponad 2000 kg ma być oszczędny?

ale wiecie, że waga ma naprawdę znikomy wpływ na zasięg? :E

 

edit dla niedowiarków - 

 

zasadniczo opór powietrza odgrywa największą rolę, waga wydaje się wręcz pomijalna jeśli chodzi o wpływ na zasięg w elektrykach

Edytowane przez huudyy
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, marko napisał(a):

Ładowarki ładowarkami. Teraz sezon urlopowy, to Hans stoi i zastanawia się, jak podłączyć swoją półtora tonową przyczepę kempingową i czy da radę zrobić chociaż te 200km między ładowaniami :E

Ta, przyczepa kempingowa to tylko w strefie marzeń :E Wystarczy bagażnik rowerowy na hak i 2 rowery załadować i przy prędkości autostradowej będzie ~25% większe zużycie energii :E Nie mówiąc jak jeszcze na letni wypad dopakuję się auto bagażami na full. A jakby jeszcze chcieć bagażnik dachowy dowalić to dopiero przy takim wypadzie rodzinnym :E 

Edytowane przez lukadd
Opublikowano
23 minuty temu, huudyy napisał(a):

ale wiecie, że waga ma naprawdę znikomy wpływ na zasięg? :E

 

edit dla niedowiarków - 

 

zasadniczo opór powietrza odgrywa największą rolę, waga wydaje się wręcz pomijalna jeśli chodzi o wpływ na zasięg w elektrykach

Wymyślili perpetuum mobile? Nieważne ile załadujesz do auta, zużyje podobną ilość energii? 

 

W zasadzie dlaczego większość BEV ma śmieszny uciąg na haku? Niektóre to w ogóle nie mają możliwości montażu haka 

Opublikowano
Godzinę temu, marko napisał(a):

Wymyślili perpetuum mobile? Nieważne ile załadujesz do auta, zużyje podobną ilość energii? 

mógłbyś chłopie odpalić filmik, po to Ci go wysłałem, żebyś wyciągnął wnioski a nie cudował w postach. 

 

Opublikowano
53 minuty temu, marko napisał(a):

Wymyślili perpetuum mobile? Nieważne ile załadujesz do auta, zużyje podobną ilość energii? 

Fizyka. Po prostu przy jeździe po płaskim ze stałą prędkością waga ma niewielkie znaczenie. Dopiero przy przyspieszaniu i jeździe pod górę robi się różnica.

 

Zresztą podobnie z rowerami. 

 

To przede wszystkim opór powietrza ubija zasięg i top speed.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, DżonyBi napisał(a):

Gdzies widzialem test to zaladowna Tesla bagazami w srodku tracila 10% energii wiecej. 

To bzdury widziałeś ;) 

Czy jadę sam czy w 4 osoby zużycie jest praktycznie takie samo. Tak jak wspomniał wcześniej @huudyy to opór powietrza ma w 90% największy wpływ na zużycie energii. 
 

3 godziny temu, DżonyBi napisał(a):

Zasieg 250km zima nowej Tesli 3 highland ze zwiekszonym zasiegiem (wiemy jakie zimy mamy w Polsce) przy standardowej jezdzie 150km/h autostrada w ramach mieszczenia sie w przepisach. Zuzycie prawie 30kW/100 co daje jakies 90 zl/100km ladujac sie na greenway'u. 

W zimę przy -5C bez problemu robiłem trasę Grodzisk Mazowiecki-Poznań czyli jakieś ~300km dowożąc do poznania 12-13% baterii. Średnia prędkość 118km/h z przejazdu. Warunki nie pozwalały na szybszą jazdę. 
Nie wiem czy wiesz ale Greenway ma abonament w 2 opcjach. Jak ktoś planuje ładować się na ich ładowarkach to lepiej wykupić sobie za 35zł/ms i ładować za 2.4 a nie 3.2zł ;) 
 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
37 minut temu, huudyy napisał(a):

mógłbyś chłopie odpalić filmik, po to Ci go wysłałem, żebyś wyciągnął wnioski a nie cudował w postach. 

 

33 minuty temu, some1 napisał(a):

Fizyka. Po prostu przy jeździe po płaskim ze stałą prędkością waga ma niewielkie znaczenie. Dopiero przy przyspieszaniu i jeździe pod górę robi się różnica.

No a jak wygląda typowa jazda autem? 

Opublikowano
2 godziny temu, huudyy napisał(a):

ale wiecie, że waga ma naprawdę znikomy wpływ na zasięg? :E

 

Jak przez cały czas jedziesz ze stałą prędkością, to może i tak. Jestem ciekaw porównania po mieście, gdzie jedziesz-stoisz-jedziesz-stoisz i wówczas byśmy zobaczyli, jak "waga ma znikomy wpływ na zasięg" ;D

Opublikowano (edytowane)
41 minut temu, DjXbeat napisał(a):

To bzdury widziałeś ;) 

Gosc zaladowal Tesle bagazami po sam sufit. Twierdzil, ze zuzycie wzroslo o 5-10%. Osobowka czy jade sam czy zaladowany po sufit z rodzinka na wakacje to jest roznica w spalaniu. Nikt tu nie mowi, ze zjada od razu pol baterii albo wir sie w baku robi. 

 

Abonament w greenway.. niech Ci bedzie: 70zl/100km. Dalej to nie ma nic wspolnego z oszczedna jazda. Szkoda, ze ten abonament nie zwieksza zasiegu. 

 

5 aplikacji, 5 abonamentow, a dalej drogo. Miod, malina, orzeszki.

25 minut temu, Kyle napisał(a):

Jak przez cały czas jedziesz ze stałą prędkością, to może i tak.

Elektryk jedzie caly czas buspasem i nie musi zwalniac, i rozpedziac sie na nowo, a sama droga jest plaska, albo tylko z gorki specjalnie dla elektrykow. Jak ruszasz z miejsca to wybiegaja zielone ludki i pchaja Cie z tylu.

Edytowane przez DżonyBi
  • Haha 1
Opublikowano
31 minut temu, DżonyBi napisał(a):

Gosc zaladowal Tesle bagazami po sam sufit. Twierdzil, ze zuzycie wzroslo o 5-10%. Osobowka czy jade sam czy zaladowany po sufit z rodzinka na wakacje to jest roznica w spalaniu. Nikt tu nie mowi, ze zjada od razu pol baterii albo wir sie w baku robi.

Dlatego wspomniałem ze to bzdury bo robiłem trasy na Gdańsk czy Zakopanego we 4 osoby o we 2 i różnicy nie ma żadnej. 2 osoby więcej ważą jednak więcej niż sam bagaż ;) 

Tu opór ma znaczenie i np wiatr. Jedziesz pod mocny wiatr to spada mocno zasięg.

42 minuty temu, DżonyBi napisał(a):

Abonament w greenway.. niech Ci bedzie: 70zl/100km. Dalej to nie ma nic wspolnego z oszczedna jazda. 

Czemu przyjmujesz oderwane od rzeczywistości, ponad normatywne zużycie za jakiś standard? 
Gość nie przejechał 250km z prędkością 150km/h tylko jakiś odcinek, na jego podstawie obliczył zużycie i podał do wiadomosci że tyle można by przejechać. 
Po raz enty zwracam uwagę że nie ma takich tras gdzie przejedziesz z taką stałą prędkością cały dystans. Zawsze będziesz zwalniał! 
Jedynie całkiem pusta droga daje Ci szanse na jazdę ze stałą prędkością ale ile wtedy przejedziesz ? Mi się udało przejechać 60km ze stałą prędkością 140km/h i na takim moment polowałem przez prawie 25tys km przebiegu :E 

 

To samo z cenami. Czemu przyjmujesz wariant greenwaya skoro ich ładowarki stanowią w Polsce kilka % z całości? 


Strone wcześniej napisałem że EV nie polecam osobą które nie mają swojego źródła ładowania. Mając swoje źródło to ja w trasie mogę nawet 100zł/100km zapłacić bo w skali roku bilansuje mi się to przez darmową jazdę z paneli lub z gniazdka za 0.77gr/kW. 
Finalnie 30tys zrobię za 1/6 tego co bym na ON wydał ;) 

 


 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Po raz enty zwracam uwagę że nie ma takich tras gdzie przejedziesz z taką stałą prędkością cały dystans.

Ja jezdze po Polsce wdluz i wszerz, a najczesciej S7 i S8. Czasem Via Baltica(E67) od wyskosci Lomzy do Suwalk. Mozna leciec 140-150 na tempomacie non-stop, a jak widze, ze moge pocisnac wiecej to i 160-170 lece. Ostatnio do Gdanka tak lecialem. Ode mnie ponad 200km. Nie pamietam, zebym musial zwalniac jakos specjalnie. Tankowac tez nie.  Generalnie jak chce sie gdziesz szybko przemiescic to z benzyna nie ma problemu. Zasieg nie spada nagle 40%. 

 

Jestesmy na forum komputerowym wiec nawiaze tez do tego. Kupujac karte graficzna nie patrzylem ile bede mial fps w przecietnej grze, a patrzylem ile bede mial w najbardziej wymagajacych z PT. To nawiazanie do tego dlaczego patrze na spalanie zima (czyt. chlodne dni) przy szybkim przemieszczaniu sie.

 

Greenway ma chyba teraz najwiecej szybkich ladowarek i za to trzeba zaplacic. Chyba, ze lubisz stac pod lidlem i spacerowac po okolicy az sie naladuje. Przegladam teraz mapke Plugshare. Nie wyglada to jakos super kolorowo pod wzgledem najszybszych ladowarek.

 

Generalnie ja juz patrze na to chlodno. Elektryk wokol komina tak, w trasy nie. Tak jak pisalem, moze sobie wymienie tego Leafa na elektryka z wiekszym zasiegiem, ale najpierw skupiam sie na pierwszym i nie bedzie to elektryk. Moze doplace do PHEVa i bozbede sie elektryka w ogole. Bede mial wtedy wiecej miejsca w garazu na nowe gadzety.

 

Tak przy okazji oboma jezdze tylko ja, bo zona ma prawko, ale nie jezdzi. Co do kosztow eksploatacji to nie widze specjalnej roznicy. Jeden i drugi nie sprawiaja problemow. W benzynie olej zmieniam przy okazji rocznego przegladu. Generalnie, kiedy pozegnalem sie z niemiecka i franzuska motoryzacja to poczulem ulge w portfelu. 

 

Na koniec dodam, ze z haka w benzynie korzystam bardzo czesto i ciagam ponad pol tony. Ja jakos nie widze tych wsystkich zalet posiadania jedynie auta elektrycznego. Juz nie widze.

 

Mozemy zatoczyc kolo calej dyskusji. Elektryki bez dotacji nie sa atrakcyjne.

Edytowane przez DżonyBi
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, DjXbeat napisał(a):

Po raz enty zwracam uwagę że nie ma takich tras gdzie przejedziesz z taką stałą prędkością cały dystans. Zawsze będziesz zwalniał! 
Jedynie całkiem pusta droga daje Ci szanse na jazdę ze stałą prędkością ale ile wtedy przejedziesz ? Mi się udało przejechać 60km ze stałą prędkością 140km/h i na takim moment polowałem przez prawie 25tys km przebiegu :E 

 

No nie ma tak, że całą trasę przejeżdżasz z wysoką prędkością. Ale samo przyśpieszanie i zwalnianie też ma wpływ na spalanie, szczególnie na dwupasmówkach, jedziesz chwilę 150, a następnie zwalniasz do 120 bo ktoś powoli wyprzedza, albo tir ci wyskakuję i zwalniasz do 90km/h i znowu przyśpieszasz i jedziesz 150 i tak w kółko. Tak miałem ostatnio na A4 na odcinku od Opola do Krakowa, tragedia. A prawy pas cały zawalony Tirami :E Ale jak od Krakowa wyjechałem na S7 to już znowu bajka i można było płynnie i ładnie cisnąć.

Zależy od dnia i godziny, trasy. Raz się jedzie bardziej płynie innym razem takie przyśpieszanie i zwalnianie jest normą.  

 

Oprócz nocy, to np. soboty/niedziele późniejszym popołudniem/wieczorem przeważnie dobrze się ciśnie polską A2 na odcinku za Łodzią do Poznania i następnie za Poznaniem do granicy.

Ostatnio w niedziele nawet na niemieckiej dwójce jak jechałem to bajka była już zaraz za Berlinem większość odcinków ładnie można było jechać.

 

Edytowane przez lukadd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...