Skocz do zawartości

Auta elektryczne (BEV)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

dokladnie o tym pisze. jak kolega z xtrailem pojedzie na serwis po dzwonie, dostanie rachunek, to zaplacze, ze to nie byla "tylko " bateria :E czasy, ze ICE naprawialo sie mlotkiem i drutem, dawno minely. widac nie dla wszystkich.

Opublikowano

Jedynie tyle że ICE jak dostanie w tył to silnika wymieniać nie trzeba, a BEV prawdopodobnie tak i to z każdej strony poza przodem ewentualnie ;) 

 

Łatwiej uszkodzić i koszty wyższe, ale sama wymiana silnika spalinowego dzisiaj to nie jest tania sprawa.

 

Tutaj wyszło chyba 37k za wymianę silnika, no totalna głupota w starym aucie:

 

  • Upvote 1
Opublikowano

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/skad-bierze-sie-niechec-do-aut-elektrycznych-wyniki-badania-zaskakuja/yt3eejx?utm_source=www.auto-swiat.pl_viasg_auto-swiat&utm_medium=referal&utm_campaign=leo_automatic&srcc=undefined&utm_v=2

 

Być może opinie na temat napędu elektrycznego byłyby lepsze, gdyby kierowcy aut spalinowych byli bardziej otwarci na informacje o pozytywnych zmianach w napędach zeroemisyjnych. :cool:

  • Upvote 3
Opublikowano
Cytat

Przy okazji badania udało się wychwycić jeszcze jedną ciekawostkę. Użytkownicy modeli spalinowych niemal całkowicie pominęli dwie kluczowe zalety aut elektrycznych. Pierwszą z nich jest możliwość ładowania akumulatora w domu, a druga, wynikająca z tej pierwszej, że koszty użytkowania pojazdu ładowanego w domu są znacznie niższe (wskazało na to 63 proc. badanych kierowców pojazdów elektrycznych) niż samochodów spalinowych.

Niesamowite! Ludzie, którzy nie mają możliwości ładowania akumulatora w domu, nie wskazują tego jako zaletę :hihot:

Opublikowano

Pisałem w ogólnym, ale tu więcej osób w temacie. 

 

Wpadł mi do głowy szatański pomysł, ale po kolei. Jeździłem dzisiaj Kia EV 229KM RWD, jeździło się super. Samochód jest duży i szeroki i jeździ się świetnie. Pomyślałem, że może sprzedać Tarraco, dołożyć parę złotych i kupić EV6 GT AWD (585 KM i pełne wyposażenie, łącznie z szyberdachem). Auto do kręcenia się w okół komina, ładowanie z domu, mam PV. Są jakieś wady? :E

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)
2 minuty temu, SuLac0 napisał(a):

ztcw glowny problem hy/kia to modul ICCU, ktory zarzadza m.in. ladowaniem aku 12V. byla na to akcja serwisowa, tak wiec to pierwsze bym sprawdzil. przy okazji gwarancje i wszsytkie inne akcje ;)

Gwarancja do 2032 roku, więc myślę, że spoko. Zakup planuje na max 5-6 lat od teraz. Będzie to sprzedawalne po tym czasie? 

Edytowane przez LYCONE
Opublikowano
13 godzin temu, SuLac0 napisał(a):

ehhh :cool:

 

Mówi o olbrzymi "hejcie" z jakim się spotkał po zakupie elektryka i komentarze pod materiałem to tylko potwierdzają. Zadowolony użytkownik, który ma wywalone na głupotę komentujących ;) 

Opublikowano (edytowane)

troche przeplacil za ta 3 ze stanow i z zablokowanym ladowaniem na SC. ale jak mu to nie robi roznicy. teraz ma 3, zapowiedzial, ze kolejne to tez bedzie tylko BEV - tesla S. pewien jestem, ze szybciej niz mu sie wydaje,  zmieni sie narracja dot "auta spalinowego tylko na trasy" ;) w wiekszosci przypadkow tak to sie konczy - wpada BEV z dobrym zasiegiem i szybkim ladowaniem, wylatuje ICE :thumbup:

a "hejt". no coz, nie on pierwszy i nie ostatni ;)

Edytowane przez SuLac0
Opublikowano

Panowie im dłużej myślę o nowym aucie tym bardziej mnie kus EV :E lol, policzyłem sobie koszty z moją instalacją PV, dofinansowaniem itp i zakładając, że auto będę używac te 5-7 lat to zakup wydaje się być ciekawa opcją. Zastanawiam się jedynie jakie najlepsze formy finansowania są? Jak wasze doświadczenia mówią? Gotówka, leasing, kredyt, finansowanie 50/50? Jakie są najkorzystaniejsze opcje?

Opublikowano
38 minut temu, larry.bigl napisał(a):

Panowie im dłużej myślę o nowym aucie tym bardziej mnie kus EV :E lol, policzyłem sobie koszty z moją instalacją PV, dofinansowaniem itp i zakładając, że auto będę używac te 5-7 lat to zakup wydaje się być ciekawa opcją. Zastanawiam się jedynie jakie najlepsze formy finansowania są? Jak wasze doświadczenia mówią? Gotówka, leasing, kredyt, finansowanie 50/50? Jakie są najkorzystaniejsze opcje?

Jak masz JDG to zdecydowanie leasing 

Opublikowano

zalezy od konkretnych warunkow, ale ogolnie leasing konsumencki/osoba prywatna lub wynajem dlugoterminowy. juz wiekszosc producentow ogarnia to we wlasnym finansowaniu, wiec najlepioej pytac bezposrednio w salonie. 

Opublikowano
3 godziny temu, LYCONE napisał(a):

Jak masz JDG to zdecydowanie leasing 

No z tym sprzedawaniem na VAT to średnio :) 

3 godziny temu, larry.bigl napisał(a):

Panowie im dłużej myślę o nowym aucie tym bardziej mnie kus EV :E lol, policzyłem sobie koszty z moją instalacją PV, dofinansowaniem itp i zakładając, że auto będę używac te 5-7 lat to zakup wydaje się być ciekawa opcją. Zastanawiam się jedynie jakie najlepsze formy finansowania są? Jak wasze doświadczenia mówią? Gotówka, leasing, kredyt, finansowanie 50/50? Jakie są najkorzystaniejsze opcje?

Bez działalności to gotówka albo najem + wykup. Ale musisz policzyć na konkretnych przykładach.

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

@marko
Tesla z rekordowym wynikiem za Q3 2025. Prawie 497 tyś dostarczonych aut to o 7% więcej niż w poprzednio rekordowym Q3 2024 gdzie dostarczyli 473tyś aut. 
Q3 względem Q2 2025r to wzrost o 30%. 
IMG_6024.jpeg.e2a23877bb7450811c34c15d47a2f62e.jpeg

Wzrost o 13% względem przewidywań analityków. 
 

Edytowane przez DjXbeat
Opublikowano
W dniu 1.10.2025 o 20:54, LYCONE napisał(a):

Gwarancja do 2032 roku, więc myślę, że spoko. Zakup planuje na max 5-6 lat od teraz. Będzie to sprzedawalne po tym czasie? 

Brać nie pytać  , jeździć, obserwować .  Tak poważnie  EV6 AWD    super autko  , tak na  95% roku  nic lepszego niepotrzebne .

Opublikowano

pozar_ev_ice_2025-1024x576.thumb.jpg.365ceef4f3a53b5a96a59d5ef4b07628.jpg

 

https://wysokienapiecie.pl/113769-pozar-elektryka-w-garazu-opanowany-w-13-minut-kg-psp-szkoli-z-niego-strazakow/

 

"Co więcej, wszystkie raporty dotyczące trzech największych pożarów garaży w ostatniej dekadzie w Europie jednoznacznie stwierdziło, że największych zagrożeniem dla rozprzestrzeniania się ognia były auta spalinowe, ze względu na zjawisko „rozlewających się pożarów paliw” (ang. running fuel fires), "

 

 

Opublikowano

SuLac0

 

Z tymi pożarami to można  pisać  na  oba fronty  :)  Dane statystyczne firm ubezpieczeniowych mówią  wyraźnie, że na  1000 elektryków ,  Hybryd i Benzyniaków  to  hybrydy palą się najczęściej , potem benzynka  i na końcu 2x  rzadziej od benzynki  typowe  elektryki .   Zakładam ze w tych danych nie rozróżniano  baterii  NMC  /  LFP  bo te drugie  się nie palą prawie  w ogóle  .    Dodatkowo  palące się elektryki w  75 % to były  auta, w których coś ktoś grzebał , sprowadzane z  USA  ze zmienianymi wtyczkami czy  inwerterami .    Reasumując  nowy  EV  delikatnie użytkowany  ma szansę  spłonąć  3x rzadziej niż  kilkuletnia  benzynka .

  • Upvote 1
Opublikowano
19 godzin temu, DjXbeat napisał(a):

@marko
Tesla z rekordowym wynikiem za Q3 2025. Prawie 497 tyś dostarczonych aut to o 7% więcej niż w poprzednio rekordowym Q3 2024 gdzie dostarczyli 473tyś aut. 
Q3 względem Q2 2025r to wzrost o 30%. 


Wzrost o 13% względem przewidywań analityków. 
 

No, w USA właśnie skończyły się dopłaty do EV. 

Opublikowano
W dniu 2.10.2025 o 14:24, GordonLameman napisał(a):

No z tym sprzedawaniem na VAT to średnio :) 

Nie ma JDG to odpada. 

Ale VAT to nie problem, szczególnie w przedziale 7 lat. 36 msc leasing, wykup, darowizna, sprzedaż bez VAT i podatku po 6 msc lub 3 latach jak nowe przepisy wejdą. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...