Keller 726 Opublikowano 1 Lutego Opublikowano 1 Lutego (edytowane) 60 fps widzę ciągle na liczniku, jak zbije do 59 to jest to rzadkie (min fps), ale gra się w ogóle nie płynnie. Sprawdzam sobie Frametime 0.1% i 1% lows a tam 28 fps, 44 fps... No ale jak to zmienić, nie wiem najlepsze że pamiątki zrobiłem 3000Mhz CL12 więc w testach wyprzedzają moje stockowe 4000 Mhz CL16, Rysiek jest jaki jest ale nie ma 100% użycia, a grafa zapewnia co musi. Tak naprawdę mogę i mieć 100 fps średnio np. na niższych ustawieniach grafy, a lowsy 30 i też nie jest płynnie wtedy. Jak mierzyć frametime lows? Frame generation ma być wyłączony do testu bo ma liczyć prawdziwe klatki. Vsync też off. Ustawienia full hd najlepiej ultra bez RT. Bo to sprawdzi nacisk na procka. Od biedy może być 1440p. Jak wygląda test w Cyberpunku. Miasto najlepiej nocą, ruszasz kamerą, biegasz, obracasz się. W tym czasie włączasz benchmark lows w msi afterburner. U mnie to się włącza chyba na + i wyłącza na - na klawiaturze numerycznej, ale nie wiem czy tak ustawiałem czy tak było domyślnie (zakładka benchmark). Jednak chyba trzeba to włączyć w ustawieniach i zaznaczyć by lows na OSD się wyświatlały - ale oba Frametime 0.1% i 1%. 10 sekund, max 20 sekund testu starczy. To samo można powtórzyć w walce, jeździe samochodem, cokolwiek. Jeśli masz monitor 60Hz, średnią fps spokojnie trzymasz 60, a lows widzisz mniej np. 45, to coś się chyba dzieje. Ale może to optymalizazja gry? Potrzebne testy. Edytowane 8 Lutego przez Keller 1
Pentium D 1 158 Opublikowano 2 Lutego Opublikowano 2 Lutego Ten Ryzen 5500 pewnie kiszka albo vram pełny.
Keller 726 Opublikowano 2 Lutego Autor Opublikowano 2 Lutego 48 minut temu, Doamdor napisał(a): W jakiej grze masz problemy z fps? Cyberpunk. Tzn powtórzę nie z fps jest problem bo średnia trzyma 60, a nawet więcej, ale te lows spadają. Wy to w ogóle badacie? 39 minut temu, Pentium D napisał(a): Ten Ryzen 5500 pewnie kiszka albo vram pełny. No może, choć kiedyś miałem lepsze Ryzeny np 5800X i w niektórych grach też miałem takie problemy. Do dziś zero diagnozy. VRAM ma zapas, zresztą testowałem na minimalnych ustawieniach to z 5GB bierze Cyber. Dawno temu nawet w The Crew 1 miałem coś takiego też, spadki do 35 fps z lows i co z tego że minimalny fps 60, jak to w ogóle nie było płynne. Tu coś gość wyjaśnia ale oglądać godzinę na razie mi się nie chce
CozyHog 90 Opublikowano 2 Lutego Opublikowano 2 Lutego Osobiście właśnie na 5800X-4,7Ghz mam minimalnie około >(60-70) kl/s. Minimalnego nie sprawdzałem, bo jest wystarczająco płynnie. Może zaraz rzucę okiem jak to wygląda, ale jestem niemal pewien, że ten 5500 jest trochę za słaby do cyberka.
Doamdor 1 778 Opublikowano 2 Lutego Opublikowano 2 Lutego (edytowane) 21 minut temu, Keller napisał(a): Cyberpunk. Tzn powtórzę nie z fps jest problem bo średnia trzyma 60, a nawet więcej, ale te lows spadają. Wy to w ogóle badacie? Przecież to jest fps 1% low. Możesz go poprawić poprzez OC procesora i pamięci, lub wymienić procesor na 5700 X3D. Edytowane 2 Lutego przez Doamdor 1
CozyHog 90 Opublikowano 2 Lutego Opublikowano 2 Lutego Daj napięcie CPU-1.35 i RAM-1.4, trochę podkręć i zobacz jak jest. "Miszczunio niskiego poboru prądu." - ten slogan raczej nie wróży wysokiej wydajności, 6600XT to też nie jest jakiś orzeł. U mnie na 3060Ti ~2GHz mam takie wyniki jak wspomniałem, a wtedy pobór prądu to już jakieś 250W karta i 100W procek 2
HappyLittleGamer 190 Opublikowano 2 Lutego Opublikowano 2 Lutego Ja jak zmieniłem Ryzena 5600 na 5800X3D to właśnie większość tych ścinek albo prawie wszystkie zniknęły. Także wymiana procka pomoże, z tym że nie daję gwarancji że wygładzi wszystko. Ja cyberka nie lubię i mało w niego grałem. Druga opcja wygładzenia ścinek to wg recenzentów DLSS4 którego na RXie nie włączysz, ale ciekawe że nagle zaczęli w ten sposób mówić o generatorach klatek, że takie wygnerowanie z 60 klatek 250 klatek powoduje wygładzenie wykresu frametime i to może być rozwiązanie dla kogoś kto nie trawi takich ścinek.
Brolly 758 Opublikowano 2 Lutego Opublikowano 2 Lutego (edytowane) Według mnie proca zmień na 5700 x3d albo używkę 5800. RAM do 32 gb nie zaszkodzi dorzucić. Edytowane 2 Lutego przez Brolly
Isharoth 597 Opublikowano 2 Lutego Opublikowano 2 Lutego U mnie zmiana z 2700X na 5800X3D znacząco podniosła 0,1 i 1% low. W grach w których wcześniej miałem lekki stutter, nagle zrobiło się płynnie i przyjemnie. Już nawet o avg i max fps nie mówię... Nie ma jednego prostego przepisu jak podnieść 0,1% i 1% low. Zależy w jakiej grze i zależy jaki masz sprzęt. Jeśli niskie wartości spowodowane są CPU to nic nie zrobisz poza wymianą. Pamiętaj że na wydajność CPU składa się też sam RAM, choć różnice między taktowaniem RAM w ramach tej samej generacji są naprawdę marginalne, więc też bym nie przepłacał. 32GB, tak jak pisze @Brolly to dziś standard, bo niektóre gry już marudzą na 16GB. Z tego co pamiętam jak sam grałem to na pewno Hogwarts Legacy i Diablo 4. Teraz pewnie jest ich więcej. 2
Keller 726 Opublikowano 2 Lutego Autor Opublikowano 2 Lutego No ale po co 32GB jak mi Cyber z 8GB bierze na Full Hd, vramu 7 z hakiem na ultra z RT podstawowym... Tutaj jest inny problem, może procek, może nie. Ciężko powiedzieć, a nie chcę kupić i w błoto kasa, bo czy serio jakiś 5700X3D czy 5800X3D COKOLWIEK może dać przy kartach pokroju 6600XT? No i obrażanie tej karty w Full HD rozumiem że trochę dla posiadaczy kart za 4-6 koła jest okej, ale powtórzę, gram na Full HD, mam monitor 60Hz, 60 fps jest, nawet więcej ale vsync jest grany. I naprawdę w 90% gier nie trzeba mi lepszej karty do ustawień high, a nawet ultra. Są tylko wyjątkowe gry jak Alan Wake że nie pyka, ale większość easy. Tylko te lows zabija frajdę.
Doamdor 1 778 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego Problemem jest twój sprzęt, czyli procesor, chcesz płynniejsze granie? Wymień go. 4
skunRace 797 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego W dniu 2.02.2025 o 00:00, Keller napisał(a): Kurczaka mogę dostać od tego. 60 fps widzę ciągle na liczniku, jak zbije do 59 to jest to rzadkie (min fps), ale gra się w ogóle nie płynnie. Sprawdzam sobie 0.1% i 1% lows a tam 28 fps, 44 fps... No ale jak to zmienić, nie wiem najlepsze że pamiątki zrobiłem 3000Mhz CL12 więc w testach wyprzedzają moje stockowe 4000 Mhz CL16, Rysiek jest jaki jest ale nie ma 100% użycia, a grafa zapewnia co musi. Tak naprawdę mogę i mieć 100 fps średnio np. na niższych ustawieniach grafy, a lowsy 30 i też nie jest płynnie wtedy. To, że procek nie ma 100% użycia nie ma znaczenia. Prawdopodobnie jest za słaby do Cyberpunka, żeby nie mieć właśnie takich skoków low fpsów. Z tego samego powodu właśnie dzięki Cyberpunkowi wymieniłem kiedyś 3700X na 5800X3D. Większości gier dawał jeszcze radę, ale w Cyberpunku właśnie co jakiś czas występowało takie chrupnięcie, choćby podczas jazdy po mieście, przez co nie było to całkowicie płynne i mocno irytowało. Wymiana procka na X3D całkowicie to wyeliminowała i po tym śmigało jak masło bez żadnych chrupnięć.
Send1N 4 153 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego 5500 to cpu na poziomie ryzena 3600, cyber na tym kiepsko działa, wyżej dobrze prawią 3
skunRace 797 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego Dokładnie 5500 ma tak cache L3 okrojone, że w takim Cyberpunku patrząc na testy bliżej mu do 3600X niż 5600. To dla Cyberpunka za mało na komfortową i płynną grę.
Reddzik 2 762 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego (edytowane) 6 godzin temu, Send1N napisał(a): 5500 to cpu na poziomie ryzena 3600 Miałem to pisać. Miałem Ryzena 3600 i on na ulicy blokował mi RTX 3060ti i to w 1440p+dlss, a co dopiero w 1080p. Trzeba dać tłum na średnie jako max dla takiego procka, to jest jedyna szansa na poprawę 1% ale nie zniweluje tego całkowicie, nadal procek będzie mieć problemy, wymieniłem go na 5600x i częściowo pomogło, ale teraz z bardzo rzadka były jakieś dropy, fps się ustabilizował, było płynniej i lepiej, i mogłem dać tłum na wysoki i proc dawał radę, a z utrzymaniem tłumu na średni pomoże z tymi spadkami. Jak GPU nie ma użycia 100%, a ma <90% to jest to wina słabego procka, chyba, że mamy jakąś blokadę fps, ale chyba nie o to chodzi. Do w miarę komfortowego grania potrzeba Ryzena 5600 na AM4, takie minimum. Nie widziałem czy piszesz o tym jakie ma użycie GPU? wtedy kiedy masz dropy, Poszukałem u siebie screenów ale raczej z Ryzenem 3600 to ja już nie znajdę, więc musisz wierzyć mi na słowo, sam zmieniłem Ryzena 3600- czyli coś podobnego do twojego na Ryzena 5600x i poczułem lepszy komfort w grach, pamiętam jak w Baldur's Gate 3 w mieście który ciśnie po procku różnica była nie mała i skończyły się częste dropy, i zostały zniwelowane to minimum. Screeny w spoilerze by nie zaśmiecać Ryzen 5600x + RTX 3060Ti w 1440p z dlss, ustawień nie pamiętam, ale chodzi mi o zobrazowanie, widać użycie GPU- pierwsze z lewej po nazwie karty, jak i Ryzena, jak Ryzen się poci z fpsem. Niestety ale nawet z Ryzenem 5600x jak już pisałem miałem dropy, ale było ich x razy mniej niż na Ryzenie 3600. Nie mam ich za dużo bo sporo tego wyrzuciłem. Najlepiej byłoby żebyś wrzucił screena gdzie masz te dropy, albo samemu się dopatrzył jakie masz użycie GPU, CPU to mniej więcej może zobrazować problem, ale z racji, że koledzy już napisali, to i ja się podpisuję pod tym, że to wina procesora. Dla testu daj Tłum na średnie lub niskie - powinno to pomóc z dropami, nie dziwota, że gra w wersji na konsole ma dużo mniej NPC na ulicy niż wersja na PC. Spoiler Edytowane 3 Lutego przez Reddzik
Keller 726 Opublikowano 3 Lutego Autor Opublikowano 3 Lutego (edytowane) 2 godziny temu, Reddzik napisał(a): Nie widziałem czy piszesz o tym jakie ma użycie GPU? wtedy kiedy masz dropy, Ja mam ciągle dropy, wystarczy że obracam kamerą będąc na mieście (stoję), czy gdy jadę samochodem, albo gdy jest walka (czyli pewnie obliczenia). Użycie GPU jest bez znaczenia, bo karta jest wystarczająca do tej gry, nawet 55% użycia potrafię mieć w zamkniętych lokacjach (+vsync 60fps/60hz), co nie oznacza że cpu nie domaga tylko ustawienia musiałbym dać jeszcze wyższe by gra nie wyrabiała. Spokojnie Radek sobie radzi nawet na ultra przy Full HD i RT podstawowe włączone. Choć teraz pomyślałem, że może chcesz sprawdzić przy vsync off jakie dobicie gpu jest i czy leci na 100%? 2 godziny temu, Reddzik napisał(a): Dla testu daj Tłum na średnie lub niskie - powinno to pomóc z dropami, nie dziwota, że gra w wersji na konsole ma dużo mniej NPC na ulicy niż wersja na PC. Pokaż ukrytą zawartość Robiłem testy nawet na min ustawieniach i jest to samo, więc nieważny tłum, czy tekstury czy inne rzeczy na low. Ciągle są spadki, nawet nie wiem czy nie są gorsze nawet na niższych ustawieniach Oczywiście proc może mieć znaczenie. Jeszcze spróbuję dziś ustawić pamięci, by były szybsze, może L3 podbije do lepszego poziomu i to coś da. Plus przypomnę że mam HDD. Nie wiem czy ktoś ogrywał i testował lowsy na HDD. Ciężko już spotkać kogoś z archwalnym sprzętem i chęcią do testów głębszych niż zwykły średni fps Edytowane 3 Lutego przez Keller
Reddzik 2 762 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego A.. hdd to jest jeszcze kolejna kula u nogi. 1
Brolly 758 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego 58 minut temu, Reddzik napisał(a): A.. hdd to jest jeszcze kolejna kula u nogi. O kurka nie zauważyłem, wymiana na ssd zwykły albo m2 to będzie skok w przyszłość 2
Keller 726 Opublikowano 3 Lutego Autor Opublikowano 3 Lutego 5 minut temu, Brolly napisał(a): O kurka nie zauważyłem, wymiana na ssd zwykły albo m2 to będzie skok w przyszłość Boje się, że mi padnie, a HDD działa 10 lat mimo niezliczonych operacji na małych i dużych plikach
galakty 3 305 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego 5500 + HDD i zdziwienie że stutter... Tego dawno nie grali SSD i 5700X3D i problemy znikną, szkoda zachodu na dochodzenie co zrobić. 2 1
Brolly 758 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego 13 minut temu, Keller napisał(a): Boje się, że mi padnie, a HDD działa 10 lat mimo niezliczonych operacji na małych i dużych plikach Pierwsze słyszę coś takiego, mój hdd ma 12 lat ale tam trzymam dane tylko, zwykły ssd chyba z 7 lat a m2 systemowy 1,5 roku. Wszystko śmiga elegancko.
Keller 726 Opublikowano 3 Lutego Autor Opublikowano 3 Lutego 11 minut temu, galakty napisał(a): 5500 + HDD i zdziwienie że stutter... Tego dawno nie grali SSD i 5700X3D i problemy znikną, szkoda zachodu na dochodzenie co zrobić. Dajcie spokój, super sprzęcik do Full HD. Większość gier śmiga
Brolly 758 Opublikowano 3 Lutego Opublikowano 3 Lutego Powiem inaczej Bez zmiany na ssd lepiej nie będzie 2
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się