Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
1 minutę temu, Petru23 napisał(a):

Te filmy dotyczą MG czy mody i jej podobnych? Bo widzę bardzo generalizowanie. MG nie jest takim samym Chińczykiem jak sławna Omoda. Bliżej im do Volvo (własność i kapitał chiński, marka w świadomości pozostała szwedzka. Podobnie z MG, kapitał i właściciel chiński ale marka UK).

Volvo premium, MG to jednak pełen budżetowiec. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
42 minuty temu, Grexons napisał(a):

Czy wszystko z tobą jest ok? czy ja za wszelką cenę bronie chińczyków czy po prostu przedstawiam moj punkt widzenia używając do tego argumentów? Jeżeli ktokolwiek kogoś ocenia przez pryzmat samochodu ktorym się porusza to raczej nie jest osoba godna jakiejkolwiek relacji/znajomości. 

 

Gdzies w cenie Hs'a mamy podstawowego Trocka, wydaje mi sie ze wnetrze MG jest przyjemniejsze w odbiorze - kwestie tabletozy pomijam bo to rzecz gustu. I  właśnie o to się rozbija wszystko że dostaje sie więcej za mniej, maksymalne wyposażenie - podstawa. I absolutnie się zgodzę z tobą że moze sie okazac ze to sie wszystko spierdończy za jakiś czas i będzie płacz i lament.

 

Ja chyba nigdy nie byłem tak spokojny :) .

 

Niestety dysponuje tylko takim budżetem także poszukiwania samochodu sa ograniczone, jak by było lepiej wziął bym sobie nową RAV4 na hybrydzie i nawet nie pomyślał bym o chińczyku jednak ważna jest dla mnie gwarancja. Jak będzie z jej jakością przekonam się lub nie.

Rada - nie wchodz w dyskusje z odmiennym niż przyjęto zdaniem. Jesteś już fanatykiem Chińczyków opłacanym przez koncerny. Ktoś już to chyba napisał nawet...  To wątek do beki o chińczykach a nie dyskusji o nich. 

 

3 minuty temu, GordonLameman napisał(a):

Volvo premium, MG to jednak pełen budżetowiec. 

Przecież nie o klasę chodzi a przynależność i własność marki. Trzymaj się sedna a nie zmieniasz temat na poboczne aspekty.

Edytowane przez Petru23
  • Like 1
  • Haha 2
Opublikowano
2 minuty temu, Petru23 napisał(a):

Przecież nie o klasę chodzi a przynależność i własność marki. Trzymaj się sedna a nie zmieniasz temat na poboczne aspekty.

Świadomość marki MG w Polsce nie ma nic wspólnego ze świadomością marki Volvo. To nei jest to samo. 

 

MG to dla przeciętnej osoby taka sama niewiadoma jak Omoda, Jaeeco i reszta chińskiego tałatajstwa. Po prostu się mylisz w tej kwestii :) Moim zdaniem oczywiście. 

  • Upvote 3
Opublikowano (edytowane)

W trące tylko że Kia to kiedyś też było "tałatajstwo" i jak dziś pamiętam jakie opinie chodziło o tej marce :) popłynąłem z tym jak dziś ale nie były pochlebne.

Edytowane przez Grexons
Opublikowano
Teraz, Grexons napisał(a):

W trące tylko że Kia to kiedyś też było "tałatajstwo" i jak dziś pamiętam jakie opinie chodziło o tej marce :)

No i KIA pracowała na swoją dobrą opinię jakieś 20 lat. 

A nie 2-3 lata i setki tysięcy złotych na głup-influencerów w necie :) 

  • Upvote 2
Opublikowano

Zdecydowanie tak nie powinno być ale to niestety znak czasu.

Sam bardzo jestem ciekaw czy właśnie kolejne lata przyniosą zmianę postrzegania chińczyków czy zostaną na tym samym poziomie że to tylko "chińczyk".

Opublikowano
1 minutę temu, Katystopej napisał(a):

Czyli to samo co DQ200 Vaga czy niegdyś automat w 1.6 hdi np. w C5 X7 :E

WTF? DQ200 to dwusprzęgłówka, to w MG to zwykły manual z robotem. Chyba że ironia i nie rozumiem, ale mieszasz 3 rodzaje skrzyń bo HDI miał hydrokinetyka... 

Opublikowano (edytowane)

teoretyzując jakbym sie miał sugerować samym wyglądem auta (jak to zwykle kobiety robią) i ceną, oraz pomijając to że jest chiński i wszystko co z tym związane (ignorując kwestie techniczne i inne (bezawaryjnośc itp))

to z chińczyków bym wybrał ten samochód


https://hongqi-auto.pl/modele/h5


ale na szczescie dla mnie nie wybieram auta w ten sposób :cool:

z ciekawosci zapytałem dżepetto jakie są opinie

 

To ciekawe pytanie. Opinie o chińskim aucie Hongqi H5 są mieszane — są i pozytywy, i pewne obawy. Poniżej podsumowanie najważniejszych wniosków z internetu + co mówią recenzje, plus minusy + ryzyka, wg różnych źródeł:

 

Co mówią opinie o Hongqi H5

 

--------Pozytywne opinie----------

 

- Dobry stosunek ceny do wyposażenia

 

W polskich źródłach H5 jest chwalony za bogate wyposażenie w porównaniu do ceny – jest tańszy niż wiele europejskich sedanów klasy premium, a oferuje m.in. kamery 360, systemy ADAS, skórzaną tapicerkę (w droższej wersji) itp. 

 

Według portalu Chinskisamochod.com, wersje Comfort i Deluxe oferują duży komfort wnętrza, masaż w fotelach, ładny design. 

 

- Design i prestiż

 

Stylizacja H5 jest uznawana za elegancką, nawet prestiżową. Grill, linie nadwozia – wygląda „na bogato”. 

Użytkownik z ZigWheels pisze, że wnętrze jest luksusowe: ekran dotykowy, skóra, drewniane wstawki, panoramiczny dach itp. 

 

- Silnik i osiągi

 

Polski importer podaje, że silnik to 2.0T (~224 KM) współpracujący z 8-biegowym automatem. 

Przyspieszenie i osiągi są przyzwoite (np. 0–100 km/h w okolicy 7,8 s). 

 

- Gwarancja

 

Hongqi oferuje 5-letnią gwarancję (lub do 150 000 km) w Polsce. Chinski Samochod+2Wybór Kierowców+2

To może zmniejszać ryzyko związane z nową marką w Europie. Wartość postrzegana jako „luksus w uczciwej cenie”

 

W recenzji YallaMotor eksperci podkreślają, że H5 to solidny wybór – ładny, komfortowy sedan, który nie jest przesadnie drogi jak europejskie limuzyny luksusowe. 

Wskazywane jest też, że budowa auta jest trwała, a komponenty są „solidne” według tej recenzji. 
 

---------Obawy i minusy-------

 

- Zużycie paliwa w praktyce

 

Choć cykl WLTP podaje zużycie ~6,6 l/100 km dla wersji 2.0T, w opiniach internetowych (np. w recenzjach klientów) pojawiają się obawy, że realne spalanie może być wyższe, szczególnie w mieście.

 

- Brak napędu na cztery koła

 

H5 ma przedni napęd (FWD), co może być minusem w porównaniu do sedanów premium z napędem na tył lub 4x4. Chinski Samochod

 

- Niepewność wartości rezydualnej / odsprzedaży

 

To młoda marka w Europie/Polsce, więc trudno przewidzieć, jak dobrze auta będą trzymać wartość na rynku wtórnym. Źródła zwracają uwagę, że utrata wartości może być większa niż w dobrze znanych markach europejskich. 

 

- Dostępność części / serwis

 

W internetowych dyskusjach (np. na Reddicie) pojawiają się opinie, że części zamienne mogą być trudniejsze do zdobycia, a serwisy dedykowane mniej liczne lub mniej doświadczone z chińskimi markami:

„spare parts taking up to months … this is an issue …”  Użytkownicy wskazują też, że mechanicy ogólni mogą nie być zaznajomieni z Hongqi, co może zwiększać koszty napraw. 

 

- Niepewność co do niezawodności na dłuższą metę

 

Kilka wpisów w dyskusjach mówi o braku długoterminowych opinii: „No one can comment on the reliability of these cars as they have not been on the road enough to judge”

Część osób radzi traktować Hongqi H5 jako drugi samochód, jeśli obawia się ryzyka. Reddit

 

- Wartość postrzegana / wizerunek

 

Niektórzy użytkownicy mówią, że marka jest mało znana i może być mniej doceniana na rynku – co wpływa zarówno na wizerunek, jak i ewentualną odsprzedaż. 

Według jednego wpisu: „They are ridiculously overpriced … you have better value for money options with the other Chinese brands” 

 

----------Co mówią opinie z Europy (i „międzynarodowe”) o Hongqi / modelach pokrewnych---------------

 

-Brak silnych recenzji H5 w Europie

 

Nie znalazłem wiarygodnych recenzji w niemieckich / francuskich mediach motoryzacyjnych, które by szczegółowo testowały H5.

To sugeruje, że sprzedaż H5 w Europie na razie jest ograniczona lub dopiero się rozwija.

 

-Strategia ekspansji Hongqi w Europie

 

Hongqi zapowiada, że do 2028 roku wprowadzi aż 15 nowych modeli w Europie. Według Reutersa marka planuje rozbudować sieć dealerską na Starym Kontynencie. To oznacza, że Hongqi wierzy w potencjał europejskiego rynku i w dłuższej perspektywie dostępność serwisu i części może się poprawić.

 

-Reddit i opinie użytkowników o Hongqi

 

Na subreddicie r/CarTalkUK ktoś pytał: „Upgrading to a bigger car. Hongqi seems decently rated. Anything to look out for?” — co pokazuje, że są zainteresowani, ale jednocześnie zastanawiają się nad ryzykiem. Reddit

Na r/DubaiPetrolHeads pojawiają się komentarze ogólne o Hongqi, m.in.: „General mechanics would not be familiar with the car … No one can comment on the reliability of these cars as they have not been on the road enough to judge the car.” 

To pokazuje, że wśród międzynarodowej społeczności są obawy co do serwisu i długoterminowej niezawodności – przynajmniej na razie.

 

- Kontekst rynkowy

 

Według analizy Samar.pl, obecnie Hongqi w Europie jest na początku swojej ścieżki („niewielka sieć dealerska”), co ogranicza liczbę realnych użytkowników. Samar

W artykule Chinskisamochod.com o H5 podkreśla się dużą szansę (design, wyposażenie) ale też ryzyka (marka jest „młoda” na rynkach poza Chinami).

Edytowane przez Oldman
Opublikowano

Mnie ciekawi tylko jak użytkowanie chińskich samochodów będzie wyglądało po latach. Bo to, że teraz jest fajnie to jest zrozumiałe - samochody są przecież nowe. Ale nie czarujmy się - każdy producent ma wtopy. I jak wtedy to będzie wyglądało. Zajęcie się przez serwis jednym czy kilkoma samochodami to nie jest wielki wyczyn. Można do magazynu centralnego ściągnąć po kilka sztuk każdej części i mieć na naprawy. A jak samochodów będą tysiące czy dziesiątki tysięcy? Co z wsparciem technicznym kilkuletnich samochodów? Będą do nich części czy jak np. do Chevroletów - 5 lat i koniec. Jedynie zwykła eksploatacja. A jak coś kuna zgryzie to nie ma, trzeba sztukować.

Narazie patrzę i obserwuję. Plusem chińskiej ekspansji jest to, że europejskie samochody tanieją. Zobaczymy co będzie dalej.

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
30 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Świadomość marki MG w Polsce nie ma nic wspólnego ze świadomością marki Volvo. To nei jest to samo. 

 

MG to dla przeciętnej osoby taka sama niewiadoma jak Omoda, Jaeeco i reszta chińskiego tałatajstwa. Po prostu się mylisz w tej kwestii :) Moim zdaniem oczywiście. 

Ale dlaczego zawęzasz temat do świadomości marki w Polsce skoro mowa o własności i przynależności kapitałowej w świecie i jak jest naprawdę? A w świadomości przeciętnej osoby MG do brytyjska marka samochodów. 

W świadomości jest tyle co w Volvo. Przeciętna osoba wciąż musli, że to szwedzki samochód a Chińczycy nie mają z tym nic wspólnego.

 

Europejskie koncerny płacą wam za takie wątki i dyskusje wyśmiewające chińska konkurencję? głup-influencerzy ale w drugą stronę?

 

 

Edytowane przez Petru23
  • Haha 1
Opublikowano
3 minuty temu, Petru23 napisał(a):

Ale dlaczego zawęzasz temat do świadomości marki w Polsce skoro mowa o własności i przynależności kapitałowej w świecie i jak jest naprawdę? A w świadomości przeciętnej osoby MG do brytyjska marka samochodów. 

Może dlatego, że rozmawiamy o ekspansji chińczyków w Polsce?

 

Nie wiem skąd pomysł, aby przeciętna osoba wiedziała co to jest MG. Marketingowcy MG musieli aż zrobić wielkie otwarcie MG w Polsce w 2023 roku, bo nikt nie wiedział co to.

3 minuty temu, Petru23 napisał(a):

W świadomości jest tyle co w Volvo. Przeciętna osoba wciąż musli, że to szwedzki samochód a Chińczycy nie mają z tym nic wspólnego.

Volvo jest bardzo znaną marką w Polsce. MG zupełnie nie. Teraz się to zmienia. Ale moim zdaniem te dwie marki są nieporównywalne. 

3 minuty temu, Petru23 napisał(a):

 

Europejskie koncerny płacą wam za takie wątki i dyskusje wyśmiewające chińska konkurencję? głup-influencerzy ale w drugą stronę?

Wyjmij kija i naucz się dyskutować.

Opublikowano (edytowane)
14 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Może dlatego, że rozmawiamy o ekspansji chińczyków w Polsce?

 

Nie wiem skąd pomysł, aby przeciętna osoba wiedziała co to jest MG. Marketingowcy MG musieli aż zrobić wielkie otwarcie MG w Polsce w 2023 roku, bo nikt nie wiedział co to.

Volvo jest bardzo znaną marką w Polsce. MG zupełnie nie. Teraz się to zmienia. Ale moim zdaniem te dwie marki są nieporównywalne. 

Wyjmij kija i naucz się dyskutować.

Nie, Ty zawęzasz dyskusje do wygodnego dla ciebie zakresu. Ja wyraźnie wskazałem czego dotyczy wypowiedź. Własności i przynależności marki MG a nie świadomości przeciętnego Polaka. To dwa różne tematy no ale...

 

Volvo zostało wykupione przez Chińczyków / MG zostało wykupione przez Chińczyków. 

Volvo to w 100% własność Glee (wg udziałów). 

Ja mówię o faktach a nie wydumanych domysłach, jakie tu dominują na zasadzie - wróżenia co będzie za kilka lat z jakże ociekającą pewnością swych przekonań.

 

A to są Twoje słowa skierowane do @Grexons jak zaczął mówić o MG. Także sam wyjmij kij i naucz się dyskutować.

2 godziny temu, galakty napisał(a):

Znajoma kolegi z pracy czekała 4 msc z ASO bo brak części :hihot: Omoda. 

 

Kolejny fanatyk chińszczyzny się oburzył, nie jesteś pierwszy. Płacą wam za to? 

Jak ktoś mnie wyśmiewa że mam 18 letnie auto to mam to gdzieś, ale obraź właściciela chińczyka to matkobosko papieża obrażajo xD 

O tu. Nie Ty ale widać jak wygląda poziom waszej dyskusji. Słowo sprzeciwu i..

 

Kolejny fanatyk chińszczyzny się oburzył, nie jesteś pierwszy. Płacą wam za to? 

 

NAjlepsze, że to właśnie tu jest druga strona barykady - hejt Chińczyków i wyzywanie innych od ich fanatyków i opłaconych klakierów. Brak slow

1 godzinę temu, Grexons napisał(a):

Czy wszystko z tobą jest ok? czy ja za wszelką cenę bronie chińczyków czy po prostu przedstawiam moj punkt widzenia używając do tego argumentów? Jeżeli ktokolwiek kogoś ocenia przez pryzmat samochodu ktorym się porusza to raczej nie jest osoba godna jakiejkolwiek relacji/znajomości. 

 

 

To odpowiedź na twój poziom prowadzenia dyskusji. Czy wszystko z tobą jest ok?

Edytowane przez Petru23
  • Haha 1
  • Confused 1
Opublikowano
5 minut temu, Petru23 napisał(a):

Nie, Ty zawęzasz dyskusje do wygodnego dla ciebie zakresu. Ja wyraźnie wskazałem czego dotyczy wypowiedź. Własności i przynależności marki MG a nie świadomości przeciętnego Polaka. To dwa różne tematy no ale...

Cały czas piszemy o ekspansji w Polsce. A wyskoczenie z globalną świadomością MG i porównanie jej do Volvo wyskok Petru z Xantii. Oh, wait. 

 

5 minut temu, Petru23 napisał(a):

 

Volvo zostało wykupione przez Chińczyków / MG zostało wykupione przez Chińczyków. 

Volvo to w 100% własność Glee (wg udziałów).

Volvo wciąż produkuje się w Szwecji i innych miejscach. 

MG w zasadzie tylko w Chinach. :) 

Te marki są mimo wszystko nieporównywalne. Volvo pRemium, MG budżetowiec. Volvo silna marka w PL, MG brak świadomości tej marki niemal całkowity przed 2023. Volvo z historią niezawodności, MG z historią.... zawodności. Serio, MG jest tak daleko od Volvo jak ty od zakupu Xantii. 8:E 

5 minut temu, Petru23 napisał(a):

 

Ja mówię o faktach a nie wydumanych domysłach, jakie tu dominują na zasadzie - wróżenia co będzie za kilka lat z jakże ociekającą pewnością swych przekonań.

Nie. Piszesz o swojej percepcji. CIągle. 

 

5 minut temu, Petru23 napisał(a):

A to są Twoje słowa skierowane do @Grexons jak zaczął mówić o MG. Także sam wyjmij kij i naucz się dyskutować.

O tu. Nie Ty ale widać jak wygląda poziom waszej dyskusji. Słowo sprzeciwu i..

 

Kolejny fanatyk chińszczyzny się oburzył, nie jesteś pierwszy. Płacą wam za to? 

 

NAjlepsze, że to właśnie tu jest druga strona barykady - hejt Chińczyków i wyzywanie innych od ich fanatyków i opłaconych klakierów. Brak slow

Czyli to są moje słowa, ale jednak nie moje, ale to gorzej, bo to pokazuje jaki jest mój poziom :hmm:

 

 

 

Ja nikogo od fanatyków nie wyzwałem, ani od opłacanych klakierów. Opłaconymi nazwałem głup-influencerów, ale tu chyba żadnego nie mamy, wiec nie powinieneś czuć się urażony. 

 

 

 

Jak już nauczysz się dyskutować to daj znać. 

  • Upvote 2
Opublikowano
Godzinę temu, Oldman napisał(a):

w wielu recenzjach aut (np na kanale Caroseria) ciągle przy omawianiu wnętrz słyszy sie teksty w stylu

- paaanie ale tu jest mięciutko to mi sie podoba

Dlatego nie oglądam tych opłaconych błaznów na yt. Większość tych tzw. "testów" to zwykła podła reklama.  Jedyny kanał w miarę rzetelny to kanał motodziennik gdzie gośc powie co jest nie tak z autem, u reszty na yt. wszystko super :)

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
13 minut temu, Petru23 napisał(a):

To odpowiedź na twój poziom prowadzenia dyskusji. Czy wszystko z tobą jest ok?

Ty widzisz, że to nie było do mnie kierowane, czy miłość do Kugi zaślepiła Cię tak bardzo, że jesteś ślepy? :) 

 

Masz, zaznaczyłem Ci na czerwono. 

 

image.thumb.png.59488d5cb32ca9b8efa88dcabc7de6b9.png

 

 

P.S.

Jestem gotów przyjąć przeprosiny za ten bezpardonowy atak! 

Edytowane przez GordonLameman
  • Upvote 1
Opublikowano
27 minut temu, trepek napisał(a):

Mnie ciekawi tylko jak użytkowanie chińskich samochodów będzie wyglądało po latach. Bo to, że teraz jest fajnie to jest zrozumiałe - samochody są przecież nowe. Ale nie czarujmy się - każdy producent ma wtopy. I jak wtedy to będzie wyglądało. Zajęcie się przez serwis jednym czy kilkoma samochodami to nie jest wielki wyczyn. Można do magazynu centralnego ściągnąć po kilka sztuk każdej części i mieć na naprawy. A jak samochodów będą tysiące czy dziesiątki tysięcy?

moze sie okazac, ze bedzie lepiej niz obecnie z markami europejskimi i ogolnie zachdnimi. tutaj auto potrafi stac w serwisie miesiacami . chiny wygrywaja skala i "jakoscia" , bo jak stalin mawial - "ilosc to tez jakosc" :E , wiec podejrzewam ze nikt nie bedzie myslal o czesci zamiennej na mag tylko, albo wydadza nowe auto, albo rozbiora to co bedzie na placu ;) a za tydz w jego miejsce przyjedzie  kolejne 10...

 

27 minut temu, trepek napisał(a):

Co z wsparciem technicznym kilkuletnich samochodów? Będą do nich części czy jak np. do Chevroletów - 5 lat i koniec. Jedynie zwykła eksploatacja. A jak coś kuna zgryzie to nie ma, trzeba sztukować.

Narazie patrzę i obserwuję. Plusem chińskiej ekspansji jest to, że europejskie samochody tanieją. Zobaczymy co będzie dalej.

no wlasnie. a gdzie szukasz czesci do aut juz nieprodukowanych? w chinach i na ali...

 

mialem okazje obejrzec "salon" chery. akurat same spalinowe i hybrydy, wiec kompletnie nie moje klimaty, ale ilosc i wybor, no to widac jak chiny pozamiataly europejski automotive. BYD, Geely, Chery, mozna sie juz oswajac z ich logotypami

 

image.png.fab9fd8d7c6f20903527fc9e6675e3bb.png

 

Opublikowano (edytowane)
31 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Ty widzisz, że to nie było do mnie kierowane, czy miłość do Kugi zaślepiła Cię tak bardzo, że jesteś ślepy? :) 

 

Masz, zaznaczyłem Ci na czerwono. 

 

image.thumb.png.59488d5cb32ca9b8efa88dcabc7de6b9.png

 

 

P.S.

Jestem gotów przyjąć przeprosiny za ten bezpardonowy atak! 

A tu masz rację, przyznaje, nie twoje słowa. 

 

Nie zmienia to jednak faktu podejścia do odmiennego zdania.

Edytowane przez Petru23
Opublikowano
4 godziny temu, Grexons napisał(a):

Zdecydowanie ma być to samochód nowy, dodatkowo przekonuje mnie 7 letnia gwarancja (ile warta to się okaże).

 

 

MG:

"Systemy informacyjno-rozrywkowe i systemy wspomagające kierowcę są objęte gwarancją przez
36 miesięcy lub do przebiegu 72 000 kilometrów (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej)"

"Gwarancja na lakier obejmuje pojazd MG przez 3 lata lub 72 000 km od daty pierwszej rejestracji (w zależności
od tego, co nastąpi wcześniej)"

"Gwarancja na perforację trwa 7 lat i dotyczy perforacji pojazdu spowodowanej rdzewieniem elementu
nadwozia.
Aby niniejsza ochrona pozostała skuteczna, pojazd musi być poddawany corocznemu przeglądowi przez
Autoryzowany Serwis MG Motor (a odpowiednie dokumenty wypełnione i potwierdzone) przez cały okres
obowiązywania gwarancji.
Należy wypełnić arkusz rocznej kontroli gwarancji antykorozyjnej MG
i podstemplować dokumentację serwisową zabezpieczenia przed perforacją."

"

 

Czyli to, czego najbardziej każdy się obawia - badziewne systemy plus zabezpieczenie antykorozyjne: jedno ma gwarancję 3 lata, a do drugiego trzeba robić przeglądy w ASO, które mogą potem kosztować kilka tysi.

Opublikowano (edytowane)

Ale berg, tutaj akurat nihil novi, przecież w każdym aucie, żeby mieć gwarancję, musisz robić przeglądy w ASO - patrz swego czasu chwytliwe hasło 7 lat gwarancji KII. Na papierze to brzmi świetnie i dotyczy każdego producenta :) 

Edytowane przez lesiu155

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zmieniłem co nie co i zszedłem z ceny tylko pytanie czy te ramy będą git w tym zestawie i nic nie bedzie kolidować? Kartę tez Zmieniłem bo widzę ze praktycznie podobna a 500 stówek taniej https://www.x-kom.pl/lista/3ep34rqd8
    • Czy to prawda że od 1 stycznia 2026 roku będą zmiany gramatyki języka polskiego. Czy to znaczy że niewspierane wersje Microsofta Office będą niektóre prawidłowe napisane wyrazy według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku podkreślały na czerwono i nieprawidłowo napisane według nowej gramatyki od 1 stycznia 2026 roku będzie niewspierany Microsoft Office uznawał na prawidłowe. Czy słownik Microsoft Office 2024 zostanie zaktualizowany czy dopiero następna Microsofta Office 2024? Czy gdyby Microsoft Office wydał nową wersję słownika do pakietu Microsoft Office zgodny z nową gramatyką od 1 stycznia 2026 roku to czy taki plik ze słownika z nową gramatyką dałoby się podmienić do starego komputera z zainstalowanym Microsoftem Office 2010? Czy polski interfejs programów będzie zawierał błędy według nowej gramatyki języka polskiego? Czy Microsoft zaktualizuje interfejs Windowsa 10 LTSC który nadal ten Windows będzie wspierany do 2032 roku i czy zaktualizuje interfejs Windowsa 11 w wersji Home/Pro/LTSC czy tylko interfejs Windowsa 12 będzie uwzględniał nową gramatykę. Czy zwykłe programy od 1 stycznia 2026 roku automatycznie będą mieć polski interfejs zgodny z nową gramatyką czy minie dopiero kilka lat zanim producenci się na to zdecydują. Czy zmiany w polskiej gramatyce są duże czy małe i dlaczego językoznawcy nie zrobili wszystkiego co mogli żeby ich uniknąć? Po co robić zmiany jak wiadomo że po zmianach będzie tylko zamieszanie. To tak jakby wszyscy świadomie głosowali na polityka co publicznie by się chwalił że zadłuży i sprzeda całą Polskę obcym kapitałom. To każdy głupi przecież wie że będzie źle. Dlaczego nie było głosowania czy Polacy się zgodzą na inną gramatykę. To są złośliwe wybryki językoznawców. Zadaniem językoznawców jest nauka społeczeństwa poprawnej gramatyki i wytłumaczenie bardzo zawiłych kwestii gramatycznej i zmiana gramatyki to jest porażka językoznawców tak samo jak dla policjantów i sędziów jak niewinny siedzi w więzieniu. Za te zmiany od 1 stycznia 2026 roku powinni stracić prace wszyscy językoznawcy że nie zrobili co w ich mocy żeby zapobiec zmiany w języku polskim. Czy te zmiany będą na długo czy co roku będzie inna gramatyka. Wytłumaczcie mi o co chodzi od kilku lat z gramatyką że męskie zawody szczególnie w polityce są je na siłę przekształcać na kobiece zawody gdy taki zawód ma kobieta na przykład profesorka i sędzina i polityczka i dlaczego akurat teraz chcą zmieniać gramatykę. Tyle z tego pożytku jak ze zmiany czasu co pół roku że jest tylko niepotrzebne trucie dupy.  
    • Panowie- takie pytanie: - zasilacz starego typu, dostępne 2 wyjścia 8-pin po stronie zasilacza i dwa kable PCI-E PSU->GPU: każdy z dwoma wtyczkami 6+2-pin, łącznie na wyjściu 4 wtyczki 6+2-pin - GPU z wtyczką 12VHPWR - dołączony adapter 3x8-pin -> 12VHPWR I teraz czytam że w takiej sytuacji należy podłączyć do adaptera pierwszy kabel 1x8-pin (PSU) -> 1x6+2-pin (w adapter), a drugi kabel 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (w pozostałe dwie wtyczki adaptera; wszystkie 3 wtyczki w adapterze muszą być wypełnione). Na końcu oczywiście 12VHPWR z adaptera -> 12VHPWR w GPU.   I tak niby powinno działać, ale na youtube spotkałem się z opinią że nigdy nie należy podłączać 1x8-pin (PSU) -> 2x6+2-pin (adapter), bo grozi to spaleniem karty. I że albo trzeba mieć zasilacz nowego typu, albo zasilacz starego typu z 3 wyjściami 8-pin po stronie zasilacza, albo zakupić dedykowany adapter 2x8-pin -> 12VHPWR i podłączyć nim kartę dwoma osobnymi kablami. Jak to wygląda w praktyce?  
    • Z jakiegoś powodu ktoś go wyrzucił. Zrób to samo.
    • W oleole odnalazła się paleta referencyjnych rx 6950 xt. Jest jeszcze 18 sztuk w cenie 2099 zł.   Cena chyba akceptowalna jak za nową kartę z gwarancją na 3 lata.    W ich outlecie karta od 1911 zł.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...