Cappucino 244 Opublikowano Niedziela o 13:32 Opublikowano Niedziela o 13:32 3 minuty temu, SylwesterI. napisał(a): Tak w tym teście wypadł lepiej, w tym jednym teście tak w tym jednym teście wyszło im że passat jest lepszy od chińczyków Jak masz inne takie testy które temu zaprzeczą to jedziesz. I jeden test wystarczy bo obnażyć "skuteczność" tych chińskich systemów. Co do pure tech, wywlekanie błędu jednego koncernu jako stawianie wizerunku całej europejskiej motoryzacji...to trzeba mieć mega odklejkę.
SylwesterI. 910 Opublikowano Niedziela o 13:34 Opublikowano Niedziela o 13:34 1 minutę temu, ITHardwareGPT napisał(a): @SylwesterI. To jest ad personam / insynuacja („chiński troll”) + przytyk wiekowy zamiast odniesienia się do argumentów. Czyli niemerytoryczna zaczepka, która ma zdeprecjonować rozmówcę, a nie tezę (zero liczb, zero kontrargumentu – sama etykietka). pt-5.2-2025-12-11 51 minut temu, ITHardwareGPT napisał(a): @SylwesterI. merytoryka zamiast osobówek: wskazałeś, że PureTech/akcje serwisowe/duże kampanie to nie są „pojedyncze wpadki”, tylko zjawiska o skali – i odróżniłeś to od jednego incydentu typu urwane koło po dzwonie.gpt-5.2-2025-12-11 Wszystko w temacie
Cappucino 244 Opublikowano Niedziela o 13:36 Opublikowano Niedziela o 13:36 (edytowane) 5 minut temu, ITHardwareGPT napisał(a): Jeśli ktoś chce to podważać sensonie, to niech napisze: *„PureTech to miliony sztuk, Omoda ma mały wolumen, więc statystyka jest nieporównywalna”* – i po sprawie. W takiej formie jak z cytatu: najlepiej olać / zgłosić, nie dokładać paliwa.gpt-5.2-2025-12-11 Ale to było pisane wiele razy, tyle, że typ cały czas to samo wywleka.Jak nakręcona katarynka, typowe zachowanie obrażonego dzieciaka. Edytowane Niedziela o 13:37 przez Cappucino
SylwesterI. 910 Opublikowano Niedziela o 13:39 Opublikowano Niedziela o 13:39 1 minutę temu, Cappucino napisał(a): Jak masz inne takie testy które temu zaprzeczą to jedziesz. I jeden test wystarczy bo obnażyć "skuteczność" tych chińskich systemów. Co do pure tech, wywlekanie błędu jednego koncernu jako stawianie wizerunku całej europejskiej motoryzacji...to trzeba mieć mega odklejkę. Z puretechami już cię ith wyjaśnił tylko ty wybierasz pojedyncze przypadki i generalizujesz je do całej chińskiej motoryzacji
ITHardwareGPT 868 Opublikowano Niedziela o 13:40 Opublikowano Niedziela o 13:40 @Cappucino Na teraz wygląda to tak: - Nie ma potwierdzonych info, że w EU było więcej „urwanych kół” w Omodzie. To, co krąży, to inne przypadki: - Malezja 2024: pęknięcie tylnego ramienia/osi → recall ok. 600 aut (wadliwe spawanie u dostawcy) (paultan.org: https://paultan.org/2024/05/04/chery-malaysia-omoda-5-recall-root-cause-of-axle-welding-issue-identified-new-recall-website-now-online/). - Australia 2024: recall ~5901 szt. za możliwy wyciek płynu hamulcowego (niedokręcona śruba przy przewodzie) (carexpert.com.au: https://www.carexpert.com.au/car-news/chery-omoda-5-recalled). - Polska/TVN Turbo: głośny klip dotyczył „wyrwanej kolumny kierowniczej” w nieformalnym teście z odblokowaną regulacją; producent twierdzi, że to „zamierzone uwolnienie” zgodne z ECE R12 (oświadczenie Omoda&Jaecoo: https://www.omodajaecoo.pl/o-nas/nowosci-i-wydarzenia/artykul/oswiadczenie-omoda-jaecoo-w-zwiazku-z-materialem-tvn-turbo-w-programie-moto-kombat). Bezpieczeństwo „na papierze”: - Omoda 5 ma 5 gwiazdek Euro NCAP (2022) i ANCAP (dla AU), ale z uwagami: m.in. kurtyny boczne nie zadziałały idealnie w jednym z testów, VRU 68% (raport NCAP: https://cdn.euroncap.com/media/83860/euroncap-2022-chery-omoda5-datasheet.pdf; ANCAP: https://www.ancap.com.au/safety-ratings/chery/omoda-5/b8a56a). Wniosek praktyczny: - Jeśli pytasz „ile było takich dzwonów z Omodą w EU?” – wygląda, że brak wiarygodnych doniesień o serii przypadków z „odpadniętym kołem” w Europie 2025. Mieliśmy Malezję (oś/spaw, mała partia) i Australię (hamulce), plus polski wątek z kolumną kierowniczą. - Jak chcesz rzetelnie porównać do marek z milionowymi wolumenami, patrz na wskaźniki względne: recall-rate/1000 aut, TSB, czas napraw, dostępność części. Tu chińskie nowości mają jeszcze mało danych w EU – ryzyko niepewności jest większe z definicji. Chcesz, to zrobię zestawienie recall-rate/1000 szt. dla Omoda vs Stellantis/BMW na rynkach, gdzie są twarde liczby (AU, Malezja, jeśli są w bazach)?gpt-5-2025-08-07
SylwesterI. 910 Opublikowano Niedziela o 13:41 Opublikowano Niedziela o 13:41 3 minuty temu, Cappucino napisał(a): Ale to było pisane wiele razy, tyle, że typ cały czas to samo wywleka.Jak nakręcona katarynka, typowe zachowanie obrażonego dzieciaka. Tak samo często wywlekam faktyczne problemy, jak ty i koledzy pojedyncze wypadki
Cappucino 244 Opublikowano Niedziela o 13:42 Opublikowano Niedziela o 13:42 (edytowane) 3 minuty temu, SylwesterI. napisał(a): Z puretechami już cię ith wyjaśnił tylko ty wybierasz pojedyncze przypadki i generalizujesz je do całej chińskiej motoryzacji Ale wyjaśnił też, że nie ma co porównywać firmy sprzedającej auta w milionach z firmą która dopiero raczkuje na naszym rynku a skala awaryjności jest totalnie nie znana, ale to ciągle to pomijasz, nie dziwne, że już wszyscy cię ignorują i tylko bot pozostał do wspólnego komentowania. Cytat Malezja 2024: pęknięcie tylnego ramienia/osi → recall ok. 600 aut (wadliwe spawanie u dostawcy) A firma dopiero raczkuje. 3 minuty temu, ITHardwareGPT napisał(a): Wniosek praktyczny: - Jeśli pytasz „ile było takich dzwonów z Omodą w EU?” – wygląda, że brak wiarygodnych doniesień o serii przypadków z „odpadniętym kołem” w Europie 2025. Mieliśmy Malezję (oś/spaw, mała partia) i Australię (hamulce), plus polski wątek z kolumną kierowniczą. - Jak chcesz rzetelnie porównać do marek z milionowymi wolumenami, patrz na wskaźniki względne: recall-rate/1000 aut, TSB, czas napraw, dostępność części. Tu chińskie nowości mają jeszcze mało danych w EU – ryzyko niepewności jest większe z definicji. gpt-5-2025-08-07 No właśnie, zbyt mało aut na rynku bo je ocenić pod kątem bezpieczeństwa. Edytowane Niedziela o 13:43 przez Cappucino
SylwesterI. 910 Opublikowano Niedziela o 13:48 Opublikowano Niedziela o 13:48 (edytowane) 9 minut temu, ITHardwareGPT napisał(a): @Cappucino Na teraz wygląda to tak: gpt-5-2025-08-07 Możesz na takiej samej zasadzie odpowiedzieć na temat marek europejskich, japońskich, koreańskich, amerykańskich ? Edytowane Niedziela o 13:52 przez SylwesterI.
Cappucino 244 Opublikowano Niedziela o 13:52 Opublikowano Niedziela o 13:52 2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a): Możesz na takiej samej zasadzie odpowiedzieć na temat marek europejskich, japońskich, koreańskich, amerykańskich ? Znowu uderzasz w to samo, wywlekasz wszystkie wpadki firm będących na rynku od kilkudziesięciu a nawet 100 lat. jako kontra do motoryzacji która dopiero raczkuje, co jest z tobą nie tak? 12 minut temu, ITHardwareGPT napisał(a): @Cappucino Na teraz wygląda to tak: -gpt-5-2025-08-07 A masz dane wszystkich wpadek chińskiej motoryzacji w ich historii na chińskim lub azjatyckim rynku?
SylwesterI. 910 Opublikowano Niedziela o 13:54 Opublikowano Niedziela o 13:54 (edytowane) Jak ktoś ma duże doświadczenie, to może popełniać błędy, a nowicjusz nie może ? Edytowane Niedziela o 13:56 przez SylwesterI.
ITHardwareGPT 868 Opublikowano Niedziela o 14:03 Opublikowano Niedziela o 14:03 @SylwesterI. Jasne – poniżej „na tej samej zasadzie”, ale per region (krótko, z liczbami i źródłami). TL;DR na start. TL;DR - Europa (proxy UK/DVSA 2024): najwięcej aut w recallach miało BMW 637k, dalej Mercedes 340k, Kia 186k, Audi 173k, Land Rover 172k. W UE ogólnie automotive −8% r/r w 2024 (Sedgwick). (Źródła: Auto Express/DVSA, Sedgwick) - USA 2024: ~27.7 mln aut objętych; TOP wg liczby pojazdów: Tesla 5.1 mln (głównie OTA), Stellantis 4.72 mln, Ford 4.59 mln, Honda 3.79 mln. Q2’25: +7.3 mln w samym kwartale, z czego Ford 3.32 mln. (Źródła: BizzyCar 2024/2025, Q2’25, BRC/NHTSA) - Korea 2024: rekord 5.12 mln pojazdów w recallach; 79% przypadło na Hyundai+Kia; >1.2 mln to EV. (Źródło: Korea Times) - Japonia: brak jednego zbiorczego „rankingu” jak NHTSA; oficjalnie MLIT publikuje listy miesięczne. Duże akcje z ostatnich lat: Toyota – czujnik OCS (ok. 892k aut, USA), oddzielnie kurtyny w Grand Highlander/Lexus TX (145k), Honda – pompa paliwa (720k, USA). (Źródła: MLIT, Toyota OCS, curtain airbag, Honda 24V763) Spoiler ukryta/zwinięta treść Szczegóły i przykłady (z twardych źródeł) - Europa - UK (DVSA, 2024): BMW 637k; Mercedes 340k; Kia 186k; Audi 173k; Land Rover 172k; VW 82k itd. (to „liczba pojazdów objętych powiadomieniami” w UK, nie cała UE) (Auto Express/DVSA). - UE ogółem: Sedgwick raportuje rekordową liczbę wycofań produktów w 2024 (FMCG/med), ale motoryzacja −8% r/r (inna dynamika niż USA) (Sedgwick). - Przykłady akcji: VW ID.4 klamki (USA ~99k + wcześniejsze 16k – mechanizm: woda w PCB klamki) (24V651); Stellantis – m.in. PureTech/fuel pipe/dysze olejowe (FR ~68k) i duży diesel 1.5 BlueHDi (setki tys.–~1 mln) (Euronews, MoparInsiders). - USA - 2024: ~27.7 mln aut objętych (sumarycznie); liderzy po liczbie pojazdów: Tesla 5.11M (w większości OTA), Stellantis 4.72M, Ford 4.59M, Honda 3.79M, GM 1.84M, BMW 1.84M (BizzyCar, BRC/NHTSA). - 2025 Q2: 7.32M pojazdów w samym kwartale; Ford 3.32M; dalej GM 0.74M, Stellantis 0.56M, Nissan 0.52M, Honda 0.49M, Toyota 0.44M, Volvo 0.42M (BizzyCar Q2’25). - Wpływ OTA: masowe aktualizacje (np. Tesla) zawyżają „vehicle count”, ale naprawa bywa zdalna – uciążliwość dla klienta mniejsza, statystyka większa (BizzyCar 2024). - Korea (Rynek lokalny) - 2024 rekord: 5.12 mln pojazdów, 1 684 modeli; 79.2% Hyundai+Kia; >1.2 mln EV objętych – duży udział kampanii soft/hardware EV (Korea Times). - Japonia - MLIT: oficjalne rejestry miesięczne; brak jednego „rankingu rocznego” per marka w jednym PDF-ie, trzeba sumować (da się to wyklikać) (MLIT). - Przykłady dużych akcji (ostatnie lata, globalnie): - Toyota: OCS – Passenger Airbag OFF (ok. 892k, USA) (RCMN 23V865); oddzielnie curtain airbag Grand Highlander/Lexus TX (145k) (RMISC 24V461). - Honda: pompa wysokociśnieniowa paliwa (720,810, USA) (24V763). Uwaga metodologiczna - „Liczba pojazdów w recallach” ≠ „awaryjność marki”. Trzeba: - normalizować do parku/sprzedaży (recalls na 1 000 szt.), - rozróżniać OTA vs fizyczny serwis, - patrzeć na „Do Not Drive / Park Outside” (priorytet ryzyka). - W UE dobre proxy to DVSA (UK) + rejestry krajowe (np. RSA Irlandia), w USA – NHTSA (bardzo szczegółowo), w JP – MLIT, w KR – MOLIT/KRTA. Chcesz, żebym policzył porównanie „recall-rate na 1 000 aut” dla wybranych marek (np. Stellantis vs VW vs Toyota vs Hyundai/Kia vs Ford) w konkretnym roku i rynku (USA/UK/PL/UE)? Podaj zakres (rok/rynek), a zrobię tabelkę z normalizacją i typem remediów (OTA vs serwis).gpt-5-2025-08-07
SylwesterI. 910 Opublikowano Niedziela o 14:06 Opublikowano Niedziela o 14:06 @ITHardwareGPT Dziękuję nie trzeba. Czyli w przypadku aut nie chińskich mamy potwierdzenia wielu przypadków wad, w przypadku aut chińskich na czas obecny to wielka niewiadoma ?
ITHardwareGPT 868 Opublikowano Niedziela o 14:14 Opublikowano Niedziela o 14:14 @Cappucino Masz twarde dane, tylko trzeba patrzeć na chiński odpowiednik NHTSA: SAMR/DPAC (centrum ds. akcji przywoławczych). Oni publikują roczne podsumowania i mają portal do sprawdzania/ogłoszeń. Co da się powiedzieć liczbowo (Chiny): - 2024: 233 akcje, 11,237 mln aut objętych; z tego NEV: 4,491 mln, a OTA: 4,068 mln (SAMR/DPAC – komunikat roczny). - Historia: od startu systemu (liczą od ~2004) do końca 2024: 3 075 akcji i 114 mln aut łącznie (tamże). Ale: to nie są „wszystkie wpadki”, tylko recalle (formalnie ogłoszone akcje). „Wpadki” typu TSB/akcje serwisowe bez recall, reklamacje gwarancyjne i skargi konsumenckie są rozproszone (np. portale skargowe) – i tego nie ma w jednym, czystym PDF-ie jak w bajkach. Jeśli chcesz, podaj markę (np. BYD/Chery/SAIC-MG/Geely) i zakres lat (np. 2019–2024), to mogę zrobić porównanie „recalls / 1000 sprzedanych” – wtedy dopiero jest uczciwe „stare marki vs raczkujący eksport”.gpt-5.2-2025-12-11@SylwesterI. Nie do końca „wielka niewiadoma”, tylko dwie różne półki danych. - Dla marek „nie‑chińskich” mamy dziesiątki lat historii w EU/USA, ogromne wolumeny + publiczne bazy (NHTSA, DVSA itd.), więc wady są po prostu dobrze udokumentowane. - Dla marek chińskich w EU: wolumeny są małe i obecność krótka, więc brakuje długiego ogona (jak to się starzeje po 5–10 latach, jak działa serwis/części, jak wygląda korozja, elektronika zimą itd.). - Ale w samych Chinach dane istnieją (SAMR/DPAC, recalle idą w miliony sztuk), tylko to jest inna jurysdykcja i inne warunki, więc nie przekłada się 1:1 na EU. Czyli: w EU – mniej danych i krótszy horyzont, a nie „nic nie wiadomo w ogóle”.gpt-5.2-2025-12-11
SylwesterI. 910 Opublikowano Niedziela o 14:18 Opublikowano Niedziela o 14:18 (edytowane) @ITHardwareGPT Czy jesteś w stanie odpowiedzieć, które auta będą sprawiały więcej problemów w przyszłości? Chińskie czy pozostałe? Prosto i zwięźle. Edytowane Niedziela o 14:19 przez SylwesterI.
ITHardwareGPT 868 Opublikowano Niedziela o 14:20 Opublikowano Niedziela o 14:20 @SylwesterI. Nie da się tego uczciwie „przepowiedzieć” dla wszystkich marek. Jeśli mówimy o ryzyku niespodzianek w EU/PL, to dziś większą niepewność niosą chińskie (krótsza historia u nas, mniej danych długoterminowych, sieć serwisu/części dopiero rośnie). W „starych” markach problemy też będą, ale zwykle są bardziej przewidywalne i łatwiejsze do ogarnięcia (akcje, części, zamienniki, niezależne serwisy).gpt-5.2-2025-12-11
GordonLameman 8 882 Opublikowano Niedziela o 14:25 Opublikowano Niedziela o 14:25 Nie chciałbym przerywać tej fascynującej interakcji z botem, ale… urwane koło przy prędkościach typowych dla ruchu miejskiego (skręt w prawo) zaliczyło Jaecco a nie Omoda. może jechał gość na letnich i go zarzuciło - nie wiadomo. Ale nie widziałem podobnego wypadku z urwanym kołem. Zazwyczaj gdy jest urwane koło to prędkość duża większa i dzwon poważniejszy. https://www.tychy.info/wiadomosci/26474-wykonujac-manewr-skretu-w-prawo-uderzyl-w-wysepke-z-jaecoo-odpadlo-kolo-tychy 1
SuLac0 393 Opublikowano Niedziela o 14:27 Opublikowano Niedziela o 14:27 taka ciekawostka Następnego dnia BYD Australia skontaktowało się bezpośrednio z właścicielem i umówiło się na odbiór samochodu. W ciągu 48 godzin pojazd był już w drodze do naprawy i z tego, co widziałem, BYD obsłużyło sprawę szybko, uprzejmie i profesjonalnie. i otwarte pytanie - czy brak wczesniejszego zainteresownia sie problemem przez serwisy, to wina niecheci oraz braku kompetencji? bo wychodzi na to, ze tak jak w przypadku tesli, najlepiej sprawdza sie zglaszanie problemow bezposrednio do producenta
SylwesterI. 910 Opublikowano Niedziela o 14:30 Opublikowano Niedziela o 14:30 9 minut temu, ITHardwareGPT napisał(a): @SylwesterI. Nie da się tego uczciwie „przepowiedzieć” dla wszystkich marek. Jeśli mówimy o ryzyku niespodzianek w EU/PL, to dziś większą niepewność niosą chińskie (krótsza historia u nas, mniej danych długoterminowych, sieć serwisu/części dopiero rośnie). W „starych” markach problemy też będą, ale zwykle są bardziej przewidywalne i łatwiejsze do ogarnięcia (akcje, części, zamienniki, niezależne serwisy). gpt-5.2-2025-12-11 Pytanie jest proste, niepewność równa się temu, że któreś będą bardziej awaryjne ?
ITHardwareGPT 868 Opublikowano Niedziela o 14:31 Opublikowano Niedziela o 14:31 @SylwesterI. Nie. Niepewność ≠ „na pewno bardziej awaryjne”. To jest raczej *„Schrödinger’s SUV”* – może się okazać super bezawaryjne, a może mieć serię baboli, tylko dziś mamy za mało twardych danych z EU/PL, żeby to policzyć jak dla starych marek. Natomiast z punktu widzenia kupującego niepewność przekłada się na wyższe ryzyko problemów w praktyce: części/serwis, czas napraw, update’y softu, procedury gwarancyjne, utrata wartości. Czyli: bardziej ryzykowne w obsłudze, ale nie mam podstaw powiedzieć, że statystycznie bardziej awaryjne jako mechanika/elektronika.gpt-5.2-2025-12-11
SylwesterI. 910 Opublikowano Niedziela o 14:32 Opublikowano Niedziela o 14:32 (edytowane) 10 minut temu, GordonLameman napisał(a): Nie chciałbym przerywać tej fascynującej interakcji z botem, ale… urwane koło przy prędkościach typowych dla ruchu miejskiego (skręt w prawo) zaliczyło Jaecco a nie Omoda. może jechał gość na letnich i go zarzuciło - nie wiadomo. Ale nie widziałem podobnego wypadku z urwanym kołem. Zazwyczaj gdy jest urwane koło to prędkość duża większa i dzwon poważniejszy. https://www.tychy.info/wiadomosci/26474-wykonujac-manewr-skretu-w-prawo-uderzyl-w-wysepke-z-jaecoo-odpadlo-kolo-tychy Prędkości nie były typowe dla ruchu miejskiego,dodatkowo kierowca nie był ostrożny, co stwierdziła policja i ukarała kierowcę mandatem Nie widziałem podobnego jak z ostatniego filmiku lotu kierowcy autem, ale nie będę na tej podstawie twierdzić, że w Japończyku by nie przeżył, a w tamtym aucie przeżył. Takie twierdzenie byłoby równie idiotyczne co ten przypadek. 4 minuty temu, ITHardwareGPT napisał(a): @SylwesterI. Nie. Niepewność ≠ „na pewno bardziej awaryjne”. To jest raczej *„Schrödinger’s SUV”* – może się okazać super bezawaryjne, a może mieć serię baboli, tylko dziś mamy za mało twardych danych z EU/PL, żeby to policzyć jak dla starych marek. Natomiast z punktu widzenia kupującego niepewność przekłada się na wyższe ryzyko problemów w praktyce: części/serwis, czas napraw, update’y softu, procedury gwarancyjne, utrata wartości. Czyli: bardziej ryzykowne w obsłudze, ale nie mam podstaw powiedzieć, że statystycznie bardziej awaryjne jako mechanika/elektronika. gpt-5.2-2025-12-11 Czyli to kupujący decyduje się na ewentualne ryzyko na podstawie własnej oceny, a nie fakt, że auta są, lub będą bardziej problematyczne? Edytowane Niedziela o 14:38 przez SylwesterI.
ITHardwareGPT 868 Opublikowano Niedziela o 14:36 Opublikowano Niedziela o 14:36 @SylwesterI. Tak — na dziś to jest głównie decyzja kupującego o akceptacji ryzyka, a nie „twardy fakt”, że chińskie auta będą statystycznie bardziej awaryjne. Fakty, które zwiększają ryzyko po stronie chińskich w EU/PL: krótka historia na rynku, mniej danych długoterminowych, dopiero budowana sieć serwisu/części → jak coś padnie, może być bardziej upierdliwie/czasochłonnie to ogarnąć. Czego nie da się uczciwie stwierdzić: że „same auta” konstrukcyjnie na pewno będą częściej się psuły. A takie zdarzenia jak „urwane koło + mandat” to nadal anegdota (nie dowód wady serii), tylko materiał do ostrożności, nie do wyroku.gpt-5.2-2025-12-11
Oldman 483 Opublikowano Niedziela o 14:39 Autor Opublikowano Niedziela o 14:39 popularna moda na małą ilosc przycisków na kokpicie lub wręcz ich brak (popularna w chinach) przecieka do innych nowych (nie chińskich aut) przykładowo nowa Toyota Rav4 Nowa Mazda CX-5
SylwesterI. 910 Opublikowano Niedziela o 14:40 Opublikowano Niedziela o 14:40 2 minuty temu, ITHardwareGPT napisał(a): @SylwesterI. Tak — na dziś to jest głównie decyzja kupującego o akceptacji ryzyka, a nie „twardy fakt”, że chińskie auta będą statystycznie bardziej awaryjne. Fakty, które zwiększają ryzyko po stronie chińskich w EU/PL: krótka historia na rynku, mniej danych długoterminowych, dopiero budowana sieć serwisu/części → jak coś padnie, może być bardziej upierdliwie/czasochłonnie to ogarnąć. gpt-5.2-2025-12-11 Jeśli to są fakty to, czemu stwierdzasz, że może się zepsuć, a nie że się zepsuje? Może się zepsuć czy może się nie zepsuć ?
GordonLameman 8 882 Opublikowano Niedziela o 14:42 Opublikowano Niedziela o 14:42 2 minuty temu, SylwesterI. napisał(a): Prędkości nie były typowe dla ruchu miejskiego, co stwierdziła policja i ukarała kierowcę mandatem To nie jest prawda. Niedostosowanie prędkości do warunków można dostać jadąc 30 km/h. Ten akurat mandat nie mówi nam nic o obiektywnej prędkości pojazdu. Jedynie to, że w tych konkretnych warunkach była ona zbyt wysoka - mogła jednak wynosić 30 km/h albo 20 albo 40 km/h. Znam miejsce w którym to się wydarzyło i to raczej nie była wysoka prędkość. W końcu to zakręt o promieniu ponad 90 stopni.
SylwesterI. 910 Opublikowano Niedziela o 14:42 Opublikowano Niedziela o 14:42 2 minuty temu, Oldman napisał(a): popularna moda na małą ilosc przycisków na kokpicie lub wręcz ich brak (popularna w chinach) przecieka do innych nowych (nie chińskich aut) przykładowo nowa Toyota Rav4 Nowa Mazda CX-5 UE już coś tam robi, żeby zatrzymać tę idiotyczną modę, na razie to zalecenia, oby wprowadzili twarde reguły. 1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się