Skocz do zawartości

Dragon Age: Straż Zasłony (Dragon Age: The Veilguard)


bleidd

Rekomendowane odpowiedzi

15 minut temu, Pavel87 napisał:

@ODIN85

Nie za blisko siedzisz od tego ekranu? 😀

Metr od 48 cali jest ideolo;)

6 minut temu, userKAMIL napisał:

@ODIN85 Ty 2 dni grę pobierałeś? Już dawno po imprezie a ten browar dopiero otwiera. 😅

W robocie wczoraj byłem.

 

A co do gry to taki Fortnite z mieczami i magią:lol2:

Edytowane przez ODIN85
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że raczej nigdy w to nie zagram, obejrzałem prolog na jakimś streamie. Oprawa wydaje się być okej od strony artystycznej, ale cała konstrukcja świata, kamiennych figur, paleta barw - jak ktoś wspomniał wcześniej, przypomina to grę mobilną stworzoną z myślą o młodszych odbiorcach. Choćby przeciwnicy, żywcem wyjęci z tego typu produkcji, tutaj szumnie nazywani demonami. Obiektywnie, to nie jest źle wyglądająca gra. Taka stylistyka zwyczajnie do mnie nie trafia. Nie tylko w Dragon Age, w zasadzie nigdzie.

 

Proporcje wydają się zachwiane, gość w edytorze wybrał największy dostępny wzrost, a i tak za bardzo tego w grze nie widać. Podobnie w przypadku budowli, zbyt bajkowo to miejscami wygląda.

 

Walka sprawia wrażenie mocno uproszczonej. Na początku to normalne, ale z recenzji po ukończeniu wynika, że później nie ma diametralnych zmian. Nie wiem co w tej grze będzie stanowić wyzwanie, ataki przeciwników są bardzo wolne, bardzo transparentne, a te zielone butelki wypadają z każdej napotkanej wazy. Towarzyszy tak jakby nie było, nie widać żeby ich ataki wywoływały jakiekolwiek efekty, wszystkich trzeba klepać samemu. Sam fakt, że ludzie polecają obniżać poziom trudności, aby nie uschnąć ze znużenia, zdaje się mówić więcej niż można napisać.

 

Dialogi są już od początku mega przeciętne. Nawet rozmowa z Solasem to taka dość prymitywna przepychanka na słowa. W ogóle sam motyw wydaje się mocno naciągany - on chciał tylko pomóc, ale nie był łaskaw poinformować nikogo w jaki sposób. Uwolniłeś bogów, to twoja wina, zajmij się tym. :E Tak, wiem, ktoś się tutaj pewnie mija z prawdą, dla mnie jest to mało przekonujące.

 

Muzyka jest. Tyle o niej można powiedzieć. Coś pompatycznego pierdzi w tle, nic specjalnie nie wpada w ucho. Za to voice acting wydaje się być w porządku. Gość wybrał ten drugi głos Rooka, wcześniej słyszałem tylko pierwszy, który wydawał się mdły. 

 

Ogólne wrażenia po prologu i jakiejś godzinie po nim - lekka, przyjemna gra dla młodszej widowni. Bez przeklinania, nadmiernej przemocy, agresji, z nieskomplikowanymi postaciami. Ugrzeczniona, obdarta z całego "mięsa" produkcja udająca bycie czymś, czym nie jest - kolejną odsłoną Dragon Age. Będąca za to, jak już wiemy, dość konkretną propagandową platformą, lekcją współczesnych trendów kulturowych. Czy się komuś w takiej formie może podobać? Zapewne tak, choćby na Steamie mamy sporo recenzji "nie grałem w poprzednie części, jest super". I do takich ludzi jest głównie kierowana. 

 

Ja na tym etapie wymiękam, więcej filmików mi się nie chce oglądać. Kilka osób gra, dajcie znać czy gdzieś się pomyliłem w swojej ocenie "na gorąco".

Edytowane przez Vulc
  • Like 2
  • Upvote 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Kadajo napisał:

Ludzie są naprawdę zmęczeni tym syfem to, co się dziwić. Atakuje cię to zewsząd, chcesz odpocząć i się zrelaksować, odpalasz grę a tam niebinarni i jakieś inne wymioty. Dramat.

Nieźle się zabezpieczyli albo to bug.

Ustawiłem w opcjach gry żeby hełm był zawsze widoczny a tu zonk-nie mogę założyć hełmu w inwentarzu:lol2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj troche pogralem i jak narazie to nie DEI jest tu problemem  ale ogolna infantylizacja tej gry.

Styl artystyczny, dialogi, huraoptymizm, szkoda ze jeszcze nie mamy w tle "everything is awesome".

Darkspawny i demony wygladaja jakby ciagle sie usmiechaly I chcialy cie przytulic. To juz w bajkowej Kena przeciwnicy wygladali straszniej.

We wczesnym etapie gry odwiedzamy wioske w ktorej przez chwile bylo nawet czuc mrok, dlaczego nie mogli calej gry zrobic w klimacie dark fantasy, widac ze rzemieslniczo maja zdolnosci tylko obrany kierunek artystyczny jest poprostu slaby.

A szkoda, bo gdyby to troche poprudzic i pozwolic postaciom na normalne dojrzale rozmowy byla by calkiem dobra gra. Technicznie jest bardzo dobrze, mechanike dopiero poznaje, drzewka umiejetnosci sa ogromne, ale moze I faktycznie na dluzsza mete walki beda nudzic.

Kolejnym plusem jest udzwiekowienie, to moim zdaniem jest wykonane na dosc dobrym filmowym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, Kelam napisał:

@Godlike

Lepiej przy pomocy zaklęcia przeteleportować i całą ekipę bioware na wycieczkę w fajnie miejsce. Np. prosto do kąpieli w

7d7572a9ebe9dbb714a110d92dec44b7.gif

:E

 

To w takim razie ja proponuję miejscówkę ktora zawsze proponuje kolega @caleb59

 

images.jpeg

Edytowane przez Godlike
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Sheenek napisał:

Wczoraj troche pogralem i jak narazie to nie DEI jest tu problemem  ale ogolna infantylizacja tej gry.

Styl artystyczny, dialogi, huraoptymizm, szkoda ze jeszcze nie mamy w tle "everything is awesome".

Darkspawny i demony wygladaja jakby ciagle sie usmiechaly I chcialy cie przytulic. To juz w bajkowej Kena przeciwnicy wygladali straszniej.

Dokładnie, na DEI jeszcze nie trafiłem, ale czuję się jakbym grał w jakiegoś Genshina czy Simsy. Fajnie, miło, bezpiecznie, kolorowo - tak najlepiej mogę podsumować wczorajszą rozgrywkę. Strach, mrok, gęsta atmosfera, mocny klimat - zapomnij, nie ten adres. Nawet wczorajsze darkspawny co trafiłem to takie bardziej przytulaski niż wywołujące obrzydzenie jak w Origins. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...