Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
11 minut temu, cichy45 napisał(a):

Astral też dupa, jak chcesz chłodzenie porządne to musisz iść w wodę.

Powinni wszystkie 5090, łącznie z FE sprzedawać zwodowane. Nikt by przynajmniej nie wróżył Mozambiku i tornada w budzie, łacznie ze mną :E

  • Upvote 2
Opublikowano
33 minuty temu, Smalec napisał(a):

Powinni wszystkie 5090, łącznie z FE sprzedawać zwodowane. Nikt by przynajmniej nie wróżył Mozambiku i tornada w budzie, łacznie ze mną :E

Myślisz że NV będzie dokładać ze swojej kieszeni tylko dlatego bo jakiś user chce mieć zwodowane kartę graficzną pod postacią AIO :D Obojetnie jaka firma ma za zadanie jak najwiecej kasy wydoić od klienta nie wydając swojego dodatkowego centa. A księgowi robią wszystko aby firma miała zyski a klient startę w portfelu :) 

Opublikowano

No 30% czyli gra nie warta świeczki. 5080 wygląda na oderwana od realiów cenowo.

Jeszcze jakby gry były gdzie chce grać i 3080 by niedomagalo.

Ja na wciskanie dlss lepszych się nie nabieram mimo że korzystałem ale to wg mnie bonus podstawa wydajność w renderze. Fg jak już ktoś pisał ma sens może w cyberpunku

Opublikowano
Godzinę temu, Element Wojny napisał(a):

Zapomnij, ceny tej karty będą szybować na poziom 5080FE, bo nie ma referenta. No chyba że celujesz w jakieś budżetowe modele, to wtedy znajdziesz coś za sensowną cenę. Jeśli celujesz w topkę, przykładowo Strixa, to zerknij na mój poranny post, gdzie w UK dziś cena 4070Ti Strixa przebiła już nadchodzącą cenę 5080FE. 

 

5070Ti tańszy nie będzie, oj nie będzie. 

Pamietam ten post :) wcale nie byłem zdziwiony, robią bańke, specjalnie...w UK jest tam jakas weryfikacja? To zawsze cos na +

Myśle, że 16GB pamiec ram w okolicach 4k zl jeszcze znosnie. Ale bez przesaday, no teraz 16GB jeszcze jest ok do 4k z DLSS, ale za niedlugo to bedzie za malo. I co Ci producenci sobie mysla ze 6-7k za 5080 16Gb jest ok w perspektywnie nadchodzacych gier i 4k? Nie wiem. Chciałem pokazac tlyko że OC daje cos okolo 10% moze ciut wiecej. Wiec taka 5070Ti potencjalnie może byc blisko ~90-95% 4090 factory default i tyle


 

Opublikowano
4 minuty temu, wrobel_krk napisał(a):

No 30% czyli gra nie warta świeczki. 5080 wygląda na oderwana od realiów cenowo.

Jeszcze jakby gry były gdzie chce grać i 3080 by niedomagalo.

Ja na wciskanie dlss lepszych się nie nabieram mimo że korzystałem ale to wg mnie bonus podstawa wydajność w renderze. Fg jak już ktoś pisał ma sens może w cyberpunku

No bez jaj, 4070Ti był na poziomie 3090, a Tobie się nie będzie opłacać?

  • Haha 1
Opublikowano (edytowane)
Godzinę temu, ryba napisał(a):

1080Ti

Edit:

@ryba

Dobra, wyedytowałem, skoro tak uwiera. :)

 

A tak apropo 1080ti.

Ta  karta prawie dawała radę w Forza Horizon 3 w natywnym 4K na najwyższych detalach, ale były spadki do 53-55fps. Jej bogatsza wersja zwana Titanem już trzymała 60fps stabilnie. 

 

Minęło 8,5r, od premiery tej karty. I ja mam pytanie:

Czy to za wysokie oczekiwania, żeby po 8.5r. przy 2-4x wyższej cenie, przy o wiele większym poborze prądu, uciągnięcie tego w 400% piskeli, czyli 8K, było możliwe na mid-endzie?

Tymczasem nie wiem (może ktoś testował i wie) czy z tym poradzi sobie 4090, ale na pewno ani 4080 ani 5080 sobie z tym nie poradzi.

4090 też może nie dać rady, choć powinno, bo to gra jednak na Xone S (choć Xone nie miał tych detali, które miała wersja PC na ultra)

 

12mld vs 90mld tranzystorów. 1080ti vs 5090.

No nie wiem jak Was, ale mnie jakoś nie przekonuje te pierdzielenie Nvidii i AMD, że w rasterze jest ściana i dlatego dostajemy po 2.5r +5%.

"Coś tu się nie dodaje"

(to jest specjalnie tak napisane, Ryba.,Wiem, że to działa tylko po angielsku, ale powiedzenie jest znane i śmieszne, więc korzystam)

Edytowane przez VRman
Opublikowano
16 minut temu, VRman napisał(a):

A tak aprop 1080ti. Ta prawie prawie, ale były spadki do 53-55fps. Jej bogatsza wersja zwana Titanem już dawała radę w Forza Horizon 3 w natywnym 4K na najwyższych detalach trzymało 60fps stabilnie. 

Minęło 8,5r, od premiery tej karty. I ja mam pytanie: Czy oczekiwanie, że po 8.5r. przy 4-5x wyższej cenie, przy o wiele większym poborze prądu, uciągnięcie tego w 4x tyle  pikseli, czyli 8K, na mid-endzie, to za dużo?

Tymczasem nie wiem (może ktoś testował i wie) czy z tym poradzi sobie 4090 ale na pewno 4080 ani 5080 sobie z tym nie poradzi. 4090 też może nie dać rady, choć powinno, bo to gra jednak na Xone S (choć Xone nie miał tych detali co PC na ultra)

90mld vs 12mld tranzystorów. 1080ti vs 5090.

No nie wiem jak Was, ale mnie te pierdzielenie Nvidii i AMD, że w rasterze jest ściana i dlatego dostajemy po 2.5r +5% jakoś nie przekonuje. "Coś tu się nie dodaje"

 

Napisz to po polsku albo wrzuc w jakis ludzki translator.

 

A tak serio, gry 4K dekade temu, a teraz, to inny rozmiar kapelusza. Winni problemu to glownie developerzy gier, a nie producenci hardware.

Opublikowano
24 minuty temu, Tooth napisał(a):

Myślisz że NV będzie dokładać ze swojej kieszeni tylko dlatego bo jakiś user chce mieć zwodowane kartę graficzną pod postacią AIO :D 

Ja tylko gdybałem na temat idealnego świata, w którym Kurtas oprócz niepohamowanej chęci zysku, realnie spojrzałby na to co sprzedaje. Coś co spełnia minimalne wymogi patrząc na kulturę pracy za tak grubą kasę. Bo nie ma szans, że dwuslotowe 5090FE ogarnie te 600W, chyba że to jakaś zupełnie nowa kosmiczna technologia, jak jego świecąca nowa kurtka czy coś :lol2: Bo jak nie to będzie gorąco i głośno, 80+ stopni i 2500 RPM :Crash: 

Autorskie chłodzenia 3,5 slotu+ sobie jakoś tam poradzą, szczególnie po UV, ale kultura pracy będzie na 100% gorsza od Ady.

  • Haha 1
Opublikowano
10 minut temu, Phoenix. napisał(a):

Ogladam ten film i mam wrazenie ze to refresh Ady :D

Gosu z Extreme Hardware już tydzień temu zawyrokował, że to będzie Ada Lovelace po liftingu. 

 

I jeszcze żeby po głupiemu nie sprzedawać swoich kart za pół darmo. 

Opublikowano
Teraz, Kadajo napisał(a):

8800GT vs  9800GT 

to były te same karty, a tutaj masz sporo zmian 

GDDR7 
reorganizacja SM (umożliwienie każdej jednostce CUDA liczenie FP32 oraz INT) 
SER 2 
Tensory z możliwością obliczeń FP4 
dodatki do rdzeni RT do akceleracji obliczeń MegaGeometry 
dodatki sprzętowe dla trybu MFG 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Tak, może źle napisałem - nie odnosiłem się do konkretnych Twoich pamięci, tylko tak bardziej ogólnie. Moduły CL30 wcale nie są jakoś specjalnie szybsze od CL36, a obecnie przy kombinacjach producentów potrafią być wolniejsze...    
    • Tą płytę doradzałem ostatnio koledze z forum ale ty ją odradzałeś mówiłeś że to wymysły są a teraz sam doradzasz to samo😊
    • nie X870 a X870E, bo to kolosalna różnica musisz sam zdecydować co ci bardziej odpowiada, od wyjśc/wejśc po bolączki jednej i drugiej   masz podwieszonego posta z tabelą, wyswietl sobie jedną i drugą , obydwie mają kulawe audio, tylko alc897, ale x670e ma 4 m2, a x870e tylko 3, co komu pasuje itd    osobiście bym nie dopłacał, wolałbym 4 m2.. ale to ja
    • Samych Castlevanii uzbierałem 10, ale niektóre pewnie tylko sprawdzę.   Castlevania SNES Castlevania IV Rondo of Blood (PC Engine) Symphony of the Night (PS 1) (Game Boy Advance / DS) Aria of Sorrow Portrait of Ruin Dawn of Sorrow Order of Ecclesia Harmony of Dissonance Circle of the Moon Harmony of Despair (traktuję ją jako mechaniczne podsumowanie serii na PS3 /Xbox, zbalansowana jest pod coopa)   Metal Slug trochę Megamana trochę Metroid np. Fusion do retro handhelda The Legend of Zelda: Ocarina of Time  Discworld point and click God Hand kiedyś RE:Outbreak, gdy zacznę ponownie ogrywać oryginalne 1-3 Silent Hill 1, 2 raczej na PC z HD modami lub co tam znajdę na monitorze CRT DMC 1, 3, w trakcie na PC, a będzie jeszcze 5 i może 4  Zone of the Enders 2nd Runner, jakoś nie dokończyłem Do popatrzenia na sprity i mechaniki dawnych bijatyk: może Street Fighter Alpha 3 / MAX oraz Darkstalkers, gdybym dalej był głodny   I "zwieńczenie retro" to Ninja Gaiden 1-2 na xboxy. Chyba ich jedyny ex, który mnie interesuje. Sigmy oraz porty są innymi wersjami gry, ponieważ stracili kod źródłowy.    Jeszcze napatoczy się starszych tytułów, bo to lista na szybko, a współczesnych masy gier szkoda wymieniać. Akurat robię retro handleda ze smartfona, a jak będzie niewygodnie w gamesir g8 to wymienię na coś z chin lub nastąpi powrót na PC. Dawno temu odrzuciłem sporo tytułów, przy okazji nadrabiania i odbijania się od gier na emulacji z WiiU i przeglądania gier z playstation 1-3, choć trzeba będzie zrobić rewizję odrzutków.  Współczesne "retro" do nadrobienia to m.in.: DEVIL BLADE REBOOT Shadow of the Ninja - Reborn Oh, jeszcze oryginalne Dead Space 1 i 2   Nex Machina Signalis Bloodstained: Ritual of the Night Forgive Me Father 2 Vanquish Demon's Souls z PS3 (rozgrzebane, do okolic smoka) Lost Planet 1, 2 (pudełko od lat leży, kupiłem z sentymentu do trailerów i artykułów, jakoś nie odpalając.) Od biedy seria yakuza do 6, ale szkoda mi czasu na to i wystarczy mi same, już skończone Y0. ....iii musiałem zapomnieć dodawać do list steam.   Koniecznie muszę jeszcze skończyć RE:Village, ale przy nadrabianiu całej serii, w końcu DLC do RE7 zaczęło mnie męczyć, stąd skok w DMC. Po nowym RE z 2026r wskoczę w Dying Light 1. Podejrzewam że będzie to najlepsza mechanicznie gra "SP" o Zombi, więc zostawiłem na koniec. RDR2 czeka na odpowiedni nastrój.  
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...