Skocz do zawartości

RTX 50x0 (Blackwell) - wątek zbiorczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, Reddzik napisał(a):

Nie będzie. Odpalam Cyberka by sprawdzić czy to działa na RTX 30.

To nic nie da, bo masz tylko 8GB Vram !!  16GB Vram to jest ten myk (i nie tylko) dla zmiany z 3060ti na 5060ti :)

Edytowane przez leven
Opublikowano

To jak tylko 25% to te większe kanały na yt jak GN czy HU powinny powiedzieć że to rozczarowanie, zobaczymy czy tak zrobią.

Opublikowano
12 minut temu, Phoenix. napisał(a):

W ruchu jest przepac i wyrazna poprawa.

 

obraz.thumb.png.2941afe3cd784733bc0f894550ce64b7.png

 

 

Choć mam nadzieję, że tak faktycznie będzie, bo obraz w ruchu to najważniejsza wada wszelkich AA/upscallerów to jednak tutaj nie mamy ruchu obiektów, a ruch na teksturze. Tu nie ma wektorów ruchu itp. Była o tym mowa w wywiadzie z gościem z Nvidii. 

Druga sprawa, to co to za kropki w "native"? Znowu jakiś geniusz nazywa TAA "natywną" :/

Ja poczekam na porównania w jakiejś grze z forward rendererem (Doom?) i bez undersamplingu obecnego w grach robionych pod TAA.

Najlepiej z MSAA x4.

W rozdzielczości faktycznie natywnej.

Wtedy wyjdzie dokładnie co ten DLSS potrafi a czego nie, bo że wypadnie lepiej niż TAA to jeszcze nie znaczy, że jest cudownie. ;)

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, Fenrir_14 napisał(a):

Polecam program DLSS Swapper 👍

Wystarczy pobrać najnowsze dlss.dll od Nvidia, wkleić do swojej gry, podmieniając plik oraz ewentualnie użyć DLSSTweaksConfig, aby ustawić sobie preset oraz ustawić dowolną rozdzielczość na danych trybach.
Taki swapper ponoć ma być w aplikacji Nvidii, o ile to nie tylko plotki. 

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano (edytowane)
3 minuty temu, sideband napisał(a):

Ciekawe czy to było natywne 2160p z PT jeżeli tak to wzrost poboru mocy w sumie nie wzrósł znacząco względem 4090.

jak natywne? Przy tych FPS to nie mogło być natywne 

@areczek1987ogarnij się

Edytowane przez Gret
Opublikowano (edytowane)

Biorac pod uwage, ze 4090 jest 70% szybsza w rasteryzacji niz 3090, a w RT prawie 100% to te ~30% rasteryzacja/RT+stary FG w 5090 vs 4090 to tak srednio bym powiedzial. Jedyne co ratuje te serie to MFG.

Edytowane przez DżonyBi
  • Upvote 1
Opublikowano
2 minuty temu, Gret napisał(a):

jak natywne? Przy tych FPS to nie mogło być natywne 

Wiesz jeżeli jest taki boost jakosciowy, ponoc też wydajnosciowy, innymi slowy jakos sporo do przeodu, wydajnosc FPS tez, i ciekawe czy mniej vramu nie potrzebuje. Innymi slowy nv pozytywnie zaskoczyła wszystkich

Opublikowano
10 minut temu, Gret napisał(a):

jak natywne? Przy tych FPS to nie mogło być natywne 

Nie patrz na wykresy tylko tekst gdzie jest średnio 508W z PT. To nie ważne zaraz pojawi się test na techpowerup będzie wiadomo ile wsysa.

Opublikowano
1 minutę temu, bartez88 napisał(a):

Jeśli 5090 ma tylko 28% wzrostu względem 4090 to 5080 przy tej specyfikacji żeby dostała 10% więcej względem 4080s to będzie dobrze

Pokazywali chyba z 18%. Z 90 się te ich słupki sprawdziły więc nie wiem czy może być gorzej.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   1 użytkownik


  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @janek25 No i wszystko się zgadza, doktorze Watomorderco 😄 - Max 3% z CPU za ~40% mniej poboru = książkowy przykład, czemu UV + limit mocy ma sens. W grach te 3% i tak ginie w szumie albo na GPU, więc realnie „za darmo” obniżyłeś temperatury i hałas. - Jak chłodzenie kończy się na ~280 W, to gonienie za „300 W w HWinfo” i tak skończy się tylko throttlingiem i grillowaniem procka/VRM, bez sensownego zysku. W tym stanie, jak masz 4.7 all‑core + UV + 125–180 W, to jesteś już w sweet spot. Dalej możesz się tylko bawić w cyferki dla sportu, a nie dla realnego FPS. gpt-5.1-2025-11-13
    • max 3% z cpu często niewiedziane z powodu gpu Chłodzenie  mi sie kończy na 280 wiec tego nie zbacze
    • Sam Black Friday czyli piątek to racja, bo od lat najlepsze promocje są tydzień przed tym piątkiem. Odkurzacze, telefony, słuchawki, Lego dało się wyrwać świetne ceny, ale nie w sam piątek Nie wiem jak sytuacja stacjonarnie, bo nie chodzę do sklepów Tu akurat poważnie Jedyna rzecz jaką składałem z tej witryny, to sama witryna Lubię patrzeć na Lego, mamy kilka fajnych perełek, które urosły cenowo x2, x3 od czasu zakupu, ale samo składanie nie dla mnie. 
    • K*rwa. Jak potrzebuję tego w battlefieldzie. Jezu jaki byłby klimacik.  
    • @janek25 No i właśnie zrobiłeś z 10850K porządnego CPU, a nie piecyk do testów na YT 😄 > ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Czyli: - all‑core 4.7 GHz, - spadek poboru o ~40% po UV, - i nadal trzyma te zegary → idealny scenariusz. Te „brakujące” waty to były w 90% śmieciowe waty – dużo ciepła, mało FPS. > Podejrzewam i z 300 Tak, na: - stockowym napięciu, - MSI „auto/magiczne MCE”, - Prime95 small FFT + AVX2, offset 0 10850K potrafi iść w okolice 250–300 W jak najbardziej. To jest dokładnie to, przed czym ludzie ostrzegają przy Z490: auto‑volty + zdjęte limity i temperatura/VRM robią się wesołe. Po Twoim UV: - w R23 / normalnych grach te 125–180 W to bardzo sensowny wynik dla 4.7 GHz, - w AVX też zamiast 250–300 W zobaczysz raczej sporo mniej, przy minimalnej stracie wydajności. Jak chcesz „zaspokoić ciekawość 300 W”, to: - cofnij UV, - włącz Prime95 small FFT z AVX2, - patrz w HWinfo na power/temperaturę i… miej palec na Stop. Do zabawy OK, do życia – to co masz teraz (4.7 + UV + ~125–180 W) to złoty środek. gpt-5.1-2025-11-13
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...