Skocz do zawartości

Transformacja energetyczna - OZE / fuzja jądrowa / paliwa kopalne / CO2 / ceny energii / elektromobilność


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
42 minuty temu, Dimazz napisał(a):

...i mógł jeździć za darmo i korzystać z taniego serwisowania?

Kilkuletni używany samochód spalinowy tańszy ale głupa lampa led do takiego peugota 5k zł

Gdybym zdecydował się kupić elektryka, to raczej takiego, który stojąc w garażu służyłby mi za magazyn energii do zasilania domu. Nie mam fotowoltaiki - korzystałbym z II taryfy G12w.

Opublikowano
9 minut temu, tgolik napisał(a):

Auto za 100 zł/miesiąc? Co to za cuda? możesz podać przykład? Chyba 10-20 razy więcej?

oczywiscie glownie dotyczy to teraz BEV, 

 

image.png.dc2054babbca6d6976789c591de148e7.png

 

najtansze spalinowe zaczynaja sie od 500zl /mies, wiec posiadanie nowego auta, to nie jest jakas "burzuazja" . kwestia analizy potrzeb i mozliwosci

Opublikowano
13 minut temu, Cappucino napisał(a):

Ale to jest to o czym pisałem, masz możliwość skonfigurowania auta jak chcesz i nie musisz płacić za coś czego nie potrzebujesz a było w pakiecie.

Naprawdę weź cenniki i porównaj, to może zrozumiesz na czym polega fenomen z Chińczykami. Chińczyk full opcja ma cenę taką, gdzie zachodni odpowiednik dopiero otwiera cennik z bieda silnikiem i manualem.

  • Upvote 3
Opublikowano

@tgoliknie wiem na co byś zużył tyle energii bo ją trzeba zużyć ale przy obecnych cenach PV to nieopłacalna zabawa

tak pierwsze lepsze z allegro z samodzielnym montażem

https://allegro.pl/oferta/zestaw-instalacji-fotowoltaicznej-4kw-z-magazynem-lifepo4-5-12-kwh-6x-pv-15120267018?bi_s=ads&bi_m=productlisting:desktop:query&bi_c=YWI4MGY3MjMtZTQ5NS00MzVlLTljMDgtZmU1YzVkNWNmZjBkAA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=1c04c7a5-9384-4992-81d2-a42b3459e4df

panele 4kW i magazyn 5kWh za 7k zł . Dla statystycznej rodziny wystarczy taki zestaw. Da się taniej jak poszukać. Naganiacze za to wołają 30k zł a jeszcze rok temu jak było darmowe pv z czyste powietrze  to sprzedawali same panele 3kW za 20k zł bo tyle dawali z programu i instalacja miała mieć 3kW.

Zestaw 10kW i magazyn 10kWh obecnie wyjdzie około 10-12k zł 

Opublikowano (edytowane)

@Dimazz

Ogródka tym bardziej nie udekorowałbym panelami.

 

Ale kompletny magazyn 5kW z falownikiem i co tam jeszcze potrzeba, żeby zasilać dom z II taryfy G12w to bym chętnie przytulił za, powiedzmy, 3 tys zł. Jeśli takie oferty są.

@SuLac0

Nie mam pojęcia skąd wytrzasnąłeś taką ofertę najmu długoterminowego.

 

 

Edytowane przez tgolik
Opublikowano (edytowane)
44 minuty temu, MaxaM napisał(a):

Naprawdę weź cenniki i porównaj, to może zrozumiesz na czym polega fenomen z Chińczykami. Chińczyk full opcja ma cenę taką, gdzie zachodni odpowiednik dopiero otwiera cennik z bieda silnikiem i manualem.

Wyjaśniłem już powyżej i nie będę się powtarzał. Wrzuciłem też film powyżej, jak wygląda "przyjemność" jazdy tym chińskim samochodem. Grunt, że bajerów dajo i możesz z autem pogadać.

Oczywiście nie krytykuje wszystkich tak samo, robią świetne hybrydy, ciekawe, kogo skopiowali? No i elektryki, tu odjechali i europa musi gonić, przede wszystkim cenowo.

48 minut temu, SuLac0 napisał(a):

oczywiscie glownie dotyczy to teraz BEV, 

Tylko zapomniałeś  wspomnieć, że w tą niską cenę wliczona jest dopłata którą możesz wykorzystać tylko raz. Miną dwa lata i zostajesz bez auta za te 100zł miesięcznie, a sam wykup pewno już nie będzie taki opłacalny.

40 minut temu, Dimazz napisał(a):

teraz montuje się na stelażach. na ziemi. Wygodzniej i bezpiecznej i dużo łatwiejsze serwisowanie

Pod warunkiem, że masz dużo ziemi i możesz ją zmarnować pod panele. W miastach raczej ogródki nie są zbyt wielkie.

36 minut temu, tgolik napisał(a):

Nie mam pojęcia skąd wytrzasnąłeś taką ofertę najmu długoterminowego.

Bo nie wspomniał,  że wlicza się w to jednorazowa dopłata do elektryków.

Edytowane przez Cappucino
  • Like 1
Opublikowano

w przypadku BEV tak jest, ale w przypadku spalinowego za 500zl/mies juz nie. tutaj chodzilo o sam przyklad, ze mozna miec nowe auto tylko je wynjmujac, za w sumie nie jakies duze pieniadze. do kwestii "wlasnosci" kazdy sam musi podejsc. od wielu lat auto traktuje jako "usluge" , nie musze go miec na wlasnosc i zdecydowanie bardziej mi to odpowiada

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)

@SuLac0

Naprawdę nie ma żadnych dodatkowych kosztów poza tym 500 zł miesięcznie?

Przecież sama utrata wartości auta w  pierwszych dwóch latach to jest około 1000 zł miesięcznie.

Edytowane przez tgolik
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, tgolik napisał(a):

@SuLac0

Naprawdę nie ma żadnych dodatkowych kosztów poza tym 500 zł miesięcznie?

Przecież sama utrata wartości auta w  pierwszych dwóch latach to jest około 1000 zł miesięcznie.

Ubezpieczenie, koszty eksploatacyjne. 

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, tgolik napisał(a):

@SuLac0

Naprawdę nie ma żadnych dodatkowych kosztów poza tym 500 zł miesięcznie?

Przecież sama utrata wartości auta w  pierwszych dwóch latach to jest około 1000 zł miesięcznie.

Mini Coopera elektryk w Zielonej Górze można było “kupić” za 650 zł miesięcznie, z darmowym ładowaniem przez rok albo dwa lata na wybranych ładowarkach, z OC i AC, i z całą eksploatacją w cenie. Można było obniżyć do śmiesznych 500 zł na firmę. Powoli wchodzi to samo co na zachodzie, i instrumenty finansowe opłacają się bardziej niż posiadanie. 

Edytowane przez TheMr.
Opublikowano

w wiekszosci przypadkow wynajmu,  przewaznie splacasz tylko roznice pomiedzy wartoscia poczatkowa, a rezydualna (przewidywana na koniec jakiegos okresu) . jezeli firma leasingowa wrzuca w koszty amortyzacje, do tego dostaje auta w nizszej cenie niz normalny klient, albo nawet jest powiazana z samym producentem, a na koncu sprzedaja je w cenie wyzszej niz srednia rynkowa, to moze im wyjsc realnie 10k pln na 2lata przy aucie segmentu A/B. w duzym uproszczeniu, ale ogolnie tak to moze dzialac, wiec na pewno na tym nie traca ;)

Opublikowano
7 minut temu, TheMr. napisał(a):

Mini Coopera elektryk w Zielonej Górze można było “kupić” za 650 zł miesięcznie, z darmowym ładowaniem przez rok albo dwa lata na wybranych ładowarkach, z OC i AC, i z całą eksploatacją w cenie. Można było obniżyć do śmiesznych 500 zł na firmę. Powoli wchodzi to samo co na zachodzie, i instrumenty finansowe opłacają się bardziej niż posiadanie. 

Opłaca si.e tylko dlatego, że masz jednorazowa dopłatę na elektryka. Firma która udziela kredytu, leaingu to też nie caritas i musi zarobić. Więc nie sądzę, by nie licząc firm wychodziło taniej.

1 minutę temu, SuLac0 napisał(a):

w wiekszosci przypadkow wynajmu,  przewaznie splacasz tylko roznice pomiedzy wartoscia poczatkowa, a rezydualna (przewidywana na koniec jakiegos okresu) . jezeli firma leasingowa wrzuca w koszty amortyzacje, do tego dostaje auta w nizszej cenie niz normalny klient, albo nawet jest powiazana z samym producentem, a na koncu sprzedaja je w cenie wyzszej niz srednia rynkowa, to moze im wyjsc realnie 10k pln na 2lata przy aucie segmentu A/B. w duzym uproszczeniu, ale ogolnie tak to moze dzialac, wiec na pewno na tym nie traca ;)

Czy po za stellantis, który ma problemy ze sprzedażą i czepia się wszystkiego ktoś oferuje takie atrakcyjne najmy? W tym chińskim desancie, obstawiam, że właśnie Stellantis będzie pierwszą ofiarą.

Opublikowano (edytowane)

Generalnie jak firma ma kasę, to nie bawi się w leasingi czy inne raty.

Tak jak piszecie, leasing nie jest za darmo. Zawsze ktoś musi zarobić i sumarycznie auto zawsze będzie kosztować więcej.

Leasingi są tak popularne w firmach, bo jak firma potrzebuje 20 aut, to potrzebna gotówka byłaby już bardzo duża, a w ratach rozchodzi się po kościach.

 

Najważniejszy wniosek z badania EFL to dominacja leasingu jako źródła finansowania firmowych czterech kółek. Tę opcję wybierze aż 62% przedsiębiorców. Własne środki deklaruje 32% badanych, kredyt – 16%, wynajem – 11%, a pożyczkę – zaledwie 7%. Widać przy tym różnice między skalą działalności. Duże firmy aż w 73% przypadków sięgają po leasing, średnie w 66%. Mikroprzedsiębiorcy są bardziej ostrożni – tylko 53% z nich deklaruje leasing, a aż 42% płaci gotówką.

 

https://bezprawnik.pl/polscy-przedsiebiorcy-rzucaja-sie-na-wyprzedaz-rocznika

 

  

1 godzinę temu, SuLac0 napisał(a):

przewaznie splacasz tylko roznice pomiedzy wartoscia poczatkowa, a rezydualna (przewidywana na koniec jakiegos okresu)

A na koniec cisną aby dopłacić, bo tu ryska, a tam wytarcie ;) 

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)
14 godzin temu, Camis napisał(a):

W tym filmie jest wszystko o czym dzisiaj była dyskusja, polecam!. 

 

Otóż dokładnie tak jak w jego podsumowaniu :) 

 

Dla odmiany polecam jako ciekawostkę co Xiaomi było w stanie stworzyć :) 

 

 

 

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, MaxaM napisał(a):

Otóż dokładnie tak jak w jego podsumowaniu :) 

Wspomniał, że jest bardzo głośnie powyżej 100km/h ? Spalanie w okolicach 10L na setkę w takim aucie z takim silnikiem to jest bardzo dużo, europejskie spokojnie palą 3-4L mniej, nie hybrydy.

I daruj sobie te filmy od tego szarpaka nastawionego na robienie kasy. 

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Wspomniał, że jest bardzo głośnie powyżej 100km/h ?

Poszukaj na YT warsztatu zajmującego się profesjonalnym wyciszeniem aut i posłuchaj co mają do powiedzenia na temat chińczyków i zobacz na własne oczy jak wygląda wyciszenie, np. w nadkolach. Zobaczysz też jak wygląda wyciszenie w innych autach. W skrócie, chińczyki nie mają się czego wstydzić, niektóre są nieco lepiej wyciszone od nowych samochodów.

 

Analogicznie zobacz na kanałach u mechaników jak wygląda zawieszenie i konserwacja podwozia.

Oni ogółem twierdzą, że tych samochodów nikt nie będzie naprawiać w przypadku poważnych awarii, bo nowy silnik kosztuje 5k zł, parę godzin roboty i jak nowy.

 

4 godziny temu, Cappucino napisał(a):

Spalanie w okolicach 10L na setkę w takim aucie z takim silnikiem to jest bardzo dużo, europejskie spokojnie palą 3-4L mniej, nie hybrydy

W każdym materiale jaki oglądałem mówili o spalaniu 1l więcej niż zachodnie odpowiedniki. Może to wynikać z faktu, że te silniki w Chinach posiadają 200KM, a u nas 150KM z powodu regulacji unijnych (normy spalin itp.). Także bardzo możliwe, że niebawem powstaną mody na darmowe 50KM :) 

 

4 godziny temu, Cappucino napisał(a):

I daruj sobie te filmy od tego szarpaka nastawionego na robienie kasy. 

Masz bana na internet czy jak? Jak się nie podoba Zachar, to obejrzyj kogoś innego. Materiałów nie brakuje, w szczególności zagranicznych.

Podałem nagranie o Xiaomi jako ciekawostkę. Nie można ujmować tego co osiągnęli, ale nie, lepiej napisać, że materiał od jakiegoś szarpaka zamiast najpierw obejrzeć i odnieść się merytorycznie.

@Totek technicznie rzecz biorąc Zachar miał okazję nim jeździć jeszcze przed pierwszym właścicielem i nie musiał nigdzie biegać i prosić aby wsiąść, a tym bardziej odstawiać jakichś szopek co są na naszym YT :P 

 

Jeśli chińczyki takie złe, to czemu teraz zachodni producenci nie tylko obniżyli ostatnio ceny, ale też dają duże rabaty tak jak zwróciliście uwagę? Przecież dobre produkty zawsze bronią się jakością :E

Edytowane przez MaxaM
Opublikowano (edytowane)
13 godzin temu, MaxaM napisał(a):

Poszukaj na YT warsztatu zajmującego się profesjonalnym wyciszeniem aut i posłuchaj co mają do powiedzenia na temat chińczyków i zobacz na własne oczy jak wygląda wyciszenie, np. w nadkolach. 

Po co ja mam latać po jakiś warsztatach skoro nawet na tym filmie słychać, jaki hałas jest powyżej 100km/h ? Takich filmów było więcej, bodaj także przy MG. Także, niby wyciszony a hałas jest, to wynika też z kształtu nadwozia.

Cytat

Analogicznie zobacz na kanałach u mechaników jak wygląda zawieszenie i konserwacja podwozia.

W nowych to każde ładnie wygląda, to trzeba ocenić po kilku latach. Ile aut na rynku jest ocynkowanych, a mimo to rdzewieją? Także...

Po za tym, ciągle podniecasz się jakąś konserwacją, mnie bardzie ciekawi trwałość napędu, skrzyni biegów ile to wytrzyma bez usterki. Elektroniki itp a nie pierdoły z blachą.

Cytat

W każdym materiale jaki oglądałem mówili o spalaniu 1l więcej niż zachodnie odpowiedniki. 

Może zmień kanały z tych sponsorowanych na wiarygodne? :E 10L a 7L to chyba więcej niż 1L ? Podobnej wielkości  VW Tiguan z 1,5 Tsi pali średnio ok. 7L a robiłem takim jakiś czas temu  trasę ponad 800km autostradami i ekspresówkami i wyszło 6,1L bez włączonej klimy bo taka pogoda się trafiła. Moc niemal ta sama. Jajco średnio ok. 10L...

Cytat

że te silniki w Chinach posiadają 200KM, a u nas 150KM

Tak, takie same konie jak w tych bazarowych wieżach stereo waty.:rotfl2:. Albo te sumowane pińcet kuni w hybrydach.;D

Cytat

Masz bana na internet czy jak? Jak się nie podoba Zachar, to obejrzyj kogoś innego

Owszem, oglądam, ale staram się szukać wiarygodnych a tych jest bardzo mało. YT to głownie reklamy.

Edytowane przez Cappucino
Opublikowano
9 godzin temu, Cappucino napisał(a):

Tak, takie same konie jak w tych bazarowych wieżach stereo waty.:rotfl2:.

Które?, przecież te Jaecoo i Omody były testowane w PL na hamowniach i tyle mają. 
Widzę nie wiem ale się wypowiem :rotfl2:

  • Upvote 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...