Skocz do zawartości

Gry indie, niezależne, niskobudżetowe - temat oficjalny


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pewnie dla wielu nie będą to tytuły niszowe czy niezależne, ale mimo wszystko rzucę je w eter.

 

Po pierwsze Bastion (2011) - genialna, naprawdę, ścieżka dźwiękowa. Świetny sposób narracji, kreowanie świata również interesujące. Kto nie grał, ogromnie polecam (jest dostępne jakby co fanowskie spolszczenie).

 

Po drugie Valiant Hearts: The Great War (2014) - gamepleyowo klasyczna, nieskomplikowana platformówka. Ale co tutaj się odwala pod kątem fabuły... głowa mała. Zakończenie chyba już na stałe wryło się w moją pamięć.

 

Po trzecie Hotline Miami (2012) - dwóch gości zrobiło grę, która zamiata największe i najdroższe gry w branży. Czysty fun, czysta rozpier... ducha. A level w szpitalu to istny majstersztyk.

  • Upvote 1
Opublikowano
W dniu 21.11.2024 o 20:59, Pavel87 napisał(a):

Odnośnie wyników sprzedażowych, przepiękna pixel-artowa perełka, która ma więcej z rpg niż np Veilguard sprzedała się w 6 milionach egzemplarzy:

https://www.ppe.pl/news/357701/ubiegloroczna-perelka-indie-wciaz-budzi-duze-zainteresowanie-sea-of-stars-z-nowym-wynikiem-sprzedazowym.html

 

Kto nie ograł, to polecam :)

Jest w Game Pass jakby co. Ja zobaczę

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Czy to gra twórców Curse of the Dead Gods*? Chwila, sprawdzam... tak, to ich dzieło. Podobieństwo uderzające, w zasadzie wygląda jak dodatek.

 

*dostępne na jesiennej wyprz Steama za niecałe 18 zł.

Edytowane przez Lypton
Opublikowano (edytowane)

Zawziąłem się mocno - sam nie wiem, czemu :E - żeby przejrzeć gierki z trwającego Fanatical Bundle Fest i wybrać coś dla siebie... No i mam do was pytanie.

 

Grał ktoś w Dros? Bo chciałbym coś dobrać do Ash of Gods: The Way, które wydaje się świetną, NIEROGALIKOWĄ (? - o ile dobrze kojarzę) karcianką taktyczną, przywodzącą na myśl i Banner Saga (ruscy deweloperzy nie kryli inspiracji przy znacznie bliższym sadze pierwszym Ash of Gods - The Way to raczej spin-off w tym samym uniwersum) i... jakieś You-Gi Oh? W sumie nie grywam w karcianki rogale/PvP/Play to Win, wiec trudno mi o inne porównanie, ale w kreskówce były ożywające na planszy karty :E... 

 

Poza tym mogę chyba polecić potencjalnie świetny zestaw gier logicznych: Growth, Etherborn, Filament - choć w dwie ostatnie nie grałem i kupiła mnie po prostu grafika i pojedyncze opinie... 

W dniu 6.12.2024 o 19:38, azgan napisał(a):

Nieźle to wygląda może być zanca giereczka 

O nie, real time z kilkoma postaciami? W Commandos szło mi jak ostatniej lamie, nie lubię takich gier... Pierwsza zapowiedź z targów sugerowała chyba coś innego.

Edytowane przez Zas
Opublikowano
5 godzin temu, Jaycob napisał(a):

Grał ktoś w Cuphead? Jak trudna jest ta gra? 

dla mnie bardzo trudna w pozniejszym etapie (ale mysle ze na tym forum znajda sie tacy co przechodzą ją na kilku życiach bez problemu)

  • Like 1
Opublikowano
W dniu 17.12.2024 o 17:56, Jaycob napisał(a):

Grał ktoś w Cuphead? Jak trudna jest ta gra? 

Nie grałem, natomiast gdziekolwiek cokolwiek widziałem o tej grze, to właśnie że jest trudna/stanowi wyzwanie. Ale podobno to wyzwanie racjonalne/polegające na umiejętnościach, a nie błędnym czy zabugowanym wykonaniu.

Opublikowano (edytowane)

Grałem. Jest trudna, potrafi podnieść ciśnienie. Bossów trzeba się uczyć na pamięć. No, ale udało mi się ukończyć, a np. żadnego typowego soulslike-a nie, a w kilka grałem. 

...z tym że to inny rodzaj rozgrywki trzeba wspomnieć. Ja od małego lubiłem różnego rodzaju bullethell-e i platformówki.

Edytowane przez J4Z66
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Map jest tylko pięć? Chociaż w sumie bardziej chyba chodzi o maksowanie postaci a potem rekordy w trybie infinite? 

Nie powiem, ciekawie to wygląda. Niby struktura rogala, ale w takiej konwencji jakoś się to nawet klei. 

Opublikowano (edytowane)

To wczesny dostęp - na razie map jest 3 ale zmienili koncepcje już ze 2 razy (na lepsze) :) 

Kazda mapa ma 5 trybów + 3 poziomy trudności 

 

Muszę w niej odpalić na stałe tryb manualnego celowania i się pobawić. Był potrzebny tylko raz żeby zdobyć konkretny achievement :)

Edytowane przez Yedi
Opublikowano
W dniu 26.11.2024 o 02:49, poszukiwaczGPU napisał(a):

Pewnie dla wielu nie będą to tytuły niszowe czy niezależne, ale mimo wszystko rzucę je w eter.

 

Po pierwsze Bastion (2011) - genialna, naprawdę, ścieżka dźwiękowa. Świetny sposób narracji, kreowanie świata również interesujące. Kto nie grał, ogromnie polecam (jest dostępne jakby co fanowskie spolszczenie).

 

Ja na Bastion trafiłem przeglądając gierki podobne do Transistor - bardzo fajnie się walczyło.

  • Upvote 1
  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Nie wiem czy to przestępstwo czy nie, ale dla mnie chora sytuacja. W sądzie? Kiedy już jest akt oskarżenia i toczy się rozprawa? OK. Ale to? Jeśli nie ma na to paragrafów, to trzeba je napisać.  Rozwiń, bo nie wiem na czym nieświadomość w tym konkretnym przypadku polega. 
    • https://store.steampowered.com/news/app/2909400/view/514098767258978258?l=polish   Added DLSS Multi Frame Generation support 
    • Po pierwszym śniegu mogę stwierdzić, że Nokian Snowproof 1 naprawdę spoko. Dobrze się jeździ. W porównaniu do poprzednich Matador Sibir Snow jest przepaść.
    • 1. Czy Curve Optimiser dla integry działa inaczej niż dla CPU? Mi wraz z upływem czasu napięcie zasilające integry rośnie. 2. Po podłączeniu oddzielnej karty graficznej integra mi się nie wyłącza (płyta to MSI PRO B650M-P). To normalne?
    • Obejrzałem wiele opinii przed premierą, tak samo jak wy. Nie było gry, były opinie tych którzy mogli ją przetestować przed premierą.   I to też jest ciekawostka, do czego potrzebni są ci ludzie, skoro gra jest kiepska ? Jaki mieli mieć wpływ ?   Nie wymądrzam się, ale przez ostatnich kilka miesięcy robię ffb i setupy jak najęty i przynajmniej mogę powiedzieć, że byłem na start gry przygotowany żeby ją prawidłowo przetestować.   Wystarczyły mi 3 godziny, żeby znaleźć w grze jej strukturę w zakresie kierowania i ustawień samochodów - dla mnie to jest najważniejsze, to jest baza.   Reszta jest oprawą i przynajmniej w czasie testu nie powinna przeszkadzać. Początkowe okolice 60-70 FPS były grywalne tak jak na konsoli, lagi były tylko na Replay-ach. Ale gra w kokpicie była płynna i nie przeszkadzała w skupianiu się na jeździe. Jedyne co mogło potwierdzać problem, to wskazania licznika FPS.   A potem wydali patch i wydajność jest na oczekiwanym mentalnie poziomie, licznik FPS pozwala uspokoić emocje   Nie wiem kto ma rację, czy ja czy on, nie interesuje mnie to w takim ujęciu. Fakty - przynajmniej te przedstawione - są takie, że co widzę opinię, to nikt nie wchodzi głębiej w ustawienia. Wszyscy wsiadają jadą i narzekają. A w okienku parametrów na temperaturach opon jak byk widać, że są na domyślnym poziomie.   Już samo to nie daje mi podstaw żeby odnosić się do tych opinii poważnie. Ale o zgrozo, wszyscy na nie czekają, na tego typu opinie.   Trailbraking wychodzi gdy samochód się dobrze prowadzi. A jeśli się nie prowadzi, to raczej nic nie wychodzi, co widać na większości opiniujących filmów.     Na razie ludzie, którzy mają lepsze pojęcie o ustawieniach w większości się nie wypowiadają. Fakty są takie, że na razie tylko @GamersMuscle siedzi i rozkminia podstawy i podaje wskazówki.   Resztą się zlatuje na to sępie sabatowisko.
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...