Skocz do zawartości

Nintendo Switch 2


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Raczej nie, bo ostatecznie i tak powiedział, że jest bardziej graczem "pecetowym" i woli Steam Decka, ale czeka na gry od N. 

 

3 godziny temu, slafec napisał(a):

W MP4 i CP77 nie grał w trybie przenośnym. Ciekawe czemu

Skąd wiesz? Nic na ten temat nie mówił. Owszem, był pokaz, jak gra w Cyberpunka na dużym ekranie, ale nie ma pełnych materiałów z jego rozgrywki we wszystkie gry - są tylko urywki.

3 godziny temu, slafec napisał(a):

Na wycieczkę sponsorowaną przez Nintendo.

A niby na jaką inną miał jechać? Przecież o to właśnie chodzi w targach - żeby się pokazać z jak najlepszej strony, no nie?
Jeśli chcesz dokładniejszych testów i opinii o LCD w SW2, to trzeba poczekać do czerwca. Na ten moment spływają tylko wrażenia z tych eventów organizowanych przez Nintendo.

Opublikowano

Dlatego takie "prezentacje" zawsze trzeba przepuścić przez filtr, choć też daleki jestem od twierdzenia, że nic sensownego z tego nie można wyciągnąć. Zabawne tylko jest jak często się mówi o ekranie, że w sumie nie szkoda braku Oleda, gdzie później - podczas premiery Oleda - te same osoby będą ćwierkać jak to dobrze, że dali w końcu Oleda. Albo jest się konsekwentnym, albo nie. Nie widzę tutaj miejsca na stany pośrednie.

  • Upvote 2
Opublikowano

 

Cytat

 

Wrażenia ze Switcha 2 na gorąco:

- większy, ale nie tak by było niewygodnie, dzięki temu joycony duzo bardziej komfortowe

- wibracje HD Rumble znacznie mocniejsze, ale nie wiem czy bardziej precyzyjne.

Niegorsze 

- Myszka w Cywilizacji i Metroidzie o dziwo super! Nie wiem jak przez kilka godzin grania, ale 15-minutowe dema zrobiły wrażenie, a nie spodziewałem się

- Ekran z gorszymi kolorami niz Switch OLED, niestety. Łudziłem się. To dobry LCD, duuużo lepszy niż w jedynce, ale LCD

- Magnetyczne przypinanie joy-conów ogromnie satysfakcjonujące. Ale jeden egzemplarz był już wyrobiony i były lekkie luzy. Jak w Switchu 1 w sumie

- Nowy Pro Controller lepiej wykonany niż pierwszy, dużo milej mi leży w dłoni - Joy-con grip, tak jak Pro, też ma dwa dodatkowe przyciski

- Pokazywali gry niestety na marnych TV… więc takiego HDR w ogóle nie było widać - Cyberpunk ładniejszy niż na Decku i past genach. Trochę dropi klatki, ale jeszcze mają czas

- Donkey Kong czad, czuć ducha Odyssey

- Mario Kart w trybie battle royale fantastyczny - Płatna instrukcja obsługi jak mobilka za 2 pln

 

 

  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)

Tak naprawdę najlepiej jakby były 3 modele na premierę.

 

Mały Lite LCD

Standard LCD

Premium OLED

 

Marketingowo na premierę chyba jednak ciężko to wypromować. 3 różne progi cenowe i możliwości. Nintendo ma teraz ogromne problemy z komunikacją przy jednym modelu. Co dopiero byłoby przy trzech. W ogóle to wygląda jakby Nintendo wywaliło magików od PR-u na zachód. Albo premiera miała być pod koniec roku a przecieki spowodowały szybszą gonitwę na czerwiec i jest niedopracowany chaos komunikacyjny. Nintendo się trochę zachowuje jak dziecko we mgle.

Edytowane przez Tankietka
Opublikowano (edytowane)

Z discorda, nie moje. Ktoś wziął udział w pokazie Switcha 2 w Londynie
obraz.thumb.png.c7986be015f89d6a13ffd766130f5094.png

 

 

Reszta w spoilerze
 

Spoiler

IMG_1943.thumb.webp.e17110d188b7fcebae48300a8ac4d4b4.webp

IMG_1982.thumb.webp.3eafad9a43e179fdec2ea0f5200309de.webp

IMG_1963.thumb.webp.8a668cff9282fbc295c1d77763dd91d3.webpIMG_1960.thumb.webp.6898ca1ec1b18c8477fdcd197a5a75a0.webpIMG_1962.thumb.webp.5be0a347a4c065c029e54b0f249fc820.webp

IMG_1968.thumb.webp.bf4f12a8e37f11dda65f8a1bafc20a08.webp

IMG_1979.thumb.webp.d3f47493c9c1d041b7424c0787aa0a53.webpIMG_1942.thumb.webp.9af615e9d15295d6905390234c8dee2f.webp

 

 

A tu jak zapytałem się o gry, to tak mi odpowiada:
 

Cytat

Bardzo pozytywnie. Mario world jest mega. Gdzie fanem kart nie byłem i pogralem tylko chwilę. Tu 24 graczy w wyścigu to miazga jakaś i w tym trybie 4 ostatnich po danym odcinku trasy odpada. Dzieje się w ch** na trasie ( a to i tak mało powiedziane )
Te gierki jamboree czy jakoś tak bardzo przyjemne. Wrażenie zrobiło na mnie to jak się malowało sprayami i w momencie w którym kończyła się farba w puszcze trzeba było potrząsnąć joyconem. Wibracje bajka, nie wiem czy to jakieś haptyczne efekty ale miałem wrażenie jak bym normalną puszką trząsł i w środku była kulka
Zeldy jak zeldy , dopieszczone. Hades 2 to samo
Grałem w trybie handheld i na pro controller
Yakuza ekstra.

IMG_1944.thumb.jpg.d365a3696ab55ec136a08566b2327779.jpg

Metronid w trybie muszki taki sobie. Mało intuicyjne używanie przycisków. Gdzie prawy joy robi za mysz a lewy jako kontroler który trzymasz jak chcesz. Mało wygodne. Po 10 minutach gry odczuwałem ból w prawej dłoni ( na pewno kwestia przygotowania stanowiska robi różnicę ) ale używanie przycisków już na prawym joyu kiepskie jest  gdzie pod X i Y masz jeszcze akcje dodatkowe czy skok. W symulator inwalidy na wózku grającego w kosza nie grałem.

Bravery default fajne. Było sterowanie jakimś statkiem czy łodzią i też oba joyconami w trybie myszki. Fajny patent ale koordynacja już nie koniecznie. Przynajmniej dla mnie gdzie ja prawo ręczny jestem. A wyobraź sobie prawym joyem kręcisz kołem od statku a lewym operujesz dodatkowe przyciski na kokpicie czy regulujesz wysokość lotu.

Ekran:
No na pewno nie to co Oled. Źle nie było.
Dużo lepiej niż w v2 ale czy lepiej niż w portalu od Sony - nie powiedział bym.
Dużo też robiło światło bo lamp tam gdzie nigdzie nastawiane było i ciężko dobrze porównać.
Ale na pewno nie jest tak jak nie którzy piszą że czarny to nie czarny albo jakieś poświaty dziwne
Takie 8/10
IMG_1975.thumb.webp.5f904f3a642f8d9e9dfc0cf6e4142385.webp

Co do joyconów i kontrolera
 

Cytat

Powiedział bym że lepiej w całokształcie wygląda. Faktura urządzenia i pro controllera była hmmm tu mi będzie ciężko dobrać słowa.
Ale tak jakby matowa ale takie uczucie „śliskości” miałem. Nie jak mydło że wypadnie ci z reki jak je weźmiesz ale nie czuć było jakoś specjalnie oporu czy „tarcia” o dłoń
Trzymając lekko i luźno pro controller może jebnąć

luzy były lekko wyczuwalne jak poruszałem joyconami do siebie i od siebie.
Same magnesy trzymają bardzo dobrze. Nie wydaje mi się żeby była sytuacja że komuś się wypnie sam czy wypadnie joycon
Po wciśnięciu tego przycisku i tak trzeba lekko pociągnąć joya żeby wypiąć go z konsoli.
Opcja myszki - tu powiem że bez dobrej podkładki i przede wszystkim czystej to te nakładki co są to pójdą w pizdu moment.
Event zaczął się wczoraj. Ja dziś pierwszym slotem wchodziłem - na niektórych joyach te nakładki zdarte już były. Więc ok rozumiem tłumy ludzi każdy szura tym po powoerzchni itp. Ale
Myślę że czysta i odpowiednia podkładka załatwi ten problem

O jakości glosnikow ciężko cos powiedzieć bo dookoła głośno było a przytrzymując przycisk home na konsoli nie było możliwości wejść w jakie kolwiek ustawienia konsoli.
Poprostu urządzenie z demem gierki i tyle

Analogi trochę wyżej są niż w poprzednich joyconach
Sam pro controler to taka usprawniona wersja poprzednika niż jakiś wielki Game changer. Owszem przyciski dodatkowe z tyłu są ( niestety nie można było ich konfigurować )

"kobitka z cdp mówiła że s2 da radę ok 2-2,5h grając w cyberpunk w trybie handheld"

Edytowane przez Reddzik
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Piękna czerń na screenie z hades 2, taka szara. LCD nie będzie jakościowo na poziomie OLED, a jeśli to nie jest miniled to się nawet do niego nie zbliży. Na zdjęciu z hades 2 widać, że czerń jest fatalna, a w zasadzie w ogóle jej nie ma. 

Już bym wolał, żeby dali ten sam ekran co do switch OLED, niż większy, za to kiepski. 

Edytowane przez Henryk Nowak
  • Upvote 3
Opublikowano

Dokładnie, te ramki to coś fatalnego że w 2025 nadal tak się marnuje przestrzeń...

 

W dniu 11.04.2025 o 18:42, Jaycob napisał(a):

Mario Kart w trybie battle royale fantastyczny

Jednak battle royale to robi robotę na każdej platformie  :D

  • Upvote 1
Opublikowano
23 minuty temu, Jaycob napisał(a):

Bardziej od tej czerni irytują mnie te ramki i brak wykorzystanej przestrzeni. :E 

Też mi wadzą, ale nie tak jak szara czerń. Lubię pograć przy zgaszonym świetle, czy to w łóżku czy na kanapie - żona ogląda film, ja gram. Właśnie w takiej sytuacji, przy słabym oświetleniu przeszkadza to najbardziej, bo bardzo rzuca się w oczy to jak bardzo wyprana jest czerń. Niestety jest to ogromny krok wstecz, bo ekran Switcha OLED wygląda bardzo ładnie. 

Opublikowano (edytowane)

Ogólnie gram przy lampce, ale wczoraj wyłączyłem i pograłem na Switchu leżąc w łóżku, i chyba wiem co macie na myśli z tą czernią, z jakością OLEDa, taki ekran przy zgaszonym świetle wygląda całkiem inaczej niż przy jakimś świetle.

 

edit:

Lampka z światłem, nie mylić z winem:wariat:

 

Edytowane przez Reddzik
  • Like 1
Opublikowano

O to mi chodzi. OLED nie podświetla pikseli, które mają być czarne a LCD podświetla cały ekran. Nawet jeśli jest wygaszanie strefowe to zostaje problem szarej czerni. Załóżmy, że mamy scenę z czarnym, gwieździstym niebem - żeby podświetlić gwiazdę trzeba podświetlić całą strefę, czyli gwiazdy i tak będą na szarym tle. Na oledzie podświetlone są tylko gwiazdy co do piksela. Przez to nie tylko czerń wygląda lepiej ale inne kolory sąsiadujące z czarnym też, bo jest wyższy kontrast. Mam dobry telewizor miniled - x95k i to wciąż jest LCD, ma więcej stref ale kontrast jest nieporównywalnie gorszy. W innym pokoju stoi C3 i bije tego Sony na głowę pod względem jakości obrazu. Jeśli tak to wygląda w przypadku dwóch dość drogich telewizorów to żaden fanboj Nintendo nie wmówi mi, że w przypadku Switcha 2 będzie inaczej. 

 

 

  • Upvote 1
Opublikowano

W dup@ach się poprzewracało oledy, jakieś efekty halla w padach i bóg wie co jeszcze. Kiedyś mieliście telewizor z kineskopem czarno biały , plastikowego głośnego pada i to na kablu i wtedy nie narzekał jeden z drugim, że ekran za mały albo, że przyciski miały ujowy skok i graliście w mario całymi dniami ^_^ 

Oczywiście, żartuje. Osobiście mnie w oczy nie kuje różnica ekranów czy to oled czy lcd bo dla mnie po pewnym czasie i tak przyzwyczajam się i nie zwracam na to uwagi zwłaszcza, jeżeli gierka jest dobra. Mam wrażenie, że czasami ludzie zapominają po co są konsole i nakręcają się cyferkami zamiast tym, aby dawała ona frajdę. Oczywiście to moje zdanie.  Mam znajomego, który nie będzie grał w jakiś tytuł na pc lub będzie go wręcz denerwować, jeżeli w prawym górnym rogu wskaźnik FPS pokaże mu mniej jak 120 :D  Inna sprawa, że samo nintendo idzie w taką komercjalizacje, że zaraz będziemy płacić abonament, aby w ogóle móc korzystać z tej konsoli i osobiście powoli zaczyna mi się odechciewać.

Co do samej 2jki mnie bardzo zastanawia jak ta myszka będzie grywalna - czy z trybu myszki będzie można korzystać tylko w poszczególnych tytułach czy nawet w takim CP2077.

 

Opublikowano

 Po to jest postęp technologiczny żebyśmy nie musieli grać na takim szajsie jak kiedyś. Pamiętam po co są gry, mają sprawiać frajdę. No właśnie. Wyblakłe kolory i sprana czerń będą mi w tym przeszkadzać. Wciąż gram na switchu 1, niektóre gry chodzą w 480p i jest ok, ale od nowej konsoli, za którą muszę zapłacić oczekuję postępu. Rozumując tak jak Ty można dojść do wniosku, że nowy switch nie jest potrzebny, niech wciąż klepią gry na starego. 

  • Upvote 1
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Barosz napisał(a):

zastanawia jak ta myszka będzie grywalna - czy z trybu myszki będzie można korzystać tylko w poszczególnych tytułach czy nawet w takim CP2077.

To w dużej mierze zależy od wsparcia deweloperów, ale tak - CD Projekt Red potwierdził, że ta opcja będzie dostępna.
Niestety, tryb myszy w Joy-Conach nie dorównuje zwykłej myszce pod względem precyzji, a do tego potrafi być trochę niewygodny ze względu na mały rozmiar, kształt i wagę.
Rzuć okiem na materiały powyżej.

 

 

Edytowane przez Jaycob
  • Like 1
Opublikowano (edytowane)
10 godzin temu, Barosz napisał(a):

W dup@ach się poprzewracało oledy, jakieś efekty halla w padach i bóg wie co jeszcze. Kiedyś mieliście telewizor z kineskopem czarno biały , plastikowego głośnego pada i to na kablu i wtedy nie narzekał jeden z drugim, że ekran za mały albo, że przyciski miały ujowy skok i graliście w mario całymi dniami ^_^ 

Oczywiście, żartuje. Osobiście mnie w oczy nie kuje różnica ekranów czy to oled czy lcd bo dla mnie po pewnym czasie i tak przyzwyczajam się i nie zwracam na to uwagi zwłaszcza, jeżeli gierka jest dobra. Mam wrażenie, że czasami ludzie zapominają po co są konsole i nakręcają się cyferkami zamiast tym, aby dawała ona frajdę. Oczywiście to moje zdanie.  Mam znajomego, który nie będzie grał w jakiś tytuł na pc lub będzie go wręcz denerwować, jeżeli w prawym górnym rogu wskaźnik FPS pokaże mu mniej jak 120 :D  Inna sprawa, że samo nintendo idzie w taką komercjalizacje, że zaraz będziemy płacić abonament, aby w ogóle móc korzystać z tej konsoli i osobiście powoli zaczyna mi się odechciewać.

Co do samej 2jki mnie bardzo zastanawia jak ta myszka będzie grywalna - czy z trybu myszki będzie można korzystać tylko w poszczególnych tytułach czy nawet w takim CP2077.

 

Opowiem Ci pewna przypowieść z mojego życia. Kilka tygodni temu kupiłem ipada 11 generacji - głownie przeglądanie internetu. Na codzień korzystam z telewizorów OLED oraz telefonów z ekranem OLED. Po dosłownie 2 dniach sprzęt odesłałem do sklepu. Nie chodzi o to, że komuś się w dupach poprzewracało ale o progres w technologi. Jeśli ktoś korzystał ze sprzętu oferującego 120hz oraz paneli oledowych to nie chce wracać do LCD (nawet tego najlepszego). Wolałbym dopłacić i mieć opcję zakupu S2 z lepszym ekranem. Wiem, że Twój post był żartem ale ... musimy iść do przodu a niestety w 2025 dostajemy konsole z ekranem z PS Portala. 

Edytowane przez zoomehsak
  • Upvote 2
Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, zoomehsak napisał(a):

Jeśli ktoś korzystał ze sprzętu oferującego 120hz oraz paneli oledowych to nie chce wracać do LCD (nawet tego najlepszego).

Do uniwersalnych zastosowań w TV wolę nowszy mini led niż starszy oled.

 

Topowy mini led vs topowy oled podobnych roczników nie testowałem.

Edytowane przez Tankietka
Opublikowano

 

Też bym chciał, aby ns2 była w każdym calu najlepsza ale no właśnie tak nie ma i nie będzie a będzie jeszcze gorzej.

Denerwujące są te półsrodki które oni stosują pomimo tego że community stawia sprawę jasno co powinno być w nowej konsoli czego jako gracze oczekujemy. Dlatego uważam, że mogliby poczekać jeszcze 2 lata i odpicować wszystko i wydać produkt jaki wszyscy gracze chcą.

Także nie pozostaje nam nic innego jak grać i zaakceptować te półśrodki albo nie kupować konsoli.

Jak dla mnie mogli by zrobić 2 wersję tej konsoli jedna hiper extra a druga bieda edition ze starym LCD i w ogóle po kosztach i to by był najlepszy sposób.

 

 

Opublikowano

Jak teraz patrzę, to różnica w cenie między ekranem OLED, a LCD w Steam Decku to 30$, przynajmniej przy zakupie części do samodzielnego serwisu...
Przy produkcji jest to znacznie mniejsza różnica...

Tak czy inaczej, Switch 2 będzie miał się dobrze, jeśli będą ciekawie zrobione porty, a nie samo przeniesienie gier... Mam nadzieję, że każda dobra gra wykorzysta celowanie ruchem konsoli...
O gry nintendo raczej nie trzeba się martwić... A sam pewnie upoluję jedynkę lite lub OLED pod nieliczne starocie, a do głównego grania i tak będzie PC... Mogliby dodać steam link, ale nie chcą by coś innego konkurowało z uwagą użytkownika na ich konsoli. 

Opublikowano (edytowane)

Dobra, Switch nie kalkuluje się do starych gier... Jak podliczyłem koszty z promocji eshopu to wyszło mi 1000 zł więcej, niż na steam, szczególnie że część już posiadam oraz wielu i tak nie ma na Switchu lub działa nie tak jak bym chciał... Eh, Steam Input to coś pięknego i dziwne że Sony oraz Nintendo nie wpadli na coś podobnego... Wtedy żyroskop można by z poziomu systemu ustawić.
Zdziwiłem się że FTL nie ma na Switchu. a porty MGS ponoć są liche... Za to MGS:V będzie w kolejnym pakiecie i jestem ciekaw czy dostanie specjalną wersję dla Switcha 2... Jeśli dodadzą DLSS to nawet może być w 4k, a handheld bez problemu wyrobi 1080p max, 40-60fps, zależnie od optymalizacji.

Edytowane przez musichunter1x
Opublikowano

Ja nie będę się oszukiwać, kupię na pewno, ale nie na premierę i nie w tym roku. Brak oleda to dla mnie ogromny krok wstecz, w związku z tym zaczekam na więcej gier. Jak będą działać w 1080p@60 to ogram na tv. Duża Zelda, jakieś Mario i biorę, tylko pytanie czy wcześniej nie wyjdzie wersja OLED:) Jednak LCD i Mario kart plus goryl nie przekonują mnie do zakupu przy zapowiadanych cenach gier. Już wolę dopakować pc. 

Opublikowano
13 godzin temu, Tankietka napisał(a):

Ja Switcha 2 zmienię może dopiero gdy wyjdzie jakiś Switch 2 Pro. Ale musi naprawdę być różnica w wydajności bym się skusił. Na Switcha 2 jedynie Oled bez podkręcenia mocy za 2-4 lata mam wyjebongo.

W tak małej obudowie to tam mocy nie zwiększysz drastycznie, ale zobaczymy ile moderzy wyciągną (w SD1 szło całkiem nieźle podkręcić). 

 

Mogliby również pomyśleć coś z dockiem, tam wsadzić dodatkowy układ czy coś.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • Zacznij od formata i zainstalowania podstawowych rzeczy, msi center i tam tylko sterowniki do chpisetu i nic więcej, stery do grafy trochę starsze i testuj. Żadnych light, razerów i co przyjdzie Ci jeszcze do głowy, tym bardziej programów monitorujących, bo to też potrafi działać negatywnie na gry jak i na psychikę  .W obecnym stanie możesz jeszcze wrzucić ss z latencymoon. Czy w ww grach różnicę robią ustawienia graficzne? Tzn. czy jak dasz wszystko na low to jest taki sam efekt jak na Twoich ustawieniach? Czy jak ograniczysz liczę klatek do 60fps, to też jest problem? Ja wiem że w grach online trzeba mieć więcej, ale z ciekawości możesz zobaczyć. Oczywiście blokujesz klatki o te 3 mniej, niż masz odświeżanie monitora? A tak na marginesie możesz poczytać  https://forum.ithardware.pl/topic/8975-stuttering-latencymon/ https://forum.ithardware.pl/topic/8444-stuttering-w-grach/#comments tylko tutaj są procki od AMD czy ludzie sobie z tym poradzili to nie wiem, trzeba się zagłębić, aaa jeszcze mamy jednego kolegę którego stuttery już długo męczą i sobie z tym nie poradził, też na AMD.      
    • Zależy czy procesor jest lutowany, ale tego lapka to się powinno oddać na elektrozłom i każda zł zainwestowana w niego to wyrzucanie pieniędzy w błoto.  Chyba że lubisz takie rzeczy i robisz to dla sportu to poczekaj na kogoś innego o ile w ogóle się taki znajdzie. Z mojej strony to elektrozłom i powinno się go zutylizować a nie używać  
    • Witam, poszukuję pomocy w rozwiązaniu problemów z micro stutteringu na zestawie: GPU - 5070 12 GB Gigabyte CPU - i5 14600kf MOBO - MSI PRO B760-P WIFI DDR4 CHŁODZENIE - PEERLESS ASSASIN 120  RAM - 32GB VIPER DDR4 3600MHZ A2 B2 (podczas zmiany nie miałem budżetu na DDR5 a szybko potrzebowałem nowej płyty do cpu) PSU - CORSAIR RMX 650W 80 GOLD PLUS DYSKI - M2 NVME SSD SAMSUNG 970 EVO PLUS 500GB + SATA SSD CRUCIAL MX 500 1TB  MONITORY - AOC24 1080/144HZ DISPLAY PORT + PHILIPS24/1080/60HZ DVI (podpięte w kartę graficzną nie płytę główną)  SYSTEM - WINDOWS 11 SOFTWARE który może powodować problemy i robić problem z frame time (?) - msi center + msi mystic light (odinstalowałem jednak za pewne siedzi dalej w rejestrze itd), razer synapse, sterowniki do chipsetu, intel gna, realtek, realtek ethernet, intel serial io, najnowszy sterownik nvidia game ready, sterowniki dźwiękowe itd. ( WSZYSTKIE NAKŁADKI DISCORD/NVIDIA WYŁĄCZONE ) Bios aktualny z września (7D98v1F) , wcześniej korzystałem z wersji beta z okresu maja (7D98v1F1(Beta version)) Zawsze robiłem UV poprzez cpu lite load ponieważ temperatury były przesadzone, testowałem różne ustawienia, od personalnych poradników na forum msi do losowych porad innych osób. (nawet bez uv na wyższych temp było to samo)   Linia czasowa zmiany podzespołów:  Procesor na początku tego roku razem z płytą główną, Karta graficzna w sierpniu, Reszta podzespołów: płyta główna, ram, zasilacz, itd z poprzednich zestawów ( posiadane przez 3-5 lat ) Posiadałem wcześniej rx 6700 xt  + i5 10600k, następnie 4060 ti + 10600k (zwróciłem kartę ponieważ nie byłem zadowolony z wydajności) 5060 ti + 14600kf (bardzo głośne cewki, zwrot) aktualnie 5070 i5 14600kf  Ważna informacja, na wymienionych zestawach które posiadałem przez okres 2-3 lat praktycznie na każdym miałem ten sam problem z micro stutteringiem, raz większy raz mniejszy, teraz dopiero poważnie się za to biorę bo jednak wolałbym żeby taki zestaw dawał z siebie trochę więcej stabilności i frajdy. Zawsze robiłem DDU czy nawet format więc nigdy nie było problemów żeby sterowniki się ze sobą "gryzły"  Opis problemu:  Grając w większość gier odczuwam dziwny micro stuttering, gram zwykle na vsyncu ponieważ bez niego występuje problem z screen tearingiem i rozjeżdżającym obrazem (limit fps nie poprawia tego lub zaburza płynność obrazu), fps spadają z 144 na 142/141 lub nawet 138, w 90% spadek FPS pojawia się w losowym momencie. Podczas akcji FPS jest idealnie stabilny. Praktycznie nie ważne co się dzieje nie odczuwałem spadków poprzez brak zapasu mocy zestawu. Micro stuttering występuje w momencie kiedy np stoję w miejscu lub akcja w danej grze "ucicha". Testowałem też bez vsync, limit fps, odblokowane fps, praktycznie w każdym ustawieniu jednak było to czuć. Gry które najbardziej na to cierpią i praktycznie zabierają całą zabawę z rozgrywki to:  Numer 1 - War Thunder, gram na wysokich/max ustawieniach, gra wojenna jak to wiadomo pełno akcji, wybuchów itd, fps idealnie stabilny, za to natomiast jadę pojazdem, na ekranie spokój, spadki fps do 140 z 144 co kilkadziesiąt sekund lub w dobrym okresie co kilka minut.  ( cpu 20-40% gpu 75% )  Numer 2 - Fortnite, gram na ustawieniach wydajnościowych, testowałem jednak też Direct 11 czy 12, tutaj również problem wygląda praktycznie tak samo chociaż myślę że o wiele bardziej agresywnie, spadki 1 low % z 144 na 90 itd.  Numer 3 - Valorant/League of Legends, sytuacja taka sama jak wyżej, akcja, duża ilość rzeczy dziejących się na ekranie, fps idealnie stabilny, losowe momenty i rwanie fps.  Numer 4 - Minecraft edycja z microsoft store, czuję dość częsty i mocniejszy stuttering nawet przy zmianie renderowania chunków itd. Inne gry to np:  CS2 - działa u mnie na wysokich praktycznie idealnie, nigdy nie odczułem żadnych spadków nie ważne co, Gry wyścigowe pokroju forza horizon/forza motorsport/need for speed itd ustawienia ultra bez problemów,  Rainbow Six Siege tak samo ustawienia ultra, 144 fps prawie idealnie jednak od czasu do czasu coś chrupnie. Elden Ring/Nightrein ultra 60 fps idealnie. Dodam jeszcze że podczas grania i rozmawiania jednocześnie na Discordzie problem pogłębia się/występuje częściej ( akceleracja sprzętowa wyłączona! ) Na tym zestawie nie miałem żadnego bluee screena czy losowego wyłączania kompa, jedyne co pamiętam to kilkukrotny problem z brakiem pamięci wirtualnej, udało się to naprawić poprzez powiększenie go.  Temperatury GPU to zwykle 40-60+, cpu 40-65+ stopni (bez uv np 75 w stresie podczas grania) Rzeczy jakie testowałem:  różne ustawienia BIOSU, UV, bez UV, różne ustawienia zasilania, wyłączanie, hyper threading itd itd itd... nowy bios, xmp włączony/wyłączony zmiany zarządzania energią w nvidia czy panel sterowania, odinstalowanie xbox game bar,  zmiany ustawień gry czy akceleracja gpu w windowsie,  zmiany zarządzania energią karty sieciowej i magistracji usb w menedżerze urządzeń,  wyłączenie karty sieciowej i granie na wifi a następnie wyłączenie w biosie bluetooth + wifi, granie na 1 monitorze z odpiętym całkowicie drugim,  przesłanie całej gry która powoduje problemy + shader cache na dysk NVME + fizyczne odpięcie SATA żeby na pewno nie przeszkadzał,  reset shader cache + zwiększenie rozmiaru pamięci podręcznej,  wyłączenie szybkiego rozruchu w windowsie,  różne ustawienia skalowania nvidia,  zmiana hz w klawiaturze i myszce, wyłączona izolacja rdzenia windows,  AKTUALNE USTAWIENIA BIOSU:  Włączone XMP, resizable bar, intel default power 181W, CPU LITE LOAD 15, C1E włączone, Hyper Threading włączone, E Cores P Cores itd tak samo włączone, CEP ( Current Excursion Protection) włączone (sprawdzałem z wyłączonym), reszta default praktycznie. Co mogę jeszcze zrobić, potestować żeby to naprawić? Tak jak mówię problem występował na poprzednich zestawach, od 4-5 lat posiadam ten sam RAM oraz zasilacz plus dyski, gram na 1080p w 144fps locked więc myślę że to nie wina braku mocy. Jedynie zmieniały się karty czy procesor. Można powiedzieć że problem nie jest jakoś bardzo drastyczny jednak posiadam znajomych którzy mają podobne zestawu lub lekko gorsze i nie odczuwają takiego micro stutteringu a i ja czasami mam dni gdzie wszystko działa prawie na medal, jednak następnego dnia jest 2x gorzej. Szukam rozwiązań żeby osiągnąć jak najlepszą stabilność, sprzęt wyciąga zwykłe +200/250 fps na wysokich/ultra w tych gierkach więc fajnie byłoby uzyskać płynność na tych 144 fps przy aktualnym monitorze a w przyszłości po upgrade na lepsze wyniki. Jest sens coś tam jeszcze grzebać czy może kolejny format + sterowniki gpu + chipset i wtedy testować i szukać winowajcy? Czy może jakieś konkretne ustawienia posprawdzać w biosie chociaż wątpię że jest rzecz której nie ruszałem. Dodatkowo jak sięgam pamięcią to na gorszym zestawie gdy były spadki fps to występowały one w racjonalnym momencie a w okresie spokojnym fps trzymał się stabilnie, tutaj prawie na odwrót.  Moim głównym celem jest po prostu ustabilizowanie frame time bez losowych spadków i czysta frajda w ulubionych gierkach niż jakieś wygórowane wyniki w benchmarkach. Z góry przepraszam za jakieś błędy w opisie czy ocenie sytuacji ale dopiero pierwszy raz zabieram się za diagnostykę problemów tego typu i nie ogarniam, dziękuję za pomoc i w razie pytań postaram się udzielić dalszych informacji.   
    • Jaki Linuks dla początkujących?Która dystrybucja Linuksa jest najlepsza dla osób początkujących. Czy dla komputera co ma 4 GB pamięci RAM gdyby wybrać Gnome albo KDE to czy wystarczyłoby miejsca w pamięci RAM na uruchomienie przeglądarki internetowej czy lepiej jest wybrać pulpit XFCE albo jeszcze lżejszy. Czy pulpit Cynamon jest lekki czy ciężki. Czy to złe pomysł wybierać lekkie ale mniej znane pulpity jak LXDE. Czy programy w Linuksie są pisane tylko pod konkretną dystrybucję Linuksa czy też pod konkretny pulpit KDE albo Gnome albo XFCE? Ubuntu ma taką polityke że tam muszą być tylko pakiety na darmowej licencji to tam zabraknie kodeków i ma swój rodzaj pakietów to też jest na minus. To że w Google najwięcej stron odnosi się do Ubuntu to nie znaczy że to najlepsza dystrybucja. Rozważam tylko 2 dystrybucje. Linuksa Mint albo Linuksa Debiana i taki pulpit graficzny żeby był jak najlżejszy żeby zostało coś wolnej pamięci RAM ale jednocześnie popularny żeby miał jak najmniej błędów to XFCE wydaje mi się oczywistym wyborem bez względy na to jaką bym wybrał dystrybucję Linuksa. Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana ale Linuks Debian jest dużo czystszym Linuksem od Linuksa Minta i dużo stabilniejszy i ma programy z w wersji ESU z długoterminowym czasem wsparcia na przykład przeglądarka internetowa Firefox. Interesuje mnie taki Linuks żeby był na zasadzie żeby zainstalować i zapomnieć i się z nim nie mordować. Co z tego że Linuks Mint jest dużo łatwiejszy od Linuksa Debiana jak Linuks Debian ma dużo więcej deweloperów i jest dużo lepiej dopracowany i stabilniejszy i jak coś będzie trudniej zainstalować to można użyć ChataGPT. Sprawdzałem różne Linuksy w wirtualnej maszynie VMWare Worsktation to sporo programów w Linuksie Mincie i tak trzeba ręcznie z konsoli za pomocą ChataGPT zainstalować i Linuks Debian oferuje dodatkowo większą stabilność. Czy da się tak Ustawić Linuksa żeby w czasie uruchamiania systemu nie trzeba było wpisywać hasła i nawet do wchodzenia do panelu sterowania i zarządzania partycjami i żeby systemowa konsola każde polecenia traktowała jako administratora tak jak to jest w Windowsie? Na naukę Linuksa najlepszy jest osobny komputer z przydzielonym całym dyskiem to nie ma takiej obawy że usunie przez pomyłkę Windowsa. Mam zainstalowanego Windowsa 10 22H2 64 bit na dysku talerzowym i tylko 8GB pamięci RAM to jest to do dupy pomysł żeby powolny dysk twardy jeszcze obciążać instalację Linuksa na VMWare Workstation. W takiej własnie konfiguracji Lnuks będzie najbardziej mulił. Czy gdybym zdecydował się na instalacje Linuksa na komputerze z 2003 roku na procesorze 1 rdzeniowym i obsługującym tylko 32 bity to czy lepszym pomysłem jest wybranie ostatniej dystrybucji Linuksa Debiana albo Minta co jeszcze obsługiwała 32 bity czy mniej znanej ale najnowszej co obsługuje 32 bity. Czy na procesorze 1 rdzeniowym muliłby YouTube gdyby na takim komputerze był zainstalowany najlżejszy możliwy graficzny Linuks. Dla Windowsa żeby oglądać bezpośrednio YouTube absolutne minimum to 2 rdzenie i 2 wątki. Czy Linuks nadaje się do codziennego użytku zamiast Windowsa. Czy MacOS jest dużo lepszy od Linuksa i czy Linuks jest tylko dlatego alternatywą dla Windowsa że jest darmowy i nie wymaga specjalnych komputerów i czy gdyby wszyscy ludzie byli bogaci to gdyby zrezygnowali z Windowsa to czy braliby tylko pod uwagę MacaOSa? Czy Linuks jest dla biednych osób i trudny terminal w Linuksie jest za kare że nie chciało się ludziom pracować i zarabiać więcej pieniędzy żeby sobie kupić lepszy komputer do najnowszego Linuksa albo komputer od MacaOSa?
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...