Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

A miałeś tam jakieś Ioniqi w tych dobrych, promocyjnych cenach?

Ja w MM Cars nie zastałem żadnego. 

Tylko do zamówienia.

 

 

Ale samo auto - Hyundai Ioniq 5 - bardzo spoko. Trochę słabo zagospodarowany środkowy tunel (czyt. Brak), ale ogólnie dobrze się tym jechalo.

 

dla mojej żony jednak za duże - jako drugie auto chce mniejsze. Segment B/C :( 

Edytowane przez GordonLameman
Opublikowano
2 godziny temu, Wu70 napisał(a):

W telefonach zazwyczaj co generację zmienia się tylko SOC (i ew. ram), tak samo jest w S23, S24, S25. Dla większości ludzi ta zmiana nie ma sensu tak samo jak zmiana 7800X3D na 9800X3D ale ..zmienić można 8:E

 

Też zamówiłem S25 ale naturalnie nie ma to jakiegoś wyższego sensu, jedynym plusem jest to że na premierę samsung zawsze daje mnóstwo kodów i promocji więc na pepperze cuda się dzieją jak ktoś kombinuje. 

A to racja, ja zmieniam telefon co 2-3 generacje. Prawda jest taka, że od czasów S20FE gdzie to był mój pierwszy telefon z 120Hz ekranem nie ma żadnego deal breakera. Jest tylko powolna ewolucja, z naciskiem na powolna. Ja zostałem przy samsungu ze względu na ekosystem. Nie trawię nakładek chińskich telefonów. Po S20FE kupiłem S23 bo miałem w ręce jak kumpel z pracy kupił, świetnie mi leżał i uznałem, że takiej wielkości telefonu potrzebuję. 

Opublikowano

To prawda, dla mnie też 120Hz okazało się zaskakująco przyjemne (w końcu to tylko telefon)

  

28 minut temu, GordonLameman napisał(a):

A miałeś tam jakieś Ioniqi w tych dobrych, promocyjnych cenach?

Ja w MM Cars nie zastałem żadnego. 

Tylko do zamówienia.

Teraz nie wiem bo mam już rezerwację. Jak pytałem wcześniej (~tydzień temu?) to mieli 2szt a samochodowy.pl 6szt ale te topowe oferty to schodziły błyskawicznie, z tym że nie wiem jak inne pule, samochodowy.pl miał też jakieś sztuki inaczej wyposażone za +30zł (8:E). W razie czego warto pytać tych pośredników żeby się zorientować co jest dostępne, jak dzwoniłem to nawet nie wiedzieli od którego dealera odbiór.

 

36 minut temu, GordonLameman napisał(a):

dla mojej żony jednak za duże - jako drugie auto chce mniejsze. Segment B/C :( 

To prawda, na zdjęciach jak zwykły hatchback a rozstaw osi 3m i rwd to będzie ciekawa zwrotność w mieście, u nas w 97% do miasta.

  • Upvote 1
Opublikowano
38 minut temu, Wu70 napisał(a):

Teraz nie wiem bo mam już rezerwację. Jak pytałem wcześniej (~tydzień temu?) to mieli 2szt a samochodowy.pl 6szt ale te topowe oferty to schodziły błyskawicznie, z tym że nie wiem jak inne pule, samochodowy.pl miał też jakieś sztuki inaczej wyposażone za +30zł (8:E). W razie czego warto pytać tych pośredników żeby się zorientować co jest dostępne, jak dzwoniłem to nawet nie wiedzieli od którego dealera odbiór.

Ja nie potrzebuję drugiego auta. Jeszcze :E 

 

Ale pewnie będę obserwował, może pod koniec roku bym coś wziął, ale musi być mniejsze. Nawet ta Kona mogłaby się nadać dla żony. Chociaż dla mnie meh, za szybko się człowiek do dobrego przyzwyczaja :P 

 

 

38 minut temu, Wu70 napisał(a):

 

To prawda, na zdjęciach jak zwykły hatchback a rozstaw osi 3m i rwd to będzie ciekawa zwrotność w mieście, u nas w 97% do miasta.

24-25 kWh/100km mi to zużywało. Faktycznie to daje jakieś 15zł/100km. Naprawdę nieźle.

 

Z wyglądu bardziej mi podpasował nawet Ioniq6 :E 

Opublikowano (edytowane)
W dniu 23.01.2025 o 14:18, marko napisał(a):

Szukaj w warunkach gwarancji. Musi być tam dokładnie podane, co i jak. 

 

Ja na szybko znalazłem, że nadwozie jest ocynkowane, a wnęki zakonserwowane. 12 lat gwarancji na perforację.

Dzisiaj sprawdzone i Staria podobnie jak prawie wszystkie inne modele Hyundaia nie posiadają tzw. ocynku :( 

Póki co chyba jedynym takim modelem jest Ioniq 6. 

Edytowane przez SweetDreams
Opublikowano
16 minut temu, GordonLameman napisał(a):

24-25 kWh/100km mi to zużywało. Faktycznie to daje jakieś 15zł/100km. Naprawdę nieźle.

 

Z wyglądu bardziej mi podpasował nawet Ioniq6 :E 

Spore zużycie ale zimowy setup to nie ma lekko i pewnie jeździłeś wersją AWD? Latem po mieście liczę na góra 15, lżejszy dynamiq i rwd powinno pomóc ale tak czy siak to będą ~2 tony... 8:E

  • Upvote 1
Opublikowano

Tak, AWD.

 

Rozpędziłem go do Vmaxa na autostradzie, czyli do jakichś 170 km/h. Dosłownie na chwilę - chciałem sprawdzić jak jeździ przy autostradowych prędkościach.

 

Jak na miasto mógłby być zwrotniejszy :E 

 

Ale fajny feature z tym pokazywaniem martwego pola z kamer przy włączeniu kierunkowskazów - to na mocny plus :)

  • Like 1
Opublikowano

W Ioniq 5 też kamery-lusterka są jako opcja, w sumie pasuje do jego futurystycznego wyglądu ale sam bym raczej nie wziął :D

 

7 minut temu, GordonLameman napisał(a):

Tak, AWD.

 

Rozpędziłem go do Vmaxa na autostradzie, czyli do jakichś 170 km/h. Dosłownie na chwilę - chciałem sprawdzić jak jeździ przy autostradowych prędkościach.

Ok to może trochę spalić :D

Opublikowano

kamery w actrosach juz kilka lat.

nie słyszałem o kierowcy który chciałby wrócić do lusterek...

 

i to są dziesiątki opinii od ludzi, którzy robią 100kkm+ w roku. 

 

to jak automat w aucie, wady sa wymyślane na siłę 

 

  • Upvote 1
Opublikowano
7 minut temu, Krzysiak napisał(a):

U nas na firmie w zeszłym roku przyszło pierwsze Volvo aero z kamerami. Najpierw kierowca się tego trochę obawiał, teraz po kilku miesiącach już by nie wrócił do lusterek.

a Volvo ma duzo mniej zaawansowane te kamery niż actros. 

 

np mega bajer to jest co do cm linia gdzie sie kończy naczepa i tylna oś, albo co sobie tam ustawić kierowca chce. 

Opublikowano

ale ja tylko o tym, że kamery w Ioniq 6 wyglądają przepaskudnie :E nie że działają źle. Z ciekawości porównałem to do zdjęć w internecie i na zdjęciach wygląda to lepiej. Na żywo jest porażka. 

  • Upvote 1
Opublikowano

W tym Krakowie to faktycznie, kierowców się nie lubi :hihot: ogólnie mam takie wrażenie, że im bardziej na południe Polski, tym bardziej szkaluje się drifterow, gruziarzy i wszystkich, którzy odbiegają od normy. Zakładam, że ma to też związek z zamożnością mieszkańców. Jestem z północy a tu taka trochę bieda i nędza w porównaniu do południa. Takie moje wolne przemyślenia na podstawie relacji ze znajomymi z różnych stron naszego kraju. 

Opublikowano (edytowane)

To bardziej chodzi o zagęszczenie ludności. Jak mają się mieszkańcy nie wkur..... jak debil jeden z drugim zdezelowanymi e3śmietnik/e4śmietnik piłują je o 23 do okoła latarni pod lidlem? Albo jadą w 50 aut przez miasto w nocy z pierdzącymi wydechami.

Edytowane przez Katystopej
Opublikowano (edytowane)

No spoko, ale typowy driftowóz nie ma jakiejkolwiek możliwości prawnej uczestniczyć w ruchu ulicznym. Więc czego ludzie oczekują, jeśli przyjeżdżają takim autem na własnych kołach? 

 

No chyba, że driftowóz w takim znaczeniu, że jeden fotel kubełkowy (o ile), opony ze śmietnika i kto bogatszy, to hydrołapa :hahaha: 

Edytowane przez marko
Opublikowano

Ja to później oczywiście wywalam ze stacji jak przyjeżdża, bo to fakt faktem nie powinno się poruszać po drogach publicznych, policjanci słusznie zabierają te dowody. Ktoś w okolicy to później odblokowuje w cepiku, więc jednak znajduje się ktoś biorący to na klatę... znaczy do portfela 😅😂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Popularne tematy

  • Najnowsze posty

    • @janek25 No i właśnie zrobiłeś z 10850K porządnego CPU, a nie piecyk do testów na YT 😄 > ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Czyli: - all‑core 4.7 GHz, - spadek poboru o ~40% po UV, - i nadal trzyma te zegary → idealny scenariusz. Te „brakujące” waty to były w 90% śmieciowe waty – dużo ciepła, mało FPS. > Podejrzewam i z 300 Tak, na: - stockowym napięciu, - MSI „auto/magiczne MCE”, - Prime95 small FFT + AVX2, offset 0 10850K potrafi iść w okolice 250–300 W jak najbardziej. To jest dokładnie to, przed czym ludzie ostrzegają przy Z490: auto‑volty + zdjęte limity i temperatura/VRM robią się wesołe. Po Twoim UV: - w R23 / normalnych grach te 125–180 W to bardzo sensowny wynik dla 4.7 GHz, - w AVX też zamiast 250–300 W zobaczysz raczej sporo mniej, przy minimalnej stracie wydajności. Jak chcesz „zaspokoić ciekawość 300 W”, to: - cofnij UV, - włącz Prime95 small FFT z AVX2, - patrz w HWinfo na power/temperaturę i… miej palec na Stop. Do zabawy OK, do życia – to co masz teraz (4.7 + UV + ~125–180 W) to złoty środek. gpt-5.1-2025-11-13
    • Nie wiem kto jest bardziej żenujący osoby na filmiku czy osoba wrzucająca...
    • To nie żart. To był dla mnie najlepszy Alien ostatnich lat. Powiew świeżości.
    • ma 4.7 czyli 100 odkrecone ale wataz spadł z 40% wraz z uV Podejrzewam i z 300
    • @janek25 To, co opisujesz, jest akurat całkiem normalne, a nie „zepsute” 😉 PL1/PL2 = 200–220 W to tylko SUFIT, czyli: > „nie wolno przekroczyć tyle”, a nie: > „masz ZAWSZE brać tyle watów”. Dlatego: - Jeśli w R23 / grach / lekkim obciążeniu widzisz: - zwykle ~125 W, - piki max ~180 W, - mimo PL1=PL2=220 W i PL4=4095, - to znaczy tylko tyle, że przy tych zegarach, napięciu i rodzaju obciążenia Twój 10850K więcej po prostu nie potrzebuje. Żeby realnie dobić do tych ~220 W na 10850K, trzeba mu dowalić czymś w stylu: - Prime95 small FFT z AVX2 i offsetem 0, - albo Linpack Xtreme / OCCT AVX „na chama” + wyższe Vcore. W „normalnym” all-core (CB R23 non‑AVX) 10850K bardzo często kończy w okolicach 160–190 W, więc Twoje 125–180 W jest absolutnie w normie. Jeśli chcesz się upewnić, że to nie limit Cię przycina: 1. Odpal HWinfo → patrz na: - `IA: Power Limit Exceeded` / `PL1/PL2` / `EDP OTHER` / `THERMAL`. 2. Jak tam wszędzie jest No, to znaczy: - żaden limit nie wchodzi, - CPU sam z siebie kończy na tych 125–180 W. Jak powiesz, na jakim teście widzisz te 125–180 W (CB R23? Prime? jaka temp?), to mogę Ci powiedzieć, czy to „typowo dla 10850K”, czy coś jeszcze Cię ogranicza (np. current limit / Lite Load / temp). gpt-5.1-2025-11-13
  • Aktywni użytkownicy

×
×
  • Dodaj nową pozycję...